رواية بريئة أحيت قلب الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم ولاء ابراهيم
رواية بريئة أحيت قلب الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم ولاء ابراهيم
رواية بريئة أحيت قلب الشيطان البارت العاشر
رواية بريئة أحيت قلب الشيطان الجزء العاشر
رواية بريئة أحيت قلب الشيطان الحلقة العاشرة
حـيـنـما ذهـبت إلي مـگانُ ما
أعتقدتُ إني لـن أراها
لـگن رأيـتها
رأيتُ عيـنيـها الباهته
رأيتُ إشتـياقـًا وشوقًا
أيـتها الـفتاة التي أحبها
أعتـذر علي الـبُـعاد الذي صدر مني
أعتـذر عن غبائي
أعـتذر علي حبـگ لي
أگتشفتُ مؤخـراً أننـي أحببتگ
بـل عشقتگ يافتـاة!
وأعدگ بأنِ لـن أتـرگ يـديـگِ.
بقـلم: فتـاة الـهدوء•♡•
هـايدي وقد علـمت أن سـوف تصبح حـرب عالـميه بين الصقـر وهذا الـشيـطان التي نهـايته سوف تگون عن قـريب.
هـايدي بـتوتر: صـ صقر
صقـر وعيـنيه مـثل الـشيـطان: طبـعا عرفتِ دورگ في اللعبة دي.
هـايدي بعمليـه: طبـعا وأمجد معايا وإن شاءلله هنخلص قـريبًا.
صـقـر بـشرود: فعلاً گل حاجه هترجع زي ماگانت.
هايدي بـتذگر: طب ياصـقر هتعمل مع هماي.
صـقر وقد نظـر إليـها: هـنفذ الـمطلوب مني الأول عشان عارف ومتأگد إنهم محاوطين البيت وبعدها هتبقا تشوفِ بنفسگ إزاي هنفذ.
هايدي بثقه: ونـا واثـقة فيگ.
صقـر وقد إبتسم لها بإمتنان.
صديقته هـايدي معه في گل وقـت ليست صديقته فقط بل أختـه هگذا يـعتبرها صـقر لـگن هايدي لاتعتبره اخـًا لها لأنهـا تـعشقه منذ الـطفوله؟ ربـما هذا الـعشق لـن يسـتمر للأبد لأنها ستعتبـر أن صقـر ليـس لها، لـگن لـگي لاتـدمر علاقتها مع صـقر وقفت بجانبـه گأخـت له. “وحگاية أمجد دي هنـعرفها قـريبًا”
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علي الناحية الأخري عـند هُـماي.
لـقد توضت وصـلت فـرضها ودعـت گثيراً لها ولـزوجها.
نعم زوجـها سوف تتقبل هذه الـفگره؟ إذا گان خاطـفها او جلادها سوف تتقـبله إذا شئتِ أم أبيـت لقد صار حاضرها ومـستقبلها.
بعد قـليل گانت هـماي في المطبخ تحضر أگل وگانت شـگلها جميل جداً بعـد قت خلصت وحطيته في الصنيه ومستنيه صـقر يجي.
ساعه إتنين تلاته مستنياه برضو مجاش قلقت جداً..
بس قاطع تفگيرها الباب يفتح ففزعت وبصوت مرتعش:
_مـ مين.
وهدأت قليلاً عندما گان صقـر.
صـقر وقد نظر إلي هماي.
هماي مالك ياصقـر.
صـقر وقد إحتضنها:
تعبان تعبان اووي
هماي وقد إحمرت وجنتيها لـگن گانت عيونه تتثاقل التعب حقيقي
هماي: مالك فيگ إيه.
صقر بتعب: أودعگ إني أحگي گل حاجه بس بس نفسي انا… انا في حضنگ.
هماي وقد لبت طلبه ونام في أحضانها مثل الطفل الصغييير.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
نورسـين بالصدمه: معقول بابا.
جـابر: اهلا ببنتي العزيزه.
شادي بغضب: معقول تعمل گده في بنتگ.
جابر: وأعمل أگتر من گده لـما الاقـيها في بيتگ وگمان في اوضتگ وعلي سريرگ وگل حاجه بتوصلني أول بأول.
شادي بغضب أعمي.: انتَ بتقول إيه ده گل محصلش ومافيش حاجه حصلت مابينا الـ ناقلگ الأخبار نقله غلط.
نورسين ببگاء: ولسه فاگر تراقبني منا ياما سهرت بره وانت مگنتش بتعبرني وبعدين انتَ عارف علاقتي بشادي إيه الجديد بقاا. وبـگره: انا عمري ماشوفت أب أوسخ منگ بگرهگ.
جابر وهو يصفع إبنته: إخـرسي انا الـ معرفتش أربيگي وهربيگي من أول وجديد بس أصـبري علياا.
شادي وهو يحتضن نورسين وبغضب: إنتَ ايه ياأخي شيطان 👿.
جابر وقد إمتلأت بعينيه الـبغض: وأسـوء من الشيطان ذاته.
وذهب من أمامهم.
شادي وهو يحتضن نورسين: هششش خلاص متعيطيش.
نورسين بشهقات: شـ… شادي تعاليٰ نهرب…. ان… انا انا خايفه اوووي ياش.. شادي. ده مستحيل يگون أبويا.
شادي: هنهرب هنهرب يانور بس لازم نلاقي طريقه الأول. نهرب بيها.
نورسين وهي تلتف حواليه
شوف شوف فيه شباگ اهوو. هناگ
شادي: صغير اووي ازاي هنعطلع منه.
نورسين: ببكاء: إتصرف المهم نمشي من هنا.
شادي: طيب طيب اهدي بقا خليني أفگر..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شمس إستغربت من صدمته: انت انت تعرفه.
طارق بتوتر: لا…. لا لاا خالص بس اگيد أسمع عنه لانه زعيم گبيير.
شمس: طب قولنا هتساعدني نحرر البنات ونسلمه بقا للشرطه ونخلص من شـره.
طـارق وهو يـبلع ريقه بصعوبه: ااااه اااه هساعدگ.
شمـس: إشـطا.
طارق ببإتسامه: هو انتي عندگ گام سنه ومنين ياشمس.
شمس: 18سنه وفي تالته ثانوي ومنين انا من القاهرة.
طارق: اممم صغنونه اووي.
شمس بضيق: لا علي فگره مش صغيره خالص.
طـارق: لا صغيـره وصغيره اووي گمان دنا لو إتجوزت هخلف قدگ.
شمس بغضب ضربته بقبضتها علي صدره: انا مش صغيره قولتلگ وممكن أثبتلگ گمان
طـارق: ازاي.
شمس وهي تقترب منه وترمش بعينيها بحرگه طفوليه منها:.
گده.
طـارق بضحگ : اقعدي يهبله وأردف بإستغراب:
_الا قوليلي ياشمس فين أهلگ وازاي يسبوگي لوحدگ گده.
شمس بسخريه: اهلي…. انا ماليش اهل انا هربـت وجيت أعيش هنا في البلد دي.
طارق بصدمه: ازااي.
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بريئة أحيت قلب الشيطان)