Uncategorized
رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمينا راضي
رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمينا راضي
رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمينا راضي |
رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمينا راضي
عمر ويمنى وصلوا دهب بعد ٢ساعتين .
ايه السرعه دي ????بقا دهب اللي عند جنوب سيناء يتراحلها بالسرعه دي من اسكندريه للقاهره!
ايوه.. مهو الباشمهندس عمر مش قليل في البلد دي برضه مهو طلع صاحب شركه مشهوره اوي في مصر ويمنى فاكراه مدير مؤقت فيها، بس هو حب يفاجئها
عمر نزل عند المطار وركن عربيته ولف فتح باب العربيه ليمنى اللي كانت مذهوله وافتحه بقها زي العبيطه ????
يمنى بتقلد اللمبي:ايه ده ياعم بخ ????????يخيبك ياشيخه حتي في الصدمه بتهزر
عمر بيضحك:هههه انتي شايفه ايه
يمنى بتسقف بايديها الاتنين:اووبااا انا مخطووفه نيهاااع،اوعاا تنكر،متخافش مش ههرب منك،انت خاطفني زي الروايات بقا وهتعذبني وبعدين تحبني صح ????????
عمر بضحك جامد:ههههههه خاطفك ايه ياهبله،ايه العبط اللي بتقوليه ده ابو شكلك ????????
احنا هنركب الطياره الخاصه بتاعتي لان المسافه عشر ساعات بالعربيه
يمنى بصدمه:هااا،انت عندك طيااره
عمر:اه ياروح قلبي تعالي اوريهالك
يمنى بهزار:اشطااا اوعا تضحك عليا والحجاير تطلع بايظه
عمر:ههههه لا ياارب مش ممكن اللي بيحصلي ده،اقسم بالله مجنونه ????????????حجااير ايه يامتخلفه انتي،دي طياره بجد،انتي فاكراها لعبه
يمنى:عمر انت بتكلم بجد…انا مش مستوعبه
عمر:تعالي بس كده،وهتشوفيها بعينك
خدها من ايدها واول لما نزلت جاب شريط اسود كده وغمى عنيها
يمنى:عمر انت بتعمل ايه
عمر:اهدي بس ياروح قلبي….حس بجسمها بيرتعش،كانت خايفه
يمنى: هو…هو فيه ايه انا مش فاهمه حاجه
لما حس بخوفها،باس ايدها بحنيه
عمر:طول ماانا معاكي اوعي تخافي من حاجه
خدها مشاها شويه وكانت عينيها متغميه..
قبل ميفكلها الشريط اللي مغمي عينيها همس قدام شفايفها برقه وهو بيبوسها مع كل كلمه بتطلع منه
عمر:بعشق…بعشقك بجنون،مستعد اعمل اي حاجه بس اشوف غمازاتك الحلوين دول بتضحك
فك الشريط….
يمنى مبهووره من الطياره العملاقه قدامها،غمت عينيها بايديها واسخبت في حضن عمر جامد وجسمها بيرتعش
عمر بخوف عليها:قمري..ايه ياحبيبتي مالك
يمنى بصوت مبحوح:اناا بخااف مع الحجات الكبيره
حضنها جامد كان هيكسر ضلوعها جوا حضنه من ضمها ليه
عمر:عاوزك تطمني طول ماانتي في حضني
بس انتي مااخدتيش بالك من اامفاجأه الحقيقيه
يمنى ببراءه وخوف:هو لسه في حاجه تاني
عمر بضحك علي شكلها الطفولي،هي اه مجنونه وشقيه ودمها خفيف بس في نظره طفله، معشوقته وطفلته الجميله
♥
بس المره دي هتتمني متغمضيش عيونك الحلوين دول ثاانيه واحده عشان تشوفيها
رفعلها دقنها بلطف
بصي كده ياقمري
كان مكتوب علي الطيااره من الوجهه (نبض قلبي)
وعند الديل مكتوب (يمنتي بالإنجلش) الحروف كانت مبهره من جمالها وتصميمها وكان مرسوم علي الطياره الدبدوب ويني..عشان عارف انو الدبدوب المفضل عند يمنى
عمر:الطياره دي ملكك ياأميرتي،دي هديتي ليكي
يمنى وهي فاتحه بوقها بانبهار:دي…دي بتاعتي…طيب..انت اشترتهالي وعملت كل ده عشاني انا؟
عمر:اي حاجه بيملكها الباشمهندس عمر،اتكتبت باسمك من اول مره قلبي دقلك فيها،بس حبيت اعملهالك مفاجأه
يمنى:انت جبت فلوسها منين
عمر:اخدت قرض
يمنى:ايييه
عمر:هههههه عبيطه وعلي نياتك،هو حد بياخد قرض ب ٩مليون ياهبله
يمنى: تسعه مليووون؟!! انت اكيد بتهزر صح،جبت كل ده منين
عمر:في حجات كتير متعرفهاش عني،تعالي نركب الطياره وهحكيلك كل حاجه في الطريق،بس اللي عاوزك تتاكدي منه ان دايب فيكي،بقيت مجنون بيكي وبتفاصيلك المجنونه
يمنى بكسوف:بحبك
عمر:امممم كلمه كمان وهتهور قدام الناس ولا اقلك،محدش ليه حاجه عندنا، راح شايلها،لفت ايديها حولين رقبته وحطت راسها في صدره مكسوفه من نظرات الناس ليهم،ركبوا الطياره اللي عمر أهداها ليمنى
يمنى:إحكيلي بقا
عمر:شالها من جنبه قعدها علي رجله زي الاطفال
يمنى:عمر بس بقا انت ناوي تفضحنا يامجنون ????
عمر:محدش معانا في الطياره،والكابتن عمره مايسيب الطياره ويجي يشوف بنعمل ايه ????????
يمنى وهي بتنام علي صدره العريض:طب احكيلي يلاا
عمر ضمها لحضنه اكتر كان مكتفها حرفياً،بدأ يحكيلها عن نفسه
بصي ياست البنات
يمنى:ست البناات وصبري نيهاااع ????????
عمر بيقلد لي الصينيه اللي كانت في فيلم فول الصين العظيم:ملنااش دعوه ياموحي ????????
يمنى:ههههه يلاا قول
عمر:الله مانا كنت بقول قاطعتيني
يمنى:ههههه خلاص والله قول يلا
عمر:عارفه لو قاطعتيني تاني،هورملك شفايفك دي ولا نسيتي العقاب ياحرمي ????????????????
يمنى بكسوف:خلاااص مش هتكلم،احكي بقا
عمر بيحكي:ابويا الله يرحمه كان صاحب شركه صغيره ع قدنا كده،كانت شركة بترول،
واحده واحده وفتح فرع للشركه في دبي،ومع ذكائه وشطارته في التجاره،اتعرف في السوق،ورجال اعمال كبار عملوا معاه صفقات تجاريه،وابويا ربح الصفقات دي وشركته بدأت تكبر لحد مابقينا من احسن الشركات العاليمه في الشرق الاوسط،ابويا جاله ازمه قلبيه فجأه كده،قعد شهرين ومات..الله يرحمه،وعشان انا الولد الوحيد لابويا مسكت الشركات دي وانا في ٢جامعه كنت بدرس وبروح الشركه،لحد موازنت بين الاتنين واتخرجت بامتياز ومسكت شركة ابويا بجميع فروعها
يمنى:يعني انت مالك اكبر شركات في الشرق الاوسط!
عمر:بالزبط ياروح قلبي،وانتي ملكتيني وملكتى اللي بملكه بحنيتك وشقاوتك وخجلك وجمالك،انا محظوظ انك مراتي
يمنى بتحط ايدها علي شفايفه تسكته:شششش انا اللي محظوظه ان بتحب من راجل عظيم زيك،من قبل ماعرفك عنك حاجه كنت بحبك،دلوقت عشقتك اكتر عشان صبرك ومكافحتك و….
مستناش لما تكمل ولقط شفايفها بعنف في قبله حاره خليته تايهه،فشفايف يمنى بالنسباله زي المخدر او المسكن بمعني أصح….
…….
وصلوا لدهب اللي تعتبر من اجمل المناطق السياحيه في مصر والعالم،
نزل عمر وهو شايل يمنى
يمنى:عمر نزلني
عمر:تؤ،انتي رجليكي بتوجعك من ام الشوز اللي بكعب ده
يمنى:بحب البسهم،بيطولوني شويه
عمر:بس انا بعشق قصرك ده
يمنى بفرحه:يعني البس كوتشي بعد كده
عمر:اللي بنوتى تحبه،بس بعرفك ان بعشق كل حاجه فيكي وعاوزك زي مانتي
….
طلعوا الفندق
يمنى رمت نفسها علي السرير تعبانه من السفر
يمنى: متطلبلنا اكل الهي تنستر لانا كلاب بطني بتهبهب ????????
عمر:????????بتهبهب هههه حاضر ياروحي،تحبي تاكلي ايه
يمنى:بيتزا
عمر:حالاا ويكون عندك…..اتصل طلبلها بيتزا وشيبسي وبيبسي تفاح،مشروبها المفضل
..عمر دخل ياخد دش علي ماطلع لقي الدليفري وصل،اخد منه الطلبات وحاسبه
دخل الاوضه لقي يمنى غرقانه في النوم ولسه بلبسها مغيرتش..
عمر بيصحيها:حبيبت قلبي
يمنى بصوت نعسان:اممممم
عمر:قومي كلي وبعدين نامي
يمنى:لاا سيبيني انام
محبش يقلقها،غيرلها هدومها ،بيدور في شنطه الهدوم بتاعتها لقي كله لبس خروج،
عمر لنفسه:ايه يايمنتي ده،تكون فاكره هنبات في الشارع المجنونه ???????? يلاا يبقا حكمتي علي نفسك تلبسي قميص من بتوعي
بالفعل لبسها قميص من بتوعه كان واصل لبعد وسطها وبشويه وملبسهاش حاجه تانيه،خدها في حضنه وفضل يمشي ايده علي شعرها بحنيه لحد مراحت في النوم خاالص
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى