روايات

رواية احببتها صدفه الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محسن

رواية احببتها صدفه الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محسن

رواية احببتها صدفه البارت الأول

رواية احببتها صدفه الجزء الأول

رواية احببتها صدفه الحلقة الأولى

نبدأ روايتنا ف فيلا نور ووالدتها نور بتصحيها: نور حبيبتي اصحي هتتأخري علي جمعتك.
نور: صباح الخير ي أحلي ماما ف الدنيا.
والده نور مروه: صباح النور يعيوني، يلا قومي اجهزي عشان تلحقي تفطري قبل متنزلي جمعتك
نور: حاضر ي ماما
ناخد بريك بقا ونعرف شخصية نور🌚 نور بنت محترمه جداا وجميله ف منتهي الجمال محجبه وبشرتها فاتحه وف اخر سنه ليها ف الجامعه بتدرس ف كليه اثار وعندها ٢٢سنه وعندها صاحبتها المقربه منها حنين ودي هعرفكم بيها بعدين نكمل بقا💕
وتقوم نور تاخد شاور وتأدي فرضها وتلبس وتنزل تحت وتتقدم نحو السفره يجلس علي السفره والد نور عز الدين ووالدتها مروه ف استقبالها
نور: صباح النور علي عيونك ي بابا وتحضنه وتجلس
عز الدين: صباح الخير يعيون بابا.
مروه: ومفيش صباح الخير ولا ازيك ي ماما كلو بابا بس
نور بضحك: ازيك ي ماما
مروه: بخير طول منتي بخير يروحي❤️.
وفطروا ونور نزلت راحت جامعتها
°°°°°
ف فيلا يونس: تدخل عائشه اخته: ابيه يونس اصحي عشان تلحق توصلني جامعتي.
يونس: صباح الخير يا عيوش
عائشه: صباح النور ي ابيه يلا قوم اجهز عشان نلحق الجامعه.
يونس: حاضر وقام يونس واخد شاور ولبس ونزل تحت. تعالو نتعرف علي شخصيته🌚يونس شاب طويل ووسيم وعنده ٢٧سنه ومعيد ف جامعه اثار وبيشتغل في’شركة الفهد للاستيراد والتصدير.’ مكان والده وده ملوش علاقه بالجامعه.
نرجع تاني💕. بعد منزل تحت كان ف انتظاره والده فهد ووالدته ياسمين واخوه يزن شاب وسيم لكن اقل وسامه من يونس وعنده ٢٥سنه وظابط واخته عائشه جميله جداا وشعرها طويل وناعم وعندها١٩سنه وف كليه علوم. نكمل بقا🌝.
يونس: صباح الخير
كلهم ردوا: صباح النور.
فهد والد يونس: عامل اي ي يونس
يونس: الحمدلله كويس
فهد: اخبار الشركه اي
يونس: كله تمام
فهد: طب الحمدلله انت عارفه ان مبقتش اقدر انزل اشتغل واعتمد عليك وانا عارف انك قدها إن شاء الله
يونس: إن شاء الله
وفطروا ويونس اخد ياسمين ووصلها جامعتها وراح جامعته
نروح بقا لجامعه
°°°°°°°°
نور راحت الجامعه وسلمت علي صحبتها حنين ونعرف شخصيه حنين بنت جميله جداا وبشرتها غامقه شويه وعيونها عسلي وعندها٢٢سنه “يلا نكمل”
وقعدوا في كفاتيريا يشربوا نسكافيه لغايت ما المحاضره تبدأ وقعدوا يتكلموا شويه والكلام اخدهم وقبل المحاضره بخمس دقايق نور: يلهوي الوقت اخدنا يلا عشان نلحق المحاضره.
حنين: عندك حق والله بيقولوا في دكتور جديد جاي عشان دكتور معاذ مسافر وبيقولوا عليه شديد اويي.
نور: طب يلا بسرعه
وراحوا المدرج قبل الدكتور…
ودخل يونس والكل سكت تماما وكان مركز معاه
يونس: اعرفكم بنفسي انا الدكتور يونس اللي هشرح لحضرتك مكان الدكتور معاذ… وشرح مادته والكل مركز معاه ومبسوطين من شرحوا جدااا….
نور: الحمدلله فهمنا منه كنت خايفه معرفش افهم عشان شرح دكتور معاذ حلو.
حنين: عندك حق والله ودكتور يونس شرحه احلي بكتييير
نور: ااه’تعالي نروح ناكل بقا انا جعانه اويي.
حنين بضحك: انتي علطول جعانه احنا لسه واكلين من شويه
نور: اه يلا وراحوا الكافتيريا وقعدوا وطلبوا اكل وخلصوا وكل واحده روحت.
°°°°°°°°°
نيجي ف شركه فهد للاستيراد والتصدير’. يونس وهو داخل الشركه تحت نظارات المعجبين الكتير… يونس بيكلم السكرتيره منال
يونس: منال لو سمحت هاتيلي كل الملفات والمواعيد بتاعت انهارده.
منال: حاضر ي فندم… وتخبط وتدخل تقدمله الملفات
يونس: لو سمحت اعمليلي فنجان قهوه..
منال: حاضر … وتخرج ويونس بيقرأ الملفات ومركز فجأه
الباب اتفتح ودخل شخص
يونس بزعيق: انت ازاي تدخل كده من غير متخبط…
°°°°°°°°°
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببتها صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *