روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد البارت الخامس والعشرون

رواية معشوقه الأسد الجزء الخامس والعشرون

معشوقه الأسد
معشوقه الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الخامسة والعشرون

وصلنا لحد اما اسد نزل تحت بعد ما اطمن علي عشق ونزل سال علي جده وجدته واطمن انهم في الجنينه وكويسين قرر يروح يشوف الضيوف اللي مستنياه في المخزن
اسد بضحكه شر…. اهلا اهلا وانا بقول المكان نور كده ليه اتاريه زاره ناس جديده
ملك ببكاء مزيف…..صدقني ي اسد بيه انا معملتش حاجه والله دي ندي هيا اللي خططت لكل حاجه علشان هيا بتحبك
هنا نظرت لها ندي نظرت صدمه وحقد
ندي ببكاء…. والله العظيم كدابه ي اسد بيه دي هيا اللي كانت بتقولي اعمل اي ومعملش اي صدقني
اسد بغضب وصوت هز اركان المخزن…. اخرسوووووو
سكت كل من بالمخزن
اسد بغضب وهوا ينزل لمستوي ندي وملك…. بصو انا عشق عندي بالدنيا كلها ولو مين حب يوقعني فيها مش هتخلي عنها برده ولو عملت اي برده مش هتخلي عنها عارفين ليه لاني بحبها بصدق هيا اصلا اللي انا عرفت معني الحب علي ايديها مستعد اعمل واضحي باي شخص مهما كان بس تعيش بسلام هيا حتي ولو كنت انا اول ضحيه معنديش اي مانع لكن تتخيلو كده انا قولتلكو علي اللي ممكن اعمله يعني مثلا لو حد فكر انه ياذي الشخص اللي بحبه ده اي عقابه مثلا يعني
عندما قال اسد هذه الجمله بكت ندي وملك بكاء مرير
اسد بغضب…. اخرسووو
اسد وهوا ينادي علي حسين
حسين بتلبيه…. نعم اوامرك ي اسد بيه
اسد بغضب…. ظبطت العيال دي
هما اسد للخروج من المخزن ولكن اوقفه صوت يكره بشده
سعيد بغضب…. طيب الافراج امتي طيب
استدار له اسد بكل برود
اسد… انت افراجك هنا موتك ي سعيد
نظر له ايهاب واحب ان يشغل نار الغيره في عيونه
ايهاب بكل برود…. طمني ي اسد عشق حبيبتي عامله اي وحشتيني اووي والله
وهنا رجع له ذاك الاسد واخد بضرب فيه بكل قوه حتي نزف من فمه الدم
اسد بغضب…. عشق دي بتاعتي ي ابن….. وبعدين متجبش اسمها علي لسانك ال…… ي ابن….
ثم قام اسد بمناديا احد حراسه
اسد بغضب كبير…. ربووه لحد اما افضاله ابن الدمنهوري ده
خرج اسد وهوا في قمه غضبه من ايهاب
دخل اسد القصر وجد جده وجدته بنتظرانه
سليم بابتسامه… عامل اي ي بني وعامل اي في اجتماعك
اسد وهوا يحاول ان لا شئ حدث…. الحمدلله ي جدي كل حاجه زاي الفل
ووجه نظره لجدته وقبل يديها وقام بسألها عن صحتها
اسد بحب… عامله اي ي ست الكل
هانم بحب…. كويسه بوجودك ي حبيب ستك
اسد بابتسامه…. دايما ي رب تكون بخير ي حبيبتي
هانم بسؤال…. امل صحيح عشق كان مالها ي حبيبي
اسد باستغراب…. مين قالك ان عشق فيها حاجه ي تاتا
هانم بتوتر مما تقوله…. والله ابدا دي وعد كانت راجعه شكلها تعبان ومعيطه بسألها قالت ان عشق تعبت شويه وكده وروحتو بيها المستشفي هيا فيها حاجه ي حبيبي
اسد باطمانان…. لا ي تاتا هي كويسه دلوقتي الحمدلله
سليم بسؤال…. اسد بقولك انت بتحب عشق بجد
اسد بكل شجاعه… انا محبتش غير عشق اصلا ي جدي
سليم بحب له ولصدق حديثه…. طيب ي حبيب اي بنت في الدنيا مهما كانت متجوزه ورق بتحس انها رخيصه وان اللي متجوزها ده مهما يكون بيحبها بتحس انها ممكن تترمي في اي وقت وعشق كمان بتحبك ي اسد اوعي تخسرها دوول انا مش عارف ازاي ولاد سعيد عيال فعلا ربنا يبارك فيهم
اسد بحب لحديث جده…. متخفش ي جدي باذن الله في اقرب وقت هعلن جوزاي انا ومراد علي عشق ورهف باذن الله
ابتسم له هانم وسليم ثما استاذن منهم اسد لكي يأخد قسطا من النوم
في غرفه اسد
دخل اسد جناحه ونظر علي عشق فوجدها في ثبات عميق قبل راسها واخذ شور بارد ودخل صالته الرياضيه وخلع تيشرته وتسطح بجانب عشق
في غرفه وعد
وعد وهي تكلم صديقه عمرها نورا
وعد بتوتر…. انا خايفه يكون فهد بيضيع مني انا عارفه ان طبعه صعب وكده بس خايفه اووي ي نورا
نورا وهي تهديها…. اهدي بس كده انا نفسب اعرف انتي ازاي غبيه كده البنات كلها بتحب الشاب اللي يخاف عليها ويغير عليها وميشفش حد قدامه غيرها خالص انتي ليه عكس البنات دي
وعد ببكاء…. لان بحس انه قادر عليا اووي واني ضعيفه تحت ايديه يعمل فيا اللي عايزه وانا مش قادره اعمل حاجه وانا مش بحب العنف وهوا عالطول يزعق معايا ويتحكم فيا وانا زهقت
نورا بتفهم… طيب اهدي ي قلبي وان شآء الله كل حاجه ليها حل
وعد بسؤال…. تفتكري ممكن فهد يحب عليا
نورا بضحك علي غيرت صديقتها…. ي بنتي والله الولا دايب في دبايبك وعمره ما يبص لحد غيرك بس انتي حني علي امه وارحميه
ضحكت وعد علي حديث صديقتها لياتيها اتصال يجعلها تنصدم
وعد بصدمه…. نورا اقفلي فهد بيرن
نورا بضحك…. ايوه من لقي احبابه نسي صحابه
ولم تكمل حديثها حتي اغلقت تلك الهبله في وجهها المكالمه
نورا بضحك… وربنا هبله ومدلوقه اووي علي الولا ربنا يبسطك ويفرحك ي حبيبتي ي رب
علي الجهه الاخري عند وعد
وعد وهي تمثل الزعل…. نعم عايز اي
فهد بضحك…. في حد يكلم حد يقوله عايز اي
وعد ومازالت مكمله… اخلص ي فهد عايز اي عايزه انام
فهد بتنهيده…. عايزك انتي
وهنا وعد قد شعرت بان قلبها سينخلع من مكانه
فهد بضحك…. اي القطه كلت لسانك
وعد ببكاء….. انت مش بتحبي ي فهد بعدت عني ده كله ولا كلمتني ولا اطمنت عليا وعادي خالص عندك ولا كنت تجي مكتبي في الشركه تسال زاب الاول ولا اي حاجه انت كده بتحبني
فهد بتفهم…. انا عمري ما نسيتك ولا عمري قلبي بطل بنبض بحبك ي وعد بس انتي قولتي ادي لعلاقتنا فرصه وانا كنت بعمل كده علشان مخسركيش ي بنتي بصي والله انتي ليا وبتعتي اصلا محدش يقدر يبصلك غيري ولا تكوني في حضن حد غيري اصلا انتي وعد الفهد ي عيوني
وعد وهيا مصدومه…. هااا بتقول اي
فهد بضحك علي تلك المجنونه…. لا ي روحي بقولك تصبحي علي خير
وعد بضحك…. بجد انا بحبك اووي
ثم ادركت وعد مدي ما قالته حتي اغلقت الهاتف في وجهه ووضعت يديها علي فمها من شده خجلها
فهد اخذ يضحك بشده واطمان قلبه انها لم تقلل تلك المسافه علي علاقتهم بس جاءت باحسن ما عندها
فهد وهوا يحدث نفسه…. باذن الله بكره اخد الخطوه الجديده في علاقتي بيكي ي عشق باذن الله
حل الصباح علي الجميع
منهم من احب الحياه لاجل حبيبه
ومنهم من سياتي بصدمه تغير حياته
ومنهم من سيعضف علاقته بحبيبه
ومنهم من يخبي مشاعر تجاه شخص يحبه
وهذه هي الحياه
في غرفه رهف
استيقظت رهق من نومها فوجدت رساله علي السراحه فاخذت تقراها بتمتع وكانت من مراد
«بصي انا بحبك ازاي وامتي والكلام ده انا والله ذات نفسي ما اعرف انا كنت شخص ضحوك جدا وبحب الهزار اكتى من اي حاجه ولما دخلتي في حياتي بقيت بحس اني بقيت مسؤل عنك حسيت انك جزء في يومي وبل من اهم اجزاءه متسبنيش ي رهف محبتش قدك الحب الاول والاخير في حياتي ويريت بطلب منك لو انتي كنتي بتحبيني نفس الحب او في اي حاجه عندك عايزه تقوليها ي ريت ي رهف تبلاغيني لانك كده ممكن تظلميني وتظلمي نفسك ونقعد احنا الاتنين نضيع في اجمل ايامنا مع السلام من قلبي لقلبك والواقع في غرامك مراد»
قرأت رهف هذه الرساله وهي في قمه سعادتها ودموعها علي خدها
رهف وهي تحدث نفسها…. ازاي بس محبتكش ي مراد ده انت مبقتش بفكر في حد قدك من يوم ما قبلتك بس انا فعلا غبيه ممكن اضيع من ايدي وكده بضيع اجمل سنين انا عمري ما اعيشها مع حد غيرك
ومسحت رهف دموعها ونوت علي اخذ خطوه جديده سوف تطور من حياتها
في غرفه اسد
استيقظ اسد من نومه واحس بان هناك شيئا ثقيلا علي صدره ففتح عينيه فوجد معشوقته نائمه كالحويرات الجميله علي صدره فضمها اسد وكانه يقول لها ادخلي لاحفظك من هذا العالم في ضلوع قلبي اخذ اسد يلعب في شعرها الي ان استيقظت عشق بانزعاج
اسد بحب…. صباح الخير ي قلب الاسد
عشق بحب مماثل… صباح النور ي اسدي
اسد بحب…. انا بحب اووي كلمه اسدي دي منك ممكن متبطليش تقوليها
عشق بحب… اكيد ي اسدي
ثم دققت عشق في ملابس اسد ثم صرخت ووضعت يديها علي عيونها
عشق بغضب…. انت ي ابن ادم انت مش معاك بنادمه في الاوضه
فابتسم اسد وازاح يديها من علي عيونها
اسد بحب وهوا يضمها لحضنه…. انتي ي عشقي يحقلك اي حاجه في الدنيا دي كلها يعني كمان من حقك تشوفيني كده ومن حقي اني اشوفك بشعرك كده واكتر كمان ثم غمز لها
عشق وهي تفتح عينيها من وقاحته…. قليل الادب صحيح
اسد بضحكه هزت الغرفه…. والله ي عشقي كلها ايام معدوده بس واعرفك القليل الادب ده هيعمل فيكي اي بس صبرك بس
عشق وهي تتمتم بكلام غير مفهوم
اسد وهوا يدخل الحمام لباخذ شور وطلع بعد مده قصيره
عشق بسؤال… انت رايح الشركه
اسد بدون النظر لها… ايوه ان شآء الله
عشق…. طيب انا هاجي معاك
هنا نظر لها اسد نظرت غضب
اسد بغضب…. انتي عايزه بعد اللي حصلك ده اصلا هتنزلي تحت انسي
عشق بغضب مماثل…يعني هتحبسني ي اسد
اقترب منها اسد ومسكها من فكها
اسد بغضب….متعليش صوتك عليا ي عشق علشان متزعليش مني
عندما احس اسد بألمها ابتعد عنها واكتمل من لبسه وهما بالنزول
نزل اسد فوجد فهد يتحدث مع جده وجدته وعلي وجههم السعاده
اسد بابتسامة…. اهلا اهلا منورين
فهد بابتسامة…. بنورك ي صحبي
سليم وهوا يشير الي اسد بالجلوس
جلس اسد ثم تحدث ل
سليم
سليم…. انت طبعا مستغرب وجود فهد هنا في الوقت ده صح
اسد بتفهم…. في اي ي جدي
سليم…. بص ي حبيبي فهد جاي يحط ايديه في ايدنا وعايز وعد اي رايك
اسد بابتسامة…. انا عمري في حياتي ما اطمن علي اختي مع اي شخص تاني قد فهد وفي الاول والاخر القرار يرجع ليها هيا هيا فين وعد طيب
لم يكمل اسد حديثه حتي نزلت
طلب منها اسد ان تجلس بجانبه وخجلت عندما وجدت فهد جالس
اسد بحب…. بصي ي وعد ده فهد صحبي لا بلاش صحبي دي ده اخويا اللي يعتبر بحس ان هوا اقرب ليا من مراد اخويا وانتي عارفه بكده وهوا جاي دلوقتي وعايز يشاركني فيكي وبيطلب ايديك انتي رايك اي خجلت وعد للمره الثانيه من كلام اخوها ومن نظرت فهد لها المليئه بالحب والامان
وفرحانه فهد جداا من كلام اسد عنه بانه افضل من اخيه عنده لانه حقا بحبه بشده
صمت الجميع عندنا العلن صوت رنين هاتف اسد بمكالمه ما
اسد بإجابه…. في اي ي بني
المتصل…. اسد بيه حصل…..
اسد بصدمه…. اي ازاي ده حصل انا جاي حالا
استغرب الجميع من تصرف اسد ولكنه اتصدم جداا مما قاله ذاك المتصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *