Uncategorized
رواية مراهقة الفصل الثاني 2 بقلم أروى طارق
رواية مراهقة الفصل الثاني 2 بقلم أروى طارق
رواية مراهقة الفصل الثاني 2 بقلم أروى طارق |
رواية مراهقة الفصل الثاني 2 بقلم أروى طارق
_ انتو صوتكم عالي لي و اي ال بتقوليه ده!
فريده بصت للدخل بصدمه و خوف و حور واقفه بظهرها و عينها بتدمع
_ردوا علياااا…
فريده: في اي…..م مفيش حاجه
ام فريده (امل): امال صوتكم عالي لي
فريده : مش عالي ولا حاجه يا ماما
امل: مالك يا حور؟….انتي كويسه !
حور لفتلها بابتسامه: اه يا طنط انا تمام ….بعد اذنكم انا همشي
حور نزلت و شافت فارس ف الشارع
فارس: رايحه فين
حور: مروحه
فارس: طب ما تقعدي معانا شويه
حور: لا لا الوقت هيتأخر
فارس: اي المشكله بيتكم بعدنا بشارع ….
حور: لا عايزه اروح
فارس بنص عين: انتي كويسه؟
حور : اممم كويسه
فارس: فيه حاجه ضايقتك؟
حور: لا انا تمام…سلام
فارس :سلام
_______________________
تاني يوم بعد الدرس
فريده: هتفضلي مقموصه كتير؟
حور: ………
فريده: طب انا غلطت ف اي
حور: انا عشان بعرفك الصح و الغلط ابقى بعمل عليكي مثاليه!….. انا مش مثاليه ف اي حاجه يا فريده
فريده: مكنتش اقصد اقول كده
حور: ولا تقصدي مش فارقه …
فون فريده رن
فريده: ايوا يا بابا
_……….
فريده: حاضر جايين ..سلام
فريده: يلا عشان بابا بيقول اتأخرنا
حور: طيب
فريده: لسه زعلانه؟
حور: يلا عشان خالو
فريده: بس…
حور قاطعتها : يلااا
____________________
حور: روحي انتي و هروح بقا
فريده: كده كده هتتغدو عندنا انهارده..تعالي معايا
حور: لا هطلع و شويه و هاجي
فريده : ماشي
______________________
حور طلعت البيت
حور: ماماااااا…. ماما….مامااا..ماما
الام: اي نعم ..في اي
حور: عامله اي
الام بابتسامه: كويسه …انتي ال كويسه؟…حساكي متغيره من امبارح
حور: لا انا كويسه
الام: طب يلا روحي غيري و شويه و هنروح عند خالك
حور: اشطا ماشي …بس هنام شويه صغننين خالص
الام: و مذاكرتك ي حور!!
حور بتمثيل البراءه: شويه صغننين خالص خالص
الام بابتسامه: ماشي ..روحي
__________________
ف بيت خال حور ..
امل: يلا يا فارس الاكل اتحط
فارس: استني لما نكمل ي ماما
حور باستغراب: مين جاي تاني؟
فارس: مؤمن يبنتي
حور بصوت واطي: اووف
فارس لاحظ ضيقها لما قال كده بس معلقش
الجرس بيرن ….
فارس: اتاخرت ليبيه
مؤمن: معلش يسطا ….يا طنط الريحه الجامده دييي
امل بضحك: تعالى ي حبيبي كل يلا
مؤمن دخل عند السفره: سلام عليكم
الكل: و عليكم السلام
احمد: يلا ي مؤمن اقعد
مؤمن : ازيكم يابنات
فريده: كويسين يا مؤمن و انت؟
مؤمن بابتسامه:انا ك…..
فارس قاطعه: هو كويس ….كلو بقااا
حور كانت سرحانه
فارس: حووور ….حور!!….يا حوور!!!
فارس رمى عليها مخده
حور: ايي ….في اي يبني
فارس: انتي ال فيه اي …روحتي فين!
حور: مفيش حاجه
مؤمن : اي ال واخد عقلك يا قمر
حور اكتفت ببصه بملل ليه و سكتت….و كملو اكل و محدش اتكلم
___________________
حور: انا همشي عايزين حاجه
احمد: ليه .. خليكي قاعده معانا
حور: معلش يخالو عندي مذاكره ….بابا و ماما قاعدين معاكو اهو…سلام
فارس: حور استني عايزك
وقفوا بره شويه
فارس: فيه اي؟…..حد ضايقك
حور ابتسمت: يوه! مفيش حد ضايقني …..و بطل تسألني مالك كل شويه عشان مش بحب كده
فارس بص بشك: ماشي
______________________
حور نزلت و وهي ماشيه سمعت
_استني يا حور
حور لفت باستغراب: نعم …فيه حاجه؟
مؤمن: انتي بتعامليني كده ليه
حور: بعاملك ازاي ….انا بعاملك عادي
مؤمن : بتتعاملي معايا بحدود
حور: عشان ده الصح!
مؤمن: احنا صحاب من زمان يعني أنا زي اخوكي …فيه اي بقا
حور: مفيش حاجه اسمها زي اخوكي ….انت واحد غريب عني ولازم يكون فيه حدود ف التعامل مش فاهمه ايه الغريب!!!…و انت كنت صاحبي زمان لما كنا صغيرين لكن أعتقد دلوقت احنا كبرنا!
مؤمن بغضب: و اشمعنا انا ال بتعملي فيها مؤمنه معاه!!..ما انتي بتمشي تهزري مع فارس و تضحكي بقله ادب مع ابن خالك و غريب عنك بردوا و لا انتي مع ال ع مزاجك و…….
حور قاطعته و هي بتضربه بالقلم: اخرص……
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد