روايات

رواية أصدقاء للأبد الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد البارت الرابع عشر

رواية أصدقاء للأبد الجزء الرابع عشر

أصدقاء للأبد
أصدقاء للأبد

رواية أصدقاء للأبد الحلقة الرابعة عشر

حوريه بدموع وعصبية/هو ده اللي أنت عاوزه جسمي مش كده بس حضرتك غلطان مش انا البنت اللي تبيع شرفها طبعا انت مش هتفهم ده مفكرني زي بنات اوروبا
ماجد كان مصدوم من تفكيرها هو ما كانش عاوز كده بس هي فهمت غلط
ماجد/ايه اللي بتقوليه ده انت اتجننتي
حوريه بانفعال/ايوه اتجننت اتجننت لما حبيت واحد زيك همه الاول والاخير جسمي اتجننت لما فكرت انك ممكن تحب واحده زيي في نظرك تسليه بس فعلا انا مجنونه مجنونه اني حبيتك
قالت كلامها ومشيت من العموم بلا من الشركه باكملها وهو واقف مصدوم من اللي قالته معقول حبيته ومصدوم من اعترافها
اذكروا الله*****************************
ملاك/انا قلقانه ازاي حوريه تمشي وتسيبني
ادم/اهدي يا ملاك انا هوصلك
ركبه ملاك مع ادم ووصلها البيت
ملاك/لو سمحت يا ادم ممكن تعرف المستر ماجد انه مزعل حور ولا لا لانها مستحيل تمشي من غيري
ادم/حاضر يا ملاك بس ما تقلقيش اكيد هي تعبت وروحت عادي يعني
نزلت من العربيه وجريت لفوق قبلت زينب في وشها
ملاك/خالتو هي حوريه جت
زينب بحزن/اه جت من بدري بس دخلت اوضتها ومش راضيه تكلم حد هو ايه اللي حصل وازاي كل واحده جايه على راسها
ملاك بتوتر/اه اه يا خالتو معلش اصل انا وحول اتخانقنا خناقه جامده وهي زعلت مني ومشيت بس ما تقلقش احنا هنتصالح عن اذنك
زينب/طب يا حبيبتي انتم ما لكوش غير بعض
دخلت ملاك ليه حور متكوره على نفسها على هيئه الجنين ملاك بخضه/حور يا قلبي مالك حصل ايه
حوريه لا رد
ملاك/رد عليا مين مزعلك
حوريه ببكاء/ممكن تسبيني لوحدي يا ملاك مش عاوزه اتكلم دلوقتي
ملاك ببكاء على حاله حور/لا انا مش هسيبك غير لما اعرف ايه اللي وصلك للحاله دي
حور بعصبية/هو أنت مش بتفهمي أنت غبيه غوري من وشي مش هتكلم معاكي
ملاك بحزن/حاضر يا حوريه إللي أنت عوزاه
حوريه/احسن وياريت متدخليش في حياتي وخليكي في نفسك
ملاك بحزن ودموع/حاضر وخرجت من الغرفة تبكي بحرقه على كلام حور
وحورية تبكي على كلامها لملاك وحست أنها زودتها معاها
اذكروا الله**********************************
عدا اسبوع بدون احداث غير إن حور قاعده في اوضتها ومش بتكلم حد ولا حتي بتنزل الكليه وهي وملاك متخاصمين
أما ملاك بتذهب إلي الجامعه يومياً وتذهب إلى الشغل
واخذت جواب مرضي لحوريه خوفاً عليها من الفصل
أما ماجد لا يعلم لما هو حزين من اجلها ولاكن ينتظر كل يوم إن تأتي ولاكن دون جدوه
علي النحيه التانيه
سامي/حلو اوي عاوزك بقا تجبها وتوديها عن المخزن
المتصل/امرك يا باشا وقفل معاه
معتز/سامي غلط اللي بتعمله ده وبعدين البنت ليها أهل هيخربو الدنيا
سامي بغيظ/أنا لازم اشفي غليلي منها إللي عملالي فيها محترمه وبعدين هي يتيمه مش قاعده غير مع امها وبنت خالتها
نهي/حلو اوي ونشوف بقا أسي ماجد هيعمل ايه مش بيدافع على حتت شغاله عنده اما نشوف هيعمل ايه
معتز/أنا مش موافق على اللي بتعملوه
سامي/متنساش إني ابن عمك ومش علي شان بتحب اخته تيجي عليا
معتز/بسمه مالهاش دعوه بس انا ماقبلش حتي علي اختي إللي رايحين تعملوه
سامي/يبقا خليك بعيد
اذكروا الله***********************************
في الصباح
زينب بزعيق/جرا ايه يا ست حوريه فاكره نفسك كبرتي وماحدش له كلمه عليكي
حوريه/ده قراري مش عاوزه اروح جامعه بالعافيه هي
زينب/اه بالعافيه يا بت بطني وقسما بالله يا حوريه لو ماقومتي لبستي وغورتي على جمعتك هيبقا ليا تصرف تاني
قامت حوريه على مضض ولبست هي وملاك ومشيو بدون كلام راحو الجامعه وحضروا المحاضرات وخرجو
حوريه/روحي انت الشركه أنا مش هروح
ملاك بهدوء/براحتك
حوريه بغيظ/طبعاً براحتي امال براحتك مثلاً
ملاك/حوريه لو سمحتي بطلي كلامك ده أنا مش هسكتلك كتيى
حوريه بعصبية/مش هتسي هتعملي ايه
ملاك بحزن/مش هعمل يا حوريه ممكن بقا تسبيني أمشي
حوريه كانت هترمي نفسها في حضن ملاك لاكن كرامتها مسمحتش
كادو أن يتحركو لاكن وقفت عربيه سوداء ونزل واحد بودي جارد مسك حوريه وسط صراخ ملاك وركبها العربيه وانطلق بها على مكان مجهول
اما ملاك اتصلت على ادم الذي كان جالس مع ماجد
اذكروا الله
ادم/اهدي يا ملاك مش فاهم منك حاجه
ملاك ببكاء وشهيق/بقولك حوريه اتخطفت قدام عنيا
ادم/طب اهدي أنا جايلك متتحركيش من مكانك فاهمه
ماجد/في ايه
ادم/حوريه اتخطفت من قدام الجامعه
ماجد بصدمه وخوف/ازاي ده
ادم/مش عارف اديني رايح
ماجد/خدني معاك
ذهبوا الى الجامعه لقيو ملاك منهارة من العياط
ادم/ايه اللي حصل
ملاك/حوريه اتخطفت
ماجد/مين اللي خطفها انت ماشفتهوش
ملاك/وقفت عربيه ونزل منها شخص ضخم وركبها غصب عنها ومشي بسرعه
ادم/يلا بينا نروح نبلغ
ذهبو إلي القسم وذهبت زينب الذي نزل عليها الخبر كالصاعقه
الطابط/مش هقدر اعمل حاجه غير لما تفوت24ساعه
زينب بزعيق/يعني بنتي تموت ولا يجرالها حاجه وانا مستنيا 24ساعه يعدو
الطابط/اهدي يا مدام دي قوانين
ماجد/بتقولك أنها هي كانت مقصوده واللي خطفها كان عاوزها هي بالاخص
الطابط/انا اسف يا ماجد بيه بس دي قوانين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أصدقاء للأبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *