روايات

رواية حب عبر الصدف الفصل الأول 1 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف الفصل الأول 1 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف البارت الأول

رواية حب عبر الصدف الجزء الأول

حب عبر الصدف

رواية حب عبر الصدف الحلقة الأولى

مروة: بسرعة يا كيان شويه في زباين في المطعم كتير
كيان بضيق : حاضر حاضر هو في اسرع من كدا (في نفسها) دا اي الشغل المتعب دا ياربي
زبون: لوسمحتي
كيان : ايوه يا فندم تطلب حضرتك اي
زبون : عايز…
كيان وهي تكتب : تمام تؤمر باي حاجة تاني
زبون : لاء شكراً
زبون اخر بغضب: انتي ياللي شاغله هنا
كيان بتوتر : ايوه يا فندم خير
الزبون بغضب : اي القرف دا طلما مش بتعرفوا تعملوا اكل بتفتحوا محل لي
كيان : لي يا فندم مالو الاكل
الزبون بتناكة: عادم و عايز ملح وبعدين بطلي سهوكة علي اللي رايح واللي جي ماليتوا البلد
كيان بدموع : حاضر يا فندم وانا اسفه جداً
‘ثم ذهبت للمطبخ ‘
حسام بدهشه : كيان مالك بتعيطي لي في حد دايقك
كيان بدموع : لاء مفيش انا عايزاه بس الملح
حسام بقرب وهو يمسح دموعها : انا مش عايز اشوفك بتعيطي خالص
كيان وهي تبعد يده : حسام لو سمحت ابعد أيدك كدا وعايزاه الملح
حسام : ماشي اتفضلي
………………

كيان : اتفضل الملح يا فندم
الزبون بمكر : تسلم ايد القمر
كيان : نعم
زبون بتوتر: قصدي قصدي شكرا يلا امشي بقي انتي هتقفلي
(نظرت له بإستحقار ثم ذهبت تكمل عملها)
‘في مكان اخر ‘
ادهم : ابعتيلي عمر بسرعة يا آيه
السكيرتيرة آيه بسهوكة: حاضر يا مستر ادهم
(بعد دقايق)
عمر بهزار : اناا جيت
ادهم بغضب: مش تخبط يا حيوان قبل ما تخش
عمر بلامبالاة : يعم انا داخل جامع
ادهم بضيق : عمر احترم نفسك المهم جهزت المكان و الميعاد اللي هنقابل في الوفد
عمر : يا كنج لا تقلق كلو تحت السيطرة
ادهم : طب بعتلهم هنتقابل فين وكدا
عمر بنرفزة : يعم ما قولنا لا تقلق الله
ادهم وهو يخلع الجزمة : طب برا لا تزعل بقي
عمر بضحك قبل ان يخرج : ادهم عايزاه اقولك حاجة
ادهم بإبتسامة برده: نعم اي
عمر بهزار: لو مش عجبك طلقني
ادهم و كأنه يحدف الجزمة :برا يا حيوان
(وخرج عمر وكلامنهما يضحك ع الاخر)
……………..

‘في المطعم وصل الوفد’
عامر : والله يا ادهم بيه وحشني مصر بكل ما فيها نيلها وشوارعها و اخخ من البنات المصريات
عمر بضحك: والله يا عامر اتفق معاك ف دي جامد هههه
ادهم بجد : ممكن نتكلم ف الشغل بقي
عامر بزهق : ليش بتستعجل يا ادهم انتظر حين نطلب اكل حتي
ادهم برخامة : تمام ماشي… لو سمحتي
كيان برقة : ايوه يا فندم
ادهم اندهش من جمالها الذي لا يري مثله
عمر بضحك : ادهم يا ادهم انت سافرت ولا ايي
ادهم بفوقان: اه لاء قصدي عايزين تأكلوا اي
ضحكت كيان برقة
عامر بمكر : والله ادوب انا في بنات المصريين
ادهم بضيق : عااامر شوف تطلب اي وانجز وانت يا عمر
( بعد ما طلبوا الاكل )
كيان : تمام شويه والأكل هيوصل
(ذهبت كيان)
ادهم بجد : فهمت يا عمر الصفقة اللي هتم لعامر
عمر : ايوه

عامر: انت شوف وقت بنتقابل به
ادهم بتحذير : تمام المهم انا عايز الشحنة الحديد توصل ف معادها مش تأخير دقيقة واحدة
عامر بخوف مصطنع : والله يا ادهم انت بتخوف ياراجل شو خذ الموضوع ببساطة
عمر بهزار : لاء خلي بألك دي حاجة بسيط
عامر بتذكر : صحيح بدي يا ادهم اسألك سؤال
ادهم : اتفضل
عامر: هل انت علي علاقة بشركة بابل
ادهم ببرود : لاء وعمري ما اتعملت معها
عامر بفضول : طب انا سمعت ان تقرب ل…
ادهم ببرود : قولتلك مليش علاقة و اقفل الموضوع بقي
(وصل الاكل واكلوا بين هزار عمر و عامر الذي لا ينتهي)
عمر : انا همشي بقي عايزين حاجة
ادهم يأمر : عمر خد عامر وصله اي فندق يبات فيه
عمر: تعالي معايا يا عامر
عامر : هب يلا

(وذهبوا …وجاء ميعاد إنهاء عمل كيان)
كيان : انا همشي بقي عايزين حاجة
مروة بحب : لا يحبيبتي توصلي بالسلامة
حسام بمكر : تيجي أوصلك يا كيان الوقت أتأخر كمان
كيان : لا ميرسي يا حسام شوف مروة كدا
مروة : لاء انا اخويا جي يخدني
دعاء: كياان تعالي
كيان بطاعة : ايوه يا استاذة دعاء
دعاء : اتفضلي دي يوميتك
كيان بفرحة: اي دا كل دي فلوس كتير اووي
دعاء بإبتسامة : مش خسارة فيكي انتي تعبتي جامد انهاردا
كيان بإمتنان: انا مش عارفه اقولك اي بجد
دعاء : متقوليش حاجة و روحي يلا عشان الوقت أتأخر
كيان : حاضر
‘وأثناء عودة كيان للمنزل’
(اقترب منها ٣شباب )

شاب بسكر : اي يا بطل علي فين كدا
شاب بسخريه : انت اعمي ولا اي دا مش بطل واحد قول اتنين تلاته
كيان بخوف وهي تبتعد : لو سمحت احترم نفسك عيب كدا
شاب اخر : يا عسل العيب في البنطلون
كيان وهي بتجري كتفها احدهما
شاب : طلع القماشة اللي معاك بسرعة قبل ما تفضحنا
كيان بصوت عالي : الحقوني حد يساعدني الحقوووونيي
كتم فمها احد الشباب بقماشة بها منوم و بدأت كيان تفقد وعيها ولكن ….

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية حب عبر الصدف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *