روايات

رواية بنت الشيطان الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان البارت الرابع والأربعون

رواية بنت الشيطان الجزء الرابع والأربعون

بنت الشيطان
بنت الشيطان

رواية بنت الشيطان الحلقة الرابعة والأربعون

الفصل السابع عشر
كان أسد يجلس يغضب شديد لما تفعله ابنته من تصرفات غير مقبوله
نظرت له جميله بخوف من غضبه هي تعترف ان ابنتها حقا تخطت جميع الحدود ولكن في النهايه هي ابنتها وهي تخاف عليها كثيرا
أسد بعصبيه / البنت دي مش هتتعلم بقي انا خلاص تعبت منها ومن مشاكلها
تنهد بتعب / خايف عليها اوي بس دة مش ذنبها دة ذنبي انا
نظرت له جميله بحزن شديد /لا يا أسد انت من صغرهم عودتهم انك صاحبهم ده مش غلط ابدا انت كنت دايما بتعلمهم الصح من الغلط مش غلطك اللي حصل مكنش ذنبك انت ولا ذنب حد ده كان قدر وتم انت تريد وانا اريد والله يفعل ما يريد
أسد وهو ينظر لها بحزن / سما يا جميله شايفه نفسها فوق الكل شايفه نفسها الأولي في كل حاجه بنتك شويه كمان ومحدش هيعرف يكلمها سما بتعوض اللي حصل ليها زمان ويطلع علي شكل غرور عايزة تبين لنفسها انها احسن من الكل لأنها زمان
صمت بألم وهو يتذكر ما تعرضت له صغيرته ليس ذنبها ما يحدث
جميله بحزن / اللي حصل حصل يا أسد الحمدلله انها معانا دلوقتي وبإذن الله كل حاجه هتتصلح
سمعت جميله صوت الهاتف الخاص بها نظرت بتعجب
أسد / مين! ؟؟؟؟
جميله / معرفش ده رقم دولي ممكن يكون الداده أشرقت
فتحت جميله الهاتف / مرحبا
_اوووه ابنه العم مر وقت طويل منذ سمعت صوتك الملائكي تري هل تتذكريني يا جميلتي وكيف حال عاهرتي الصغيره
نظر عبدالرحمن لنور بتحذير / متأكده يا نور من اللي هنعمله ده
نور باصرار / اه ويلا بسرعه قبل ما ابوك يجي
نظر عبدالرحمن للوحه مفاتيح الكهرباء الخاصه بالغرفه واخذ يقوم بعده توصيلات وانتهي بعد مرور ربع ساعه ابتعد قليلا ونظر لدانه ونور اللتان تبتسمان بشر / والله حاسس ان اخرتنا جوزك هيكهربنا بالسلك دة
دانه بضحكه تشبه الساحرات / متخافش يا شقيق دة احنا هنتسلي
نور بشر / انا بقي هخليها هي اللي تطلب تمشي
عبدالرحمن وهو يتصنع الخوف / ريا وسكينة يخربيتكم اوعوا يلا من وشي عشان هتأخر
تركهم عبدالرحمن وتحرك لغرفته ثواني وسمع طرق
عبدالرحمن / تعالي يا دانه
دخلت دانه ببسمه وجلست علي فراشه وراقبته وهو يرتدي ثيابه دانه بدون مقدمات / رايح ليها
نظر لها عبدالرحمن ببسمه لاشك انها لاحظت فهي تعرفه اكثر من نفسه / اممممم مش عارف الصراحه اروح بحجه ايه
نهضت دانه واقتربت منه وعانقته /انت حبتها يا عبده
نظر لها في المرأه ببسمه / مش للدرجه اكيد مش هحبها من كام مره بس اه مش عارف والله بس تلقائي اول ما اشوفها ببتسم زي الأهبل كده ولو شوفت دموعها قلبي يا دانه بيوجعني اوي ببقي عايز اروح اخد كل احزانها ولا اشوف دمعه واحده يا دانه
دانه وهي تبتسم له / كل ده وتقولي مش بتحبها ده انت وقعت يا عبده خالص
عبدالرحمن بضحك / معرفش بقي يلا هتأخر علي الشغل
قبلها علي خدها وكان علي وشك الخروج
دانه وهي توقفه / عبدة
توقف ونظر لها
دانه ببسمه / لو عايز تشوفها هاجي معاك لما ترجع بحجه اني عايزه اعتذر ليها عن اللي حصل
عبدالرحمن وهو يبتسم لتوأمه / شكرا يا دندوني
دانه بضحك وهي تلقي له قبله في الهواء / قلبي والله يلا انا كمان عشان هتأخر علي الشغل
سارت بجانب عبدالرحمن كادت تدخل لغرفتها ولكن مسك عبدالرحمن يدها / انتي مستريحه في الشغل ده
نظرت له دانة وتذكرت كلمات مديرها البغيض وبروده وبسمته المرعبه / اه ياقلبي متقلقش عليا ده انا دانه ولا نسيت ياباشا بعدين انا شيلاك للتقيله
عبدالرحمن وهو يقبلها ويتجه للأسفل / ماشي يا قلبي يلا سلام
دانه ببسمه / سلام
دخلت دانه لغرفتها وتنهدت / لما اخلص احسن ابو عضلات اللي هناك ده يكدرني من اول يوم
ذهبت دانه لخزانتها واختارت بنطال واسع من اللون الاسود وبلوزه من اللون الأزرق السماوي الذي يشبه عينها وقامت بلملمه شعرها علي هيئه ذيل حصان وأخذت حقيبتها وذهبت للعمل بينما نور تجلس في غرفتها تفكر ماذا تفعل في هذه الضيقه غير المرغوب فيها
كان مالك يقف في المطار ينتظر هذه السيده التي من المفترض أن تكون ضيفته تنهد بضيق حينما تذكر نظرات نور له وهي ذاهب لإحضارها لولا فقط انها لاتعرف احد هنا ما كان ليأتي بنفسه تنهد بملل وهو ينظر في ساعته ولكنه رفع رأسه علي صوت انثوي وهو يقول بلكنه روسيه / سيد مالك
مالك وهو ينظر لثيابها حيث كانت ترتدي شورت جينز قصير وبلوزه تكاد تغطي بطنها مالك في نفسه / دي نور هتكفنها لما تدخل البيت ربنا يسترها عليكي يابنتي من اللي هيحصلك
مالك ببسمه مصطنعه / مرحبا ايملي
ايملي / مرحبا بك سيد مالك
نظرت به ببسمه / سيد مالك اسمح لي أن ابدي إعجابي بك لقد أخبرتني مارتينا انك في رجل في بدايه الأربعينات ولكن انت تبدو كشاب في مقتبل العمر وجسدك حقا…..
مالك مقاطعا وهو يرتدي نظارته / اشكرك كثيرا تفضلي معي
ذهب مالك وسبقها وهو يتحدث / دي نور لو كانت سمعتك كانت علقتك يارب تعدي الشهر ده علي خير بقي
ذهب مالك لسيارته وجلس صعدت بجانبه وانطلق هو للمنزل وهو يدعي ان تمر هذة المقابله علي خير
كان مراد يخرج من منزله للذهاب للمشفي ولكن قابلته هذه الفتاه مجددا أمام المنزل
نجلاء وهي تنظر له / لوسمحت ممكن اطلب منك طلب.
مراد وهو ينظر في ساعته / اتفضلي
نجلاء بخجل مصطنع / ممكن اروح معاك المستشفي
نظر لها بحاجب مرفوع
نجلاء متداركه الأمر / مش قصدي انا اقصد اني عايزه اروح استشير طبيبه في شئ معين ومكنتش عارفه اي حاجه هنا بس سمعت انك دكتور فلو ممكن اجي معاك يبقي كتير خيرك
مراد بملل وهو يهبط / تمام
نظرت له بحنق / اوووف اية يا بني ام البرود ده انت مش طبيعي
لحقت به نجلاء وصعدت بجانبه للسياره تحت نظرات ملتهبه وتشتعل بغضب جحيمي
رحمه وهي تحاول اقناع منال بمسامحتها / يا منال والله كنت زهقانه فخرجت وانتي عارفة العيال الرخمه دي لزقت فيا واللي حصل انا قولته ليكي امبارح لو سمحت خلاص بقي زعل
منال وهي تنظر لها بتذمر/ ياسلام هو ايه اللي خلاص زعل دي ترجعي بليل متأخر مع شاب غريب في عربيته عايزاني اعمل ايه اسقفلك ولا اعمل ايه
رحمه بحزن / والله مش قصدي يا منال
ثم نظرت لها بدموع / اسفه مش هتتكرر
منال وهي تلين في حديثها فهي تعرف حالتها /خلاص يا رحمه بس دي اخر مره اتفقنا
رحمه وهي تبتسم باشراق / اتفقنا يا ريسه
يلا سلام بقي هشوف أنور
تركتها رحمه تحت بسمات منال ودعواتها لها بالسعادة
دخلت رحمه غرفه أنور / انور حبيب قلبي
نظر لها أنور بتعجب / انتي مين يابت انتي
رحمه وهي تجلس بجانبه / اووف يا أنور مش كل ما تشوف خلقتي تسألني انا مين
أنور وهي ينظر لها بحنق / انتي بتتكلمي كده ليه يا بت انتي هو انا بشتغل عندك
نظرت له رحمه بحاجب مرفوع ماذا قالت ليقول هذا
أنور / شوف البت بترفعلي حاجبها ازاي فكراني هخاف
رحمه بملل / أنور انت….
قاطعها وهو يصرخ بحده / أنور يا قليله الأدب انتي هتصحبيني يابت والله عال مبقاش غير الاوباش يكلموا البشوات
رحمه / هو انت وصلت بالسلامه خلاص لعصر الخديوي
أنور وهو ينظر لها باحتقار / خدامه خسيسه بتتكلم مع الباشا كده
رحمه وهي تنظر له بشر / ولما نتخانق دلوقتي ومنال تيجي وتفضل تقولها اني بضربك واعذبك واطفي السجاير في جسمك وبحلدك
أنور بجديه / ما انتي بتعملي كده هو انا هكدب يعني
رحمه بسخريه / استغفر الله يا شيخ تكدب ايه بس انا اللي معفنه ومتربتش تدري ليش
نظر لها بتعجب رحمه مكلمه كلامها / عشان دخلت هنا اقعد معاك انا همشي واريحك مني يا أنور اهو
أنور وهو ينظر لها بتعجب بعدما اغلقت الباب بعنف / هي مالها البت دي هي عبيطه ولا اية لازم احذر البت منال منها شكلها مجنونه
كانت رحمه تسير وهي تحدث نفسها بعصبيه جاءت رحيل وهي تصرخ / الحقي يا رحمه الحقي
رحمه بصراخ / فيه ايه الله يخربيتكم
نظرت ناري بملل للساعه وهي تنظر لخارج مكتبها فقد سمعت والدها يتحدث ان خالد اليوم سيبدأ العمل هنا ومن حسن حظها سيكون مكتبة مقابل مكتبها
اخذت تنظر للباب بامل ان تراه وهو يدخل مكتبه ثواني ورأت انه جاء ولكن ليس وحده كان معه فتاه اقل ما يقال عنها أنها ايه في الجمال امالت ناري رأسها للجانب وهي تنظر لها وضمت شفتاها تعبيرا علي قرب بكائها
دخلت دانه الشركه وهي تنظر في ساعتها / من اول يوم تأخير برافو يا دانه عارفه لو كنتي جيت بدري كنت شكيت في نفسي
دخلت للمصعد بسرعه كبيره ولكن قبل أن يغلق المصعد وجدت شخص يصعد معها دخل هذا الشاب الذي اتضح من هيئته انه شخص مهم جدا نظرت لحركة المصعد ولكن سمعت صوته يتحدث / الدور الكام
دانه / خمسه وتلاتين لو سمحت
توقفت يداه في الطريق للوحه مفاتيح المصعد ونظر لها بتعجب / خمسه وتلاتين
دانه وهي تهز رأسها / ايوه ليه في حاجه
الشاب / بس مفيش حد من للموظفين مسموحله يطلع للدور ده
نظرت دانه بتعجب له / وليه بقي بعدين انا طلعت في مقابله الشغل والمدير خلي مكتبي في مكتبه
نظر لها بصدمه كبيره / خلي مكتبك معاه
هزت رأسه بتعجب من تصرفاته
بينما هو تحدث لنفس كأنه مجنون / ليث خلي حد يطلع الدور المخصص ليه لا وهيخلي المكتب بتاعها معاه انا شكلي تقلت في الشرب امبارح
توقف المصعد في الدور الذي طلبته دانه ولكن وللمفاجأه وجدته يهبط معها نظر لها الشاب ببسمه لطيفه جدا / نسيت اعرفك بنفسي انا ابقي قاسم صديق ليث والمحامي الخاص بيه
ابتسمت له دانه بتكلف / انا دانه المترجمة الخاصه بمستر سراج
هز رأسه ببسمه وأشار لها لدخول المكتب
دخلت دانه مع قاسم للمكتب لكن نظرت بصدمه لليث / انت…….
ركضت رحمه مع رحيل بسرعه للساحه الخارجيه وجدت منال تقف أمام احد الرجال تبكي بشدة لم تهتم حتي بالنظر له وانطلقت لمنال وهي تضمها بلوعه وخوف شديد / ماما مالك يا ماما بتعيطي ليه مالك
كانت منال تبكي بشده / هنتشرد كلنا يا رحمة
نظرت رحمه لها بصدمه / ق… قصدك ايه يا ماما
تحدث الرجل الذي يقف أمامها ببسمه خبيثه / قصدها ان المكان ده بقي ملكي انا وانتم مبقاش ليكم مكان
نظرت رحمة لمن يتحدث بعيون تدمع / انت مين وبتعمل ايه هنا
تحدث الرجل بتكبر /عملت ايه يعني انا اشتريت البيت عادي من صاحبه
منال ببكاء / بس انا كنت واخداه من عم رؤوف من زمان
الرجل / وعم رؤوف تعيشي انتي وأولاده باعوه ليا وعايزه يكون خلال 24 فاضي
نظرت رحمه له بكره شديد / انت ايه معندكش قلب هنروح فين يعني خلال يوم انت عارف فيه كام طفل هنا هتشردهم انت مجنون والله
الرجل وهو ينظر لها بسخريه /ده ميهمنيش اللي يهمني اخد المكان اللي دفعت فلوس قصاده او
نظرت رحمه له بدموع / او ايه
نظر لها بوقاحه / ممكن اسيب ليكم المكان واكتبوا باسمك كمان بس وانتي مراتي
نظرت رحمه له بعيون حمراء
كانت جميله تبكي بشده واسد يحتضنها / اهدي يا جميله ليه الخوف ده بس
جميله ببكاء شديد / ده بيهددني يا أسد بيهددني انه هياخد بنتي مني تاني بيقولي زي ما اخدتها زمان هخدها تاني أصلها……. (صمتت وهي تبتلع غصه) قلبي وجعني عليها يا أسد
اسد بعيون حمراء كالدماء/ وهو انا مت يا جميله عشان تخافي علي بنتي في حياتي ها انتي مش واثقه فيا
جميله وهي تبتعد انه وهزت رأسها بنفي / لا والله يا أسد بس انت متعرفش كمال ده شخص ايدة طايله ومش هيستريح غير لما ينفذ اللي في دماغه انا خايفه اوي علي سما يا أسد
اسد وهو يعانقها بقوه / اهدي مش هيحصل ليها حاجه وانا هكلم مالك هو يعرف اكتر مني ويعرف هيتصرف ازاي في الموضوع دة
نظرت جميله أمامها بشرود /يارب يا أسد يعرف يتصرف وينهي الموضوع
هز أسد رأسه ودخل لمكتبه وجلس عليه بتعب
اغمض أسد عينه بالم وومضات من الماضي تهاجمه بشراسه
Flash back
نظر أسد لجميله التي تجلس بجوار حقيبته علي الفراش ذهب ووضع ثيابه في الحقيبه واقترب منها بحنان ومسد علي خدها بحب / ايه بس يا جيمي مالك هي اول مره اسافر في رحله ولا ايه انتي متجوزه طيار يا جيمي
جميله بدموع تلمع وخوف / خايفه يا أسد من ساعه ما حلمت الحلم ده وحاسه ان حاجه وحشه هتحصل خايفه وقلبي مقبوض خليك معانا يا أسد بلاش تسبنا لوحدنا خايفه اوي
اسد وهو يعانقها ويهدأها ماذا يقول لها هو أيضا يشعر بالقلق ولكن هذه في النهايه اوهام وهذا عمله لا يمكنه ان يتأخر عنه اخذ نفس وتحدث بحنان / متقلقيش يا قلبي بكره زي دلوقتي هكون معاكم مش هتأخر يا عمري والله انتي بس خلي بالك من الأولاد ولو احتجتي اي حاجه اطلبي من مازن انا قولتله لان سراج سافر بصفقه وعمر ماسك الشركه لحد مايرجع ومالك طلع في مهمه ومش هيرجع غير خلال اسبوعين علي الاقل فأنتي اي حاجه قولي لمازن انا بلغته بكل حاجه
بكت جميله / خليك معانا يا أسد مش مطمنه
ضمها أسد لقلبه الذئ يصرخ موبخا له علي جعله معشوقته تبكي اسكت أسد صوت قلبه الذي يحثه علي إلقاء كل شئ وراء ظهره والبقاء معهم
ابعد جميله عنه وقبل رإسها بحنان ووضع يده علي خدها / مش هتأخر يا جيمي
ثم اخذ حقيبته وخرج قبل أن يسمع كلمه اخري فهو يحتاج لكلمه واحده فقط وسيلغي كل شئ وياليته سمع هذه الكلمه وجلس معهم
بعد خروجه مباشر جلست جميله بحزن وهبطت للاسفل وجدت خالد صاحب العشر سنوات يلاعب سما صاحبه السبع سنوات ابتسمت لهم وهي تخبر نفسها ان كل شئ بخير
في الخارج في المساء
تحدث احد في الهاتف / لقد خرج يا سيدي للتو……. حسنا
ثم أشار لبعض أشخاص بجانبه للهجوم
كانت جميله في المطبخ لتعد طعام لهم ولكن سمعت صوت إطلاق نيران في الخارج مسكت هاتفها برعب وهي تتجه للخارج وتحدثت بنبره مرتعبه / مازن مازن في حد في البيت
نظرت لنجد بعض الرجال يقتحمون المنزل نظرت للاعبي حيث أولادها برعب وهي تري أحدهم يتجه لهناك صرخه هربت منها فالتفت لها الجميع ومنهم شخص تعرفه جيدا نظرت له برعب وتراجعت وخرجت كلمتها مهتزه /ك… كمال
نظر لها المدعو كمال ببسمه مقززه ومرعبه ثم اتسعت بسمته وهو يسمع صوت بكاء الأطفال الذين يحملهم رجاله نظرت جميله برعب لاولادها وركضت لهم ولكن مسكها كمال ومنعها وهي تصرخ بشده / اتركني يا حقير اترك أولادي سماااااااا خااااالد
ابتسم كمال وضمها له أكثر وتحدث في اذنها بنبره جعلتها جسدها ينتفض تقززا / ودعي أولادك يا جميلتي هل ظننتي انك عندنا تهربين مني مع زوجك سادعك وشأنك اخطأتي عزيزتي فكمال أوغلو لا يترك اشياءه سأعتبر الاولاد تعويض لي
نظر لرجاله فاخذوا الأطفال للخارج تحت صراخها وتمللها في يده وبكاءها الشديد عليهم / لالالالالالا ولادي سماااااااااااا يا خاااااااالد
ألقاها كمال أرضا وانحني لها / سوف اجعلك تندمين جميلتي ولدك سيكونون خدمي اما ابنتك الجميله فستكون متعه لي
ثم ضحك بشر / ثم من بعدي ستكون لمن يدفع اكثر الوداع عزيزتي
نظرت جميله له وهو يرحل ولك تتحرك بعد رحيله بربع ساعه جاء مازن وهو يلهث برعب وجد المنزل مفتوح والأشياء به مبعثره نفي برأسه برعب وجد جميله تجلس وتنظر أمامها مثل الجثه لا تتحرك اقترب منها برعب وتحدث بنبره مرعوبه / جميله انتي كويسه جميله فيه ايه جميله الاولاد فين
وعند ذكر هذه الكلمه رفعت عينها له وتحدثت بكلمه واحده فقط وبعدها صمتت / اخدهم
نظر مازن برعب وأخرج هاتفه وتحدث به / مالك الحقنا
Back
علي بكاء أسد المكان وهو يتذكر حاله جميله التي دامت خمس سنوات نعم خمس سنوات عاشهم بدون أولاده خمس سنوات وهو يبحث عنهم في كل مكان خمس سنوات تجرع فيها صغاره كل أنواع الذل خمس سنوات ظلت فيهم صغيرته سما بين العاهرات خمس سنوات وهي تعمل معهم في الملاهي والاماكن المشبوهه بسببه هو نعم هو الملام الوحيد هنا
بكي أسد بشده ونظر أمامه وتحدث بنبره معذبه / انا هعمل اللي اقدر عليه عشان أصلح غلطتي
اخرج هاتفه وضغط علي بعض الأرقام / الو…..
دخل مراد المشفي وهو يزفر بضيق لهذه الفتاه التي تسير خلفه منذ الصباح استدار بضيق / ايوه اتفضلي
نجلاء بتفاجأ / ها ايه
مراد بملل / حضرتك قولتي عايزه انك تيجي المستشفي وانا جبتك فيه ايه بقي
نجلاء يتوتر فهي لم تأتي لتستشير اي احد كما أخبرته بل أرادت ان تكون بجواره فقط / اصل اصل انا معرفش اي دكتوره هنا احم هو حضرتك ممكن انت تكشف عليا
نظر لها بحاجب مرفوع / وانتي بقي عايزة تكشفي عندي
هزت رأسها / اها اصلي معرفش دكاتره هنا وسمعت انك متميز اوي في تخصصك
مراد ببسمه سخريه / وانتي بقي عايزاني اكشف عليكي من خلال تخصصي
هزت رأسها
مراد بملل / انا تخصص مخ واعصاب وجراحات انتي بقي
عايزه تكشفي علي ايه
تراجعت هي باحراج / لا خلاص انا هشوف دكتور تاني يكون
قاطعها صوت من خلفها / لا هتحتاجي دكتور خياطه عشان يخيط الغرز اللي هتبقي في وشك
ثم نظرت لمراد بشر / كلم دكتور البنج يا دكتور
ناري ببكاء / اعااااا كان ماشي معاها قدامي لا وبيضحكلها بنت المضايقه عااااااا
أمسكت المنديل وأخذت تبكي وتمسح انفها فيه
نظرت لها نرمين بقرف واعطتها منديل / اهدي ياختي شويه كده
ناري بصراخ / عااااااا اهدي ايه يا جذمه انتي بقولك البت مزه مزه هتشقطوا مني
نرمين / خلي عندك ثقه في نفسك شويه يا بنتي
ناري بصراخ / ثقه ثقه مين يام ثقه دي البت
اشارت بيدها / البت موجه البت وتكه كده موزه ده انا لولا الملامه كنت بوسها من بوقها اه يا ني يا حرقة قلبك يا ناري كلهم بيبصولك في الحيله هو مفيش غيره في البلد ياربي
نرمين بسخريه / ليه متقوليش عشان هو عينه زايغه مثلا
نظرت لها ناري بشرار / ماشي انا بقي هوريه هو وباربي دي
*لاوعاوزين تخشو الجروب الروايات علي الواتساب كلموني علي الرقم ده*
‏*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
كانت نور تقف وتنظر لهذه التي تقف بجوار مالك وهي تضغط علي شفتيها بغيظ / مين دي
مالك / احم دي ايملي
نور وهي تنظر لها بشر / وست خرا دي مش عندها لبس ولا ايه ايه الزفت اللي هي لبساه ده
مالك وهو يكتم ضحكته / وانا اعرف منين ملناش دعوه دي حريتها
نور بصراخ / وده جوزي يا مالك
ثم قالت بغيظ شديد / انت مش شايف بنت الهبلة دي بتبص عليك ازاي وقدامي اعمل ايه انا دلوقتي ها قولي
سمعوا صوت / اششششش اطلقي
نظر مالك بغيظ /اهي رضوي الشربيني جات اهي
سمر بغيظ وهي تنظر لايملي بفم متشنج / اسمها ايه العروسه
نور بغيظ / ايميلي
سمر / ايم ايه يا ختي
نظرت لها ايملي بتعجب بسبب نظراتها التي تكاد تأكلها
سمر وهي تجلس وتنظر لها بقرف / بس مش قد كده يعني
نور وهي تهمس لها /متأكدة انها مش قد كده البت قمر يخربيت امها
سمر وهي تضربها بكوعها / اخرسي يابنت الهبلة انتي
مالك وهو ينظر لسمر بغيظ / اتمني منكنش معطلينك يا استاذه سمر
سمر بسماجه / لا عادي انا فاضيه انت عارف وقولت لسراج اني هاجي اقعد هنا امال اسيب البنيه الهبلة دي لوحدها
نور وهي تنظر لها / هبله يا سمر يا جذمه
سمر وهي تبتسم لها بشر / اهدي يا هبله انتي خليني افكر لك في حاجه حلوه كده نتعامل بيها مع البت المعفنة دي
نظر لها مالك وانفجر ضاحكا عليها
دانه وهي تنظر له بصدمه / يخربيتك هو انت مفيش مره ادخل الاقيك لابس
ضحك قاسم بشده عليها ونظر لليث / ازيك يا ليث
نظر ليث له وابتسم بسمه استغربت منها دانه /ازايك يا قاسم لحظه هلبس وهاجي ليك
قاسم / تمام
جلس قاسم وأخرج العقود التي جاء من أجلها ثواني وكان ليث يخرج من الغرفه الجانبيه ويذهب لطاولة الاجتماع وجلس علي بدايتها
قاسم وهو يمد يده لليث بالورق / ده ورق اخر صفقه مع الشركه الايطاليه ودي رسالة جات معاهم
ليث وهو ينظر لنقطه في الإمام
ليث بجمود / اقرأ الرساله يا قاسم
نظرت له دانه بتعجب الا يجب أن يقرأ هو بنفسه شئ مهم كهذا
قاسم / احم الرساله بالايطالي يا ليث
ليث وهو يغير اتجاة نظره لدانه/ اديه للاستاذة دانه هي تترجمه
ثم تحدث بسخريه لاذعه /ولا انت نسيت اني مش بشوف
غامت عين قاسم بحزن شديد علي صديقه
بينما دانه نظرت له بصدمه ماذا هو اعمي………..
عبدالرحمن لصديقه / خلاص يا سمير انا همشي بقي عشان فيه مشوار ضروري كده
سمير / هي الحكايه فيها مزه
عبدالرحمن وهو يضربه علي كتفه /خف ها خف ياباشا
اخذ عبدالرحمن اشياءه وذهب لسيارته واتجه لعم يونس لا يعرف ولكن يتمني حقا ان يجدها هناك
وصل للكورنيش وجد عم يونس وجانبه رحمه ابتسم بفرحه كبيره جدا وهبط من سيارته واقترب منهما ولكنه توقف بألم عندما وجدها تبكي بشده
عم برنس بحزن / وانتي وافقتي علي الجواز يارحمه!؟؟؟
نظرت رحمه له بدموع والم وشهقات تخرج منها
بينما عبدالرحمن لايشعر بساقه وكأنها التصقت بالأرض ماذا تتزوج تكون لشخص آخر هي تمزح بالطبع فهي له حتي ان اضطر ان يجبرها علي ذلك او ان يخطتفها فلن يتررد
رحمه بدموع /……………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *