Uncategorized
رواية مرارة الأيام الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نور عصام
رواية مرارة الأيام الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نور عصام
رواية مرارة الأيام الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نور عصام |
رواية مرارة الأيام الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نور عصام
ايهاب. خلاص يا ماما انا قررت اننا
امه. قاطعته وقالت قررت ايه يا ابن قلبي شكلك ناوي تخسر كل حاجه وبصتله بزعل ولوم
ايهاب. اهدي يا ماما انا هصالحها وهاخدها ونسافر وانتي كمان هتيجي معنا
امه. انا
ايهاب. ايوا يا ماما انتي كمان تعبانه ومحتاجه فترة نقاهه
امه. روحو انتو مع بعض وانا الحمد لله بقيت كويسه
ايهاب. ماما مستحيل اسافر من غيرك
امه. يا حبيبي
ايهاب. قاطعها وقال ماما متحاوليش لاني قررت خلاص
امه. طيب شوف عطر الاول وراضيها
ايهاب. اتنهد
امه. بس عالله توافق بعد عمايلك فيها
ايهاب. ابتسم وقالها طيب ابعتلها وقوليلها اني تعبان قوي
امه. ابتسمت وقالت حرام عليك هي ناقصه
ايهاب. معلش يا ماما دماغها ناشفه وانا عارفها
امه. طيب خليها تنام شويه شكلها تعبان
ايهاب. تنام بعدين معلش ناديها
امه. الأمر لله وبعتت فاطمه لها
عطر. حاضر بس ثواني ونازله وبعد دقيقه نزلت وقالت نعم يا ماما محتاجه حاجه بقلمي نور عصام
خيريه. اتصنعت الزعل وقالت انا عرفه انو مش فارق معاكي وانتي معاكي حق بس اعمل ايه انا ام و
عطر. بلهفه ماما ف ايه
خيريه. ايهاب
عطر. بخوف مالو
خيريه. تعبان قوي وكان بيصرخ من آلمه وانا قولت ا
عطر. قبل تكمل كلامها جريت علي اوضته لقته قاعد عالسرير راحت عليه وقالت ايهاب حبيبي مالك فيك ايه ومسكته من ايده وقعدت تهز فيه وتقوله مالك يا عمري ايه اللي تعاعبك ايه اللي بيوجعك ان شالله انا وانت لأ
ايهاب. مش بيتكلم بس بيبوصلها
عطر. ايهاب رد عليا طيب انا هروح اكلم الدكتور ولا اقولك قوم معايا نروحله
ايهاب. بصلها ومسك ايدها بحنان
عطر. بصتله وقالت ايييهاب
ايهاب. نعم يا قلب ايهاب
عطر. برعشه سرت ف جميع اوصالها بصتله
ايهاب. انا أسف عارف اني عصبي وبقول كلام كتير وقت عصببتي مش ببقي قاصده بس صدقيني دا من حبي ليكي وخوفي عليكي خايف تملي وتزهئي مش عاوز اربطك بيا وانا عارف ان علاجي ممكن يطول او حتي افضل عاجز باقي عمري وبنظرة حب قالها اسف حبيبتي وشدها عليه بقوه داخل حضنه وقالها بحبك يا عطري
عطر. بعدته عنها وقالت اها والمطلوب مني بقا دلوقتي اني اركع تحت رجل حبيبي اللي اهني وزئتي وما اهتمت لحملي ولا وجعي بمجرد ما حب يتغير ويعيش حياته بقلمي نور عصام لا يا ايهاب انتي وجعتني وقسيت عليا ومفكرتش تخليني اجرب اذا كنت بحب جوزي حبيبي واتحمله ولا امل وازهئ منه زي ما بتقول حكمت ونفدت من غير ما تاخد رأيي ولما الشوق غلبك وقررت ترجعني لحضنك جاي تقولي تعالي وانتي ساكته وممنوع تفتحي بوئك والمفروض اني اوافق من غير ولا كلمه وكانت دموعها تنهمر غلي خديها
ايهاب. حط ايده علي خدها ومسح دموعها وقالها بلاش دموعك دي يا عطري صدقيني بتقتلني وقرب منها ومرر شفتيه علي خدها وكأنه يمتص دموعها وبعدين قالها بصوت حزين وكله ندم حبيبتي اديني فرصه وارجعي لحصني وخلينا ننسي انا بحبك وبعدك عني جنني
عطر. ومين السبب ف البعد دا
ايهاب. عارف اني غلطت ومسك كف ايدها وباسها وقالها سامحيني يا عمري وانسي علشان خاطري،تفتكرو اخليها تسامحه كدا بسهوله لا طبعا دا انا نور عصام لازم اجننه شويه واعذبه زي ما عذبها هي سيبه ولا ايه ????
جروب روايات بقلم نور عصام
عطر. قامت وقفت وقالت بكل حزن مش بسهوله كدا يا ايهاب انسي اللي عملته فيا وجرحك ليا علشان اوهام ف دماغك ومش ذنبي انك معندكش ثقه ف حبي ليك
ايهاب. عطر انا بحبك وواثق مليون ف الميه انك بتحبيني
عطر. مش بالكلام يا قلب عطر بالافعال سواء مني او منك
ايهاب. بغضب منها قال يعني ايه يا عطر
عطر. يعني انت اللي ابتديت وانت اللي حكمت شوف بقا نتيجة عمايلك ولما ابقي اهدي واقدر اسامحك ويهفني الشوف ليك صدقني من نفسي هاجي واسلم نفسي ليك
ايهاب. بعصبيه قال عطر انتي بتقولي ايه
عطر. بصتله ومشيت
ايهاب. اتعصب وبأيده رمي كل شئ عالكومود
امه وفاطمه دخلو عنده
ايهاب. يدور حول نفسه بجنون من غضبه وانفعاله فاقد السيطره تمام علي نفسه وحركة ارتباكه تلفت نظر من حوله
امه. روحي انتي يا فاطمه وبعد خروجها قالت ايهاب اهدي ليه عامل كدا ايه اللي حصل
ايهاب. بعصبيه هتجنن يا ماما هتجنن
امه. قالت عطر ما قبلت تسامحك بسهوله
ايهاب. ماما اجهزي وخليها تجهز هنسافر انهارده انا قررت اعمل العلاج الطبيعي برا مصر ودلوقتي هحجز للسفر وكمان هحجز ف مركز علاج طبيعي كويس كان زميلي قالي عليه وبعتلي اسمه والايمل الخاص بيه
امه. اهدي يا ايهاب الامور متتحلش كدا
ايهاب. ماما لو بتحبيني ساعديني
امه. طيب نستني كام يوم وانا بكلمها وبعدين نسافر
ايهاب. ماما خلي الخاله فاطمه تساعدك تجهزي حاجتك وادي عطر خبر ولو ما جهزت وعاندت مفيش مشكله تيجي زي ما هي وانا هتصرف معها
امه. يا ابني اسمع كلامي
ايهاب. راح واخدت الفون واتصل وفعلا حجز
امه. لله الامر من قبل ومن بعد ومشيت
ايهاب. انا هوريكي يا عطر ، كان فين دا يا خويا من زمان ما احنا عاوزين كدا من الاول ????
رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
خيريه. بعتت ل عطر
عطر. بعد لحظات كان عندها بالاوضه نعم يا ماما
خيريه. قالت تعالي يا عطر اقعدي
عطر. خير يا ماما ف حاجه
خيريه. مسكت ايدها وقالت قبل اي حاجه جاوبيني وقولي انتي يهمك ايهاب وحابه انو يتعالج ويكون كويس وحابه انك تكملي معاه ولا لأ
عطر. انتي بتقولي ايه يا ماما دا جوزي وبحبه وبموت فيه كمان وحياتي من غيره ملهاش معني دا عمري اللي راح وعمري ودنيتي وحياتي اللي جايه وابو ابني او بنتي وآماني وراحتي وثقتي وضعفي وغيرتي وحيرتي وانبي تنفع أغنيه ???? وبصتلها وقالت يعني انا من غيره اموت
خيريه. ابتسمت وحضنتها
عطر. بس دا ميمنعش اني زعلانه منه
خيريه. طيب لو فيه فرصه انو يتعالج برا ويكون كويس وترجعو زي الاول واحسن توافقي
عطر. طبعا اوافق انا يهمني انو يتعافي وصحته تبقي كويسه حتي لو زعلانه منه صحته عندي اهم
خيريه. طيب قومي يلا اجهزي علشان تسافري معاه يكمل علاجه برا وغمزت بعينها وقالت واهو بالمره تقضو شهر عسل
عطر. اسافر
خيريه. ايوا اجهزي يلا مفيش وقت
عطر. بتردد قالت لا انا مش هسافر معاه هو يسافر لوحده
خيريه. ودي تيجي بردو من بنت الاصول
عطر. اتنهدت
خيريه. يلا قوني علشان خاطري وخاطر ايهاب
عطر. طيب وانتي يا ماما بقلمي نور عصام
خيريه. لا انا محبش ابقي عزول
عطر. والله ما هيحصل وباستها من خدها وقالت لو ما جيتي مش هروح انا ناقصه ابنك وجنانه
خيريه. ههههه يابت عوزاكم تبقو علي راحتكم
عطر. لا يعني لا ومن الاخير كدا يا خيريه انا مش هسافر واتعكنن من تصرفات ابنك لوحدي
خيريه. بقا كدا يا بت
عطر. اها ويلا بقا يا خوخه بس فيه حاجه انا معنديش جواز سفر هنا ازاي بقا هسافر
خيريه. متقلقيش جواز سفرك كلها ساعه ويكون هنا علي ما تجهزي كدا
عطر. ماااااشي وخرجت
خيريه. بعد خروج عطر من عندها دخل ايهاب قالت اعتقد سمعت كلامها لاني لمحتك وانت واقف برا الباب
ايهاب. والله يا ماما انا كمان بموت فيها ومتقلقيش انا هصالحها ومستحيل ازعلها تاني
وبعد كام ساعه وصلو المانيا
روايات بقلم نور عصام
في الفندق
ايهاب. ماما دي اوضك وبص ل عطر وقالها يلا حبيبتي
عطر. بدون ما تبصله قالت انا هروح مع ماما
ايهاب. عطر اعتقد انك ملاحظه اني مقدرش اساعد نفسي
عطر. ايه دا هو دكتور ايهاب محتاج حد يساعده وخصوصا انا وعوجت بوئها
ايهاب. بيحاول يهدي قالها عطرحبيبتي انا بجد تعبان ومحتاجك معايا
عطر. عندك بالفندق ناس يساعدوك وقالت يلا يا ماما
خيريه. لا انا مش برتاح وحد معايا
عطر. ف نفسها قالت من امته يا خوخه وبعدين قالت روحي مع ايهاب او يجيب لنا اوضه تالته
خيريه. بصتلها وقالت انا داخله اوضي ودخلت وقفلت وراها
ايهاب. ينفع اللي بتعمليه دا
عطر. اه ينفع وعجبني كمان
ايهاب. استغفر الله العظيم واخد نفس وقالها طيب يلا يا عطر ساعديني ادخل الاوضه ولا هتسبيني واقف كدا
عطر. اتنهدت باستسلام ومسكته من ايده ودخلته وقعدته عالسرير وقالت محتاج حاجه تانيه
ايهاب. بمداعبه قالها ايوا تتأسفي
عطر. نععععم
ايهاب. ابتسم وشدها قعدها جنبه وقالها ايوا علشان سبتيني واقف عالباب وانا تعبان وواقفه تعاندي فيا
عطر. انا مش بعاندك ان
ايهاب. ليبتلع ايهاب باقي كلامها بين شفتيه وصار يقبلها بشغف وحب جارف لتستسلم عطر لموجات عشقه وحبه لها، اه يا بنت ال هو انا يا بت مش قولت عاوزين نعذبه ونجننه شويه حولين نفسه ????
عطر. اعمل ايه بس يا نور بحبه ومقدرتش اقاومه ????
نور عصام. ماشي ياست عطر ربنا يهنيكي ????
ايهاب. ضمها اكتر لصدره وكأنه عاوز يدخلها بين ضلوعه ويده الاخري تمر بعشق وشغف علي منحنيات جسدها
عطر. بدون وعي تعلقت برقبته وقربت اكتر منه
ايهاب. استغل ضعفها معه وووو….. هكذا هو الحب يا ساده وايضا هكذا هي الانثي ???? هيييبح
وبعد يومين
ايهاب. راح مركز العلاج الطبيعي بمساعدة عطر وبدأ ف علاجه وابتدت الايام تظبط مع عطر وواحده واحده بينتهي مرارها رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
خيريه.تعالي يا عطر ارتاحي شويه انتي بقالك كام يوم تعبانه
عطر. الحمد لله يا ماما انا بخير مادام ايهاب بدأ يتحسن
ايهاب. الحمد لله ياروحي كله بفضل ربنا ودعمك ليا ووقفتك جنبي وطبعا دعوات ماما ربنا يخليها
خيريه. ربنا يتم شفاك علي خير حبيبي ويخليكم لبعض وتفرحوني بأحفاد يملو عليا البيت
عطر وايهاب. ان شاء الله يا ماما
وبعد مرور اربع شهور
ايهاب. اتعافي تماما والحمد لله رجليه رجعت زي الاول
عطر. بفرحه الحمد لله يا حبيبي انك بقيت كويس
ايهاب. ضمها لحضنه وباسها بوسه طويله وبعدين بعد عنها وابتسم وقال لو مكنتيش حامل ما كنت وقفت البوسه
عطر. وشها احمر واتكسفت
ايهاب. ايه دا بقا
عطر. باستغراب قالت ايه
ايهاب. بمداعبه قالها خدودك دي بتحمر ليه دلوقتي هو انا ناقص جنان بيكي
عطر. ايهاب الله
رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
ايهاب. الله ورفعها عن الأرض وراح بها السرير ونزلها برفق وقرب منها وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح ????
وبعد مرور اسبوعين
خيريه. حبايبي ايه رأيكم ننزل مصر بقا
عطر. اللي تشوفيه يا ماما
ايهاب. معنديش مشكله
خيريه. طيب يلا حددو يوم ننزل فيه انا مصر وحشتني
ايهاب.حاضر يا ماما وقال ل عطر حبيبتي قومي ننزل شويه
عطر. هنروح فين
ايهاب. هفسحك شويه وكمان نشتري شوية اغراض ل عامر
عطر. عامر مين
ايهاب. ببتسامه قالها ابننا ياروحي هو مش روحنا عند الدكتور وعرفنا انو ولد ولا انا بيتهيئلي
عطر. لا يا حبيبي مش تهيوئات بس عامر يا ايهاب حرام عليك تشيل الواد اسم اكبر منه
ايهاب. علشان ابني راجل من صغره وكمان دا اسم بابا وانا حابب اسميه علي اسمه الله يرحمه
عطر. عرفه يا حبيبي
ايهاب. عندك اعتراض
عطر. لا طبعا وفعلا نزلو واشترو حاجات كتير للبيبي
في المول
مازن. عطر
عطر. التفتت تشوف مين بينادي عليها اتفاجئت
مازن. قرب عليهم وقال ازيك يا عطر بتعملي ايه هنا وبص لبطنها اللي بان عليها الحمل وبص ل ايهاب اللي ماسك ايدها وفهم انهم اتجوزو
عطر. بتوتر بصت ل ايهاب
روايات بقلم نور عصام
ايهاب رد وقال اهلا استاذ مازن احنا هنا بنغير جو
مازن. فسحه سعيده ومبروك الجواز وبعدين قال دي هيدي مراتي مصريه عايشه مع عيلتها هنا وكانت حامل بردو
ايهاب. فرصه سعيده والف مبروك
مازن انا اسعد يا دكتور
ايهاب اومئ بعيونه ومشيو
هيدي. دي عطر طليقتك اللي كلمتني عنها
مازن. ايوا واتمني انها تسامحني
هيدي بريئه واكيد هتسامحك
مازن. ياريت مازن بعد سفره حكي لاخوه سبب طلاقه من عطر واخوه ساعده انو يتعالج واتجوز هيدي
وبعد يومين
ايهاب. حجزو ونزلو مصر ودارت الايام بين عطر وايهاب في احسن حال بين حب وعشق وتعويض عن الماضي
وبعد اربعة اشهر اخري
عطر. كانت قاعده مع حماتها بالصالون وف لحظه قالت ماما ماما الحيقيني انا تعبانه قوي بقلمي نور عصام
خيريه. اهدي يا بنتي دي تقريبا ولاده
عطر. ااااه. ااااه
ايهاب. كان قاعد ف اوضة المكتب
خيريه. ايهاب ايهاااب
عطر. اااااه
ايهاب. طلع يجري علي صوت امه وصريخ عطر
خيريه. تعالي يا بني يلا ودينا المستشفي
ايهاب. راح علي عطر بخوف ولهفة ومسك ايدها وقالها حبيبتي انتي تعبانه
عطر. بغيظ لا بدلع عليكم شويه
ايهاب. طب متقولي،كدا لزمتها ايه الخضة دي
عطر. اااااه.
خيريه. ايهاب بسرعه هات الحاجه بتاعت الولد من فوق
ايهاب. بص ل عطر وكله خوف وقلق عليها وطلع جري،جاب الحاجه ومتعلقاته الشخصيه ونزل جري شالها وركبها العربيه وامه معه وبعد بعض الوقت وصلو المشفي باسها من خدها وطمنها ودخلت عطر تولد
خيريه وايهاب قاعدين برا يدعولها ربنا بقومها بالسلامه
وبعد فتره خرجت الممرضه ومعها الولد
ايهاب. سئل علي عطر وبس اتطمن شكراها واخد الولد باسه وأذن ف ودنه وعطاه لامه
خيريه. ضمته لحضنها وباسته ودموعها نزلت
وبعد بعض الوقت
عطر. خرجت وبعد ما فاقت وبقت كويسه قالت فين عامر نفسي اشوفه
ايهاب راح عليها وباسها من جبينها وقالها حمدلله علي سلامتك يا عمري،وراح جاب الولد وقالها ابنك اهو يا عطري
عطر. اخدت الولد وباسته من ايده وخده وشعره وضمته لصدرها وكانت فرحانه كتير بيه
ايهاب. حبيبتي لو حابه تغيري اسمه
عطر. قاطعته وقالت لا حبيبي ربنا يخلهولنا ويبارك فيه
خيريه. اللهم امين وبعدين قالت حمدلله علي سلامتك
عطر. ببتسامه الله يسامك يا ماما
وتاني يوم خرجت عطر من المشفي
وبعد سبع ايام جاء ميعاد سبوع الولد
ايهاب. ماسك ايد عطر ونازل بيها من عالسلم
عطر. اتفاجئت ب جدها وابوها وامها واخوها دموعها نزلت
امها. جريت عليها وقالت بنتي حبيبتي نور عيني وحضنتها وقالت حمدلله علي سلامتك ياعمري والف مبروك عالولد
عطر. بتعيط وقالت ماما حبيبتي وحشتيني
فادي. حضنها وقالها وحشتيني قوي يا عطر وابتسم وقال باركيلي اني بقيت خالو
عطر. ابتسمت وقالت مبروك عليك يا خالو وبصت لابوها وقربت منه ودموعها انهمرت
ابوها. شدها بقوة لحضنه وقالها حبيبتي حقك عليا سامحيني انا اتوجعت قوي علي غيابك حقك عليا يا قلب بابا
عطر. انا اللي اسفه يا بابا اني كنت سبب وجعك
ابوها. حط صوباعه علي بوئها وقالها مبروك عليكي ايهاب وعامر ربنا يسعد قلبك حبيبتي وضمها لحضنه تاني
جدها. بصلها وابتسم
عطر. جريت عليه وحضنته وقالت وحشتني اوي اوي يا جدو وباست ايده
حدها. وانتي كمان يا قلب جدك وطبطب عليها واتفاجئت عطر ان جدها كان علي علم من ايهاب بجوازها وعرف كل شئ وهو اللي عطاه البطاقة الشخصيه بتاعتها وقت كتب الكتاب وعرف بحادثة ايهاب وراح زاره في المشفي ف عدم وجودها وكان عارف بسفرها برا ورجوعها
عطر. بفرحه قالت معقول ياجدو
جدها. ايوا ياحبيبتي والبركه ف جوزك ابن اصول جاني وانا اللي طلبت منه محدش يعرف ومن فتره قولت لامك علشان قلبها يرتاح وتبطل عياط وقولت لاخوكي علشان يبطل يدور عليكي وقلبه يهدي ويلتفت لمذكرته وبص لابوها وقال كان صعبان عليا وجعك وعذابك بس حبيت ترمي قسوتك ومعاملتك الجافه ورا ضهرك وتتعامل بالحب واللين وخصوصا بقلمي نور عصام ان اللي قدامك محتاج حبك وحنانك وبعدين قاله متزعلش انا بردو كنت عارف انو هيجي يوم وتعرف وبص ل ام ايهاب وقال ربنا يباركلك فيه عرفتي تربي ياست خيريه
خيريه. بفرحه ربنا يسعدكم جميعا ويلا خلونا ننسي ونعيش كلنا عيلة واحده وقومو يلا علشان نعمل السبوع
ايهاب. بحب حاوط عطر من خصرها وقالها كان لازم فرحتنا تكمل وانا كنت عارف انك هتكوني مبسوطه بوجودهم
عطر. ربنا يخليك ليا حبيبي وميحرمنيش منك ابدا
ايهاب. ويخليكي ليا ياعمري كله ومال عليها وهمس فوق شفايفها وقال بحبك يا عطري
عطر. وانا بعشقك ياقلب عطرك ❤️
وأخيرا عاشت عطر ف سعاده وهنا وانتهت مرارة الأيام
تمت…..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد