روايات

رواية حب في ورطة الفصل الأول 1 بقلم ريهام

رواية حب في ورطة الفصل الأول 1 بقلم ريهام

رواية حب في ورطة البارت الأول

رواية حب في ورطة الجزء الأول

حب في ورطة
حب في ورطة

رواية حب في ورطة الحلقة الأولى

_واخيرا ي حبيبي بقينا لبعض انا حاسس اني بحلم
غمضت عيني ودموعي بتنزل *طلقني ي زين
ابتسامته اختفت وعقد حواجبه_نعم انتي شاربه حاجه ي ندى
*لا انا مش شاربه حاجه انا عارفه انا بقول اي كويس
عطيته ضهري وانا بتنفض من العياط
قرب مني وحط أيده ع كتفي _مالك ي حبيبي انا زعلتك ف حاجه ؟،انتي خايفه مني ؟
بعدت أيده بضيق
اتعصب_اي ي ندى للدرجه دي مش طيقاني دا احنا مستنين اليوم دا من عشر سنين
التفت *قول الكلام دا لنفسك ي استاذ ي محترم قولي عملتلك اي عشان تخوني مع نهله وتقولها انك هتتجوزها
حط أيده ع وشه بتعب _الموضوع مش زي مانتي فاهمه ي ندي
*طب فهمني قولي ايه دا
مسكت فوني وفتحتله الصور و الفيديوهات اللي كانت بينه وبين نهله ف كافيه وقاعد مع نهله وماسك أيدها وبيقولها مش هسيبك وبيمسح دموعها بايده
كل حركه ف الفيديو وكل صوره كانت بتفتفت قلبي
مقدرتش اتفرج اكتر من كدا ورميت الفون من ايدي
حط أيده ع كتفي وبصلي بحنيه _كل اللي عايزك تتاكدي منه اني اقسم بالله عمري ماخونتك ولا فكرت حتي
حسيت بالصدق ف عنيه فعيطت زياده *طب فهمني مش دي نهله اللي كانت عايزه تتجوزك وبتحبك من زمان
سكت وبص ف الأرض
*ليه ي زين ليه تجرحني كدا
كنت بخبطه ف كتفه وبعيط وهو واقف بيبصلي وساكت
قعدت ع الارض وانا بعيط وصوت عياطي كان عالي حاسه الحب اللي فضلت سنين ابني فيه بيتهد ادام عيني طوبه طوبه وانا مش عارفه اعمل اي
نزل لمستوياورفع وشي ليه _ممكن تثقي فيا وانا ف اقرب فرصه هوضحلك كل حاجه انا مش عارف مين اللي بعتلك الفيديو دا ولا اي مصلحته بس اتاكدي أن الحقيقه مش زي مانتي شايفه ي ندى
غصب عني حركت راسي باإيماء قلبي رافض يكدبه وعقلي بيجبلي مليون سيناريو كلهم اسوء من بعض
سيبته ودخلت اوضتي وحاولت اغير الفستان بس معرفتش بس برضه مش هناديله قعدت ع السرير بتعب ومن كتر العياط وتعب اليوم نمت حسيت بحد جمبي ف اتعدلت بسرعه لقيته زين قاعد بيبصلي
*انت اي جابك هنا ؟
_انتي اي اللي نيمك بالفستان
*ملكش دعوه قولي انت هنا من أمتي
رفع حاجبه _ هو انتي لقيتي حرامي نايم جمبك دانا جوزك وبطمن عليكي بس
*واطمنت !اتفضل برا
_طب هنام فين مفيش غير اوضة نوم واحده
*اتفضل نام ع الركنه أو ف الأرض مش مشكلتي
_نعم! دا بقالي شهرين ببص ع السرير وبحلم اني نايم عليه
*خلاص يبقي اقوم أنا انام برا
رمي المخده عليا وقام _وع اي خليكي انا اللي قايم هي جوازه منظوره والله انا عارف
خرج من الاوضه فنمت تاني بس هو جه تاني
_طب مش محتاجه مساعده
خبطته بالمخده *اطلع برا ي زين وملكش دعوه بيا خالص
ف الصاله عند زين
زين :مش عارف ليه الظروف ضددى كدا يوم ماامسك بايدي اغلي حلم حلمته ابقي متهدد ببُعده ف اي لحظه يارب حلها من عندك
افتكرت اللي حصل قبل فرحي بشهر
كنت ف البيت ونهله بنت عمي جت عندنا
بحزن “مبروك ي زين عرفت انك حددت فرحك خلاص
ابتسمت _الله يبارك فيكي ي لولو عقبال ماافرح بيكي واوصلك لعريسك بنفسي
بصت ف الأرض “أن شاء الله
دخلت اوضتي وكلمت ندى وفضلنا نرغي كتير ع ترتيبات الفرح وحاجات كتير وقغلنا كنت واقف مبسوط ف البلكونه وبغني :::ي آيه من الجمال جمبك لقيت القلب قال كل الكلام اللي مداريه ::::
وقتها رنا اختي دخلت الاوضه عليا
بغيظ ‘انت اي ي اخي مش عارف تمسك نفسك شويه راعي شعورها شويه
ضيقت بين حواجبي *في اي بتتكلمي عن مين ؟
‘استهبل بقا متعرفش أن نهله بتحبك رايح تكلم خطيبتك وتضحك وتهزر معاها وهي موجوده
رفعت اكتافي بلامبالاه * والله بقا انا كنت ف اوضتي وثانيا انا كتبت كتابي ع ندى يعني بقت مراتي واحنا احرار
خرجت ورزعت الباب وراها وهي بتبرطم ‘عديم الاحساس صحيح
مهتمتش وكملت غُني وانا بحلم باليوم اللي هكون فيه مع ندى ف بيت واحد
بعدها باسبوع الساعه 2صباحا كنت نايم وصحيت ع رنة فوني برقم غريب فتحت الخط
سمعت صوتها بتعيط “ال.. الحقني ي زين انا ..
انتفضت من ع السرير _نهله!في اي مالك بتتكلمي من فون مين ؟! انتي فين
“انا ف الشارع ارجوك تعالي خدني انا ف..
قومت بسرعه ولبست جاكت ع هدومي وخرجت روحت العنوان اللي ادتهولي اتفاجئت باللي شوفته وشها متبهدل من العياط والميكب وشعرها متلغبط وهدومها قصيره
_اي اللي عمل فيكي كدا ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب في ورطة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *