روايات

رواية عذاب الحب الفصل السابع 7 بقلم يارا علاء

رواية عذاب الحب الفصل السابع 7 بقلم يارا علاء

رواية عذاب الحب البارت السابع

رواية عذاب الحب الجزء السابع

عذاب الحب
عذاب الحب

رواية عذاب الحب الحلقة السابعة

زين كان مش عارف هو فين من المشرووب
قدر صرخت بكل ما عندها من صوت لعل وعسى حد يسمعها
وسمعها اشرف لان اوضته قريبه من اوضة قدر وجري على اوضتها
خبط على الباب
قدر لمى سمعت الخبط
صرخت بعلو صوتها الحقوووني
زين مسكها وغطى على تمها
اشششششش اخرسي
قدر بعياط زين ابعد عني
هنا اشرف كان بخبط جااامد وقدر زقت زين بكل ما عندها من قوه وحطت طرحتها عليها بسرعه وفتحت الباب
اشرررف الحقني ارجوووك
في ايه يا قدر
اشررف زين مش في وعيه اناربخااف منه اوووي
دخل اشرف الاووضه كان زين نام بهدومه
اشرف لقدر
هو نام دلوقت ومش هيفوق لو طبل فوقيه هو زين كدا لمى بيشرب مبيعرفش هو بيعمل ايه متخافيش
قدر مكانتش قاادرهزتتكلم وتقوله انهم بيناموا كل واحد في اوضه
اشرف :تصبحي على خير يا قدر
قدر :تلاقي خير
قدر بعد ما خرج اشرف كانت خايفه اوووي من زين
ومنامتش طول الليل فضلت فايقه من خوفها منه ليعمل فيها حااجه
زين فاق الصبح وكان راسه في صداع جااامد لكن انتبه انه مش في اوضته
بص كانت اوضه قدر
زين بص كانت قدر نايمه على الكنبه وهي قاعده
زين بنفسه

 

 

انا شكلي عملت مصايب امبااارح انا ايه الي جابني هنا بس
زين بص على قدر وهي نايمه كانت شبه الملاك وبريئه وطفوليه
زين :قدر قدر فووقي انتي نايمه كده ليه
قدر فاااقت مفزووعه
ودموووعها كانوا كانهم شلال
ابعد عني ارجووووك
زين :في ايه مالك هو انا لامسك
قدر
ارجوك ابعد عني انت مش قولت كل واحد ليه حياته بتدخل بحياتي ليه ارجوووكرابعد عني سيبني الم الي انت بعترته فيا
زين :انا مش فاكر حاجه هو انا عملت ايه امبااارح
قدر بصرااااخ ابعد عني ابعد عني اطلع براا
زين :بغضب وهو بيجز على سنانه انا سايبك اه لكن ما عاش ولا كان الي يرفع صوته بوشي فاااهمه اخرررسي مش عايز اسمعك بتصرخي كده مره تانيه
قدر قعدت على الارض وفضلت تعيط
زين لاول مره قلبه يوجعه لعياط ست
زين سابها وخرج
قدر اول ما خرج جريت على الباب وقفلته
زين سمع قفل الباب
شاف اشرف وهو نازل عن السلم
اشرف :صباااح الخير
زين :صباح النور
اشرف :ازاي قدر النهارده
زين :وانت مالك انت اشرف للمره التانيه بقوولك قدر مالكش دعوه بيها
اشرف بالم انا مبقصدش حاجه يا اخوويا انا قصدي انها امبارح بالليل كانت خايفه منك وفضلت تصرخ وانت كنت شارب طينه
زين :هو انا هببت ايه امباارح ونزل وهو بيكلم نفسه راح اوضته خد شاور وبدل هدوومه وراح الجامعه
عند قدر كانت تعبانه قوووي ونفسيتها تعبانه اوووي لانها منمتش طول الليل من خوفها فقررت انها هترتاح ومش هتروح الجامعه وكلمت ملك وقالتلها تنقل المحاظرات ليها
……..ً……………..

 

 

عند زين دخل المحاظره كانت ملك موجوده لكن قدر مش موجوده
ادى المحاظره وخرج وهو ماشي كانت عينه على كل بنت بيشوفها كانه بيدور بينهم على قدر
……………………
عند قدر فاااقت متاخره كانت الساعه اربعه
توضت وصلت الفروض الي راحت عليها
وحاولت تتناسى الي هي فيه وبلشت تتدرس
الي راح عليها النهارده
……
عند قادر
في الجامعه كان بيدرس وفي حد نده علىه
لو سمحت
قادر لفلها
رسل :انت
قادر بعدم اهتمام :انتي الي ندهتي على فكره عايزه ايه
رسل :مش عايزه حاجه
قادر :هو انا ناقص مجانين
رسل كانت متغاضه منه ومش عايزه تطلب منه حاجه
راحت رسل لصاحبتها
البني ادم دا لا يمكن اطلب منه حااجه
شرين :هو الموجود في الجامعه ويقدر يفيدك دا فوكس يا بنتي دا مفيش حاجه بتعدي عليه
دا الاول عالدفعه
رسل كانت محتجاه راحتله مره تانيه
لو سمحت
قاادر :اوووف اي القرف دا
اتفضلي عايزه ايه
رسل :لو سمحت انا اسفه على الي حصل بينا
قااادر :مفيش حاجه
رسل بكسوف :انا حكولي عنك انك الاول عالدفعه
قادر بملل :طيب وبعدين
رسل :انا جديده هنا وعايزه السلايدات بتعتك انقل عنها لو ممكن
قاادر :انشاء الله لكن هما مش معاييا دلوقت اجيبهملك بكره
وقبل ما تتكلم وتشكره سابها وراح
رسل :فعلا بني ادم قليل الذوق
…………………….

 

 

عند زين
روح البيت ومراحش الشركه دخل البيت وكان بيدور عليها في عنيه
كان ابوه واخوه واخته قااعدين بالصاله
مساء الخير
مساء النور
ام محمد :الاكل جااهز اتفضلوا
قاموا ياكلوا
زين :اماال فين قدر
رسل :منزلتش النهارده فضلت في اوضتها وحتى انها مرحتش الجامعه
زين :اطلعي اندهيلها يا رسل ومتنزليش غير وهي معاكي
رسل طلعت لقدر وخبطت على الباب ودخلت
ازيك يا قدر
قدر بتعب كوويسه
رسل :وشك تعبان فيكي ايه
قدر قااامت مفيش حاجه انا كويسه
زين بيقولك انزلي اتعشي
قدر بعدم اكتراث
مليش نفس
رسل :لكن ابيييه قلي متنزليش غير وهي معاكي
قدر :قوليله بتقلك قدر مش عايزه
رسل مسكت ايدها :انتي وزين علاقتكم مش طبيعيه في ايه بينكم مبحسش انكم متجوزين يعني كل واحد عايش في حياته بحاله
قدر :رسل انا مش قادره اتكلم دلوقت بعد اذنك عايزه ارتاح
خدي راحتك يا حبيبتي
نزلت رسل وقالت لزين انها تعبانه وملهاش نفس
زين راحلها بغضب
فتح عليها الباب بدون ما يخبط
وبصوووت عالي قددددر
قدر بتعب :في ايه
زين شافها تعبانه لكن غضب عماه
انا لمى بقوول كلمه تتنفذ بعتلك رسل تنزلي منزلتيش ليه مش هقعد اترجاكي على شان تاكلي
قدر :متترجانيش انت ملكيش فيا كلت او لا انا حره
زين راحلها بغضب ومسك دراعها بقوه
لما اقول كلم..
وكان هيكمل كلامه وقعت قدر بين اديه ؟؟؟؟.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *