رواية أسيرة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم ريم محمد
رواية أسيرة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم ريم محمد
رواية أسيرة قلبي البارت الخامس
رواية أسيرة قلبي الجزء الخامس
رواية أسيرة قلبي الحلقة الخامسة
ريم محمد
أنين بصدمه: نععععععععععم
اسلام: انا عارف انك اتصدمتي بس والله انا قصدي خير وشريكي ولو كنت قولتلك كنت قولتلي لا
أنين: ولا يهمك مفيش حاجه
سعاد: بصراحه وانا اتفجأت
أماني: حصل خير
نور لي ميرام: هنبقاااا نسايب وصحاب
ميرام بفرحه: وانا مبسوطه جدااا
اسلا لي أنين: بوصي انا عارف انك رفضه فكرت الجواز بس انا شريكي وبحبك
أنين بصدمه : انت اي 😳😳😳😳
اسلام : بحبك من زمان من اول مشوفتك ف الكليه وانا ارتحتك وانا والله مهزعلك واللي انتي عاوزه كله هيكون عندك هكون ليك الاب ولام وصاحب وزوج عمري مهزعلك وجربني ومش هتندمي
أماني لي أنين: ابني عمرو مبيقول لي حد ع مشاعرو بس اعترفلك انتي انتي الوحيده اللي سرقتي قلب ابني وانا بوحدك قدام الكل هتبقي زاي ميرام عندي
سعاد بفرحه : اكيد هيا زاي بنتكم
اسلام لي أنين: نقرو فاتحه دلوقت بعدين ونلبس الدهب وفي فتره الخطوبه هتعرفني وانتي اللي هتحكومي عليا
أنين:امممممم موافق مش هلقي احسن منك
اسلام بسعاده: يلا نقرو الفتحه وبالفعل الكل قره الفتحه
سعاد بفرحه : لولولولولولولي
نور بفرحه : الف مبروك ياميرام
ميرام بفرحه: بقينا قرايب يانور
أماني بفرحه: الف مبروك ياولاد
أنين ببراه: الله يباركلك فيكي ياطنط
نورهان:طنط اي بقي خلاص بقي زاي ماما سعاد
سعاد: اكيد
اسلام: بعدبكره هننزل نجيب الشبكه وبعد الامتحانات هنعمل احلي حفله ف افخم فندق فيك يابلد
سعاد: ولزمتو اي تتعب نفسك ياابني
اسلام بفرحه: ولا تعب ولا حاجه كله عشان خاطر عيون أنين ،احنا عندنا كمان أنين
نور بمزح : أنين واحده بس هههههههههه الكل ضحك ع كلام نور
أماني: نستاذن احنا بقي
سعاد: لسه بدري
اسلام: يدوب نلحق نوصل
ميرام: باااي يانور ياااي ياأنين
نور وأنين: يااااااي وذهبو
عداا الليل وتأتى النهار واشرقت شمس جديده ع ابطال رويتنا منهم من يستعد بنتقام من التاني ومنهم من يعشق التاني
عن حور ف البيت استيقظت الام
سعاد: ياأنين يانور اصحو عشان مش تتاخرو ع كليتكم
أنين :صباح الخير
سعاد: صباح النور
نور بخفه: صبح صبح ع عرستنا
أنين: صباح النور ياخفيفه
نور بضحك: انا خفيفه هههههههه
سعاد لي نور: بطلي استظراف ع الصبح وروحي البسي عشان الكليه
نور بضحك: انا خفيفه هههههههه
سعاد: امشي يابت .وجرت نور اللي غرفتها
سعاد لي أنين: روحي ياأنين اجهزي عشان كليتك
أنين: حاضر يماما وذهبت أنين اللي غرفتها
عن فهد ف الفيلا الكل نزل اللي تحت وقعدين بيفطرو
اسر: صباح الفل
الكل رد الصباح
اسر بخفه: اي السكوت ده
جمال: افطر وانت ساكت
همس: احنا صمتين ليه
نيره: مش عاوزين لماضه
فهد: انا شبحت انا رايح الشغل ومكمل لي نيره
فهد: ماما
نيره: نعم يافهد
فهد: رعد وعلتو وسيف وعلتو جيب يسهرو معنا الليله
بيره :ينور ياحبيبي
فهد: تمام وخرج
اسر : انا رايح الكليه ومكمل لي همس
اسر: يلا ياهمس اوصلك
همس: يلا وذهبو
عن رعد ف البيت
مهند: صباح الخير ياقوم هههههه
رعد: صباح الفل ياابو لسان طويل ههههه
مهند: الله يسمحك
رعد: قلبت فيها ضور البرئ ليه كده هههههههههههههه
مهند: انا طول عمري برئ هههههههه
رعد بضحك : انت هتقول هههههههه ومكمل لي نورهان
رعد: ماما
نورهان: نعم يارعد
رعد: احنا مزومين عن فهد الليله حضري نفسكم
نورهان: ماشي يارعد هنجهز وذهب رعد
عن سيف ف الفيلا
سيف: صباح الخير
رزان : صباح الفل ياسيفو
سيف:صباح العسل يقلب سيفو
فارس: يسعد صباحك يابني
سيف: تسلملي يكبير
اسراء: صباح الخير يقلب امك
سيف: حببتي ياماما
اسراء: يلا نفطر وقعد الكل بيفطرو
سيف: احنا معزمين عن فهد ورعد كمان الليله جهزو نفسكم
اسراء: حاضر هتجهز
سيف :يلا سلام وخرج سيف
وجه الليل وجمع كل من رعد وسيف ومهند ونورهان واسراء وفارس ورزان عن فهد
الكل مجتمع
اسر: ازيك يارعدي هههههههه
رعد: الحمدلله يااسور
نيره: متحترم نفسك يالا اي رعدي ديت اتكلم عدل مع اللي اكبر منك
رعد: عادي عادي خليه يدلعني انا لسه صغينن هههههههه الكل ضحك ع كلامو معده فهد طبعن ده تقيل العيله
معند: سيفو منور
شيف: بنورك يامهند
نورهان: العيل هيشلونا
اسراء: باين كده هههههه
همس لي نورهان: سلمتك من الشلل ياطنط
نورهان: طنط اي انا لسه صغيره هههههه
رزان بضحك: حصل هههههههه
اسر لي فهد: فهد بيه ساكت ليه
بيره: ملكش دعوه بفهد
رعد: انا عارف ساكت لي وغمز لي فهد
فهد بضيق: خالي ليلتك تعدي يارعد
الكل ضحك ع كلام فهد هههههههه
سيف: هو بنكم حاجه وانا معرفش هههههههه
رعد بضحك : حصل هههههههه
اسر : انا شامم ريحت موزه ف الموضوع هههههههه
همس: انت بتشم هههههههه
رزان : هيا ريحت اكل عشان تشمها يااسر هههه
همس: طب رحتها اي هههههههه
رعد لي همس : اسالي اخوكي قصدو ع فهد
فهد نفذ صبرو وقام وقف انتم اصحاب تشل واخوات تفقع المراره انا طالع اقعد مع بابا وانكل فارس بره جتكم الهم
اسر بضحك: شكلك بتهرب ياعملم هههههههه
فهد بضيق: وربنا لو جتلك محدش هيقضر يسلكك من ايدي يااسر وذهب
الكل ضحك ع فهد
في الجنينه كان قاعد جمال وفارس بيتحدثو وقطع حدثهم فهد
فهد: ممكن اقعد معاكم
فارس : تنور تعال
جمال: مقعتش معاهم جوه ليه
فهد: انت عارف اني مليش ف الضحك والهظار وهما بس مالله مشاء الله في الضحك مش يتوصو
فارس : اخبار شغلك اي يافهد
فهد : الحمدلله اهوت دخلين ع صفقه ادعلنا ياانكل
فارس : ربنا معاك ياابني وانتهت السهره وكل واحد خاد علتو وروح ع بيتو وعدا الليل وجه النهار واشرقت شمس جديده ع ابطلنا الحلوين
في بيت أنين الام بتنادي عليهم
ياانين يانور يلا اصحو بقي
أنين :صباح الخير
سعاد:صباح النور .نور تأتي من الخلف قائله
نور بمرح : صبح صبح ع عرستنا وشبكني بدبلتو هههههه هههههههه
أنين: عبو هظارك ع الصبح هههههههه
نور: عسل صح هههههههه
أنين عسل اسود هههههههه
سعاد لي نور: بطلي لماضه وروح البسي يلا وانتي كمان يأنين روحي البسي عبال مجهز الفطار مش عاوزين نتاخر ع الناس وبالفعل ذهبو اللي غرفهم
عن اسر ف الكليه بيبحث ع نور مش لقيها
اسر: تكون راحت فين ديت ومكان فونها مغلق بصدفه شاف رحمه رحلها يسالها ع نور
اسر: انسه رحمه
رحمه: نعم
اسر: مشفتيش نور
رحمه: لا مش هتجي النهارده
اسر بخضه:ليها ملها هيا تعبانه طمنني عنها
رحمه: براحه طيب انا كلمتها الصبح قالت ان رايحه مع اختي تجيب الدهب النهارده
اسر: تمام
رحمه: بعد ازنك
اسر: اتفضلي ومكمل ماشي يانور ومشي
عن همس ف المدرسة
ميرنا: ياهمس
همس : اي ياختي
ميرنا: اتاخرتي ليه
همس: معلش كنت نايمه هههه
ميرنا: يسلام ياختي كنت نايمه يابرودك هههههههه
همس: طب اجري قدامي يااخر صبري هههههههه
وذهبو سوا
عن انين
انين : ياماما هروح استاذن من مستر سيف عشان مش هروح الشغل ورجع ف ثواني
سعاد: روحي يابنتي ده الواجب
أنين: مش هغيب سلام وذهبت انين
نور افتكرت اسر راحت تكلمو دخلت الاوضه وقفلت ع نفسها
نور: الوووووو يااسور
اسر : الوووووو يقلب اسور
نور بخجل: وحشتني 🙈🙈🙈
اسر: وانتي كمان ومكمل تبقي متجيش انهارده وانا اخر واحد يعرف تعرفي رحمه وانا لا
نور: معلش والله رحمه رنت الصبح فجاءه وانا قولتلها
اسر: ولا يهمك يقلبي ومكمل الف مبروك لي اختك
نور : الله يبارك فيك
اسر: عقبلنا يقلبي
نور بخجل : يارب ياحبيبي انا هقفل بقي
اسر: اوك خالي بالك من نفسك يانور عيني
نور وانت كمان خالي بالك من نفسك واسمع لو عكست اي بت ف الكليه وانا مش موجود انا هعرف وسعتها مش تلوم اللي نفسك هههههههه
اسر: مستحيل ده يحصل عشان انتي ماليه قلبي وعيني وعمري مهشوف واحده غيرك
نور: انا مش قد الكلام الجامد ده هههههههه انا هقفل احسن هههههههه
اسر: متعرفيش تقعدي نص ساعة رومانسيه خالص
نور :لا هههههههههههه سلام ياخفه
اسر: سلام يقلب الخفه هههههههه وقفلو الخط
عن انين وهيا رايحه الشركه خبطت ف نفس الشب
أنين بزعاج: يوووووه بقي هوا كل شويه حد يتخبط فيا وبترفع وشها عشان تشوف الشب اللي خبط فيها المردي مين يكون وتصدمه بعدها
أنين بصدمه : انت
الشب:انتي
أنين بضيق: انت مستقصدني بقي
الشب : ملقتش غيرك يابيئه
أنين بضيق:مين البيئه يازباله
الشب: متحترمي نفسك شويه يابت
أنين: انا محترمه غصب عندك
الشب: انتي شكل محدش رباكي فأنا اللي هربيكي من جديد شكلك معندكيش اب ولا ام يربوكي
أنين اتعصب اكتروقامت ضربتو بالقلم
أنين: اخررررراس قطع لسانك انا امي ربتني احسن من تربيتك ومشت تحت انظار الشب وهوا مذال مصدوم من اللي حصل ان واحده زاي ديت تضربو بالقلم وهوا بيتوعد ليها باكثير ولا كثير
أنين طلعت الشركه وفونها رن ولقتها حور
أنين: الوووو ياحور
حور: انتي فين
أنين: انا ف الشركه ستأذن من مستر سيف
حور :تمام خليكي عندك انا هجيلك بالعربيه
أنين : اوكي مش تتأخري
حور: مسافت السكه سلام وقفت مع حور وذهبت انين اللي مكتب سيف ودقت الباب
أنين:دق دق
سيف:ادخل
أنين: مستر سيف
سيف : ف حاجه يأنين
أنين: كنت عاوزه استاذن النهارده عشان هجيب الدهب بتاعي النهارده
سيف: الف مبروك ربنا يسعدك روح ياأنين بس لازم تشوفي التصمم ده اللي اختروه أعضاء المجموعة ومعتش فاضل غيرك انتي عشان تقولي رايك حاضر ورني كده خدي أنين خدتت التصمم بصت فيه لقت في حجات مش مظبوط فقالت لي سيف
أنين : مستر سيف ممكن اخد التصمم ده اعمل ف حاجه ورجع خمس ثواني بس
سيف باستغراب: اتفضلي يأنين وذهبت أنين اللي مكتبها وفضلت تعدل ف التصمم وبعد ثواني وخلصت كان التصمم تحفه بجد بقااا احسن من الاول بكتييير وذهبت اللي مكتب سيف خبطت ع الباب
سيف: ادخل
أنين: خلصت خد شوف كده
سيف: ورني ياستي وخد التصمم وشافو
سيف بعجاب: ده تحفه انتي عملتي في اي
أنين: كان فيه شويه حجات كده مش مظبوطه وانا ظبتها
سيف بنبهار: أعضاء المجموعة هيطير عقلهم بيه شكر يأنين بجد
أنين: ده وجبي ممكن امشي بقااا
سيف: اوكي ومكمل خدي الملف ده اديه لي معتز معاكي
أنين :حاضر وخدد الملف وذهبت
بعد ثواني كانت حور دحت الشركه وتصدمت من منظرالشركه الكبير ودخلت جوه
حور بنبهار : واووووووو اي الجمال ده الشركه تجنن ع دخلتها ف شب
الشب:ابقي بوصي قودامك
حور: حاضر
وبصو ف بعض وفضلو متنحين ف بعض كتييير .شكل السناره غمزت😉😉هههههههه وقطع سرحنهم صوت رنين هاتف حور
الشب : امممممم
حور بخجل : وجرت
الشب: يلهووووي ع الجمال اي ده شكلي وقعت ولا اي ههههههههه اي اللي بقوله ده وذهب هو الاخر
حور فضل قلبها يدق حور خلاص بطل دق هوا مشي هههههههه ع رنين هتفها
حور :الوووووو ايوه يأنين انتي فين
أنين: انتي اللي فين
حور: انا قدام مكتب المدير
أنين: طب انزلي ياختي انا تحت قدام الشركه
حور: طيب انا زله سلام وقفلت الخط
عن فهد كانت متعصب جدااا من اافتاه اللي خبطت فيه ع دخول رعد اليه
رعد: العسل متعصب ليه هههههه
فهد بضيق: وربنا العمليه مش نقصاك يارعد😒😒
رعد بضحك : ليه ياحبي مين نكد عليك ههههههه
فهد بضيق: وربنا لو مبطلت هظارك المسخ لعرفك شغلك
رعد بضحك: هتعرفهولي اذا ياجميل هههههههه
فهد بنفذ صبر : اطلع بره يارعد برررررررره
رعد قام بسرعه وفتح الباب ووقف عندو ومكمل لي فهد
رعد بهظار: شكل كده في موزه معصباك هههههههه
فهد بعصبه : بررررررره ياحيو..**رعد بخوف قفل الباب المكتب وراه
فهد : ولا لدفعك التمن تالت ومتلت بس اصبري عليا
عن أنين اشترو الشبكه ورجعو البيت وكل حاجه تمام دخلت او ضتها وغسلت وصلت فرضها ودت ربنا لو اسلام ده خير ليها ربنا يبارك الجوازه ديت لو شر يصرف عنها وكذالك نور عملت زاي ماأنين عملت بس نور دعت ان ربنا يخللها اسر ويبركلها فيه وقامت نور تكلم حبيب القلب قصدي اسر ههههههههه
نور ف غرفتها ولسه بترن لقت اسر بيرن فتحت عليه
اسر بحب: حبيبه قلبي اخبارها اي
نور بخجل: الحمد بخير عشان شوفتك بخير
اسر: يبركلي فيكي ياروح قلبي ومكمل وحشتني
نور: بخجل : وانت كمان وحشتني
اسر: اي كان يوم النهارده
نور : الحمدلله كان كويس وحكت لي اسر كل حاجه حصلت من اول اليوم لي حد اخرو
اسر: هتروح الكليه بكره
نور: اكيد طبعن
اسر: تنبقااا نتقابل ماشي
نور: اوكي عاوز حاجه
اسر : عاوز سلمتك باااي يانور عيني
نور: باااي قلبي وقفلت الخط وهيا طيره من الفرحه وشويه لقت باب اوضتها بيخبط وراحت فتحت لقتها أنين
أنين : كنتي بتعملي اي
نور برتباك: ولا حاجه
أنين: اي سبب الفرح اللي بينه ف عينك ديت واوعك تكون عشاني عشان الفرحه ديت كبييير اووووي شكلك بتحب صح قوللي احسك يلا
نور: حب اي لالا انتي هبله
أنين : بت انتي مفكرني هبله انا عارفكي قولي يلا مين
نور:عارفكي زنانه ومش هتسبني غير لما تعرفي
أنين: بضبط كده هههههههههههههه احكي
نور: طيب وحكت من اول مره متعركت مع اسر فيها لغيط محبو بعض بيتكلمو
أنين: تمام حبتو بعض طب ينفع انكم تتكلمو صوت مش خايفه من ربنا يانور
نور: خايفه
أنين: طيب امال ليه بتكلميه
نور بزعل : عشان بحبو
أنين: قولتلي بتحبيه طب لما بيحبك وانتي بحبيه وعاوزك مجاش ليه طلب ايدك من ماما ياحببتي ممكن كده يخد عندك فكره مش كويس يعني ممكن يقول لي نفسو اي اللي يخليها تكلمني ومن غير امها ولا اختها يعرفو وليه مقلتش تعالي اخطبني من مامت لو انت عاوزني
نور بصدمه: ممكن يفكر كده
أنين : اكيد مش شب وكل الشباب بيفكرو كده خدني موفق وانا مش هقول لي ماما حاجه عشان لو عرفت ممكن تزعل منك
نور : ماشي
أنين: اوعدني انك مش هتكلميه صوت تاني ولا حته توقفي معاه ف الكليه عشان ده غلط الناس هتتكلم عليكي انتي مش عليه توعدني يانور
نور براحه: اوعدك ياأنين وربنا يخليكي ليا ومش يحرمني منك يارب
أنين: ويخليكي ليا يانور عيني ويارب يسعدك
نور: ويسعدك مع إسلام
أنين:يارب وقامت وقفت يلا قومي نامي تصبح ع خير يقلبي
نور : وانتي من اهل الخير ياروحي وذهبت أنين اللي غرفتها وقفلت الباب وراه ونامت نور وهيا بتحلم بي اسر….وصلت أنين الي اوضتها ودخلت وقفلت الباب ورها وقعد ع السرير بتفكر ف المغرور ومتكبر يكون مين
عن فهد سرح وبيفكر ف الفتاه اللي ضربتو بالقلم وغضب قيل وقائل اماوريتك ميبقاااش انا فهد وبعد شويه راح فهد اللي صندق صغير و قعد ع السرير وفتحو وطلع منو صورة فتاه جميله قائل ليه سبتني انا حبيتك بجد كنت مستعد ابيعد الدنيا عشانك ليه اتخلتي عني ليييييييييه وعنيه راحت ف النوم ومعها الصوره
عن اسلام بيفكر في أنين حب عمرو
عن حور بتفكر في الشب اللي خبطت بيه من يكون وليه قلبها دق اول متكلمت معاه
عن سيف سرح وبيفكر في الفتاه اللي خبطت بيه وليها قلبو دق ليها
عن معتز بيفكر ف الفتاه اللي. خبتط فيه وبيقول لي نفسو انا حبتها ولا اي
اما رعد ومهند وميرنا وميرام ورحمه وهمس بيسحبو نوم ف سابع نومه لسه محدش طير النوم من عنيهم ههههههههه بس هيطير النوم قريب هههههههه ………..
يتبع….
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة قلبي)