روايات

رواية زوجوني مختل عقليا الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

رواية زوجوني مختل عقليا الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء

رواية زوجوني مختل عقليا البارت الثالث

رواية زوجوني مختل عقليا الجزء الثالث

زوجوني مختل عقليا
زوجوني مختل عقليا

رواية زوجوني مختل عقليا الحلقة الثالثة

(في المطبخ)
أسر واقف مش عارف يعمل اي ف فتح التلاحه لاقي بيض ف اخده وحط الطاسه وزيت وولع البوتجاز وبعدين حط زيت وبعدين جاب معلقه وراح غسلها بس في مايه جات في الزيت وفرقع في كل حته وأمجد رجع لورا بس الزيت وقع علي أيده وصرخ:اااه خديجه.( ووقع علي الارض وفضل يصرخ من الوجع ويعيط )
(في الاوضه)
خديجه سمعت الصوت وقامت مفزوعه وجريت علي المطبخ لاقت أسر واقع علي الارض وأيده حمرا وبيعيط والنار مفتوحه والطاسه واقعه علي الارض راحت جريت طفت النار وراحت لي امجد ال كان بيعيط .
خديجه بحزن:قوم .
امجد بطفوله :بيوجعني اوي
خديجه عينيها دمعت وقالت:معلش تعالي هحط مرهم.(ومسكته من أيده التانيه وطلعوا الصالون وقعدتوا وبعدين راحت تجيب علبة الإسعافات من الحمام ورجعت وقعدة قصاده وكانت لسه هتحط بس امجد عياطه زاد وقال: لا هيوجعني اكتر مش عاوز.
خديجه:طب اجيب تلج.
امجد:لا مش عاوز منك حاجه (وزقها وجري علي الاوضه وفضل يعيط جوا وخدجه قامت وراه بحزن ودخلت ومعاها علبة الاسعاف ولاقته بيعيط زي الاطفال راحت عنده وقالت بحزن:انا اسفه.
امجد بشهقه:ا ابعدي عني انتي و وحشه.
خديجه بدموع:انا وحشه وكل حاجه بس هات ايدك احط مرهم كده ممكن تلتهب اوعدك هعملك ال انت عاوزه يلا هات ايدك .(امجد أحدها أيده وهي بدءت تحط مرهم وامجد بيتالم وبعد ما خديجه دهنت المهم بصتله)
خديجه:لسه بتوجعك.
امجد:شويه صغيرين.
خديجه:طب تعالي اعملك اكل وبعدين اعملك كيك.
امجد حضنها بفرحه وقال:بجد يا خديجه هتعمليلي أكل كل مره ومش انا هعمل عشان اتعورة.
خديجه بحزن:اه هعملك كل مره بس انت مسامحني صح.
امجد:اه يلا عشان ناكل ونعمل كيك.
خديجه:يلا(واخدته علي المطبخ وعملت فطار وفطروا وبعدين بدءت تعمل كيك وقعدوا يهزرو ويضحكوا وجه اليل وكل واحد دخل نام)
عدا شهر وكل حاجه زي ما هي خديجه وأمجد مفيش اي جديد بينهم انا معاز نزل .
(في المطار )
نزل معاذ من سيارته وكان ماسك شنطته في أيده وراح وقف تكسي وركبه وقال في نفسه:انا جاي يا خديجه زي ما وعدتك وهتجوزك ونعيش مع بعض علي طول (وافتكر كل حاجه)
(فلاش باك)
كان معاذ عنده ساعتها ٢٦ سنه وكان مقرر أنه يسافر بس راح يشوف خديجه ال كانت منهاره وبتيعط.
معاذ بحزن:ممكن تبطلي عياط بق انا راجع تاني والله.
خديجه بعياط:لا خليك انت وعدتني انك ت
فضل جنبي علي طول.
معاذ مسح دموعها وقال بحنيه:ممكن تبطلي عياط انتي متعرفيش انا بتوجع قد اي لما اشوفك كد انا لازم اسافر عشان أسس نفسي انتي عارفه ابوكي مش موافق بيا وانا مش هسيبك لحد غيري امال يا خديجه انتي عاوزنا نعيش في الفقر ونعيش ولادنا في نفس الفقر مينفعش يا حببتي صدقيني كلها سنتين وارجع وعد مني ليكي.
خديجه :ماش هستناك.
معاذ:اوعديني.
خديجه:وعد اني هشتناك لغايت أما تيجي ومش هتجوز غيرك وانت اوعدني.
معاذ:وعد اني مش هحب غيرك ولا اتجوز غيرك بحبك هتوحشيني.
خديجه:وانت كمان.
معا:انا ماشي خلي بالك من نفسك .
خديجه:ماش خلي بالك من نفسك مع السلامه.(معاذ مشي وخديجة انهارة ومن يومها وهي حاسه بفراغ لان بعد موت مامتها هو الوحيد ال كان قريب منها).
(باك)
معاذ اتنهد بفرحه وكان مستني يشوفها بفارغ الصبر المهم عدا نص ساعه ومعاذ وصل قدام بيت متولي نزل وفضل باصص للبيت وبعدين اتنهد ودخل جو وخبط علي شقة متولي وبعد وقت كان متولي فتح وانصدم من ال شافه .
متولي بصدمه:معاذ
معاذ دخل وقعد علي وحط رجل علي رجل وقال:قصدك معاذ بيه .
متولي:انت رجعت امتي واجع لي وعاوز اي.
معاذ:لسه راجع النهارده وعاوز خديجه انا جيت وانا معايا فلوس وعندي شركات مش انت مكنتش عاوز بنتك تعيش في فقر اهو حققت حلمك يا حمايا .
متولي راح قعد قصاده وقال ببرود: خديجه اتجوزت.
معاذ بصله بصدمه وقال:انت كذاب خديجه متجوزتش هي وعدتني.
متولي ببرود:لا مش كذاب وهي مجوزه من ابن عمها من شهر.
معاذ:قصدك اي يعني هي اجوزة امجد.
متولي: اه.
معاذ قرب منه بغضب جحيمي ومسكه من هدومه وقال:بس انت قولتلي لما تجيب فلوس هتجوزها وهي وعدتني أن هي مش هتجوز غيري اكيد انت السبب انت ال جوزتها ابن عمها عشان املاكه طول عمرك راجل طماع واناني وتنطق هما فين بق عشان مطلعش روحك.
متولي بخوف:في الشقه ال فوق.(معاذ سأله وطلع جري علي فوق وخبط علي الشقه جامد وخديجة هي ال فتحت وهي مخضوضه وفجاءه اتصدمت لما شافت معاذ)
خديجه بصدمه:معاذ انت جيت امتي.
خديجه بصتله بوجع ومكلمتش معاذ قال:لسه جاي جيت عشانك جيت بعد ما جمعت فلوس عشان اجوز انا كنت بسهر ليل ونهار عشان اجمع فلوس وارجع بس يا خساره بجد اجوزتي ونستيني وعشتي حياتك
ونسيتك وعدك لي فاكره قولتي اي مش هتجوز ولا احب غيرك لي عملتي في كده لي مش استنيتي عما اجي ها ردي عليا.
خديجه بصتله بوجع ومكلمتش معاذ قال:سكتي لي انا وفيت بوعدي ليكي بس انتي خلفتي وعدك ليا لي ردي عليا ومتفضليش ساكته كد.
خديجه:انا مخلفتش بس(قبل ما تكمل كلامها طلع امجد وهو لافف فوطه)
امجد:خديجه انتي نسيتي تجيبي ليا هدوم (وبعدين اخد باله من معاذ ال واقف )
امجد بغضب:خديجه خشي جوا وانت مين انت.
معاذ:هههه انا مين اممم مش مهم المهم أن رسالتلك وصلت يا خديجه ههه يلا سلام.(قال كد ومشي وأمجد بص لخديجه بغضب وغيره)
امجد :مين ده.
خديجه بدموع:………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زوجوني مختل عقليا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *