رواية فتاة حطمت كبريائي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم عبده شحاته
رواية فتاة حطمت كبريائي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم عبده شحاته
رواية فتاة حطمت كبريائي البارت الثامن والعشرون
رواية فتاة حطمت كبريائي الجزء الثامن والعشرون
رواية فتاة حطمت كبريائي الحلقة الثامنة والعشرون
بعد ما جاسر طلع من المستشفي مليكه فاقت و طلعت اتبرعت لعمر بالد*م لأنهم نفس الفصيله و عمر بعد فتره حطينو في العنايه لكن في غيبوبه و هما واقفين من ورا القزاز و بيبكو و زينات كمان معاهم
وصل جاسر مكان تبع للعرب وقف واحد .. لو سمحت عايز الدكتوره صباح
وصفله الراجل بيت رحلو خبط فتحت صباح .. السلام عليكم يا دكتورة
صباح .. و عليكم السلام اتفضل يبني
جاسر.. لا معلش معايا واحد صاحبي حالته خطر قوي و الدكاتره محتارين معاها و انتي الي هتعالجيه
صباح .. ربنا يقدرني هوا معاك و لا فين
جاسر .. لا في المستشفي تعالي معايا
صباح جابت شنطة الادوات و المواد الي بتعالج بيها و طلعت معاها وصلو المستشفي دخلت عند عمر ادتو حاجه في الجلكوز و كشفت علي نبضه و ادتهم علاج يدهولو كل ساعتين لحد ما يفوق
صباح .. كده باذن الله نبضات القلب انتظمت و المخ بدأ يرجع لطبيعطة و ان شاء الله النهارده هيفوق
جاسر .. انا متشكر جدا يا دكتورة اتفضلي
صباح ردت أيده و ابتسمت .. لا يبني انا بعمل كده لوجه الله مش باخد فلوس سلام عليكم
مشيت صباح و فضلو كلهم وحده وحده مشيو مختار و زينات و فضل جني و جاسر و مليكه
جاسر .. مليكه يالا روحي انتي دلوقتي و لما ترتاحي تيجي بكره تشوفيه
مليكه .. انا مش همشي من هنا غير لما يفوق و بلاش كلام كتير معايا لاني مش همشي
جاسر وافق و كلهم قاعدين في غرفه استراحه جني نامت علي كتف جاسر و هوا كمان نام فضلت مليكه قامت من غير ما حد ياخد باله قابلت الأمن الي واقف علي العنايه
مليكه .. بوص انا خطيبي جوا و لازم اشوف ارجوك خد دي و دخلني
الامن لما شاف الي 200 جنيه فرح و فتح الباب و دخلت وصلت عند الغرفه بتاعته فضلت تحسس علي وشه و دموعه لامعه في عيونها .. عمر انا والله بحبك بس لازم تعرف قيمتي كويس لازم تعرف اني مبقتش لعبه في ايدك لازم تعرف ان الحبيب
مش بياذي حبيبته بس انا سامحتك و عارفك اتغيرت و عرفت مين الي معاك و مين الي ضدك فبعد ده كله تسيبني و تمشي انا زعلانه منك اه زعلانه
و فضلت تحسس علي وشه و بعدها نزلت علي شفا*يفه و بدا تبو*س فيه برقه عمر فتح عينه و ابتسم و حط أيده فوق رأسها و بدا يبادلها برقه و هي فرحانه انو فاق بعدت عنو .. عمر انت فوقت حمدلله بالسلامه
عمر بتعب .. قربي مني تاني لحسن يغمي عليا تاني اه اه اههه
نزلت مليكه علي شفا*يفه .. بس خلاص اهوا بس متتعبش
طلعت علي السرير جنبه و حضن*ته و هما الاتنين مشتاقين لبعض جدا فضلو حضن*ين بعض و عمر مش عايز يبعد عن شفا*يفها لحد ما نامت في حض*نه و هوا كمان نام
الصبح صبح صحي جاسر لقي جني لسه نايمه علي كتفه لملها شعرها و با*سها في خدها و بدا يصحي فيها بالراحه صحيت جني و بدأت تحرك رقبتها بوجع
جاسر مبتسم .. صباح الورد تصدقي اول مرا اشوفك و انتي لسه صاحيه يخرب بيت شعرك و هوا سايح كده كنت هعمل حاجه بس معلش
جني ابتسم و لمت شعرها .. و انت تعرف تعمل حاجه اصلا المهم فين مليكه مش موجوده يعني
جاسر .. تلاقيها في الحمام و لا حاجه تعالي احنا نطمن علي عمر تكون هي ظهرت
دخلو عند اتصدمه لقيو مليكه نايمه جنب عمر و الروج بتاعه متبهدل و علي خد عمر مبقع هي نايمه و الدريس بتاعه مرفوع و من فوق الرقبه لحد تحت ظاهر جني ضحكت .. بقي كانو بيستغفلونا اوعي تعمل حاجه ده لسه مراته بشرع ربنا و لو كان حصل حاجه ده كلها حجات خارجيه بو*س بس
ثم ضحتك في ضحكتها صحيت مليكه و قامت منفوضه عدلت لبسها و وقفت متوتره جني بتضحك و جاسر غضبان بس بنظره من جني بيهدا جني .. خدي يا مليكه المانديل ده امسحي شاف*يفك انتي و عمر عشان محدش يشوفكم كده
مليكه مسحت و خرجوا برا جاسر .. ممكن اعرف اي الوضع الي حصل جوا ده و اي المنظر ده ها
مليكه قالت كلمه و دخلت تجري علي الأوصه و قفلت عليها .. كان وحشني
جني ضحكت .. طب افتحي يا مليكه متاخفيش جاسر مش هيعمل حاجع افتحي انتي بس
جاسر نفخ .. انا هروح اجيب فطار عشان عارف اني مش هخلص معاكي
مشي جاسر و فتحت مليكه و دخلت جني .. احكيلي بقي اي الي حصل بينكم جوا
مليكه ضحكت.. بصراحه كنت مشتاقه لي قوي و مصدقتك فاق روحت متشعلقه فيه بس محصلش حاجه اكتر من
و سكتت جني .. خلاص عارفه المهم بعد كل ده هتوافقي ترجعي لعمر ولا هنعمل افلام تاني
مليكه ابتسمت .. بس بعد آخر مشهد
بعد مرور أسبوع كانت حالت عمر كويسه و عائلته و عائلة مليكه واقفين حواليه زينات بصت لعمر بندم.. سامحني يبني
عمر .. مستحيل اسامحك اقولك ابعدي عننا فتره و لو وحشتيني هسامحك
مختار .. خلاص يا زينات اعملي الي قالك عليه ابنتك سافري عند اهلك اسكندريه و ابقي ردي تاني و انا متاكد انو ميقدرش يستغني عنك
و مشيت زينات و عمر خرج من المستشفي و مليكه بعدت عن عمر و خلته يطلقها و كل واحد بقي مع نفسه مليكه قاعده باليل في الأوضه و بتكلم حد في الفون
مليكه .. تصدق انك وحشتني اه و ربنا نفسي ابقي في بيتك بقي انا مش عايزه افتكر حاجه من حياتي الي فاتت و عارفه انك انت هتسعدني و انا كمان بحبك
ملك دخلت .. يخرب بيتك انتي بتكلمي موز من ورايا
مليكه قفلت الفون .. بس اسكتي بعدين هحكيلك كل حاجه بس اكتمي صوتك ده
جه يوم عيد ميلاد مليكه و الحفله شغاله و الكل بيبارك و بيدوها الهدايا و جاسر نازل حب في جني علي جنب كده
مليكه واقفه مع صحباتها و أخته و فرحانين ثم دخل اتنين شايلين بوكس كبير جدا و عليه قفل و ادوهو المفتاح كل المعازيم اتلمت حواليه و جاسر و جني و الكل
مليكه ضحكت .. اي ده دانا ممكن الاقي عربيه جواها مثلا
ضحكو كلهم و فتحت البوكس طلع منها واحد مليكه اتفاجات و فتحت بوقها من الفرحه طلع و طلع و فتحت علبه فيها خاتم الماظ .. كل سنه و انتي طيبه يا اجمل بنت في حياتي تقبلي تتجوزيني
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فتاة حطمت كبريائي)