رواية حور ياسين الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي
رواية حور ياسين الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي
رواية حور ياسين البارت الخامس عشر
رواية حور ياسين الجزء الخامس عشر
رواية حور ياسين الحلقة الخامسة عشر
اسر بقلق وخوف: ابعتلي العنوان بسرعة وقفل مع الراجل
هناء: اسر حور مالها حور فيها اي
اسر: حور في المستشفي
هناء: بنتي وفضلت تعيط انا هروح اشوفها انا عايزة اطمن على بنتي ياسر
ياسر طيب تعالي البس حاجة هتروح بي البس دا
هناء طلعت بسرعة هي وياسر يغيرو هدومهم ونزلو بسرعة و ركبو العربية كلهم وراحو على المستشفي
وسألو على حور وعرفو انها في اوضة العمليات وراح عندها وشافو ياسين واقف وهو هيموت كن الخوف
هناء راحت : عملت اي في بنتي يا ياسين حرام عليك
اسر: ماما ممكن تهدي شوية لحد ما دكتور او اي حد يخرج يطمنا ولو هو والله العظيم ما هسيبو
ياسين مكنش بيرد وعينو مبعدتش عن اوضة العمليات فا مكنش سامعهم اصلآ كان في ملكوت تاني بمعني اصح وبعد ساعة خرج الدكتور الكل جري عليه
ياسين: هي عاملة اي دلوقتي
(ملحوظة:الحوار مترجم)
الدكتور: الحمدالله هي بقت كويسة
ياسين: طيب اقدر ادخلها
الدكتور: هتتنقل اوضة عادية وتقدرو تتطمنو عليها
ياسين: تمام ماشي شكرآ
هناء قربت من ياسين: انت تبعد عن بنتي انت فاهم
ياسين: بنتك…. بنتك مين اللي هي مراتي
هناء: هطلقها هي مش عايزة تفضل معاكو اي هتخلوها بل عافية
ياسر: خلاص يا حبيبتي دلوقني نطمن عليها واللي هي عايزة هيحصل
بعد ربع ساعة حور كانت اتنقلت اوضة عادية وياسين دخل لها وكانت فايقة
ياسين: ينفع اللي حصل دا
حور مردتش
ياسين بعصبية من عدم ردها: هو انا مش بكلمك
دخلت هناء وياسر ومحمد واسر
هناء: يا بجحتك كمان بتتعصب عليها وهي لسة تعبانة
ياسين: محدش لي دعوة دي مراتي اتعصب عليها ولا لا ميخصش حد
هناء: طلقها وخلي عندك دم عشان انا كدا كدا بنتي مش هترجع معاك تاني هي هتفضل معايا هنا
ياسين بسخرية: دلوقتي بنتك و الاول كانت بنت جوزك
هناء: غلطت مرة بس مش هغلط التانية انا مش هسيب حور ترجع معاك تاني انت فاهم
ياسين: بكرا تشوفي هترجع معايا ولا لا يا هناء هانم هناء قربت من حور وحضنتها: حور كدا ياقلبي توجعي قلبي عليكي ليه كدا بس يا بنتي
محمد: خلاص بقا ما هي بقت كويسة اهي الحمد الله وبعدين اي ياقمر ينفع كدا تخضنا عليك
ياسين: ما تحترم نفسك يلا انت ايه قمر دي
محمد باستفزاز: وانت مالك انت
ياسين: هو اي اللي مالي
حور: خلاص يا محمد انا كويسة اهووو وكمان هخرج بليل من المستشفي
اسر: حمدالله على سلامتك يا حور
حور: الله يسلمك يا اسر
ياسر: حمدالله على سلامتك يا حور
حور: الله يسلمك يا عمو
ياسين خرج برا الاوضة ومسك فونو ورن على حد
ياسين: الووو جهز النهاردة
….: حاضر يا باشا وقفل ياسين فونو
ياسين ندها على الممرضة وطلع فلوس كتير
الممرضة: ليه كل دا
ياسين: نفءي اللي هقولك عليه من غير كلام وليكي زيهم لما تخلصي
الممرضة: حاضر
ياسين:…………………………
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــ
عند حور في الاوضة بعد ما ياسين خرج
حور: اسر لو سمحت روح شركتك و شوف المحامي جهز الورق ولا لا وعلى بليل تعالى وهات معاك الورق
اسر: حاضر ياحور
ياسر: خدني معاك يا اسر الشركة
اسر: تمام يلا خلي بالك من نفسك يا حور وخرج
خرجو اسر وياسر وفضل محمد وهناء
محمد بمرح: الله يخربيتو ايدو تقيلة اوووي الزفت دا
حور: معلش يا محمد انا اسفة بجد
محمد: اسفة اي ياهبلة انتي اتخري كدا بس شوية بدل ما انتي واخدة السرير كلو كدا خوديني جنبك
حور اتخرت ومحمد قعد جنبها وحضنها
محمد: اسفة عليه ياهبلة انتي دا انتي اختي وحبيبتي ولو مضربتش عشانك هضرب عشان مين😂
حور: هههههه ربنا يخليك يا حبيبي
وفضلو يهزر سوا
ـــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مصر كانت تقربيآ الساعة 4العصر عشان بتختلف في التوقيت ما بين مصر وامريكا
في قصر الصاوي ملك وسيف وادهم وحنان قاعدين
ملك: حور واحشتني اوووي
سيف: وانا كمان والله
ادهم: اه لو ياسين سمعك كان زمانك في صفحة الوفيات دلوقتي
حنان: هو ياسين راجع امتا من السفر وهو سافر ليه
ملك : سافر عشان ير… قطع كلامها ادهم
ادهم: سافر عشان يراجع على الصفة قبل ما تتم
حنان: طيب ياريت يرجع بدري شوية عشان عزمت كمان يومين منال وي ولادها يقعدو عندنا يومين
ملك: لا العقارب دول ميدخلوش الاقصر
حنان بزعيق: ملك احترمي نفسك دي خالتك وبناتها
سيف: مش هما دول سبب بعد حور عنا دلوقتي
حنان: لا حور هي اللي مشيت محدش قالها تمشي يا استاذ سيف انت وابلة ملك ياللي بتعلو صوتكم عليا وشكل كدا نسيتو اني امكم ولا اي
ملك: يماما ولا عاش ولا كان اللي يعلي صوتو عليكي احنا اسفين بس هما سبب بعد حور عنا
حنان: لا مش هما وهي اللي بعدت محدش قالها تمشي
ادهم: خلاص يا طنط ممكن تهدي بس شوية وياسين كمان يومين بكتير وراجع
حنان: طيب انا طالعة ارتاح في اوضتي شوية وطلعت
ادهم: وانا همشي سلام عايزين حاجة
سيف: وانا هخرج مع صحابي
ملك: وانا هروح اولع في نفسي
سيف وادهم ضحكو
سيف: استني اما حور ترجع عشان تحضر الجنازة
ادهم: بعد الشر يلا سلام انا
ومشيو ادهم وسيف وملك طلعت اوضتها
ــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت قاعدة هي ومحمد وهناء بيكلمو دخلت الممرضة
الممرضة: لو سمحت سيبو المريضة ترتاح شويا ومسكت حقنة وحطتها في المحلول اللي متعلق ومتوصل في ايد حور
محمد: خلاص ماشي حور انا هنزل انا وماما في الكافتيريا المستشفي شويا اشطا
هناء: لا انا هفضل هنا
الممرضة: مينفعش حضرتك هي لازم ترتاح عشان لما دكتور يعدي عليها كمان ساعتين تكون احسن ويكتبلها على خروج
حور: خلاص انزلو انتو الكافتيرا وانا هنام عقبال ما تيجو اوك
هناء: ماشي يابنتي
محمد وهناء نزلو الكافتيرا وحور نامت
ــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين فونو رن
ياسين: الو
…..: كل حاجة جاهزة يا فندم مستنين حضرتك في…..
ياسين: تمام ساعة واكون عندكم وقفل وخرج من المكان كلو
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعة كان اسر راح الشركة وجهز الورق ورجع المستشفى تاني ورن على محمد
محمد: ايوا يا اسر انت فين
اسر: انا بركن العربية اهووو وطالع
محمد: طيب واحنا في الكافتيرا
اسر: وحور فين
محمد: حور فوق في اوضتها نايمة
اسر: تمام انا جي اهوو وقفل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمMay Abdo ــــــــــــــــ
عند حور كانت نايمة ومكنتش حاسة بي اي حاجة حوليها وحد دخل اوضتها
….: تعالي غيرلها هدوم المستشفى بي الهدوم دي
….: حاضر وغيرت لي حور هدومها
….: غيرتلها وشالها وخرج بيها من المستشفي
وركبها عربية وضحك بي شر: واخيرآ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــ
عند محمد اسر رحلهم الكافتيرا وخدهوم وطلع اوضة حور هناء اتخضت لما ملقتش حور نايمة في سريرها وفضلت تعيط ومحمد واسر خرجو يدورو عليها برا وبعدين رجعو تاني الاوضة اللي فيها هناء فون اسر رن رقم مجهول اسر رد
اسر: الو مين
…:…………..
اسر بصدمة: اييييي ووووووووو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حور ياسين)