روايات

رواية مهرة الجاسر الفصل الثامن 8 بقلم جوري محمد

 رواية مهرة الجاسر الفصل الثامن 8 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر البارت الثامن

رواية مهرة الجاسر الجزء الثامن

رواية مهرة الجاسر الحلقة الثامنة

قبل ما نبدا لازم نعرف مين هو حب مهره القديم????????
مصطفى اخو مرام اللي هي مرات اخو جاسر كريم مصطفى كان سافر فرنسا يشتغل قبل ما يمشي ساب جواب لمهره اعترف لها انه بيحبها وبعد كده ما بقاش فيه اى اتصال بينهم بيكلم ابو وامه ومهره كانت بتعرف اخباره منهم ومصطفى خلاص رجع بس المفاجاه انه اتجوز واول ما ارجع سلم علي ابوه وامه وسال على مهره
مصطفى ….مهره فين
امه …في المستشفى عملت حادثه
مصطفى….مستشفى فين انا لازم اروح لها
امه…يا ابني اقعد واستريح الاول وبكره نبقى نروح انا وانت
مصطفى..لا طبعا مش هتستريح غير لما اشوفها سلام
مصطفى …. جاكلين…. خليكي قاعده هنا هاروح مشوار وهاجي ماشي
وجاكلين قعدت هي ومامته جاكلين بتتكلم عربي مكسر
جاكلين …..مصطفى راح. فين
ام.مصطفى…راح يزور حد عيان
جا.كلين…اوكي
مصطفى.. راح المستشفى و سال على مهره ودخل عندها
مهره….. مصطفى انت جيت امتى
مصطفى … وحشتيني يا مهره
مهره… وانت كمان يا مصطفى
مصطفى …..انتي عملت حادثه ازاي
مهره….بعدين بعدين قولي انت عاملت ايه
ودخل الجاسر
مهره… ده مصطفى اخو مرام هو ما حضرش الفرح عشان كان مسافر وده جاسر اخو كريم
جاسر…..اهلا وسهلا انت جئت امتى من السفر
خالد…..جئت النهارده روحت وعرفت اللي حصل فجيت اطمئن عليها
وعدى اليوم وكل يوم مصطفى يجيء يزور مهره هو و مراد وطبعا جاسر كان في قمه غضبوا من الاثنين وجاء اليوم اللي مهره هتخرج من المستشفى وجاء مراد ومصطفى
وجاسر… زي العاده يلا يا مهره عشان تروحي
سهر…. ماشي احنا جاهزين اهو
مراد…. هتركب معي العربيه
مصطفى… لا مش عايزين نتعبك انا جايب العربيه واخذهم واروح
جاسر… من غير كلام مسك يد مهره وركبها عربيته وقال لسهر اركبي يلا وماشي بالعربيه مراد ومصطفى بصو لبعض وركبوا العربيه ومشوا وراهم
بقلم جوري محمد
مهره …انت غريب والله
جاسر …اسكتي مسمعش صوتك.يلا انزل وصلنا البيت
نزلت مهره واستقبلتها ام مصطفى بفرحه وسلمت على جاسر وطلعوا شقه مهره
ام مصطفى غيري هدومك يا مهره وتعالي علشان نتغدى كلنا مع بعض فوق
جاسر طب انا استاذنا
ام.مصطفى …. لا تمشي ايه انت هتتغدى معنا والله كلنا هنتغدى سوا انت هتطلع معي فوق انتي يا سهر يا حبيبتي تعالي ساعديني عقبال ما مهره تاخذ العلاج و تطلع
سهر …….ماشي يا خالتي
مصطفى ….والنبي يا سهر روحي هاتي حاجه ساقعه عشان بعد الاكل
سهر. . ماشي يا خالتي وطلعت ام مصطفى فوق هي وجاسر وسهر راحت تجيب الطلبات قاعد جاسر ومصطفي وجاءت
جاكلين … اهلا وسهلا
مصطفى…. ده جاسر ودي جاكلين مراتي
جاسر… فرح وسلم عليها
وفجاه النور قطع ام مصطفى الحق والنبي يا مصطفى مهره لوحدها تحت وهي بتخاف من الظلمه خذ المفتاح يا ابني وروحلها
جاسر…. انا هانزلها
ام مصطفى….ما يصحش يا ابني نتعبك
جاسر…..لا لا هاتيه واخذ المفتاح ونزل
جاسر مهره يا مهره انت فين
مهره خايفه و قاعد على الكرسي حاطه راسها على رجلها وماسكه في نفسها جامد مهره اول ما سمعت صوته جريت عليه وقالت له
مهره….. انا خايفه هو هيقتلني
جاسر…..مين ده
مهره بتعيط ا
جاسر……. اهدي ما تخافيش انا معكي
وراح النور جاءه بعدت
مهره…. وهي مكسوفه يلا بقى نطلع فوق طلعت مهره ولاقت جاكلين
مهره… اهلا وسهلا مين دي
ام مصطفى…. مرات مصطفى
جاكين…. اهلا وسهلا انتي مهره مصطفى كلمني عليكي كثير
مهره سكتت وجاسر شاف عيونها مدمعين وتغدوا
مهره ….انا هانزل تحت يا خالتي احسن تعبانه
جاسر…. وانا استاذن علشان رايح الشركة
ونزلت مهره
بقلم جوري محمد
وجاسر وراها لو احتاجتي حاجه اتصلي بي في اي وقت
مهره……ماشي ودخلت شقتها وقالت ليه كده يا مصطفى ده انا كنت فاكراك بتحبني وعيطت شويه ونامت
ثاني يوم راحت الشركه وكل فرحان وبيسلموا عليها
وجاء جاسر ولقى لما عند باب الشركه
جاسر في ايه كلهم بصوا
قالهم جاسر على مكتبكم اهلا وسهلا بالاستاذه مهره لازم كنت اعارف انك وصلت ورايا مشوا في مكتب جاسر
جاسر……انت ايه اللي جابك النهارده انت مش لسه تعبانه
مهره.. انا ما اخدتش على الراحه ولا قاعده في البيت
جاسر…. طب اتفضلي على مكتبك وعدى اليوم
جاسر يلا يا.مهره علشان تروحي مشيت مهره عند البيت قبلت
مصطفى…. مهره
مهره….. ايوه في ايه
مصطفى ….انا عايز اقول لك انا اتجوزت جاكلين علشان شبهك مش عشان باحبها انا باحبك انتي
مهره… اسكت خالص ما تتكلمش وسابته مشت وعدي ايام كثير و مهره بتتجاهل مصطفى
في الشركه كله بيستعد للحفله ياسر سخن يعني الثانويه اللي بتتعمل بين الشركات وبعضها
جاسر ..قال لها ان شاء الله يا منى تيجي الحفله انتي و مهره ماشي
مني….. ممكن اجيب جوزي معي.يا جاسر بيه
جاسر… هاتيه يا منى
مهره ….بس انا مش هاجي
جاسر……ليه بقى مش عايزه ده شغل يا مهره
على فكره ممكن تجيبي سهر معكي
مهره….. بجد
جاسر….ايوه بجد
بقلم جوري محمد
روحت مهره البيت وقالت لي سهر بس هم مش عارفين هيلبسوا ايه.
مني اتصالت….. يا مهره انا اجرت لكي فستان انت وسهر وحجزت لكم في البيوتى سنتر معي علشان نجهز لحفله
مهره…… وده بكم بقى
مني… لا من غير فلوس اصل انا اعرف صاحبته ماشي
مهره هنتقابل امتى مني اديتها العنوان و هستناك الساعه اربعه
طبعا اللي دفع الفلوس جاسر وطلب من منى ما تقولش وراحوا في الميعاد وجهزوا نفسهم مهره كانت في قمه الجمال
و مشيت الحفله هي وسهر ومنى وجوز مني
جاسر اول ما شافها راحه عليها ازيك يا مهره انت جميله قوي كده ليه
يوسف ضحك ازيك يا انسه سهر
سهر…. اهلا وسهلا ودخلوا كلهم الحفله
وفجاه النور طفي مهره مسكت في يد جاسر و النور نور على مهره بس واحد بيتكلم اجمل واحده الحفله دي انتي ملاك ماشي على الارض يا مهرتي النور نور وقرب عليها
فهد…..انا فهد كنت عايزه تقابليني وانا جئت لكي بنفسي بس انتي فعلا جميله تجمعي بين جمال الغرب و سحر الشرق انت جوهره
وجاي يسلم عليها جاسر مد يده وسلم
جاسر….. دي خطيبتي يا فهد باشا بشكرك بالنيابه عنها على مجاملتك
بقلم جوري محمد
فهد……بس دي مش مجامله دي حقيقه موضوع خطيبتك نبقى نشوفه بعدين
ممكن نرقص يا ملاكي من غير ما ترد ماسك ايديها وقعد يرقص على فكره
فهد… لما يعوز ياخذ حاجه بياخذها
جاسر …ممكن يا فهد باشا ارقص مع خطيبتي
رقصت هي وجاسر
مهره……انا عايزه اروح
جاسر…..ها روحك يا مهره و مشيت هي وجاسر وسهر
يا ترى ايه اللي هيحصل بقى الفصل اللي جاي فهد هيسيب مهره ولا لا
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مهرة الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *