روايات

رواية قدري اللطيف الفصل العشرون 20 بقلم أمنية محمود

رواية قدري اللطيف الفصل العشرون 20 بقلم أمنية محمود

رواية قدري اللطيف البارت العشرون

رواية قدري اللطيف الجزء العشرون

رواية قدري اللطيف الحلقة العشرون

مراد ضر’ب نا’ر على ساره وعلي والكن مقدرش يستحمل المنظر وضر’ب نا’ر علي نفسه و ، وحده من الخدم شافت اللي حصل وبلغت الشرطة في خلال 10 دقايق كانت الشرطه والإسعاف موجودين ساره ومراد ما’توا ، وعلي كان لسه عايش اتنقل علي المستشفى واللي أجرت اختبارات وفحوصات كتير لعلي واللي أثبتت أنه مختل عقلي الي جانب إدمان المخد’رات
عرف غيث الخبر وطلع على المستشفى هو وقدر …
غيث : طمنا عليه يا دكتور
الدكتور : الحاله مش خطر الضربه كانت بجانب القلب إحمد ربنا أنها مجتش في القلب وإلا كان مات في وقتها زي ساره ومراد
غيث : الحمدلله
قدر : هو هيفوق امتي يا دكتور ؟؟
الدكتور : بليل هيكون فاق أن شاء لله
قدر : تمام يا دكتور شكراً لحضرتك
في الليل …
رحمه بقلق وعياط مهما كان ده ابنها : هو كويس
قدر : اطمني كويس
غيث : تعالي نطمن عليه

 

 

دخل غيث ورحمه عند علي ولكن علي مكنش موجود
رحمه : هو فين ؟؟ فين علي يا غيث ؟
غيث سابها وطلع واللي عرف أن علي هرب
غيث : إزاي أنا غبي كده إزاي ؟ كان لازم يكون في حراسه عند اوضته
قدر : اهدي بس يا غيث
وبعد مرور يومين ومازال علي لسه مش موجود …
قرر غيث أنه يرجع يعيش حياته طبيعي جداً ورجع للشركات والأقصر وكل حاجه تقريباً إلا قسوة القلب بقا شخص كويس جداً وقدر ويزن شغالين معاه في الشركات الأساسية بتاعته أما الشركه اللي كانت قدر ويزن شغالين فيها واللي كان خالد يملك نصها أصبح بيملكها كلها وده كان إتفاق غيث معاه من البدايه أنه مقابل شركته مع غيث هيصبح مالك الشركه كلها فيما بعد
قدر : هاا يحبيبي وصلت
غيث : اه وصلت ، بقولك بس حبيبي منك ليها طعم تاني
قدر بكسوف : ليه أول مره تسمعها
غيث بضحك : لا بس اعتبري دي أول مره
قدر بضحك : بحبك
غيث : لا أنا كده لازم اقفل علشان قلبي الصغير لا يحتمل
قدر : سلام يحبيبي

 

 

غيث بحب : سلام ، لسه غيث داخل القصر ولكن لقي رساله قدامه محتواه الرساله
“عرفت كل حاجه وعرفت انك اتفقت مع خطيبتك عليا بس هتشوف هعمل فيك اي يا اخويا”
وبدون تفكير غيث عرف أن ده علي
في منتصف الليل …
رحمه بصراخ : غيييييييث غييييييث
غيث نزل جري من الاوضه على تحت و
غيث بصدمه : علي
علي بتوهان : هقت’لك ، وصوب المسدس علي غيث وضرب نار ولكن رحمه وقفت قدام غيث وللأسف اختر المسدس دماغها وتوفها الله في نفس اللحظه
أما بالنسبة لعلي بقا في مستشفى الأمراض العقليه الي جانب الحكم عليه بالإعدام
وفي الوقت ده وبعد اللي حصل ساءت حالة غيث جداً وكان رجع لقسوته تاني ولكن قدر فضلت جنبه ومعاه واستحملت غيث كتير جداً لحد ما رجع شخص كويس من تاني

 

 

وبعد مرور 5 سنين …
تميم : بابي چميله بنت خالو يزن اخدت اللعبه بتاعتي
چميله : هو كسر اللعبه بتاعتي يا عمو غيث
غيث بضحك : معلش يا چميله ، وانت يا تميم هجباك واحده غيرها
قدر بصوت عالي : غيث يزن حور تميم چميله يلا الأكل جاهز
حور : تسلم ايديك يا قدر بجد الأكل جميل جداً
يزن : اتعلمي بقا انا زهقت من أكل بره ، ما تتكلم يا غيث
غيث : اتكلم في أي انا كل يوم باكل احلي اكل في الدنيا وبص لقدر بحب
قدر بكسوف : بحبك
غيث بضحكه مع نظرة حب : لسه هتفضلي تتكسفي في كل مره بتقوليها بس الحقيقي أن انا اللي بحبك ، بحبك يا “قدري اللطيف”
« ساقتني الأقدار جبراً إليكِ .. فكنتي أنتي قدري اللطيف »

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قدري اللطيف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *