Uncategorized

رواية طفلتي الخائفة الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام

اسد اول مادخل :حور يا بنتي 
واتجه ناحية اوضتهاا وفتح الباب ودخل 
اسد بخضه:حور اهدي مالك 
حور بتعيط 
اسد حضنهاا :اهدي يا قلبي مالك اهدي 
حور اول مادخلت حضنه بدات تهدا وكانت ماسكه في قميص اسد 
اسد :ماتخفيش انا معاكي اهوو اهدي 
بعد شويه 
اسد :حوريتي انتي كويسه 
حور وماذالت بين احضانه :اه 
اسد :ايه اي حصل يا حبيبت قلبي 
حور:انا بخاف اقعدي في مكان معرفهوش لوحدي 
اسد :طب اهدي انا معاكي اهوو ومش هسيبك 
حور:بجد
اسد:اه والله 
حور:مش هترجعني عند بابا و اصاله 
اسد :اهدي يا حبيبتي و مش هرجعك ده بيتك لازم تاخدي عليه 
حور:انت هتنزل وتسبني لوحدي 
اسد :لا ماتخفيش هفضل معاكي وبعدين ماانا سبتك امبارح 
حور:بس النور قطع وكنت لوحدي 
اسد:ماتخفيش يا حوريتي 
اسد :فطرتي 
حور:….
اسد بعصبيه :حووور 
حور بخوف بعدت عن حضنه :نعم 
اسد :فطرتي 
حور:لا
اسد بعصبيه:يعني ينفع كده 
حور بخوف :اصلل. اصل انا 
اسد:انتي ايه 
حور: هفطر 
اسد :طب قومي افطري يلا 
حور :حاضر 
وقامت
حور:طب هغير هدومي 
اسد :هتغيري ليه 
حور:عش.. عشان 
اسد بضحك :عشان عريان يعني 
حور بتحرك رقبتها بعمني اه 
اسد :ده بيتك اقعدي برحتك 
حور:ماشي 
حور كانت لابسه شورت وتيشيرت وبطنها باينه 
ودخلت المطبخ و رجعت ل اسد 
حور من علي باب الاوضه:ابيه 
اسد في سره :يخربيتك علي بيت ابيه 
اسد :ادخلي 
دخلت وكان اسد لا بس شورت بس
حور بتلف وشهاا الناحيه التانيه:انا اسفه انت الي قولتلي ادخلي 
اسد : تعالي كنتي عايزه ايه
ومسكهاا من ايديها 
حور مغمضه عنيهاا 
اسد بعصبيه :ماتعصبنيش عليكي في ايه 
حور فتحت:كنت هقولك ايه رايك اعمل غدا 
اسد :اعملي الي تعمليه 
حور :قول معلش 
اسد :ماشي يا حور 
حور وقامت 
اسد :ريحي نفسك وانا هطلب اكل 
حور: ماشي 
وطلعت و دخلة اوضتهاا 
بعد شويه 
اسد:حوور
حور طلعت من الاوضه :نعم 
اسد :هتاكلي ايه 
حور:اي حاجه 
اسد :قولي يلا
حور:مش عارفه 
اسد بيحاول مايتعصبش عليهاا :تاكلي كريب 
حور:ماشي 
اسد :عايزه ايه 
حور:بانيه 
اسد :ماشي 
ودخلت 
اسد طلب الاكل و دخل اوضة التمرين
و شويه والباب بيخبط 
حور سمعت الباب راحت تفتح 
ولسه هتفتح 
اسد بعصبيه :حوور 
حور بخوف: نعم 
اسد بياخد نفس عميق :ادخلي اوضتك 
حور منغير اي كلام دخلت 
واسد فتح و خد الاكل 
اسد دخل عليها الاوضه بعصبيه منغير مايخبط 
حور بخوف بترجع لورا  :فف. في ا.. ايه 
اسد مسكهاا من دراعهاا وشدهاا عنده 
اسد:كنتي راحه تفتحي كده وبص علي جسمها 
حور:صدقني انا انا … نسيت 
اسد بعصبيه: نسيتي ايه 
حور بوجع: ايدي..
اسد بيشدد علي دراعهاا:انا لحد دالوقتي ماسك اعصابي و مش عايز اعمل حاجه 
حور:…
اسد :هتفتحي الباب  تبقي بحجابك فاهمه 
حور :اه 
اسد سبهاا
اسد بامر:اطلعي كلي 
حور بعياط :مش عايزه 
اسد :اطلعي يا حور 
حور طلعت وقاعدة علي الاركيه والاكل قدامهاا 
اسد سبها و دخل اوضه الرياضه  يطلع كل عصبيته في التمرين
حور فضلت تعيط 
بعد ساعه تقريباا 
اسد طلع من الاوضه 
وحور خافت وعملت نفسهاا نايمه 
اسد فضل باصصلهاا شويه 
اسد:قومي وبطلي تمثيل بدل ما تزعلي 
حور قامت :نعم 
اسد:ايه ده
حوور:اصلل ..
والباب خبط 
اسد :ادخلي اوضتي 
حور:ادخل اوضتي 
اسد مسكهاا و دخلها الاوضه بتاعته و فتح الباب
اسد :عايز ايه يلا انت 
احمد :في ايه عيب تقابل صحابك كده 
اسد :وربنا هتضرب 
احمد :طب دخلني 
اسد :امشي ياض من هنا 
احمد :شكلي جيت في وقت غلط 
اسد :انت كلك علي بعضك غلط امشي بقا 
احمد :خلاص يا عم ماشي 
ودخل الاوضه وكانت حور نامت 
اسد :حوور نمتي 
عدلها علي السرير  وطلع 
بعد شويه 
حور بتترعش وهي نايمه :لا لا وربنا ماعملت حاجه من اناا شعري لا شعري لا 
اسد جري عليهاا و حاول يفوقها 
اسد :حوور حبيبتي فوقيي وبيحرك ايده علي وشهاا 
حور فاقت مخضوضه 
اسد :اشربي ده كابووس 
حور شربت بتترعيش: انا اناا.
اسد :اهددي كده ونام جنبهاا و خدها في حضنه و بيطبط عليهاا 
اسد :اهدي انا جنبك اهو مافيش حاجه 
حور شويه ونامتت 
اسد :وربنا هغيرك يا حور هخليكي واحده تانيه خالص يا حبيبتي 
اسد :ايه حبيبتك اعقل يا اسد كده ده انت اكبر منها ب 10 سنين و هي مابتحبكش وانت برودو مابتحبهااش انت بس هتغيرهاا عشان تعرف تواجه الحياه 
وسبها و قام قاعد في الريسبشن 
حور دخلت مره واحده:انا اسفه اوي علي الي عملتو 
اسد :تعالي مافيش حاجه 
حور راحت وقفت قدامه 
حور:نعم 
اسد شدها وقاعدها جنبه وايده في وسطهاا 
اسد بيضغط علي وسطها :مش هتاكلي
حور : مش جعانه 
اسد :هتزعليني منك يا بطوطه 
حور:..
فون اسد رن 
اسد:الو 
مايا:ايه يا اسدي 
اسد :ايه يا مايا 
مايا:هو انت مش هتجي الشركه 
اسد:بكره جاي 
مايا:بجد اخيراا هشوفك 
اسد:اه بكره بقا 
مايا:زعلانه منك اووي 
اسد:ايه رايك نشوف الموضوع ده بكره 
مايا:ماشي 
اسد:باي 
وقفل وكل ده حور متابعه المكالمه 
حور:هو مين الي كان بيخبط 
اسد:ده احمد صحبي 
حور:ليه ماصحتنيش اقدم حاجه 
اسد:..
حور:مالك 
اسد:مش متوتر المره دي مني يعني 
حور: مش عارفه ليه 
اسد جنب ودنها :بس انا عارف ليه ومش هسمحلك بكده
حور بتوتر:عارف ايه 
اسد:كلي وانتي ساكته و قام وسبها 
حور فضلت تفكر هو عرف ايه واسد دخل يصلي 
اسد بعصبيه:انتي لسه ذي ما انتي 
حور:ها لا خلصت وسابت الاكل 
اسد:انا مابحبش اعيد كلامي 
حور بتوتر:طب اعمل ايه يا اسد
اسد تاهه في اسمه وان دي اول مره حور تقوله يا اسد 
اسد:خلصي و اعمليلي قهوه وهتيها في المكتب 
حور:حاضر
اسد سبها ودخل المكتب وهي قامت تعمل القهوه بس دخلة تساله القهوه ايه
حور: ابي…
اسد شاولها تسكت عشان معاه فون 
بعد شويه 
اسد:بتكلم في الفون ما تتكلميش 
حور:ماشي 
اسد:ماشي 
حور: حاضر معلش نسيت 
اسد :بتنسي كتير اووي 
حور:اسفه
اسد:انا مابحبش البني ادم الي بتاسف كتير 
حور:حاضر 
اسد:مش لازم تتاسفي ممكن تعمل حاجه بتدل علي كده 
حور:حاضر 
اسد :كنتي جايه ليه 
حور:هو انت بتشرب القهوه ايه 
اسد:ساده 
حور سابته و عملت القهوه 
ودخلت 
حور:اتفضل القهوه 
اسد:شكرا 
حور:ينفع اقولك حاجه 
اسد ساب الوراق الي في ايده :قولي 
حور:ينفع اقدم  في الجامعه 
اسد:انتي لسه ماقدمتيش 
حور:اه 
اسد:متاخره ليه 
حور:اصل بصراحه  طنط اصاله ماخلتنيش ادخل
اسد:طنط 
حور: موافق 
اسد:هي ميار في كلية ايه 
حور بيغير:ايه الي دخل ميار في الموضوع ده 
اسد:تجاوبيني منغير كلام 
حور:فنون جميله 
اسد:قسم
حور:تصوير
اسد: تمام 
حور:ايه 
اسد:اطلعي يا حور 
حور طلعت خلصت شغل البيت وشويه واسد خلص الشغل 
اسد:بتشربي ايه 
حور: قهوه 
اسد خد منها الفنجان 
اسد:القهوه غلط عليكي 
حور:ليه 
اسد:انتي ضعيفه اوي 
حور: مش ضعيفه ولا حاجه 
اسد بيقرب عليها :لا ضعيفه 
 حور من توترها مش بتتكلم 
اسد:جامده يعني 
حور:….
اسد: قرب منهاا :ماتجي نشوف جامده اد ايه وشلهاا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *