روايات

رواية سجينه قسوته الفصل الخامس 5 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الفصل الخامس 5 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته البارت الخامس

رواية سجينه قسوته الجزء الخامس

سجينه قسوته
سجينه قسوته

رواية سجينه قسوته الحلقة الخامسة

واردف مرددا لتريم :
اعرفك ياحبيبتي ، جاسم اخويا
نظرت تريم إليه بصدمه لتردف مردده :
مستر جاسم اخوك ، طب طب ازاي !
نظر جاسم الي تميم بغموض ليبتسم مردداً :
اهلا اهلا اتفضلوا
دلفت تريم ببطئ وهي تنظر الي جاسم ببعض التوتر ودلف خلفها تميم
ارجع جاسم رأسه الي الوراء وهو يأخذ نفساً عميق محاولا الهدوء ليدخل خلفهم
في غرفة الطعام كان غافر جالساً علي رأس الطاوله لينصدم من دخول تميم وبصحبته احدي الفتيات
وقف جميع من بالغرفه بمجرد رؤيته لتردف سميره قائله :
ايه ال جابك هنا يابن سهي
اغمض تميم عينه ليردف وهو يجز علي اسنانه بضيق :
ملكيش دعوه يامدام سميره انا جي اعيش في بيتي انا ومراتي ومحدش منكم ليه حاجه عندي
نظرت سميره الي تريم وهي تتفحصها شعرت وكأنها مألوفه بالنسبه لها لتردف قائله :
انتي مين واسمك ايه
تريم بخجل :
انا تريم ، وابقي مرات استاذ تميم
ابتسم غافر وجاسم بخفوت لتردف سميره مردده بسخريه :
استاذ! ، واضح ياتميم ان العلاقه بينكم مبنيه علي حب وتفاهم
نظر تميم الي تريم بغضب وتوعد لتعقد حاجبيها بخوف ومن ثم اردف هو :
والله شئ لايعنيكي ياام …ملك
نظر جميع من بالغرفه إليه بغضب ليردف جاسم بزمجره :
تميم ، خد بالك من كلامك احسنلك
تميم بااستفزاز :
ولو مااخدتش ياجاسم بيه هتعمل ايه
صمت لينظر لسميره مردداً :
ياتري اخويا العزيز هيعمل ايه ياام ملك
احتضن الجحيم عيني جاسم ليردف بصوت جهوري :
تمييييم
خبط غافر علي الطاوله بعنف وهو يردف :
بس خلاص ، انتوا هتتخانقوا وانا واقف ، وانت ياتميم هتقعد هنا تقعد بااحترامك
تميم باابتسامه خبيثه :
هقعد بااحترامي اووي ياغافر بيه ، واحترامي ده هتشوفه بعينك
انهي تميم جملته ليجذب بد تريم ويتجه للاعلي نحو غرفته التي كان يطقن بها
في الاسفل اغلق جاسم يده بقوه وغضب ليرحل دون حديث
اردفت سميره وهي تنظر لغافر بضيق :
ليه يابابا خليته يقعد هنا ، رجعته دي مش ناوي منها علي خير
غافر بهدوء :
عشان تعرفي تصدي هجمات عدوك بااحترافيه لازم تحطيه تحت عينك ، خليه يعمل ال عاوزه عاوز اعرف اخره ايه
سميره :
ايوه بس يابابا ده كده هيخبط في الكل واولهم جاسم وانت عارف جاسم ان كان تميم عصبي فاجاسم في غضبه محدش بيقدر يوقفه ولو تميم وقع تحت ايده محدش مننا هيعرف يطلعه
غافر بجديه :
سيبي المواضيع دي عليا انا هتصرف
نذ
ظر غافر لاايهم مردداً :
شوفلي موضوع البنت دي وليه هي بالذات ال اخترها تميم
سميره :
انا حاسه انها مألوفه بالنسبالي مش عارفه بس ياريت متتأذيش هي في النص
غافر :
متخفيش انا هتصرف واحاول ابعدها
في غرفه تميم دلف للداخل بغضب ليدفعها بقوه للداخل فسقطت علي الارض
نظرت إليه بخوف لتردف قائله :
انا اسفه
القي تميم المزهريه الموضوعه علي الطاوله لتتهشم الي قطع صغيره ليردف بغضب :
اسفه !! ، هعمل ايه بااسفك ها خليتي سميره وابن شمس يشمتوا فيا
نظرت إليه بااستغراب ممزوج بالخوف :
هو هو استاذ جاسم مش اخوك !
جلس علي حافه الفراش ليضع رأسه بين يده مردفا بغضب :
اخويا من الاب ، اخويا ال امه اخدت من امي كل حاجه اخويا ال ابونا كتب كل حاجه بااسمه
وقفت تريم لتقترب منه بخوف
مدت يدها لتضعها علي ذراعه باارتجاف :
ما ما متضايقش نفسك طيب الفلوس مش كل حاجه
اطبق علي يدها بعنف مرددا :
لاالفلوس كل حاجه ياتريم ، بالفلوس دي انا قدرت اشتريكي بدل المعلم زفت ال كان هياخدك ده
نفضت يده بعنف مردده :
تشتريني !! ، تصدق بالله انت تستاهل اي حاجه اتعملت فيك
هب تميم واقفاً ليجذبها من حجابها
عند جاسم كان يقود سيارته بغضب غير واعي لتلك التي ظهرت امامه فجأه
ليحاول تفاديها حتي توقف امامه مباشرةً
هبط من السياره وهو يغلق الباب بغضب ليري تلك الواقفه وكأن روحها سُلبت منها وتضع يدها تخبأ وجهها وخصلات شعرها تهبط علي كف يدها
اردف جاسم بغضب :
انتي حماره مش تفتحي
انزلت يديها بغضب مردده :
مين دي ال حماره ياسواق البهايم انت
جحظت عيني جاسم وهو ينظر إليها ليردد بغير استيعاب :
تريم !!
____________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينه قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *