روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد البارت الرابع عشر

رواية معشوقه الأسد الجزء الرابع عشر

معشوقه الأسد
معشوقه الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الرابعة عشر

وصلنا لحد رهف وهي بتقرا في الكتاب ودخل عليها حد
رهف والباب بيدق…. اتفضل مين
دخل مراد… اهلا وسهلا بالهانم
رهف وهي بتقوم من علي السرير… في اي ي مراد
مراد بترقب…. ولا حاجه كنت فاضي قولت اجي اغلس
رهف بغضب…. وانت مش كفايه غلست تحت ولا مكفكاش جاي تغلس دلوقتي كمان وتكمل
مراد وهوا يراقبها بابتسامه ماكره فهي حقا تشبه عشق صوره مصغره منها… امم يعني انا غلس ي رهف
رهف بتوتر من تقربه… ايوه وبارد كمان
مراد بمكر اكبر… طيب متشوفي كده فيا اي حاجه تانيه عايزه تطلعيها
رهف بغضب… بقولك اي ي مراد انت فاضي انا مش فاضيه
مراد وهوا يمسكها من ودنها…. انتي بقيتي بتعلي صوتك وتزعقي مع اني قادر اخرصك خالص ومنسمعلكيش صوت
رهف وهي تبعد عنه… ماعاش اللي يفكر يعملي حاجه تزعلني اوعي تفكر اني زاي اختي عشق ممكن اي حد يخدني تحت ظله كده ويضحك عليا تؤتؤ مش انا ي حلو ويلا بقي اطلع من الاوضه علشان معملش منك شاورما محمره
مراد بصدمه من حديثها فهي حقا قويه…. يعني عاوزه تعملي مني شاورما طيب جربي كده ووريني شطارتك ي حرمي المصون
رهف بتريقه… حرمي المصون قال ولا يشرفني اني ابقي علي اسمك
مراد بتفهم انها لما تعلم قط بموضوعهم وقد حان ان تعرف… ايوه حرمي المصون تحبي اثبتلك قالها وهوا يغمز
رهف بدندنه…. اما انسان غتت
مراد… سمعتك عالفكره كله هيجي باوانه وهتتعقبي علي كل حاجه بتقوليها ثم اكمل قوليلي ي رهف انتي بتكرهيني ليه
رهف بتفهم… مش بكرهك بس بحس انك بتتحشر في اوامري ولا كانه جزء يخصك انت مالك انت اشتغل في الشركه ولا لا ده شي يخصك
مراد بغضب… وانتي عايزه تطلعي تتسرمحي علي الشركه والكل يقعد يبص عليكي ويصفرلك باعجاب من جمالك مش انتي عايزه كده ولا اي ي هانم
رهف وهي ترفع يداها لكي تصفعه ولكنه كان قد سبقها ولوي ذراعها وراء ظهرها… مش مراد المنشاوي اللي تجي بنت زايك علي اخره الزمن تمد ايدها عليه
رهف بالم… انت اللي تستاهل
مراد بغضب… بصي ي رهف الكلام اللي هقولهولك ده يتسمع كويس علشان مش حابب اغلط معاكي وزعلك خروج من القصر ممنوووووع تماما ان حد غيري يشوفك لانك ملكي وتخصيني ومحدش يتجرأ يبص لحاجه ملكي لانك مراتي ده حصل يوم ما جيتي هنا القصر روحت انا وجدي واسد كتبنا كتابنا عليكم علشان نحميكم وعالفكره ايوه انتي مراتي واقدر اعمل فيكي اللي انا عايزه بس سابك علي راحتك خالص وحطيها في بالك حتي لو خدنا حقنا من ابوكي مش هسيبك برده وهتفضلي ملكي ي رهف سمعتي
رهف وهي في زهول مما قاله زاك المراد…. يعني ا.. ن.. اا
ولم تكمل حديثها حتي سقطت فاقده الوعي
مراد بخوف… رهف رهف فوقي
حملها مراد ووضعها علي الفراش ووضع يده علي جسدها فوجد درجه الحراره عاليه جدا كان جسدها سيغلي قلق اكتر وبدا بتوتر جسده ثم قام بحملها ووضعها في البانيو وفتح الماء علي جسدها وقام بهدوء ازا-حه اللبس عن جسد’ها حتي تتلقي كميه كبيره من الماء الذي يبطي من درجه الحراره وهوا يغض بص-ره عنها بقدر الامكان
بعد فتره
كان مراد قد اخرج رهف من الحمام ووضعها علي السرير وقام بتغير ملابسها حتي تستريح اكتر
مراد وهوا بتحسس حرارتها…. رهف فوقي ي. رهف
قام مراد وجلب البرفان ووضع بعض منه علي انفها فاستيقظت
رهف بتوهان… في اي انا فين ثم بعدها ادركت الامر
مراد… اهدي ي رهف مافيش حاجه حصلت
رهف وهي تتذكر…. انت عايز مني اي
مراد بضحك… مش عايز منك حاجه ي بنتي انتي كنتي بتموتي ثم اكمل بمكر لكي يحرجها وغي’رتلك كمان بس اي الجمدان ده ثم غمزلها
رهف بخجل وتوتر… انت قليل الادب ازاي تعمل كده ا.نت
ولم تكمل كلامها حتي وضع مراد يده علي فمها… بس انا بهزر معاكي اي ي بنتي كميه الطماطم دي اهدي انتي سخنتي وحطيتك في البانيو وغيرتلك هدومك انا زاي جوزك برده ولا اي
رهف ببكاء…. انت ازاي جوزي
مراد… ي رهف والله انا ما عملت كده علشان استغلك ولا حاجه كان هدفي اني احميكي وفي نفس الوقت مضيتكيش من ايدي انا من اول يوم شوفتك فيه وانا مش بفكر غير فيكي ي رهف. طيب دا اسد اخويا اللي عمره ما حب ولا قلبه يعرف للحب طريق حب اختك بالرغم من انه عايز ومصر علي قتل ابوكي لانه هوا اللي حرمنا من ابونا وامنا لما كنا صغيرين وكتب كتابه عليها واتجوزها وهي حاليا عارفه بلاش تشوفيني شخص وحش اني بحافظ عليكي
رهف وهي تبكي… لو زاي انت ما بتقول ما اسد واقف ان عشق تشتغل في الشركه ولا عشق مش حلوه
مراد بمكر…. مين قال عشق مش حلوه دي عشق ست البنات
رهف بغيظ… دي اختي يعني طالعه حلوه زاي اكيد
مراد بضحك علي غيرتها فهوا يعلم انها تحبه من افعالها…. اسد وافق انها تشتغل علشان يريحها ويريح نفسه من ذنها وهوا بيتلككلها علي غلطه
رهف… لا بس انا عايزه اشتغل
مراد وهوا يقرب منها… وانا مش عيزك تشتغلي
رهف بتوتر فهوا حقا وسيم… لا بس انا عايزه ي مراد اشتغل
مراد بيقرب اكتر… بس انا مش عايزك تشتغلي
رهف بتوهان…. خلاص مش عايزه اشتغل
مراد وقد نجح في خطته…. تمم ي قلبي انتي كده عقلتي
رهف ليس جايه تتكلم مراد قام نيمها وغطاها وباس راسها وقالها تصبحي على خير وخد بعضه وطلع
رهف بتريقه…. قليل الادب صحيح ي نهار اسوح ده باسني من راسي
ثم اكملت
رهف بتريقه علي نفسها…. يعني يختي غيرلك ومش مكسوفه باسك ومن راسك ومكسوفه والله ما حد قليل الادب غيرك ي رهف اتخمدي اتخمدي
(😂😂😂😂😂الاعتراف بالحق فضيله ي اخت رهف)
في منتصف الليل
في مكان ما سعيد ورجالته
سعيد بغضب…. يعني مش هنعرف نطلع ايهااااب ي بجم
الراجل بخوف… ي باشا ما حضرتك روحت وشوفت القصر متحاوط ازاي
سعيد بغضب شديد… لو معاه ميت راجل نجيب احنا الف ونطلع ايهاب النهارده ضروري سمعين
الرجاله بخوف… سمعين
وذهب كلا من سعيد ورجالته في اتجاه قصر الاسد ولا يعرفو مصيرهم
في القصر
قاعد ومركز في شغله فقد حل الوقت بالواحده والنص وهوا مازال مندمج في شغله ولكن شي ما قطع تركيزه هوا صوت ضوضاء شديد ات من حوش القصر فنزل بسرعه ليري ما بالخارج
فتح اسد بوابه القصر ليري معظم رجالته ميتين واحدهم يوجهه مسدس في وجهه صاح كلا من في القصر علي هذا الصوت
سليم…. انت عايز اي ي سعيد مكفكاش موت ابني ومرات ابني
سعيد بضحك شديد…. لا وده ليس اقتل احفادك كمان واخليك تعيش مزلول ومكسور العمر كله
اسد وهوا في قمه بروده…. انت عارف معني اي انك تجي هنا تاني القصر وترفع المسدس في وش اسد المنشاوي وبدا صوته يعلي وهوا كالرعد وتهدد جدي بكلامك وبتعترف ببجاحه قدامي انك انت اللي قتلت امي وابويا
سعيد بخوف من هيبته…. بص ي اسد علشان نبقي خلصين سلمني ايهاب معتش هتشوف وشي تاني
اسد ضحك ضحكه هزت القصر باكمله…. انت جاي تعلب مع حد وواثق انك مش قده ي سعيد
رهف من خلفه…. ي شيخ انت متعرفش ربنا حتي ولو لدقيقه ممكن تقابله بيها اتقي الله شويه يرحمك في الاخره لو كنت تعرف الله اصلا
سعيد وهوا ينظر لها…. اهلا اهلا بالفا… جره الللي سابت ابوها وهربت هي واختها علشان يقعدو عند معشوقهم ولم يكمل كلامه حتي وجد من يلكمه في وجهه اطاح بيه ارضا
اسد… دي بس علشان عليت صوتك علي مراات اخويا وقولت في حقها كلام مش كويس
ثم لكمه لكمه اخري
اسد… ودي علشان شملت مراتي معاها بالكلام
قام سعيد ووشه شبه ملئ بالدماء
سعيد… مش حابب اتشاكل معاك ي اسد انا ممكن باشاره مني اصفيكم دلوقتي كلكم
اسد ببرود وثقه…. وانا ممكن برمشه مني اخليك بسوء الارض انت ورجالتك
فين الرجاله دي قالها سعيد باستهزاء
اشار له اسد بالنظر خلفه
نظر سعيد خلفه فوجد باكتر من 100حارث فصدم فلقد قتل من كان يقف علي القصر من اين اتي بكل هذا
سعيد…. انت جبتهم منين دوول انا قتلت اللي عندك
اسد ببرود اكبر…. مش بقولك ليس متعرفش انت بتلعب مع مين انا لما سمعت صوت تحت عرفت ان ممكن يجي حد واطي يعمل نفسه صايع عليا فجيت رنيت علي طقم الحراثه عندي وخليته يبعتلي 100 راجل يعني شوف اللي وراك دووول ميجوش خمسين راجل وليس في تاني جاي الحكايه انك ليس صغير في المجال فمعلش الصغير هيفضل كده متحاولش تعلي من نفسك
سعيد بخوف فهوا حقا ذكي وسريع التخطيط… طلع ايهاب ي اسد وامشي من غير مشاكل
اسد ببرود…. ايهاب قول عليه ي رحمان ي رحيم
سعيد بغضب…. طيب قول بقي علي نفسك ي رحمان ي رحيم
ثم اطلق سعيد رصاصه فاصابت احدهم
نظر اسد الي اسفله فجعظت عينيه من الصدمه ومما راه
ي تري مين اللي خد الرصاصه بدل اسد؟
ي تري اي هوا مصير سعيد من اسد؟
ي تري اللي خد الرصاصه هيكمل ولا هيحصله اي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *