روايات

رواية ملكتني ابنة عمي الفصل الثامن 8 بقلم مورا فرج

رواية ملكتني ابنة عمي الفصل الثامن 8 بقلم مورا فرج

رواية ملكتني ابنة عمي البارت الثامن

رواية ملكتني ابنة عمي الجزء الثامن

ملكتني ابنة عمي
ملكتني ابنة عمي

رواية ملكتني ابنة عمي الحلقة الثامنة

مليكه بخوف وتوتر..مرات عمي زينب
عمر بدهشه…ا انتي اكيد بتهزري
هزت راسها نفيا
مليكه ببكاء…لا لاء مش بهزر هي كانت دايما تحبسني في الاوضه الضالمه لما اعمل حاجه غلط وزادت شهقاتها وكانت بتضربني بالعصايه كل يوم وكانت بتجولي لو جلت لحد هتكدبني وهتخليهم يرموني برا
علت صوت شهقاتها وكان جالس بجانبها مصدوم مما سمعه كيف يعقل لوالدته ان تفعل هذا فاق من شروده علي صوت شهقاتها فلم يستطع ان يراها بهذه الحاله فاخذها بين ذراعيه يضع راسها علي صدره يهدئها
عمر..خلاص يامليكه اهدي
مليكه وهي تشدد علي حضنه…جولها متضربنسش ياعمر جولها مليكه هتبقي حلوه ومش هتعمل حاجه غلط تاني
عمر بحزن….اهدي يامليكه نا جمبك ومش هخلي حد يضربك او ياذيكي
كان يتمتم لها بكلام يهدئها وتوقف عندما احس بانتظام انفاسها وضعها علي السرير وخرج من الاوضه وذهب وجلس علي كنبه مريحه وقعد يفكر وبعد تفكير طويل اخرج هاتفهه من جيبه واتصل علي والده
خالد…ازيك ياولدي عامل اي ومليكه عامله اي
عمر… كويسين يابوي بس نا كنت عاوزك في موضوع
خالد..جول ياولدي
عمر قص علي والده ماخدث وما قالته مليكه
خالد بغضب…كيف يحصل كل ظا واني موجود
عمر…نا لما عرفت جلت ان انت لازم تعرف يابوي
خالد…طب اجفل انت ياولدي وني هتصرف
عمر…سلام يابوي
اغلق عمر الخط وذهب الي المطبخ ليصنع لها شئ تاكله
_____عند خالد_____
خالد بغضب….يازينبب
زينب مسرعه….ايوه
خالد بهدوء مخيف..انتي كنتي بتضربي مليكه وتحبسيها في الاوضه الضالمه
زينب بتوتر…ها م.محصلش
خالد بغضب…انتي كدابه ولدك لسا ماصل عليا وجالي ان البت منهاره وبتجوله متخلهاش تضربني وتحبسني في الاوضه الضالمه
زينب….البت دي كدابه
خالد..اجفلي خشمك خالص ومن دلوجتي نتي ملكيش كلام معايا واصل ونتي في اوضه وني في الاوضه ولو اني مش عامل حساب للعشره كنت رميتك برا بسبب اللي عملتيه في بت اخوي
انهي كلامه وتركها وخرج وترك وراءه شحنه من الحقد والكره من هذه السيده الي تلك الطفله البريئه
_____عند عمر____
بعد ما انهي من تخضير الطعام ذهب لاوضه مليكه ليوقظها دخل الي اوضتها وجدها غارقه في نوم عميق وكانت ملامحها بريئه تشبه الاطفال
عمر بهدوء…مليكه اصحي يلا
مليكه بتذمر…سيبني شويه ياعمر
عمر ضاحكا…شويه اي قومي ياخاي دانتي نمتي اليوم كله
فتحت عينيها ببطئ تنظر له لبرهه ثم وقفت فاجأه علي السرير
عمر..في اي
مليكه…يانهار اسوح دنا معملتش الغدا
عمر ضاحكا…اجعدي ياهبله اني عملته
مليكه نظرت له باستغراب بينما هو ذهب واحضر الطعام علي صنيه ووضعه امامها
عمر..يلا بقي كلي وجوليلي رايك في وكلي
هزت راسها واخذت الملعقه ووضعتها في فمها
مليكه باعجاب..جميل جدا بس انت بتعرف تطبخ كيف
عمر..منا لما كنت بعيش هنا لوحدي اتعبمت الطبخ
هزت راسها متفهما وقالت..طب مش هتاكل
عمر…لا كلي نتي نا مش جعان
مليكه بترجي…عشان خطري كل معايا مش عايزه اكل لوحدي
هز راسه ايجابا وبدا ياكل معها وبعد ان انتهو حمل الصنيه وذهب الي المطبخ وعاد اليها مره اخري وجلس بجوارها
عمر…مليكه
مليكه…نعم
عمر…هي امي امتي بدات تضربك وتحبسك
مليكه وقد تجمعت الدموع في عينيها…لما انت سافرت كانت بتعلمني الطبخ بس في الاول كانت لما بغلط بتعرفني غلطي وكانت بتعاملني حلو بس بعدين كنت لما بغلط تضربني وتحبسني اكملت ببكاء اني والله بحبها يا عمر وبعتبرها زي امي الله يرحمها بس هي لي بتعمل معايا اكده
عمر حضنها..اهدي خلاص ياطفلتي
ابتعدت عنه مليكه وقالت..طفلتك انت لسا فاكر الاسم دا
عمر بابتسامه..مقدرش انسي حاجه تخصك
مليكه ابتسمت بفرح عندما احست انها مهمه عنده
____في صباح اليوم التالي___
استيقظت مليكه وادت فرضها وذهبت للمطبخ لتحضر الفطار وبعد ربع ساعه استيقظ عمر ودخل للحمام اغتسل واتوضا وادي فرضه وارتدي قميس ابيض مكتوب عليه بللون الاسود وبنطلون جينز اسود ووضع البارفان الخاص به ولبس ساعته وخرج من الاوضه وجد مليكه تضع طعام الافطار
عمر..صباح الخير
مليكه بابتسامه..صباح النور
عمر..بقيتي كويسه
مليكه..الحمدلله يلا افطر عشان متتاخرش علي المستشفي
هز راسه ايجابا وجلسا علي الطاوله وتناولا طعام الافطار وبعد قليل ذهب عمر الي المستشفي وظلت مليكه وحيده
____في المستشفي___
دخل عمر مكتبه وجلس علي كرسي مكتبه يفكر بطفلته الصغيره قاطع تفكيره صوت خبط علي الباب
عمر بجد..ادخل
دخل الممرض وقال..صباح الخير يادكتور
عمر…صباح النور يا..
الممرض..مروان
عمر…تمم ياسي مروان ممكن تقولي في اي
مروان بعمليه..في مريض بالعنايه المشدده محتاج جراحه في القلب والدكتور وليد رشحك للعمليه دي وبيقلك لما تخلص تروحله مكتبه
هز عمر راسه وقال…طب واوضه العمليات جاهزه
مروان..جاهزه حضرتك ممكن تتفضل معايا
نهض عمر من علي كرسي مكتبه وازتدي قميص ابيض خاص بالاطباء وذهب ليؤدي عمله
____عند مليكه___
كانت جالسه بملل تشعر بالوحده فخطرت في بالها فكره وقالت في نفسها.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكتني ابنة عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *