روايات

رواية هوس اربعيني 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني 2 البارت الثامن عشر

رواية هوس اربعيني 2 الجزء الثامن عشر

رواية هوس اربعيني 2 الحلقة الثامنة عشر

كانت شروق امام الخزانه تخرج ثياب لها لتشعر به يحيط خصرها بتملك ويدفن وجهه بشعرها..
عمر بهمس مالك ياروحي..
شروق بضيق العيال وحشوني اووووي ياعمر..
عمر طب وانا مش بوحشك ..
استدارت اليه ياحبيبي احنا مع بعض اهو..لكن العيال دلوقتي..
ابعد خصلات شعرها العيال مع تمارا وهتاخد بالها منهم منتي عارفه هي بتحبهم زي عيالها…
شروق عارفه لكن ي…
عمر تؤ مالكنش الوقت ده لينا انا وانتي وبس..تصدق زين اول مره يعمل حاجه عدله لما حجزلنا هنا..
شروق بابتسامه ليه بقى..
عشان انتي بتوحشيني..وطول الوقت مشغوله مع العيال وانا مطحون بالشغل مفيش وقت لينا زي كده..
احاطته عنقة حقك عليا عارفه اني مش مهتمه بيك زي الاول بس الع…
عمر اششش انا مش بعاتبك انا عايزك متفكريش بحاجه دلوقتي الا اننا نتبسط ليدفن وجهها بعنقها وجذبها اليه اكثر.
شروق بهمس ععمر..
عمر بتيه هممممم
شروق سيبني عايزه استحمى عشان اجهز وننزل لصحابك.
عمر حملها وبغمزه ماشي هنستحمى ياروحي..هنستحمى
شروق بتذمر يا عمر عايزه اجهز برحتي..عشان خاطري
عمر اخذها الى السرير مهي راحتك. فراحتي .والا ايه ودفن وجهه بعنقها
شروق بارتباك وهي بين يديه هههنتأخر..
عمر اشششش خلينا مع بعض …اوس مش هيطير يعني..
*****************
بعد مدة ..
اوس شكل لبنى خدت على شروق بسرعه..
عمر بحب هي شروق كده اللي يتكلم معاها يحس انه يعرفها من زمان تحس بالدفى والراحه معاها …
اوس بابتسامه شكلك بتحبها اووي…
عمر هي اصلا تتحب ..
اوس باستغراب غريبه وقعت كده ياعمر وانت اللي كنت خربها..ومكنتش متخيلي انك تبقى..كده..
عمر وانت مالك شكلك مش مبسوط..
اوس بضياع مش عارف ..
عمر ازاي مش عارف…
اوس انت قولي ازاي وصلت مع مراتك للاستقرار ده عشان انا بجد محتاج نصيحه..لبنى مجننناني وانا مش عارف اسيطر على العلاقه مابينا حاسس نفسي بضيع وبضيعها معايا..
عمر انت دايما تدخل علاقات متلخبطه يااوس ..مش عارف انت عاوز ايه..
اوس انا عاوزه ياعمر بحبها ..مفيش وحده عرفتها وكنت عايزه زي لبنى انت عارف اني اتجوزتها باقل من شهر..
عمر ده غلطك دايما متسرع بكل حاجه..
اوس عمر مش جايلك عشان تحبطني..
عمر وانا مش عايز احبطك..
ازس طب احكيلي اعمل ايه انت تقريبا نفس حكايتي..
عمر لا طبعا يااوس حكايتنا بتختلف اه انا اكبر وانت اكبر من نسوانا لكن شروق مش زي لبنى..
اوس ازاي..
عمر مراتك بنت متدلعه معاشتش مشاكل كل طلباتها مجابه اهلها مش منغصين عليها بحاجه.. انما شروق اتمرمطت بحياتها جدا..اتخذلت لحد مانضجت… ووفتحت عنيها ولقت روحها ام و ست ناضجه وهي لسه صغيره .
اوس يعني انا غلطت بجوزتي..دي
عمر انا مش بقولك غلطت لكن اتسرعت يااوس..اللي زي لبنى لازم بالك يكون طويل معاها ..انت بتتعامل مع طفله محدش بيرفضلها طلب عنيده ومع ده كله ذكيه جدا ..بعدين دخولك بحياتها وجوزتك منها بعد خيانة خطيبها ليه غلط..كان لازم تستنى شويه.. عشان كده بقولك اتسرعت..
اوس مسح وجهه بتعب طب اعمل ايه دلوقتي انا تايه..
عمر خدها وحده وحده وشوف هي هتتجاوب معاك …..
اوس ازاي يعنى
عمر…..
*****************
شروق مرات صحباك لذلذه اووي.
عمر اه والله وجميله جدا.
شروق بغيره انت قولت ايه..
عمر اي ياحبيبتي ..
شروق بغيظ قولت ايه يا عمر مين دي اللي الجميله..
عمر بهدوء لبنى مرات اوس..
شروق بغيره متقولش جميله
عمر طب مهي بجد.جميله ..
نهضت بغيط ماشي يا عمر انت عايز تغيظني وخلاص..
جذبها عمر لتسقط بين احضانه هامسا جميله لكن مش زيك انت زي القمر..
شروق بابتسامه حاولت اخفائها ياسلام..
عمر هو انتي بتغغير منها..
شروق نظرت اليه بحب انا بغيير من النسمه لما تقربلك انت بتاعي..بتاعي انا وبس…
جذبها من خصرها لتلتصق به طب بمناسبة إعلان الملكية دخ واكمل بغمزه ايه رأيك اقولك بحبك قد ايه..
بدلال لأ مش عايزه هروح اكلم لكنه قبلها وهو يعتليها واللخرى احاطة عنقه وووو
*************
جلس مقابلا لها وشرد بتفاصيلها وحماسها وهي تتحدث عن لقائها مع شروق والآخر يلعب بخصلات شعرها وعيناه متركزه عليها..
اوس اصبح يعشق تفاصيلها كلماتها عيناها كل شيء بهذه الفتاة اصبح له تأثير خاص عليه..
لبنى اوس بكلمك انت روحتي فين ياحبيبي..
اوس هااا معاكي ياحبيبتي….يعني اتبسطتي ..
لبنى اوووي عشان اتعرفت على صاحبك ومرته…شروق طيبه الواحد ياخد.عليها بسرعه..وهي جميله اوووي مش كده
اوس صحيح والحجاب جميل عليها..جدا
لبنى صح مع انها محجبها ده مقلش من جمالها وملامحها الهاديه.
اوس بالعكس الحجاب بيزيد الست جمال وهيبه …كفايه انها هتكون مخبيه كل جمالها لجوزها بس..
لبنى وقد فهمت مايرمي له اووس انت حابب اني اتحجب..
اوس برحتك ياروحي انا مش هجبرك على حاجه..
لبنى انا بصراحه كنت ناويه لكن مكنتش جاهزه لسه..
اوس هي دي حاجه لازم تجهزي على شانها..
لبنى يعني ايه..
اوس خلاص ياحبيبتي انسي الحكايه دي ..لينهض اي رأيك نخرج محنا هنا مش عشان نتحبس ..
لبنى بحماس هنروح فين..
اوس اي حته انتي عايزاها..اجهزي بسرعه وانا كمان هجهز..
**************
فاقت من نومها متأخرا لتجد نفسها بغرفة غريبه..
نهضت بفزع انا فين لتتفحص ثيابها بسرعه ..
وتحركت الى الخارج لتجد اسلام ممددا على الاريكه ويشاهد التلفاز…
امير بتلعثم اااااسلام..
نهض اسلام برتباك انتي صحيتي..
اميره انا اي اللي جابني هناا..
اسلام…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس اربعيني 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *