روايات

رواية انتقام القدر الفصل الخامس 5 بقلم مجهول

رواية انتقام القدر الفصل الخامس 5 بقلم مجهول

رواية انتقام القدر البارت الخامس

رواية انتقام القدر الجزء الخامس

انتقام القدر
انتقام القدر

رواية انتقام القدر الحلقة الخامسة

انصاف / ايواه كل دا ملك زفته ربنا ياخدها ويجيني خبرها بس انا اللي غلطانه اللي وديتها المستشفي كنت سيبتها اما ماتت وخلصت.
غادة / لا بقي انا الكلام دا ميدخلش دماغي يا مامي انا كل حاجه لازم تكون بإسمي.
أنصاف / بس انا اعرفلها طريق مبقاش فاضل علي انتهاء الوصيه غير هما ست شهور.
…………………………
جلس فهد في غرفته شارد الذهن يتذكر ما حدث ليلة امس.
فلاااااااش بااااااااك
فهد / يااااااااه كل دا.
جميلة/ دا مجرد جزء من وجع سنين يا دكتور وظلت تبكي بشدة ثم قامت فجأة من مكانها وهي تحاول إزالة المحلول عنها وكل شيء خاص بالمستشفي.
فهد / ايه. ايه دا بتعملي ايه يا مجنونه. اهدي.
إلا انها لم تستمع له فقام بصفعها علي وجهها.
جميلة وكأنها كانت مغيبة لا تشعر بما تفعل إلي ان أتاها هذا القلم ليفيقها. نظرت له قائله / ساعدني اهرب بالله عليك. انا اعرف اعمل اي حاجه اخدم ف البيوت اراعي طفل بس بلاش ارجع معاها تاني انا تعبت بجد تعبت مبقتش قادره استحملها ولا استحمل بنتها.
فهد بتفكير / طيب اهدي .
جميلة بدموع وهي ترتجف/ هتساعدني ؟؟؟؟
فهد / مفيش قدامي حل تاني. الظاهر انها عذبتك كتييير اوييييي. ظل جالسا لبرهة ثم قال / يلا بينا.
جميلة/ هنروح فين.
فهد / هتعرفي اما نوصل.
واخذها فهد وذهب بها إلي منزله وقص علي أمه واخوته قصتها فاستقبلوها بترحاب شديد وجعلوها اختا رابعة لهم.
بااااااااك
ياتري اللي عملته دا صح ياتري إيه اللي ورا عمتها دي وازاي هنقدر نوصل لهدفها من أذي جميلة. ظل يفكر إلي ان خطرت بباله فكرة ما.
فهد وهو يمسك هاتفه ويجري اتصال مع احدهم.
فهد / ألو يا سامح ازييك معلش بكلمك ف وقت متأخر.
سامح / انت تكلمني ف اي وقت تحب يا فهد عامل ايه وماما ونسمه وياسمين.
فهد / الحمد لله سالي عامله ايه.
سامح / كويسه الحمد لله نايمه اهيه.
فهد / طب كويس علشان عاوزك ف حاجه كدا بما انك ضابط شرطه ويمكن تقدر توصل لحاجه.
سامح / فيه ايه يا فهد قلقتني.
فهد / هقولك..
……………………
مرت عدة ايام تعلمت بهم جميلة الحروف وبعض الكلمات .
عاد فهد من عمله اتجهت نحوها مباشرة بعد ان سلم علي والدته وسألها عن حالها.
طرق الباب عدة طرقات.
نسمه / ادخل.
فهد / السلام عليكم طالبتنا الشطوره عامله ايه.
جميله بإبتسامه / الحمد لله يا دكتور بفضلك بعد ربنا سبحانه وتعالي لأول مره بحس بالراحه والأمان.
فهد بإبتسامه / طيب اتفضلي يا ستي دا مبلغ بسيط هتنزل انتي ونسمه تشتروا شوية هدوم ليكي .
جميلة برفض / لا يا دكتور كفايه تعبك معايا من وقت ظهرت ف حياتك.
فهد/ انا غاوي تعب ملكيش دعوه ثم ان انا اسمي فهد ولا عاوزاني اناديكي بألقاب انتي كمان انا هنا بينادوني فهد وسعات الواد فهد كمان.
ابتسمت جميلة رغما عنها.
فهد / ايواه كدا اضحكي .
نسمه / احم احم نحن هنا يا واد يا فهد دي حصة اللغة العربيه فهوينا من فضلك.
فهد / وهو ينظر لجميلة بإبتسامة خارج يا لمضه وتركهم وخرج .
ظلت جميلة شاردة والابتسامة لا تفارق وجهها. إلي ان قالت نسمه / مممممم اللي واخد عقلك يسهلك يا عم فهد.
جميلة بخجل وتوتر/ هه لا انتي فهمتي غلط تماما يلا نكمل.
……………………
ذهبت انصاف إلي المحامي الخاص بها.
انصاف / عدي كتير علي اختفاء البنت ومظهرتش والوصيه بقيلها شهور وتخلص قولي اتهبب اعمل ايه.
المحامي / اهدي يا مدام انصاف الحكايه سهلة بما انها اختفت تماما يبقي شهادة وفاة مقابل كام ألف تظبطلك الدنيا ……………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *