رواية حب الصدفة الفصل الخامس 5 بقلم غادة رجب
رواية حب الصدفة الفصل الخامس 5 بقلم غادة رجب
رواية حب الصدفة البارت الخامس
رواية حب الصدفة الجزء الخامس
رواية حب الصدفة الحلقة الخامسة
_رجعت البيت لقيت مصيبه ف وشي لقيت عمي ومعاه ناس كثير بيتخانق ف ماما ومصر انه عايز ياخد البيت بتاعنا لقيت ماما بتقوله علشان ابني وحيد ومعندهوش سلطه ولا نفوذ ولا هيقدر عليك عايز ترمينا انا وولادي ف الشارع انت استحاله تبقي عمهم او بني ادم اصلا حرام عليك هنروح انا وهما فين اتقي الله
عمي : بطلي رغي ويلا لمي حاجاتكم علشان عايزين البيت دا هعمل عليه مشروع وابقي خلي ابنك بقي يعرف يضايق بنتي تاني بالجربوعه ال معاه
_فجأة لقتني بضرب عمي بطريقه وحشه اتعور جامد وال معاه ضربوني انا كنت بدافع عن امي واختي
_وديني ل اوريك انت فاكرني خايف منك او من شويه الناس ال معاك دول انت ضعيف من غيرهم ياعمي
هوب لقيت نفسي معملي قضيه واتسجنت ست شهور كانوا اوسخ ست شهور عدوا عليا ف حياتي خرجت منهم شخص تاني
يسر: متقلقش هتخرج من هنا والله
_انتي اي جايبك هنا انا قولت محدش منكم ييجي هنا
يسر: وانا مقدرش ماجيش انا مش عارفه اعيش من غيرك
_ماتجيش المكان دا تاني وخلي بالك من دراستك ومن امي ومنه يايسر
يسر: هتخرج يايوسف وانت هتخلي بالك منهم
_كانت كل اسبوع يسر بتيجي تطمن عني كانت واقفه مع اهلي وقفه كويسه اوي واخيرآ عدوا الست شهور وهخرج هخرج علشان اجيب حقي وحق اهلي وحق كرامتي
ماما:وأخيراً خرجت بص يابني احنا مالناش علاقه بعمك تاني احنا نسيب كل حاجه هنا ونروح نعيش ف مكان تاني
_لا ياماما انا مش هسيب بيتي ولا ورثي انا خارج وهنتقم من كل شخص اذانا او جه علينا
ماما:بلاش يابني انا معنديش غيرك انت واختك
يسر؛اسمع كلام طنط يايوسف وكفايه ال حصلك انا عايزاك انا مش هقدر اعيش من غيرك تاني كفايه مشاكل هنا
_ياقلبي متقلقيش عليا حبيبك راجل ولا عندك شك
يسر:لا ياحبيبي راجل بس انا خايفه عليك
_وبالفعل قررت انتقم وبدأت اشتغل ع نفسي جامد ودراستي كنت بنجح وامتياز اخدت كل فلوسنا وبدأت افتح زي شركه كدا منافسه لعمي بس لسه ع قدي
يسر:ايه ياعم المشغول هتفضل مشغول عني كدا كتير
_قلب المشغول كنت لسه هكلمك حالا
يسر:هتكلمني بعد ايه بقي
_طب يلا علشان انا عايز اخرج معاكي شويه
يسر:ياااه وأخيراً
_ياااه يايسر نسيت اقولك حاجه مهمه
يسر:خير يايوسف ف ايه
_انتي حلوه اوي انهارده
يسر:بايخ ع فكره انا حلوه ع طول
_بس انهارده مختلفه حلوه اوي وعلشان حلوه اوي جبتلك السلسله دي اوعي تتخلع من رقبتك
يسر:بحبك ربنا يخليك لقلبي
_ويخليكي ليا صاحبه وحبيبه
يسر:انت هترغي يلا خرجني علشان جعاااانه
_مفيش مره مش بتبوظي فيها الرومانسيه
_وفعلا خرجنا كانت كل مره يسر قادره تثبتلي اني اخترت صح وانها اختياري الاول والاخير وان العوض غلاب وانها عوضي عن كل الدنيا
_____________________
الو
يسر:مين معايا
المتصل:نسيتي صوتي بالسرعه دي
يسر:اه مش عارفه مين
المتصل:انا محمود
يسر:مين محمود
محمود:انا محمود حبيبك اكتر واحد حبتيه ف حياتك
يسر:بس انا مش فاكره انا حبيبي اسمه يوسف
محمود:تلات سنين تغيرك كدا ارجعيلي يايسر انا اتغيرت وعرفت اني غلطان انا بحبك كنت بدور عليكي ف كل الناس انا بحبك والله
يسر:وانا مبقتش بحبك من اليوم ال فضلت اعيط فيه واقولك فهمني انا عملت اي خليك معايا متسبنيش هموت من غيرك كنت بعيط ليل نهار ع نفسي وع حبي ليك انا اتخنت وع ايد مين ع ايد اكتر شخص حبيته ووثقت فيه
محمود:انا راجع اهو راجع اصلح كل حاجه
يسر:تصلح اي حضرتك مبقاش شى يتصلح انا ربنا عوضني عوضني بشخص بيحبني حب تفتصيلي شخص حببني ف نفسي مش شخص جبان حب يمشي اول ماضمن اني بحبه
محمود:انا مالقتش زيك
يسر:وانا لقيت الاحسن منك
محمود:هموت من غيرك.صدقيني
يسر:محدش بيموت من غير حد اتأقلم ع غيابي زي م انت متأقلم من تلات سنين
_وفعلا قفلت الصفحه دي خالص ولقيتها بتكلمني ف نفس الوقت
يسر:الو يايوسف انا محتاجه اشوفك حالا
_طيب اهدي ف ايه
يسر:انا محتاجه اشوفك وخلاص انت فين
_انا جاي اخدك حالا انا ف الشركه وهاجي دلوقتي
يسر:لا خليك اجيلك انا
_طب اهدي وكفايه عياط اي حصل
يسر:انا خفيت من محمود يايوسف انا مبقاش فارق معايا حد انا قدرت بعد تلات سنين اواجهه وابقي قويه ومتأثرش
_طب ياقلبي ودي حاجه حلوه بتعيطي ليه
يسر:بعيط علشان بحبك وعلشان هو ظهر بعد الوقت دا كله بعيط علشان انا انتصرت ع قلبي وع حبي انتصرت بحبك انت
_اشششش كفايه رغي وتعالي نشرب لمون
يسر:لا انا عايزه اكل اشرب لمون اي
_ياناس بحب واحده بتحب الاكل اكتر مني
وبالفعل عدا الموقف دا وخلاص انا اتاكدت ان يسر قدرت تخف من حبها لمحمود وان قلبها بقي معايا لوحدي انا هفضل طول عمري احبها واحافظ عليها
_________________________
جه يوم حفله تخرج يسر بس للاسف انا كان عندي شغل مهم اوي كانت الظروف اقوي مني
يسر: يوسف انت ازاي تسافر ف حفله تخرجي يعني ايه انا مش فارقه معاك
_معلش ياقلبي شغلي جه فجأة وانتي عارفه انه مش بمزاجي
يسر: بس انا كان نفسي تبقي معايا ف يوم زي دا
_اوعدك اني هعوضك
يسر: ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك
_نزلت الحفله وكانت مخنوقه وانا بعت معاها امنيه وماما انا كنت عاملها مفجأه ونزلت من شغلي ع الحفله
اتنادي ع اسمها لقتني ف وشها جايب ليها ورد كتير وشكولاه وواقف اسقف وفرحان بيها اوي بنتي بتتخرج مش حبيبتي بس دي حته من قلبي
يسر: اي دا انت جيت ازاي
_هو انا اقدر ماجيش ف يوم زي دا
يسر: وكمان جايبلي ورد وشكولاه انت تعرف اني بحبك
_ومانستش جايبلك بيتزا بس ف العربيه
يسر: حد قالك انك اغلي حاجه ف حياتي ولا لا
_ااه كتير قالي اولهم امنيه
اه صح هي فين امنيه
يسر: انا شوفتها ماشيه من هناك
_فضلت اشوف فين امنيه ولقيت الكارثه امنيه واقفه بتعيط مع….
يتبع…
لقراءة الفثل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب الصدفة)