رواية القاسي العنيد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم وحيدة كالقمر
رواية القاسي العنيد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم وحيدة كالقمر
رواية القاسي العنيد البارت السابع والعشرون
رواية القاسي العنيد الجزء السابع والعشرون
رواية القاسي العنيد الحلقة السابعة والعشرون
قررت ساره شئ ما وقررت تنفيذه اليوم ………
في المساء
عاد آسر للمنزل فلم يجد ساره في الاسفل فقد غادرت الشركه مبكرا لذلك صعد الي الجناح ليبحث عنها ولكنه تفاجئ بشده مما وجده …….
فقد وجد الجناح مزين بالشموع والورود ….وهناك اسهم تشير له للداخل …تتبع آسر الاسهم فوجدها تشير الي طاوله صغيره مزينه بالشموع ويوجد عليها كل ما يحبه من طعام وهناك ورده حمراء رائعه ويوجد بها كارت صغير ….يوجد به كلمه واحده ولكنها كانت كفيله بأن تجعله يقفز من الفرحه ….فكان يوجد بها ..(بحبك) …التفت ورائه ليصدم بحوريه رائعه الجمال ابدع الله في خلقها ترتدي (فستان نبيتي في اسود قصير للغايه بالكاد يصل لمنتصف فخدها وتضع شعرها علي احد كتفيها وتضع القليل من مساحيق التجميل ) …..ظل آسر ينظر لها بذهول وانبهار…….ثم اقترب منها ببطئ ووقف امامها
آسر : معقوله انتي ساره …..يخربيتك ايه الجمال ده
ابتسمت ساره بخجل واردت ان تغير الموضوع
ساره : يالا نأكل …انا عملتلك كل الاكل اللي بتحبوا …ثم ذهبت اتجاه الطاوله …ولكن اسر سحبها اليه مره اخري وواقفها امامه
آسر بمكر : نأكل ايه بس …..انا جعان حاجه تانيه خالص
خجلت ساره كثيرا عندما فهمت مغزئ كلامه
ساره : بس بقي بلاش قله ادب ….خليك مؤدب
آسر بمرح : مؤدب اكتر من كده ….حرام عليكي يا مفتريه
ساره بجديه مصطنعه : اه …ويالا اقعد كل
آسر علي مضض : طيب ماشي لم نشوف اخرتها ….اديني قعدت يا ستي …..ثم نظر لها بخبث وفجاءة سحبها اليه واجلسها باحضانه
ساره بارتباك : انت هتعمل ايه
آسر ببراءه مصطنعه : هأكل
ساره : طيب اوعى سبني
آسر بمكر : لا ما انا هأكلك انتي الاول
ساره بخجل شديد : بس بقي يا آسر …اوعى سبني
آسر وهو يضحك علي خجلها منه : هههههه خلاص خلاص هسكت ….بس انتي يالا أكليني
ساره : طيب اوعى سبيني وانا هأكلك
آسر بعند طفولي : لا هتأكليني وانتي كده ….والا
ساره بتوتر : لا خلاص هاكلك وامري لله
ثم بدأت في اطعامه وهي مازالت جالسه بين احضانه وهي ايضا كان يطعمها بيده
آسر : مش كفايه اكل كده انا شبعت
ساره بارتباك وتوتر : هااا لالا لسه شويه
آسر : لسه ايه ..يالا بقي …..ثم قام من مكانه وحملها بين زراعيه ودخل بها غرفتهم …..ووجدها مزينه ايضا بالشموع ويوجد علي السرير الكثير من الورد المنثور علي شكل قلوب …وضعها آسر علي السرير برفق واقترب منها وكان علي وشك تقبيلها ولكنها ابتعدت سريعا
ساره بتلعثم وخجل : هـ هو احنا مش هنصلي
آسر بأبتسامه ورفعت حاجب ماكره : ماشي يا ستي هنصلي …لم نشوف اخرتها ….يالا روحي اتوضي وانا هتوضي بره وتوضت ساره وارتدت اسدالها وبعد ثواني دق الباب ودخل آسر
آسر : يالا يا ستي …خلصتي
ثم بدء في الصلاه وبعد الصلاه وضع آسر يده علي رأسها وقال دعاء الزواج …ساد الصمت الغرفه وكانت ساره متوتره للغايه وتفرق يدها بقوه ….اقترب آسر منها وامسك بيدها وبيده الاخري رفع راسها ونظر في عينيه بعمق
آسر بحنان : ساره حبيبتي لازم تعرفي اني مش ممكن اعمل حاجه تأذيكي ….انتي طفلتي المدللة اللي ربيتها علي ايدي ..وبمرح..اينعم اول ما شوفتك مكنتش طايقك ..بس بعد كده حبيتك ومقدرش استغني عنك ابدا …اوعي في يوم تخافي مني …انتي لو مش عايزاني المسك انا …….قاطعته ساره بوضع يدها علي فمه
ساره بحب : انا عمري مخاف منك…. انا بحبك وعاوزه افضل جمبك علي طول
نظر له اسر بحب وقام من مكانه وحملها بين يديه وضعها غلي السرير واقترب منها وقبلها قبله طويله بث فيها كل حبه وشغفه ورغبته فيها واخذها الي عالمهم الخاص ..عالم لا يوجد به سوي الحب…….. واخييييرا اصبحت ساره زوجته امام الله والناس
في صباح اليوم التالي
استيقظت ساره ووجدت نفسها بين زراعي حبيبها آسر ويضمها بقوه كالطفل الذي يخشي ضياع والدته …ابتسمت بحب ثم حاولت النهوض …استيقظ آسر علي حركتها
ساره : صباح الخير
آسر بأبتسامه رائعه : صباح الفل …..رايحه فين
ساره بتلقائيه : هقوم البس هنتاخر علي الشغل
آسر بستنكار : شغل …شغل ايه في عروسه بتروح الشغل
ساره : عروسه ….عروسه ايه احنا متجوزين من 6 شهور
آسر : اه ..بس كان جواز مع وقف التنفيذ …..يالا ارجعي مكانك بلا شغل ..واشار له علي زراعه
ساره : قوم بقي يا آسر …وبعدين انت مش عندك اجتماع مهم النهارده ….ضرب آسر جبهته بخفه
آسر بتذكر : انا نسيت خالص الاجتماع ده ….ماشي عرفتي تفلتي مني ….وبخبث ..وبعدين مش هتقوليلي صباح الخير
ساره ببراءه : طيب ما انا قولتلك
آسر بمكر : لا يا حببيتي صباح الخير مش كده …ثم اقترب منها وقبلها …صباح الخير تبقي كده وانا ارد عليكي اقولك صباح النور كده …واقترب مره اخري ليقبلها ولكنها ابتعدت سريعا
ساره بخجل : يالا قوم يا آسر ..بلاش قله ادب هنتاخر
آسر بحسره : قله ادب……. في وحده تقول لجوزها قله ادب ……يعيني عليك يا آسر….انتي المفروض تألفي كتاب (افضل 100 طريقه لافساد اللحظات الرمانسيه بقلم ساره الجارحي ) بس تصدقي انا اصلا اللي غلطان اني بتعامل معاكي برومانسيه …..يالا يا بت امشي من هنا
ياتري ستستمر السعاده بين اسر وساره ؟؟؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية القاسي العنيد)