روايات

رواية جميلتي الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد

رواية جميلتي البارت السابع

رواية جميلتي الجزء السابع

رواية جميلتي الحلقة السابعة

اسر من الص*دمة كان ها يعمل ح*ادث*ة
اسر.. ااانتى مين و عايزة من مراتى ايه
فاطمة بخبثة.. ما قولتلك انى فاعل خير و بالنسبة عايزة ايه عايزة اريح ضميري قدام ربنا و اشيل الغشاوة اللى على عينيك و تشوف مراتك على حقيقتها لو مش مصدقني روح و اسال عش**قها و هو يقول اذا كلامى غلط ولا صح باى باى
فاطمة بفرح .. و لسه ياما ها تشوفي يا جميلة الجميلات خلينا اشوف ها دفعي عن نفسك و شر**ف**ك ازاي أو اميرة هانم ها تعمل ايه كده كده اسر ميعرفنيش اصلا و مين اللي معها سرك اميرة يبقا مين اللي قال صاحبت عمرك يلا ياكش تولع**و في بعض و اخلص منكم بس اميرة ممكن لو عرفت بالكلام ده تساعد جميلة لانها هى اللى عارفه كل حاجة عن جميلة و كده ها تثبت براءته وانا مش عايزة يحصل كده انا عايزهم يت**ع**ذبو
أما عند اسر ف هو راجع على القصر لكن ذهب لى غرفة مروان
مروان.. انت خير جاي ليه
اسر بهدوء.. عايز اتكلم معاك
مروان.. و انا سمعك
مروان.. لا مانا مش ها سمع سكوتك ها تتكلم اتكلم مش ها تتكلم يبقا طراني ما تتكلم يا زفت انت
اسر بى تفكير.. احلف اللى ها قولو يبقا سر بينا

 

مروان بصدق .. من رغم انى مش طيقك و انك واطي بس ماشى والله العظيم اللى ها تقولو دلوقتي مش ها يطلع بره
اسر بى تفكير.. هو لو انت متجوز و رقم او حد اتصل بيك قالك……مراتك مدام قبل ما تتجوزك
مروان بهدوء.. ساعتها ادور على صاحب الرقم ده ادف*نو حي أما بقا بالنسبة مراتى ف انا مشوفتهش و هى بتعمل كده علشان اصدق و طلامة مفيش دليل يبقا صاحب الرقم ده كداب وش……. على فكرة مراتك واحدة هبلة اخرها تسرسع بصوتها لكن جميلة مش زى الزب*الة اللى احنا نعرفهم و لو كانت كده اكيد يعني جدى مكنش جوزها ليك استغفر ربك و صلي ركعتين مراتك محترمة و بنت ناس ده بين عليها
اسر لا رد
مروان.. لو شكك فيها يبقا طلقها احسن انت مش بلطجي علشان تروح تض*ربها و تمسح بيها الارض علشان كلمة سمعتها و اللى اتصل بيك و قال كده لو كان صح كان جاه قالك وش لى وش مكنش استخبه في تلفون
اسر .. انا مخونت**كش يا مروان صحيح كنت بحبها الاول بس اول ما عرفت انك بتحبها سبتها على طول
مروان بهدوء .. امشي يا اسر …… انا مستعد اسمعك في اى حاجة الا الموضوع ده ف امشي
و ذهب اسر من غرفة مروان و اتجاه لى غرفته و لقا جميلة بتصلي و بتبكي
اسر ذهب تاني من الغرفة و هو بيفكر في كلام مروان و اد ايه فعلا جميلة بريئه و مش بتاعت الكلام ده
اسر كان قريب من مكتب جدو

 

اسر.. يا تري مين صاحب الرقم و ايه مصلحته في كده
الجد.. اسرر
اسر.. نعم يا جدى
الجد.. مالك تايه كده و مش شايف قدمك
اسر.. تعبان شوية
الجد.. طب تعال عايزك نادي لى الح*يوان التانى و تعالوا على مكتبي
اسر.. جدى هو انت مش واخد بالك اننا كبرنا على ح*يوان دى
الجد.. مش دى الحقيقة و بعدين مهم كبرتو ها تفضلوا صغيرين قدمي
اسر.. طب يا جدى ها تنادى علينا من غير الكلام دى امتي
الجد.. لم اشوف ولادكم
مروان و هو متجاه ليهم .. يبقا ها نفضل في طحن الخواطر ده
اسر بمرح.. اظهر كده
مروان.. قولي يا جدى يا قمر انت عملت ايه في موضوع جوازى ها نروح نطلبها امتي
الجد.. هى ها تمشيك من دلوقتي
اسر بعدم فهم.. هى مين دى اللى ها تمشي مين
الجد.. الحيوان اخيرا ها خلص منو

 

اسر بص لى مروان بطريقة كوميدية.. و مين الحي*وانية
مروان بعفوية.. ما تلم نفسك يا ح*يوان و اتكلم عنها عدل
اسر.. الله ده الموضوع جد
الجد.. و انا ها هزر معاك ليه يا جزمة منك ليه
مروان بذكاء.. افهم من كده انك موافق صح يا جدي
الجد .. ايوة يا مروان انا موافق ادني يومين بس
مروان.. يا لهوي يومين كتير اوى يا جدى
اسر.. مين العروسة
الجد.. العروسة اسمها اميرة و تبقا صاحبت مراتك
اسر فاتح بوقه بصدمة.. اميرة و مروان مش بعيدة شوية
مروان.. الله ما طولك ياروح لا قريبه بس نقطن بى سكوتك
اسر بطريقة كوميدية.. دى صعبة اوى اصعب من الثانوية العامة
مروان بطريقة كوميدية.. و انا بحب الثانوية العامة اسكوت بقا
الجد.. و الباشوات نويين يرجعوا يشتغلو زى البنادمين امتى هو مش يعتبر كل واحد منكم ليها بيت و المفروض يشتغل و يصرف ولا هو لماضة و قرف و بس

 

مروان بهدوء.. اظن انى مكنتش مسافر اتفسح انا كنت في شغل
الجد و مروان نظرو لى اسر
الجد .. اخر مرة رجلك خطيت عتبة الشركة كانت من شهر تقدور تقولولي منظركم قدم مرتاتكم ها يبقا ايه لم يعرفوا ان الباشوات عوطليه و صايع و حاجة قرف احفاد هم
ذهب الجد لى غرفته و ساب اسر و مروان مع بعض الاتنين بينظرو لبعض بحزن و قهره و بعدين كل واحد منهم ذهب لى غرفته طبعا كل واحد منهم حزين على حالو
و في المساء اخيرا ات اسر لى القصر و ذهب لى غرفته
جميلة حض*نت اسر.. وحشتنى
اسر بعد تفكير حض*ن جميلة.. و انتى كمان
اسر بعدها عنه جميلة استغرابت جدا
جميلة مسك*ت ايده مالك يا اسر حاسه انك متغير من الصبح و انت كده مالك
اسر.. معلشي يا جميلة الشغل
جميلة بابتسامة سخرية.. شغل ههه حتى لو شغل معقول يغيرك عليا بالشكل ده اومال ايه بقا جميلتي و ليا و بس و
اسر بهدوء ما قبل العاصفة.. هو فى حد فى حياتك غيري يا جميلة
جميلة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *