Uncategorized
سكريبت الخيانة الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا
سكريبت الخيانة الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا
سكريبت الخيانة الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا |
سكريبت الخيانة الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا
ادم بغضب : مين
ليلي بهدوء : مش مهم هو انا سألتك انت خونتني معا مين
ادم قرب منها ومسكها من رقبتها وهي كانت هتتخنق
ادم بغضب : قولي مين خالد ولا باسم
ليلي : همووووت سبني هو انتو ليه مش بتتقبلو خاينة الست ولا هو حلال ليكم وحرام لينا لا فوق انا وانت غلطانين واحنا الاتنين لينا عقاب واحد واظن انت عرفو
ادم بغضب : ايه البجاحه الي انتي فيها دي
ليلي زقت ايدو وقالت : نفس بجاحتك لما خونتني دا انت كل يوم معا ست واهو ربنا عاقبك
ادم قرب منها ومسكها من شعرها وفضل يضربها وهي كانت بتصرخ والكل الي فيلا صحيو علي صوت ليلي وسلمي طلعت من أوضتها بسرعه ودخلت اوضه اخوها لقتو ماسك رقبت ليلي وعايز يختقها قربت منهم وحاولت تبعد ادم
سلمي : ادم سيبهاااااا
ادم: هقتلها
ادم مسك شعرها وجرها وراه علي بلكونه وهي كانت بتصرخ
ليلي : ادم ونبي بلاش هي عملت ايه بس
ادم بغضب : خانتني
سلمي بعدت ادم عن ليلي وليلي بعدت عنو وقالت بغضب : اه خونتك وانت تستاهل أن الواحده تخونك مليون مره
ادم بغضب : وطبعا اتجوزتني علشان عملتك متتكشفش
ليلي بغضب : اه انا وانت زاي بعض
ادم : بس والله لفضحك
سلمي : لا ياادم حرام طلقها وسيبك منها
ادم بص لي ليلي يستحقار وقال : كل واحد هياخد عقابو وانا خلاص فقتلكم بقااااا أجهزو
ادم خرج من الاوضه ووراه سلمي ادم خرج من فيلا وركب عربيتو وسلمي كانت معه وهو تجاهلها وساق بسرعه مش قادر يستوعب خيانة ليلي ليه ادم فضل يسوق بسرعه لغيت لما وقف قدام الكورنيش ونزل بسرعه من العربيه مكنش قادر يتكلم معا حد وقف قدام الكورنيش
سلمي من وراه : انت عملت غلط لازم تستحمل الي بيحصل ده
ادم بغضب : اسكتي
سلمي : ياادم قرب من ربنا قرب منو ربنا بيعاقبك في الحياه وده عقاب بسيط بنسبه لي عقاب الاخره
ادم بص في الارض بحزن وسلمي وقفت قدامو وقالت : ادم انت جواك حاجه نضيفه ليه عايز تدفنها
ادم بحزن : معرفش انا خلاص اتخنقت من كل حاجه
سلمي : خلاص اتغير سهله والله
ادم : ربنا هيتقبل مني بعد الي عملتو تخيلي أن هنا مش هتجوز تاني بسببي تخيلي الي هيموتو بسببي
سلمي : حاول تغير ده حاول تساعد يعني مثلا مرام دي هي ايه نظمها
ادم : بتشتغل في بيت دعار
سلمي بصدمه : يلهوي طب بص انت مالكش دعوه بقا ده عقابها من ربنا
ادم : لازم احذرها الاول
سلمي : ايوا كدا
ادم بتفكير : وهنا
سلمي : ممكن تجبلها حق اختها وتديها قرشين وخلاص
ادم بضيق : بقولك مش هتعرف تجوز
سلمي : والحل
ادم بتفكير : اتجوزها
سلمي بغضب : نعم لا طبعا
ادم بص لي سلمي وقال : لا ليه
سلمي بضيق : يعني هي يعني
ادم قطعها وقال : هي الي تستاهل تشيل اسمي اصلا وانا لازم اصلح غلطتي
سلمي بغضب : هي اكيد مش هتوافق
ادم بهدوء : سببها عليها
سلمي كانت نفسها تصرخ في وشو وتقولو وانا فيييين
ادم بص علي نيل وبدأ يفكر وفجاه سمع صوت هنا ادم فضل يدور علي مصدر الصوت
سلمي بضيق : مدورش اهي وراك
ادم بص وراه لقه هنا يتوزع ورد لونو ابيض لناس هنا بصت علي ادم وابتسمت وقربت منهم بعفويه وقالت : انتو مش روحتو
ادم بسغراب : ايه الي جابك هنا
هنا بصت علي الورد وقالت : اختي بتحب الورد الابيض كل يوم بمشي واوزع علي ناس ورد واخليهم يدعولها خد ورده وادعلها يلا
هنا مدت أيدها لي ادم وادتو الورده
هنا : متخفش مش ورد رخيص غالي يعني مش وحش
ادم : مش ده الي خايف منو الي خايف منو أن ممكن ربنا ميتقبلش دعواتي
هنا : لا ربنا بيتقبل دعوات اي شخص المهم تكون دعوه طلعه من قلبو
هنا قدمت ورده لي سلمي وقالت : وانتي ادعي
سلمي خدت منها الورده وقالت : الله يرحمها
ادم : انا هروح لي مرام
هنا : تمام انا هجي معاك يمكن القي اي خيط يوصلني للحقيقه
سلمي : وانا هجي معاكم
ادم : طب يلا
سلمي وادم وهنا ركبو العربيه وتحركو وهنا كانت عندها امل انها تجيب حق اختها وبعد نص ساعه وصلو قدام فيلا راقيه جدا
ادم : انا وهنا هندخل وانتي خليكي هنا
سلمي بضيق : تمام
ادم نزل من العربيه هو وهنا وادم مسك ايد هنا وهي اطمنت ودخلو الفيلا كان باباها مفتوح وصوت الاغاني كانت عاليه جدا
هنا بهمس : هي ده بيت دعاره
ادم ابتسم وقال : لسا واخده بالك
هنا بضيق : طب متسبها تموت تستاهل
ادم : تعالي بس
ادم وهنا دخلو الفيلا وهنا انصدمت من كمية البنات الي موجوده ورجاله والخمور هنا حطت أيدها علي وشها وقالت : قرف يقرفهم
ادم مسك أيدها وعدو من طرقه كانت طويله جدا وهنا فتحت عينيها والطرقه كان فيها اوض كتير هنا وقفت فاجأه
ادم : مالك
هنا بدموع : الأوضه دي هي الي كانت محبوسه فيها اختي نفس السرير والله
ادم بص علي الأوضه لقها مفتوحه دخل الاوضه بهدوء وبص علي الحيطه لقه فيها كاميرا ادم بص علي هنا الي بتعيط وعلي الاوضه طلع مسدسو بهدوء ومسك ايد هنا ومشي الطرقه كلها بغضب ووصل لي اخر الطرقه كان فيه اوضه تانيه وقف قدام الباب وكسرو برجلو وهنا كانت مصدومه لما شافت مرام كانت معا راجل وعلي سرير ادم صوب مسدسو علي الراجل وضرب عليه نار والرصاصه جت في كتفو ومرام ارتعبت ادم قرب منها ومسكها من شعرها بغضب وقال : من غير كلام كتير تعالي وديني الأوضه الي فيها الكاميرات
مرام بخوف : ادم مالك
ادم بغضب : مش عايز كلام كتير يلااااااااااا
مرام خافت من ادم وقامت من علي سرير وقالتلو : هنا في الاوضه دي افتح الدولاب هتلقي الكاميرات
ادم فتح الدولاب وطلع فيه فعلا باب سحري فتح الباب بهدوء وبعدين رجع لي مرام ومسكها من شعرها ودخلها الاوضه وهنا دخلت معهم وادم قعد قدام الكومبيوتر وبدا يشغل كل شرايط الفيديوهات الي حصلت من شهر وقدر يوصل للفيديو الي فيه اخت هنا
هنا بدموع : هي دي اختي
ادم شغل الفيديو وبدأو يسمعو لقو هاني دخل الأوضه كانت اخت هنا مربوط علي سرير وبتصرخ وهاني كان بيقرب منها وبدأت يغتصبها هنا صرخت وقالت : لااااا
ادم بصلها وجاي يقفل الفيديو قالت بغضب : عايزه اشوف مين تاااني
ادم ساب الفيديو ولقو كذا راجل كان بيدخل علي اخت هنا
ادم بغضب : مين دول انطقي
مرام بخوف : سعتها كنا عاملين عليها عرض في ناس سادين وكدا
هنا مكنتش قادره تستوعب ده كانت حاسه ان هيغمه عليها وفجاه ظهر خالد ومعتز ادم بص علي هنا لقها مش قادره تقف ووقف الفيديو وقرب منها وقالها : اهدي والله هنجيب حقها
هنا بصريخ : حرام عليهم ليه عملووووو كدا في طفله هموتهممم
هنا مقدرتش تقف علي رجليها واغمه عليها وادم سندها وبص علي مرام وقال : البسي وتعالي معايا حااااااالا
مرام بخوف : حاضر
مرام راحت علشان تلبس وادم شال هنا وبعدين هما تلاته خرجو من الفيلا وسلمي انصدمت لما لقت ادم شايل هنا ادم دخل هنا العربيه ومرام ركبت جمبها وادم ركب وساق العربيه ادم سمع صوت اذان الفجر بيأذن اول مره يسمعو بوضوح كدا وقف العربيه علشان يسمعو ادم بص لي سلمي وقال : هخلص كل الي بعملو ده وهبدأ بنضافه زاي ما بيقولو
سلمي بابتسامه : برافو
ادم حرك العربيه وعمل كذا مكالمه وكل ده ومرام قاعده ورا وبعد ربع ساعه وصلو كباريه هاني وادم فوق هنا وهي أول ما فاقت بدأت تصرخ وهو حضنها بحنان وقالها : اهدي خلاص كل الكبوس ده هينتهي انهارده
هنا بدموع : ازاي
ادم : هتشوفي
فجاه جت عربيه اسعاف قدام الكباريه وعربيه تانيه فيها رجاله ادم وسلمي بصت لي ادم بمعنه ايه ده
ادم : انتي ادخلي جوا يلاااا عند هاني
مرام نزلت بسرعه ودخلت الكباريه كانت بتحسب أن هاني هيحميها بس متعرفش أن آدم مجهزلهم اكبر عقاب ممكن يخدوه في حياتهم
ادم : هتقعدو هنا
هنا : لا مستحيل مش هقعد هجي معاك
ادم بضيق : بس
هنا : لااااااا
ادم : طب يلا وانتي طبعا جايه
سلمي : اكيد
ادم مسك ايد هنا وسلمي ودخلو الكباريه هما ورجاله ادم والدكاتره الي ادم جابهم رجاله ادم فضلو يضربو نار علي ناس الي في كباريه وناس بدأت تخرج برا الكباريه وادم والبنات طلعو مكتب هاني وادم دخل بكل ثقه لقه مرام وهاني واقفين برعب
هاني برعب : ادم باشا
ادم : ها
هاني : احم في ايه ياباشا
ادم قعد علي الكرسي بتاع هاني وقال : مش انت الي قتلت اخت هنا
هاني بخوف : لا لا والله
ادم : استقويت نفسك عليها بس انا قرارت أحرم العالم منك ومن قرفك عارف بقا هعمل فيك ايه
هاني بخوف : ابوس ايدك انا ماليش دعوه
ادم بهدوء : اي واحد مغتصب حقير بيغتصب بنت ويقتلها لازم يبقا عقابو واحد وهو انو ميبقاش راجل اظن فهمتني
هاني بصدمه : لا ارجوك انا
ادم قطعو : الدكاتره جاهزين هي عمليه بسيطه مش صعبه يعني وهتخسر روجلتك للابد
هاني بصراخ : لاااا ونبي
هنا وسلمي كانو مصدومين من ادم و كانو معه برود في قرارو وفجاه الدكاتره دخلو
ادم بص لي هنا وسلمي وقال : برااااا يلا
سلمي مسكت ايد هنا وطلعو وهنا حست انها خلاص قربت تاخد حقها وفجاه سمعو صريخ هااااني هنا ابتسمت بسعاده وعنيها دمعت فرحت أن حقها بيرجع وبعدين شافو رجاله ادم جايبين معاهم ٣ رجاله هنا دقدقة علي شكلهم عرفت فورا ان دول الي كانو في الفيديو واغتصبو اختها رجاله ادم دخلوهم الاوضه وبعد فتره سمعو صرخهم سلمي كان كل ده جديد عليها ومكنش قادره تستوعب أما هنا كانت بتعيط من الفرحه وادم خرج في لحظه دي وهنا قربت منو بسعاده وقال : انا مبسوطه اوي
ادم بغموض : ولسا
هنا بستغراب : هتعمل ايه
ادم بهدوء : هتشوفي
فجاه سمعو صوت عربيه البوليس برا الكباريه وهجمو علي المكان ووقفو قدام ادم
ادم : هاني جوا وشركائو وهتلقي كباريه مليان مخدرات
الظابط : تمام ياادم باشا واحنا خلاص قبضنا علي ناس الي في بيت مرام
ادم : تمام ومرام جوا
البوليس دخل مكتب هاني
ادم : يلا نمشي
هنا حست بفرحه كبيره وقالت : ناقص باسم وخالد
ادم بشر : وليلي يلا بينا نمشي
هنا وسلمي خرجو معا ادم وركبو العربيه وتحركو وكانت الشمس طلعت اخيرا واليوم الصعب ده خلص وادم وقف عربيتو بهدوء وبص علي هنا الي قاعده وراه
ادم : هنا كنت عايزك في موضوع
هنا : طبعا اتفضل موضوع ايه
ادم : انا عايز اتجوزك
هنا بصدمه : ها تجوزني انا
سلمي بضيق : شوفتي بقا
ادم بصلها بضيق وبعدين بص لي هنا وقال : ايوا لاني غلطت ولازم استحمل نتيجه غلطي
هنا : بس انا مش عايزه اتجوز انا عايزه افضل كدا
ادم بضيق : لا طبعا علشان ناس متكلمش عليكي هتفضلي ترفضي عرسان وهيتكلمو
هنا بدموع : هو انا عايزه اقولك حاجه بس اوع تأذيني
ادم بصدمه : مستحيل اذيكي
هنا بدموع : اصل انا رايحه انهارده انزل البيبي
ادم بصدمه : بيبي ايه
هنا بحزن : اصل انا حامل منك و اهو هبدا في شهر تاني وهنزلو وانا مش باخد رأيك انا اخدت قراري خلاص لأن اكيد البيبي هياخد مرض الايدز
ادم بصدمه : متسحيلللل………..
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان