روايات

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الثالث 3 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الثالث 3 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون البارت الثالث

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الجزء الثالث

ليلة بكى فيها الحاضرون
ليلة بكى فيها الحاضرون

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الحلقة الثالثة

_من داخل الفيلا….
_سهام… تتفقد جميع أركان الفيلا…
ثم يأتي لها رساله على التلفون
محتواها _(تم استلام الطرد وجاري إعاده تشغيله) _
ترد عليه وترسل له كلمه واحده _(إنتبه) _
_بعد دقايق يرن جرس باب الفيلا
_تفتح سهام لتجد أبو سامر أمامها…
_سهام بكل برود تغني _(على لحن اغنيه يا دبله الخطوبه) _
يا بواب العماره ______دي فيلتي أنا
إنتا ليك الخساره_______فبلاش تيجي هنا
يا بواب دي إشاره ________من ياجي كام سنه
يا بواب العماره________دي فيلتي اناااااا
_ثم تتكلم بجديه….. إيه جاي تق*تلني
_أبو سامر…ليه يا بنتي انتي شيفاني قت*ال قت*له
_سهام بسخريه… بنتك!!.. إلا صحيح…
هيا فين الحربايه والعقربه…
_أبو سامر متسائلآ… هوا انتي مش فارق
معاكي مو*ت سامر ليه…
_سهام تصحح… قصدك هوا انتي مش فارق
معاكي مو*ت جوزك ليه…أنا أقولك انته….
مش غريب… أصل إبنك كان بيفكر… بعد ما نتجوز…
إنو يبو*سني…. ودا مكنش هيحصل…
قوم إيه… الأمر جا من فوق… بدل ما كان…
هييجي على ايديا… هااا عندك أي سؤال تاني؟؟
_أبو سامر بعدم فهم… يعني إيه بدل ما كان…
هييجي على ايديكي…
_سهام بكل ثقه… أنته فاهم…
_أبو سامر باستغراب… إيه كنتي هتق*تليه؟؟
_سهام بكل برود… آه…. فيه أي حاجه تاني
عايز تعرفها… أو تسأل عليها؟
_أبو سامر يسأل… هوه انتي بشر زينا؟!!!!
_سهام بوجه مخيف ورد مر*عب… لأ عفريته عوووووووو
بقلم…محمد طه عبد المجيد
____وتغلق في وجهه الباب_____
___بعد مرور دقايق يأتي لها ضيف آخر _____
_تفتح سهام الباب لتجد أمامها كمال
_سهام ما زالت بفستان الفرح… نعم… مين الباشا
_كمال بكل شياكه… أنا كمال صاحب سامر…
أكيد سامر كلمك وحكالك عني…
_سهام بحزن متصنع.. وتعصر عنيها لتنزيل اي دمعه….
ملحقش…. لا يتكلم ولا يحكي…..
يدوب المأذون خلاه مضىَ..
وهوب عمره انقضىَ… وتتصنع البكاء اهئ اهئ اهئ
_كمال بحزن متصنع…. الله يرحمه… الله يرحمك يا سامر
الله يرحمك يا سامر… الله يرحمه…
_سهام بوجه حاد…. أربعه الله يرحمه… انقل على….
اللي بعده بس اختصر…. عشان زي ما انته شايف…
لسه بفستان الفرح… وعايزه ادخل اغيروو
_كمال… انا كنت حاجزلكم يوم… تيجو تتعشو..
ف المطعم بتاعي… فأتمنى تقبلي دعوتي
على العشا ف اليوم اللي يناسب حضرتك..
_سهام بابتسامه قبول… عشاااااا… واووووو
أنا بحب الأكل اوى…. وبعشق المطاعم….
موافقه يا كوكو… يلا بقى تصبح على خير…
أهل جوزي جوه يقولو إيه…..
باي يا كوكوووو….
_وتغلق الباب في وجهه… وبعد مرور دقايق ويأتي ضيف آخر
_تفتح سهام لتجد خالد وفي قمه شياكته…
_سهام… نعم… مين الباشا
_خالد… أنا خالد صاحب سامر
_سهام بحزن متصنع… الله يرحمه
_خالد… الله يرحمه… سامر دا مكنش صاحبي وبس…
دا كان أخويا… كان كل حاجه ليا…
انا لحد دلوقتي مش مصدق اللي حصل…
دا عمره ما اشتكي من حاجه…
أنا حاسس ان كل اللي بيحصل دا كابوس… مش حقيقه..
الله يرحمك يا سامر… الله يرحمك يا سامر..
_سهام مش خايل عليها… الله يرحمه…
انقل على اللي بعده… بس اختصر..
عشان زي ما انته شايف… لسه بفستان الفرح
وعايزه ادخل اقلعو واغيروو…
_خالد وهوا يخرج مفتاح عربيه من جيبه…
أشيك واغلي عربيه… ف المعرض بتاعي..
كنت ناوي أقدمها لسامر نقوط فرحته..
هيا من حقك دلوقتي..
_سهام تاخد المفتاح… مش تقول كده من الصبح..
دا انته تدخل وانا بغير الفستان عادي…
انته مش غريب يا خوخووو…

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليلة بكى فيها الحاضرون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *