رواية عاصفه الحب الفصل الثالث عشر 13 بقلم حنين محمد
رواية عاصفه الحب الفصل الثالث عشر 13 بقلم حنين محمد
رواية عاصفه الحب البارت الثالث عشر
رواية عاصفه الحب الجزء الثالث عشر
رواية عاصفه الحب الحلقة الثالثة عشر
سماح بعياط الشرطة عايزاك يا مراد يا ولدي
دراين بصدمه: عايزه مراد
مراد بعدم فهم: عايزاين إزاي يعني هو أنا عملت ايه حضرت الباشا
:لما تيجي معانا هتعرف فيه ايه
دارين بدموع: لا لا محدش هياخد مراد هو معملش حاجه
مراد بيمسك ايد دارين:هش هش اهدي يا دارين انا هروح معاهم هعرف فيه ايه و اكيد مش مراد المنشاوي اللي يتسجن
دارين بدموع: طب هاجي معاك
مراد: يلا يا حضرت الظابط
صفيه: هو أبني عمل ايه
مروه: اهدي يا مرات عمي و جدي هيعرف
مراد بصوت عالي :محدش يا جدي من الحريم يجي السجن النهارده
مجدي: حاضر يا ولدي إحنا معاك و بيخرج هو و صفوت
دارين بتطلع الاوضه و مروه بتطلع وراها
مروه: متخفيش يا دارين هيبقي كويس
دارين بعياط: يا مروه انا اكتشفت اني مش عايزه يروح مني وانا حسه أن هو بيحبني و مش بيقول لي علطول يقولي حطي ايدك علي قلبي و أنتِ تعرفي وانا زي الغبيه مش بببقي عارفه حاجه
مروه: اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه بتقف في وش مراد المنشاوي كبير البلديه علي هسألك سؤال هو أنتِ بتحبي مراد
دارين وهي بتفتكره وبتبتسم حطيت ايدها على خدها مكان ما شفايفه لمسـ”تها و قلبها مكان أيده
: مش عارفه حقيقى مش عارفة بس مش عايزة اخسره يا مروه حاسه قلبي بيتقط’ع عليه و هو بعيد عني و غير كدا يا مروه بيعملني بطريقة حلو اوي و بيخاف علي مشاعري عمر ما حد حسسني باكديه
مروه: تبقي هبله يا دارين لو مش بتحبيه حد يبقي متجوز مراد و يبقي مش عارف يحدد مشاعره المهم انا هروح اكلم حسام و اهدي كدا
دارين: حاضر
مروه الو يا حسام
حسام:ايه يا قلبي
مروه: مراد يا حسام الشرطه اخادته عايزك تبقي معه
حسام
في القسم
مراد ممكن اعرف انا عملت ايه يا أسامه
أسامه: بص يا مراد انت متهم ب حر’ق كل الأراضي بتاعت المنافس الكبير بتاعك اللي هو هشام وده بلاغ هو اللي قدمه ضدك
مراد: وانا ليه اعمل كدا انا اصلا كسبت الثفقه معاك حاجه تثبيت أن انا اللي متهم
أسامه:اه اخر حد كان طالع من المصنع بتاعه كنت انت
مراد: أمم طب راجع الكاميرات و شوف الوقت بتاع الطريقه و الوقت اللي خرجت فيه
أسامه: الحاجات دي هتاخد يومين فالمفروض ان انت تبقى عندنا اليومين دوت عقبال ما نثبت ان انت فعلا مش متهم
مراد: تماما بس ممكن اعمل مكالمه
أسامه: انت بس عشان غالي عليا فديك تعمل مكالمه اتفضل
مراد: الو يا دارين
دارين بفرحه: ايه يا مراد هتيجي أمتي انت مش متهم بحاجه صح
مراد:براحه عليا متخفيش هما يومين و هرجع
دارين بزعل: يا لهوي يا مراد يومين ليه طب اعمل ايه دلوقتي انت وحشتني
مراد: كفايه عليا كلمت وحشتني منك ديه لوحتها بتحيني للحياه
دارين بدموع:طب انا مش هروح الكليه غير لما ترجع
مراد:لا يا دارين روحي علشان أنتِ عليكي امتحانات
دارين: حاضر
أسامه:مش كفايه كدا
مراد: امم يلا يا دارين سلام
مجدي: شوف محامي لمراد يا صفوت
صفوت:حاضر يا بوي
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️
تسريع للاحداث ريم بتروح الكليه وبتمتحن اول امتحان فيها في بدايه اليوم الثاني
دارين تحت مع العيله مش المفروض يا جدي مراد يطلع انهارده
صفيه: بالله عليك يا بت أنتِ بطلي قر علي الواد خليه يطلع سليم من السج’ن
دارين بزعل: حاضر بعد أذنك يا جدي انا هروح الكليه
سماح: طب كملي أكلك يا بنتي
دارين بزعل: مليش نفس و بتخرج
صفوت: نفسي تبطلي ذن علي البت شوايه مش اكديه اتكلمي معها زين
صفيه: بعدم رد
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️
دارين بتجيب اكل كتير
في القسم
الامين في حد عايز يشوفك يا مراد
مراد مين
الأمين مش عايزه تقول اسمها تعال معايا وانت تعرف مراد بيروح معه
دارين اول ما شافت مراد راحت عليه و حضنته
الامين بيخرج
مراد بيحضنها
:وحشتني يا اروبقه
دارين بدموع: طولت عليا كل ده مش بعرف انام ولا اعمل اي حاجه
مراد بمكر: يعني حسيتي اني مهم في حياتك اهو
دارين : بصراحه اه مهم الامتحان كان كويس
مراد بيمسكها من وسطها: عارف مفيش حاجه هتقف في وش مرات مراد المنشاوي
دارين بدموع:مراد انا عايزه اقولك حاجه
مراد: أولا اوعك تعيطي دموعك غليا اوي و بيمسح بايده دموعها ثانياً بقي قولي كنتي عايزه ايه
دارين بتوتر: مراد انا بحبك
مراد بزهول….؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عاصفه الحب)