Uncategorized
رواية حب الطفولة الفصل السابع عشر 17 بقلم ميادة خاطر
رواية حب الطفولة الفصل السابع عشر 17 بقلم ميادة خاطر
رواية حب الطفولة الفصل السابع عشر 17 بقلم ميادة خاطر |
رواية حب الطفولة الفصل السابع عشر 17 بقلم ميادة خاطر
اميره اول ما صحيت وفتحت عينيها بصت للسقف شويه ودموعها نزله فصمت وبعدين حست بحركه جنبها بصت لقته حسام
حسام:ميرو حبيبتي عمله ايه
اميره بصوت يحمل كل معاني الوجع:الحمد لله
حسام:قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا عمره يا حبيبتي وميغلاش عاللي خلقه
اميره:والنعمه بالله
حسام؛طيب قومي خدي دش حلو واجهزى عشان نازلين مصر
اميره:حاضر وامت وكانت هتقع وهو سندها
حسام؛مالك يا رووحي تعالي اساعدك
اميره:لا لا انا كويسه
حسام:يلا بس تعالي كويسه ايه انتي مش شايفه حالتك ودخل ساعدها وطلعت وملك عملت لها لمون يهديها والساعه ١٠ بليل وصلوا المطار واستعدوا لنزول مصر
نرجع بقا لمالك لما قفل مع مازن بص لنبض اللي قلبه بيتقطع عشانها
مالك:نبض
نبض بصه للسقف ومش بتكلم
مالك:نبض مالك مش قلتي ابوكي قالك متعيطيش عشان ميتألمش ليه بقا بتعيطي ربنا يرحمه يا حبيتي عمره وميغلاش عاللي خلقه والحمد لله انها جت لحد كده
نبض دموعها نزلها فصمت ومش بترد كأنها مش معاه او مش سامعه كأنها فعالم تاني
مالك؛نبض عشان خاطري ردي عليا قلبي واكلني عليكي اوي نبض حبيبتي اصحي كلميني عشان خاطري وخاطر امك اللي تعبانه جوه دي انتي لازم تكوني جامده عشانها هي ملهاش غيرك دلوقتي????
نبض:وانا
مالك؛ايه
نبض:أنا أنا مين يطمني انا مين يبقي جامد عشاني أنا هتسند علي مين من بعده وبقت تعيط بهستيريه أنا مين بعد مده هيقفلي مين غيره اااااه انت عارف من جوايا نار قايده كل حته فيه مكسوره مجروحه مش قدره استوعب أن خلاص مفيش بابا مش قدره اتخيل اللي طول عمري بجري عليه وبقوله علي كل حاجه وهو كان بيحبني اوي وعمره ما زعلني كان دائما يقفلي كنت دائما مطمنه عشان هو موجود لكن دلوقتي دلوقتي خلاص كله راح هو راح وخد روحي معاه مبقتش قدره ميغركش اللي أنا عملته امبارح قوتي راحت خلاص انا انهارت يا مالك انهارده وهو حضنها جامد وهي مسكت فيه وزودت فالعياط تهت قلبه واكله عشانها ومش عارف يعمل ايه تاني اصعب حاجه بعد الفراق انك تشوف اكتر حد بتحبه موجوع وانت مش قادر تعمل حاجه بجد صعب اوي
(صلوا علي الحبيب المصطفى ❤️)
مالك اعد يمشي ايده علي شعرها ويقرأ شويه قرأن بصوته العذب وهي شويه شويه بتهدا لحاااااااد ما نامت فحضنه وهو رقدها عالسرير وغطاها ومشي لقا امينه واقفه عالباب
مالك:طنط
وفاء بعيونها المنفوخه ووشها الباهت وجسمها اللي بقا رفيع اوي وبصوتها اللي بيحمل كل معني الوجع والألم والكسره:هي عامله ايه
مالك بص علي نبض ورجع بص لوفاء تاني:ربنا يهديها وتطلع معالي هي فيه
وفاء:يارب ولسه ماشيه مالك مسكها من ايديها وفاء وقفت وبصتله بمعني عاوز ايه
مالك:تسمحيلي اقولك يا ماما واكون ابنك و احم يعني اكون مكان عمو أنا عارف ان عمري ما هكون زيه بس لو اعتبرتيني ابنك هكون حتي فنص مكانته
وفاء بصتله والدموع اتملت تاني فعنيها وحضنته اوى وهو بادلها الحضن :طبعا يا حبيبي انت من يوم ما جيت علي وش الدنيا وانت ابني يا مالك عمري ما اعتبرتك بن سلفي لاء كول عمرك ابني حبيبي وهتخليك ابني يارووحي
مالك:ربنا يخليكي يا ماما يارب ويقدرني اكون عند حسن ظنك واكون ابن كويس
وفاء حطط ايديها علي شعره:ربنا يخليك يا حبيبي أنا داخله ارتاح عاوز حاجه
مالك:سلامتك وهي دخلت وهو طلع فوق واول ما حط راسه عالمخده نام نام مالتعب ولأنه منامش كويس تاه فالنوم
نروح بقا لمكه وامها اللي ركبوا القطر وراحوا الصعيد بلد ناهد واول ما وصلوا لبيت ابو ناهد
الحج اسماعيل:ايه النور ده بتي حبيبتي كيفك يا بتي
ناهد:تمام يا ابوي
اسماعيل؛مكه حبيبه جدو كيفك يا قطعه من جلبي(الحج اسماعيل عندو ٥ عيال ٤ رجاله بس محدش محدش مجوز لسه وناهد دي البنت الكبيره ومتجوزه صغيره شويه )
مكه:الحمد لله يا جدو
اسماعيل:اومال جوزك مچاش معاكي ليه
ناهد:اصل اصل
اسماعيل:فيه ايه يا بتي
ناهد:اصل يا ابوي أنا اطلجت
اسماعيل:ايه كيف اللي اللي بتجوليه ده عاد
ناهد:يا بوي عاوز يچوز بتي لولد اخوه امير وانت عارف ان الواد ده ميشلش مسئوليه ومستهتر
اسماعيل:وهو طلجك مشان أكده بس
ناهد:ايوه يا بوي جلتله مش هچوز بتي لابن المركوبه ده وهو حلف عليه بالطلاج وطلجني
اسماعيل:وانتي رايك ايه يا مكه
مكه:واللهي ياجدو أنا مش عوزه اتجوزه مش بطيقه انسان سخيف ورخم اوي مش بطيقه وبيئه وكلامه زفت
اسماعيل:وابوكي عاوز يچوزك ليه غصب ليه
مكه:مش عاوز يرفض طلب اخوه والا أخوه هيفض الشراكه بينهم
اسماعيل؛طيب خشوا ارتاحوا وانا هتصرف معاه
ناهد:ربنا يخليك ليا يا ابوي❤️
اسماعيل؛ويخليكي يا حبيتي
نرجع بقا لاميره اللي وصلوا وراحوا عالبيت ودخلوا واميره اول ما دخلت خدت وفاء بالحضن واعدوا يعيطوا شويه وحسام سلم علي محمد وحضنه ومازن حضن مالك وملك حضنت نبض بس حضن عادي والسلام لأنها من صغرها يتغير منها وبتكرها حتي مأشفقتش حالتها واعدوا كلهم مالك خد مازن وطلعوا بره لان البيت جوه كئيب وبطبيعه الشباب مش بيحبوا الكأبه فطلعوا بره ياخدوا نفس ويبعدوا عن الكأبه شويه
وملك بدون ذره خجل امت وقفت:مامي أنا هروح ازور سو صاحبتي بيتها فأخر الشارع ده
اميره:سو مين دي
ملك:كانت صاحبتي من زمان وكل أما كنت ياحي كنت بزورها هشوفها واجي عشان كلمتني اميره؛هو ده وقته
ملك:بسرعه يا مامي أنا مش لاقيه حاجه اعملها
اميره برقتلها يمكن تحس
ملك:هروح واجي سلام ومشيت
حسام:ربنا يهديها تعالي يا محمد نشوف شقه ايجار هنا اصلنا هنعد هنا فتره كده
محمد:شقه ايه مالبيت اهه
حسام:لا لا عشان تبقوا براحتكوا لا ياعم
محمد:راحه ايه انتو اغراب يا حسام اميره وملك يعدوا مع وفاء ونبض وانت ومازن معايا أنا ومالك مانت عارف أننا لوحدنا
حسام:لا يا عم برضوا
محمد:لاء هتعدوا هنا
اميره:بس يا حبيبي مش حابين نتقل
محمد:انتي هبله يا اميره تتقلي علي اخوكي
اميره؛ربنا يخليك يا حبيبي
محمد:إذن حسم الأمر هتبقي احلي فتره والله
حسام:ربنا يخليك
محمد:تلاقيك جاي تعبان مالسفر تعالي فوق ارتاح شويه واميره هنا اهه
حسام؛ماشي يلا وخده وطلعوا واميره دخلت اوضه ونامت مالتعب وكانت حاضنه صوره اخوها وهي نايمه
وفاء:يلا يا نبض تعالي نعمل اكل
نبض سرحانه
وفاء:نبض
نبض:ها في ايه يا ماما
وفاء:تعالي يا حببتي نعمل اكل عشان لما يصحوا ياكلوا
نبض:ماشي يا ماما يلا ودخلوا يعملوا الاكل
ملك:سو ازيك عامله ايه
سو؛كوكي قلبي عامله ايه واخبارك ايه
ملك:الحمد لله تمم
سو؛ايه جيتي امته
ملك:جيت من شويه
سو:البقاء لله يا روحي
ملك:فحياتك الباقيه
سو:مالك
ملك:مالي منا كويسه اهه
سو:لاء شكل فدماغك حاجه
ملك:احبك وانتي فاهماني
سو؛ها قوليلي
ملك:عوزه مالك
سو:مالك ههههه احلامك واسعه يا روحي مالك لنبض ونبض لمالك معروفه
ملك:بس يا سو متقوليش كده
سو؛مش دى الحقيقه
ملك:لاء هغيرها
سو:طب ازاى
ملك: هقولك ????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم