رواية سلبت روحي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد
رواية سلبت روحي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد
رواية سلبت روحي البارت الحادي عشر
رواية سلبت روحي الجزء الحادي عشر
رواية سلبت روحي الحلقة الحادية عشر
في فيلا ادم …
كانت تقف تاج بدموع وصدمه مما يحدث فكيف يكونوا يعيشون في الحرام وهم متزوجون علي سنه الله ورسوله لتتنتبه الي صوت ادم الحاد .
ادم بغضب جحيمي/انت بتقول ايه ي جدي ايه التخاريف ده تاج مراتي علي سنه الله ورسوله.
هارون بحده/لا ي شيخ ماخلاص كل حاجه اتعرفت وبانت حقيقه جوازك من البت دي وانا اقول ايه الي خلاك تتجوزها بالسرعه دي وانا ياما فتحتك في الموضوع ده وانت دايما بترفض اتاريك علشان غلطتك معاها وحبلت منك ي عني اتجوزتها وهي حامل وده حرام ي ادم باشا يخلي جوازكم باطل ويخليني أحدها عندي لحد ماتولد يلا ي بت معايا .
تاج وهي تمسك يد ادم بدموع وانهيار /ايه الي بيحصل ده ي ادم اوعا تسبني ي ادم اوعا .
ادم وهو يقبلها في رأسها بحنان /متخافيش ي حبيبتي محدش يقدر ياخدك مني ده انت روحي والي يمس شعره منك اقتله قصادك .
هارون بغضب /ي عني ايه الكلام ده انت بتكسر كلامي ي واد .
ادم بغضب جحيمي/وايه الجديد مده العادي اني مبعملكش قيمه اصلا انا عمري مكرهت حد قد ماكرهتك انت بسبب الي عملته في امي زمان لمجرد أنها مش من العائله الكريمه وبعد ماتت ضغط علي ابويا يتجوز العقربه بنت اخوك ولاخر مره هقولهالك ي هارون ابعد عني انا واخواتي وبطل تحشر نفسك في حياتنا الي انت مش موجود فيها من اساسه وعلي فكره انا وتاج مش عايشين في الحرام ربنا أمرنا في الظروف دي أني مختليش ب تاج الخلوه الشرعيه لحد ماتولد وانا الحمد لله مراعي ده وعارفه كويس ودلوقتي خود الحيه دي معاك واتفضلوا بره بره .
هارون بحده /ماشي ي ابن ابني ماشي .
ليسيروا الي الخارج بغضب شديد لتسرع تاج الي أحضانه بدموع وشهقات.
/كنت خايفه ي ادم كنت خايفه اوي ليخدني .
ادم وهو يحتضنها بعشق /انتي خلاص بقيتي ساكنه في قلبي وبين ضلوعي لو حد عايز ياخدك يقتلني الاول .
تاج بدموع وقهره/خلاص اتفضحنا ي اظن خلاص مش هعرف ارفع عيني في حد خلاص .
ادم بعصبيه /اوعي تقويلي كده تاني علي نفسك فاهمه انتي مرائتي علي سنه الله ورسوله وترفعي راسك قدام اي حد فاهمه ويلا جهزي نفسك علشان نخرج نتعشاء بره .
تاج وهي تمسح دموعها ببراءه/بذمتك ليك نفس تاكل بعد الي حصل .
ادم وهو يقبل يدها بابتسامه ساحره /طالما انتي في معايا وفي حضني هتكون نفسي مفتوحه علي كل حاجه في الدنيا يلا اجهزي ي تاجي .
تاج بابتسامه/حاضر .
******************.
في الشركه .
كان يقف صبري مدير الحسابات ليبتسم لها ابتسامه حانيه .
/ايه ي وعد آخرتي كده ليه .
وعد بابتسامه /هعمل ايه ي بابا المواصلات زحمه الملف اهوه تامرني بحاجه تاني .
سيف بجديه /استاذ صبري جبت الملف .
صبري بجديه/ايوه ي سيف بيه هروح ابعته حالا عن اذنك حضرتك .
وعد بابتسامه/لو سمحت يريت حضرتك متزعلش بابا ب كلمه واحده لأن انا الي اتاخرت غصبن عني .
سيف بابتسامه اعجاب ب تلك الفتاه البسيطه .
/لا خلاص طالما انتي طلبتي اعتبريه اتنفذ .
وعد بخجل وارتباك/شكرا عن اذن حضرتك .
سيف بلهفه /هو انتي معاكي كليه ايه .
وعد بابتسامه/تجاره .
سيف بابتسامه ساحره /طب ايه رأيك لو تشتغلي هنا احنا محتاجين محاسبين .
وعد بابتسامه/طبعا معنديش مانع بس لازم استأذن بابا الاول هو حد يطول يشتغل في شركه العمري .
سيف بابتسامه/لا سيبي عمي صبري عليا انا بس انتي جهزي نفسك وتعالي بكره علشان تفهمي الشغل .
وعد بابتسامه/أن شاء الله عن اذن حضرتك.
لتسير الي الخارج وهو ينظر إليها باهتمام فكل شئ فيها ساحر بساطتها خجلها ملابسها الحشمه فقد تسللت الي قلبه لتنسيه ما مر به ..
*****************.
في أحدا المطاعم الفاخمه…
كانوا يجلسون تاج وادم وهم ينظرون إلي بعضهم بابتسامه ساحره .
ادم بابتسامه ساحره/مبسوطه ي روحي .
تاج بابتسامه باهته /مبسوطه وقلقانه ي ادم حاسه ان الدنيا وكل الي حوالينا هيستكتروا علينا الفرحه دي .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/متخافيش من اي حاجه وانا معاكي تاج انا عمري معشقت حد قد ماعشقتك تاج خليكي عارفه ده كويس اوعي تبعدي عني لاي سبب فاهمه .
تاج وهي تحتضن يده بحنان/خلاص مبقاش ينفع ابعد انت ملكت روحي وخلاص خطفتني في لحظه ومبقاش ينفع ابعد ابدا .
ادم بابتسامه ساحره/طب ممكن الاميره تاج ترقص معايا .
تاج بابتسامه ساحره/طبعا ي ادم باشا.
ليمسك يدها بكل رقه ليرقصوا علي تلك الموسيقي الرومانسيه وهم ينظرون إلي بعضهم بعشق فقد عشقوا بعضهم البعض فلا أحد يستطيع الان تفرقتهم .
*****************.
في شقه حسن ..
كانوا يجلسون وهم يتحدثون فأصبحت تلك الأموال هي حياتهم .
حسن بقلق /ي وليه ده كلام ايه الي يخلينا نحط الفلوس كلها في مشروع زي ده .
عاليه بغيظ /ي راجل افهم تعب قلبي معاك الست هند هتكبر مشروع اللبس وهتجيب لبس من بره والبس عمره مهيقف احنا بالنص وهي بالنص ده مشروع يكسب دهب .
حسن بابتسامه/وماله الي تشوفيه .
حور بجديه /مساء الخير.
عاليه بابتسامه /اهلا ي حور تعالي ي بت احضرينا .
حور بغيظ/مش عايزه اسمع حاجه ميخصنيش كفايه أنها مش فلوسكم علي فكره انا اشتغلت في محل عم عثمان بتاع الطرح .
عاليه بغيظ /جرا ايه ي بت بقا بعد مبقينا ولاد زوات ومعانا فلوس وهنبقا أغنياء تقومي تشتغلي في المحل العفش ده .
حور بحده/الله الغني عن الفلوس دي عن اذنكم ربنا يهديكم .
*****************.
في فيلا ادم …
كانت تجلس في أحضانه علي تلك المريجيحه بابتسامه وسعاده.
/واخرت الدلع ده كله ي ادم باشا هتفضل سايب الشركه وقاعدلي كده ليل ونهار .
ادم بابتسامه/انا اتحرمت من الحب والاهتمام كتير اوي ي تاج ومصدقت لقيتهم معاكي بحبك ي تاج بحبك .
تاج وهي تتضم وجهه بحنان /مالك ي ادم ليه حاسه انك مخبي عليا حاجه.
ادم بارتباك شديد/لا طبعا مفيش حاجه ي حبيبتي وبعدين يلا علشان الجو بدأ يبرد .
تاج وهي تتضع يدها علي بطنها بالم /اه بكره نبقا نروح ل دكتوره ي ادم بطني وجعاني من امنبارح لازم نطمن .
ادم بارتباك شديد/وماله ي حبيبتي أن شاء الله.
ليحملها الي الاعلي وهو يشدد من احتضانها ويشعر بخوف من ذلك السر الذي أصبح يشعر بأنه سينكشف لا محاله لكن هل ستسامحه ام ستبعد …
*****************.
في الصباح …
امام فيلا ادم…
كانت تسير شاهي وهي تركب سيارتها ليتبعها مالك وعلي وجهه ابتسامه خبيثه .
/ماشي ي ابن العمري زي مكسرتني قدام أهل حتتي وخدت مني تاج لحسرك علي اختك الوحيده .
علي الطريق ..
كان يسير مالك بسرعه فائقه ليعترض طريقها .
مالك بغضب وتوعد /اهلا ي حلوه .
شاهي بدموع وخوف /انت مين وعايز مني ايه .
مالك بخبث ومكر/انا الي هحسر اخوكي عليكي علشان يبقا يعمل فيها دكر بعد كده .
كانت تحاول شاهي أن تصرخ ليضع علي أنفها ذلك المنديل المخدر لتسقط مغشيا عليها ليسرع بها إلي ذلك الكوخ لينفذ مخططه .
***************.
في شركه العمري….
في مكتب سيف ..
كان يجلس سيف مع وعد .
سيف بابتسامه/مشاء الله نجحتي في الاختبار ببراعه .
وعد بابتسامه خجوله /شكرا جدا ل حضرتك.
سيف بابتسامه اعجاب /خلاص كده انتي هتشتغلي من النهارده الشركه هتنور بيكي .
وعد بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك هروح مكتبي عن اذنك .
ليتبع سيف آثارها بابتسامه ساحره.
******************.
في فيلا ادم ..
في المطبخ ..
كانت تقف تاج في المطبخ وهي تعد الطعام ليختضنها ادم من الخلف وهو يقبلها في عنقها بعشق.
/صباح الفل ي حبيبتي .
تاج بابتسامه/صباح الفل ي قمري سعادتك صاحي متأخر كده ليه سيف راح الشركه من الصبح وشاهي كمان راحت الجامعه ي ادم باشا.
ادم بابتسامه ساحره/ادم باشا تعب من كتر الشغل خلاص مبقاش قادر يبعد عنك فرحتي معاكي بالدنيا كلها .
تاج بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
ادم بابتسامه وهو يأكل بهدوء /تاج علي فكره انا موقفتش الشيك بتاع عم حسن.
تاج بابتسامه حزينه /مبقتش فارقه ي ادم خليهم يشبعوه بيها انا مش عايزه غيرك ي ادم .
ادم وهو يقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي ليا يا روحي .
ليقاطعهم صوت هاتف ادم ليرد سريعا ليصعق من ذلك الرد ليقف بفزع .
/انت بتقول ايه اختي انا .
****************.
في أحدا المستشفيات الكبري .
كان يقفون تاج وسيف مع الحاج حامد صاحب الأرض.
حامد بجديه /انا كنت داخل ارضي زي كل يوم سمعت واحده بتصرخ دخلت العش الي جنب الأرض لقيت واحده شكلها بنت ناس وواحد ابن حرام بيحاول يعتدي عليها بس الحمد لله ملحقش يقرب منها بس للاسف الواد هرب بس الحمد لله اختك سليمه ي ابني ربنا يطمنكم عليها عن اذنكم .
تاج بحزن شديد/مع الف سلامه ي عم حامد ربنا يجازيك يارب علي وقفتك معانا ربنا يجازيك في ولادك يارب .
***************.
من امام غرفه شاهي …
كان يقف ادم بدموع وهو ينظر لتلك النائمه بعمق ليقترب منه سيف بغضب .
/ارتحت دلوقتي شايف اخر عمايلك وصلتنا للفين شوفت انتقام ربنا زي ماغتصبت تاج جه واحد وكان عايز يغتصب اختنا انا بكرهك ي ادم بكرهك .
لتقترب منه تاج بدموع وحزن /ادم ارجوك اهدا الحمد لله أن شاهي كويس اهدا من فضلك احنا محتاجينك ي ادم .
ادم بدموع ووجع/عمري مكنت اتخيل اني أقف في موقف زي ده عاجز مش قادر اعمل حاجه .
تاج بدموع وقهره/ادم انا مش عايزه اكون قاسيه عليك بس سيف عنده حق ربنا كان لازم يفوقك ويحسسك بالي عملته فيا قد ايه صعب علشان تتعظ .
ادم بدموع وصراخ /انا مغتصبتكيش ي تاج مغتصبتكيش اقسم بالله ملمستك كل الي عملته ده كان لعبه مني علشان تفضلي معايا غصبن عنك انا بحبك من زمان ي تاج الي حصل مكنش صدفه حتي حكايه حملك كانت باتفاق مع الدكتوره علشان تفضلي معايا حتي لو بالكدب .
تاج بصدمه عارمه /بتقول ايه.
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سلبت روحي)
حلوة اوي اوي