روايات

رواية يقين الفصل الثاني 2 بقلم هايدي عبدالوهاب

رواية يقين الفصل الثاني 2 بقلم هايدي عبدالوهاب

رواية يقين البارت الثاني

رواية يقين الجزء الثاني

رواية يقين
رواية يقين

رواية يقين الحلقة الثانية

لقي حد قاعد علي السرير وحاطط رجل علي رجل بكل ثقة .
موسي بخوف: دخلت هنا ازاي .
انت شرفت وقام من علي السرير وراح ليه هو انت فاكر ان احنا بينضحك علينا عادي كده .
هتقت*لني .
مال براسه وقال :انت شايف ايه .
هعملك الي انت عايزه اي حاجة اي حاجة .
ضحك وسرعان ما اخفي ابتسامته لينظر له نظرة مرعبة وهو يقول ببرود وانا هعوز منك ايه ها ايه الي عندك وطلع سلاح*ه .
موسي: وهو بيرجع لورا لا لا يا احمد لا نتفاهم طب انت مش كنت عايز تنتقم من عيسي السيوفي.
رد سلاحه في جيبه وقال: وبعدين .
عيسي ابتسم ،وقال: يقين يقين هدهالك تمن الفلوس بس فيه حاجة .
يقين مين وحاجة ايه .
يقين عيسي السيوفي تمن نصبي عليكم بس اختها لازم تعمل عملية في المخ الفترة دي .
اااه يعني الفلوس مش معاك انا نفسي اعرف بتودي فلوسك فين ثروتك وثروة اخوك وديون وقروض ونصب بتودي ده كله فين وفي الاخر جاي تبيع بنت اخوك عشان تعيش.
لا عشان اختها تعيش .
ضحك بصوت عالي اختها اه طب يا سيدي انا مبخدش رهاين خلصت كلامك اتشاهد بقي .
ورفع مسدس*ه نحوه وأطلق الرصا*ص ولكن كان هناك أحد قام ببعده خطوات، فاصابت الطلق*ة كتف بن السيوفي .
احمد :وهو بيقوم من علي الارض ايه ده يا سليم بيه الطلق*ة جت في كتفه .
اصل كلامه عجبني .
قال: باستغراب كلام مين .
موسي .
حط ايده علي وشه وقال انت بتهزر يابابا هي مالها بالحوار اصلا .
اوقات ندفع ولا نشتري ندفع تمن اشياء لم نفعلها وهي هتدفع التمن .
موسي :وهو بيتالم ايوا ايوا كلام سليم صح .
بصله وقال: انت تسكت خالص .
حاضر حاضر .
بابا لا .
اه .
ايه الي هتكسبه البنت فلست .
انتقام رغبة تملك يفرقلك في حاجة .
يبقي اتجوزها انت وخد سلاحه وجه يمشي .
سليم: هتزعل .
ولو ده حصل هنزعل كلنا متخليش نار الانتقام تحرقك انت خدت حقك .
موسي قام وهو ماسك دراعه لا يا احمد يقين مش هتعمل الي في بالك يقين بنت مطيعة اي نعم سعات مبتسكتش بس انت مش ساهل برضو .
سليم: اخرص انت بتفكر في ايه يا احمد .
احمد : بلاش بلاش يا بابا .
سليم : انا هديك دقيقتين تفكر وترد عليا.
احمد في باله قتله بنسبالي كان أسهل من الي هيحصل انا مش عارف سليم الجارحي هيودينا لفين .
بعد شوية .
احمد :موافق .
قال: كده ومشي .
وموسي سليم جبله حد يطلعله الطلق*ة ونام وتاني يوم الظهر صحي ونزل راح القصر .
يقين: يا اميرتي يقين .
يقين من خلفه نعم .
موسي مسكها من ايديها ولفها لقيتها لقيتها .
يقين: شدت ايديها واتكلمت بجدية ايه لقيت ايه.
ابن الجارحي هيديني الفلوس .
ابتسمت و كان لي مدة لم ابتسم بجد .
اه بس كل شيء بتمنه.
يعملها العملية والي عايزه هنعمله.
هتعمليه .
مش فاهمة .
يعني انتي التمن ابن الجارحي عايز يتجوزك ومقابل ده هيعمل العملية لاختك .
قلت بدون تردد موافقة اول ما تطلع من العمليات واطمن عليها انا تحت امركم .
موسي: كنت عارف انك ذكية يا وردتي .
كان مثل الشيطاين يحمل بداخله كل شيء سيء.
وتاني يوم ودعنا منزلنا كنت وقتها علي يقين أن الحياة تأخذ ما نحب وذهبنا لشقة عمي موقتا وبعدة اعدة ايام سفرنا الي الخارج وكنا نجهز اختي رحيق لدخول العملية وجاء وقت العملية اخذت عدة ساعات طويلة كانت ليلة بطيئة كنت أشعر أن الوقت تجمد لا يمر وفي الثامنة صباحا خرج الأطباء.
يقين باللغة الانجليزية كيف حالتها الآن.
الطبيب …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يقين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *