روايات

رواية مصيبة اقتحمت كياني الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة صبحي

رواية مصيبة اقتحمت كياني الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة صبحي

رواية مصيبة اقتحمت كياني البارت الثالث

رواية مصيبة اقتحمت كياني الجزء الثالث

رواية مصيبة اقتحمت كياني
رواية مصيبة اقتحمت كياني

رواية مصيبة اقتحمت كياني الحلقة الثالثة

وقفنا البارت اللي فات لما ساره جاتلها فكره شيطانية 😈😈
ساره :هاتي من ايدك الحاجة
رنا : الله يخربيتك هتعملي اي انا حاسه إن هشيل السنه دي بسببك
ساره :لو خايفه امشي
ساره بدات تطلع الوان من الشنطه وضحكت ضحكه خبيثة 😈 وبدات ترسم على العربية بكل الالوان اللي معاها وجت في الاخر كتبت احسن يا اهبل ورسمت الاموجي دا😝
ساره وهي ماسكه باسكت الزباله 🤢 وحاطه اديها على مناخيرها
والله العظيم لهوريك بقي انا بتعمل فيا كدا ورمت كل الباسكت على العربية
رنا :يابنت المجنونه لي عملتي كدا😡
ساره :كدا🙄
ساره :خدت حاجتها وماشيه هيا ورنا ولا اكنها عملت حاجه 🙂
عند عامر كدا ياشباب الكل بقي عارف هيعمل اي بكرا
وفي حفله هتقوم على شرفكم يوم الخميس الجاي
الشباب تمام يابشمهندس عامر

 

 

 

عامر بابتسامة 😊كدا تمام
وخرج باتجاه مكتب العميد
عند الدكتور كدا كل اللي موجودين فهمو هما هيعملو أي والباقي حظ اوفر المره القادمه
عند عامر :البنت دي بالذات لو مجتش اعتبر حضرتك إن اسمك مش هيبقى موجود هنا ولا ينفع تدخل اي جامعه تانيه
العميد :وهو متوتر تمام حاضر بالتأكيد هتكون عند حضرتك
خرج عامر واتجه للسياره الخاصة به
عند ساره قاعدة في الكافتيريا وبتاكل بكل برود اعصاب 😌
ورنا هتفرقع من الغيظ😡
انتي حيوانه يابت انتي انتي إزاي كدا والله العظيم موتنا هيبقى على ايدك🥲
عند عامر وهو ينظر للسياره بغضب 😡
تمام اوي
وقام بالاتصال لعميد الجامعة عايز اعرف هيا فين دلوقتي
العميد وهو يجيب هيا دلوقتي موجوده في الكافتيريا حضرتك
ذهب عامر باتجاه الكافتيريا بكل غيظ
ونظر لكل الجالسين في الكافتيريا وعينه تبحث عنها في كل مكان
رنا : ينهار ميعلم بيه الا ربنا ياحزني ياحزني 😵‍💫😭
ساره في اي يابت 🤔

 

 

رنا عزرائيل اللي هياخد روحنا موجود
لحظ عامر وجود ساره ورنا ونظر لها بغضب
ساره:اوعي تقولي انو هو
رنا:اه
ساره 😳
عامر وهو يتحدث بغضب واضح انتي قد اللي انتي عاملتيه دا
ساره عملت اي انت مجنون
عامر قام بضرب ساره بلقم
ساره 😡وقامت ردت القلم لعامر
عامر انتي نهار ابوكي اسود وقام
……

طبعا انا لازم اكتب تعريف الأشخاص إللي هتظهر معانا في الروايه
أولا:عامر محمد المنشاوي صاحب اكبر شركات للمعمار
عنده 30سنه
شخصيه عامر شخصيه بتحب تملك الحاجه بيحب كل حاجه تمشي تحت رغبته وعنده عقده من ابوه ودي هنعرف سببها بعدين جد جدا في شغله مش بيحب الهزار كل حاجه لازم تبقي مظبوطه على اتم وجه
شكل :عامر عيونه فيروزي بس حاده زي الصقر البنية بتاعت جسمه حاجه كدا غريبه ودي حاجه بردو هنعرف سببها مع الاحداث بس اي بنت تتمنى تبقي تحت رجل عامر
زين صديق عامر كان معه منذ الصغر لأ كان هو عكس عانر في كل حاجه بيحب الهزار والضحك واكتر حاجه بيحبه الاكل وعامر ومستعد يضحي بحياته عشان عامر
شكله حاجه كدا عاملها زي احمد عز في فيلم الخلايا عنده ٢٨
المجنونه بتاعتنا ساره حاجه كدا جمر من الاخر شعر اصفر وعيون خضرا وبشره بيضا زي الجشطه كدا حاجه تتآكل اكل😹😹
بس سبحان الله لايتوفق الشكل مع العقل فهيا شخصية مرحة للغاية بس اي حاجه كدا جامده في نفسها بتخاف من خيالها بس بتحول تبقي جامده كدا
بس بتخاف من الضلمه والأماكن المغلقة والمرتفعات ودا هنعرف سببه بعدين
رنا صاحبه ساره بس حاجه كدا حربايه في نفسها اه ياجماعه هي فعلا بتبان بتحب ساره بس لأ اه للاسف 🥲
محمد المنشاوي : حاجه كد من أقذ*ز “””انواع الناس اللي ممكن تقبلها في حياتك اه والله العظيم دانا وانا بكتب شخصيتو كنت عايزه امو”ته محر”وق 🤕
بقى الأشخاص هنعرفهم واحده واحده لأن أحداث الرواية بتدور في محور مختلف تماما وفي شويه اكشن 👊🏻 على جنان🥴 على بعض من الحب😍
ولكن هل للقدر رأي اخر هنعرف دا كله إن شاء الله

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيبة اقتحمت كياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *