روايات

رواية ساكن الروح الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد

رواية ساكن الروح الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد

رواية ساكن الروح البارت السادس

رواية ساكن الروح الجزء السادس

ساكن الروح
ساكن الروح

رواية ساكن الروح الحلقة السادسة

ونبدأ من عند سلمى
احمد بعد ان وضع سلمى على السرير وعيناه تأكل كل جزء في جسدها
وهو يتنهد ويلعق لعابه الذي سال ككلب رأى فريسته ويستعد لينقض عليها وبدا يحدث نفسه يا لهوي على القمر قمر وبدا يتحسس بيده القذرة جسدها وكان سيقبلها ولكن بدا جسمه يطالب بالمواد المخدرة فحدث نفسه لا دي كده عايزه سطرين يعملوا لي احلى دماغ علشان اضبط الطاسة ويبقى المزاج عالي وساعتها اوبا هتبقى ليلتنا نجف
فذهب الى مكان الذي يضع فيه مواد المخدرة وبدا يتعاطى
ونسيبه ونروح تحت عند سليم
محمد ايه ده يا استاذ سليم ام حضرتك جاءت اهي
سليم ايه ده انتي كنت فين انتي نزلت ليه وسبت سلمى فوق
ثريا يا ابني لا انا ما كنتش فوق انا لسه جاي من عند الكوافير
سليم يا خبر وطلع يجري
ثريا خير يا ابني في ايه استنى
سليم بيحاول يفتح الباب ايه ده شكل الباب مقفول من جوه والمفتاح مش راضي يفتح
سليم قعد بيحاول يفتح الباب
واحمد لا يشعر بشيء غير انه سيفعل ما كان يحلم به فبدا يمزق كل ملابس سلمى وبدا يلمس جسدها وهو مغيب من المخدرات وبدا يخترق جسم سلمى بنظراته الحيوانية وافعاله الشيطانية
ونسيبه ونروح عند فهد
فهد بص بقى يا ايهاب انت طبعا معي في كل خطوه من تجهيزات الشركة و اخترت معي موظفين كل الاقسام ما فاضلش الا قسم الحاسبات والمشروعات ويا ريت نختار شخص يكون عنده خبره عشان يتحكم في السيستم بتاع الشركة عايزينه صعب الاختراق
ايهاب وانت مش عارف تختار وكل اللي اتقدموا مش عاجبينك
فهد انا عايز واحد يبقى مسؤول عن القسم ده ولازم يكون له مواصفات خاصه لان القسم مهم جدا عندي لانه بيضم اهم قسمين في الشركة
ايهاب خلاص من بكره نعمل اعلان ثاني عن الوظيفة ونشوف اللي هيتقدم على فكره انا عندي واحد ممكن يجيء ويكون هو المسؤول بس المشكلة انه لسه خريج جديد بس عقليته حلوه جدا انا اتكلمت معه ولقيتها متفوق في دراسته ممتاز جدا
فهد انا مش مهم عندي السن وامتى اتخرج المهم عندي يكون عنده قدره للتعامل وتشغيل القسم ده كويس جدا لان اي غلطه فيها هتضر الشركة
غير كده احنا كلنا مبتدئين تقريبا يعني نجاح الشركة بالنسبة لنا هيكون نجاح شخصي كل واحد هيتعامل مع الشركة كأنها ملكيه خاصه وده هيدي له دفعه دايما لنجاحها علشان يشعر انه تفوق في مجاله
ايهاب ما تقلقش انا هاخليه النهارده يقابلك او بكره بالكثير
تقى انا جئت اعزم نفسي على فنجان قهوه في مكتب المدير ادام المدير حتى ما قاليش تعالى يا تقى اتفرج على الشركة الجديدة بتاعتي علشان تحل علينا البركة
فهد طيب اسالي ايهاب اهو انا كنت لسه باقول لك ايه
ايهاب وهو يرفع حاجبه ايه
فهد وهو ينظر له نظره توعد انا عايز اعزم تقى على الغدا بره بعد ما افرجها على الشركة
ايهاب لا يا راجل انا شكلي سماعي تقيل بعد الجواز
بقلم جوري محمد
فهد ضربه طيب روح لمراتك بقى وانت مضروب
ايهاب وعلى ايه يا عم انت ايدك تقيله و وهي لما هتصدق تقول لي مين اللي ضربك وتقعد تفتح لي تحقيق انا خارج وسيباهلك
تقى اخويا وانا عارفاك على العموم انا جبت لك هديه علشان اكون اول واحده جبت لك هديه تهنئه للشركة الجديدة
واخرجت مصحف ومعه سجاده صلاه
فهد الله الله احلى هديه واخذها من يداها ووضعها على المكتب بعد ان قام بتقبيل المصحف
تقى المصحف مش عشان تحطه على المكتب المصحف عشان تقرا اول ما توصل وبعد كده تبدا يومك وتصلي ركعتين لله شكرا على اللي انت فيه
فهد ان شاء الله الحمد لله انا دلوقتي مضبوط في الصلاة وبتمني ربنا يغفر لي كل ذنوبي اللي فاتت
تقى ان شاء الله
وهنا دخلت شهيرة وانا هاكون ثاني واحده الف الف مبروك يا فهد وراحت حضنته وطبعت قبله على خده
تقى يا بنتي حرام اللي انت بتعمليه ده هو مش من محارمك
فهد خلاص يا تقى
شهيرة ابن عمي عادي
تقى والله ما انتي فاهمه حاجه المسالة ان هو يحل لك شرعا بس هاقول لك ايه انتي مش ها تغيري
فهد خلاص يلا بقى علشان نروح نتغدى احسن انا جعان جدا
ونسيبهم ونروح عند سلمى
سليم كسر الباب ودخل على الاوضه هو وثريا سليم اه يا كلب وامسكه من رقبته وابعده عن سلمى وصرخ بصوت عالي الى امه هتفضلي تبصي غطيها
ثريا يا لهوي يا حبيبتي يا بنتي
سليم عملت فيها ايه يا حيوان
ونازل في ضرب واحمد لا يشعر بسبب المواد المخدرة
ثريا خلاص يا سليم هتموتوا شكله عمل كده هو مش في وعيه من الزفت اللي بياخدوا اختك سليمه ما فيهاش حاجه هي كويسه كانت لسه بملابسها الداخلية
ام نبيل جارتهم دخلت وقفلت الباب بسرعه قبل ما الجيران يتلموا
ام نبيل سيبه يا ابني علشان خاطر اختك ما حدش هيصدق انها سليمه علشان سمعتها يا ابني
سليم اخذه بره
واتجهت بحديثها اتجاه ثريا و يلا بسرعه نلبسها هدومها اصل لو هي فاقت ولقيت نفسها بالمنظر ده ممكن تموت وتروح فيها
ام نبيل انت واقفه كده ليه هاتيه ملابس داخليه من بتاعتها اللي كانت سايباها هنا
حاضر بس ليه يا اختي ما هي سليمه
ام نبيل احتمال يكون في اي اثر للعلاقة على ملابسها خلصي بسرعه وقاموا بتبديل الملابس لسلمى
ام نبيل و والله انا تأكدت انها سليمه ما انت عارف انا بقى لي شغاله 20 سنه مع دكتوره امراض نساء وانا خريجة تمريض يعني عندي خبره واعرف ان كان كده ولا كده
ثريه خلاص سيبه هي قالت لك انها سليمه هو عمل كده هو مش فايق
سليم انت بتدفعي عنه بعد ما كان هيضيع بنتك انت ايه انت انسانه مريضه
ثريه ايه يا ابني ما هو جوزي
ام نبيل خلاص يا ابني مش هيفيد الكلام مع امك شيل اختك وتعال عندي لحد ما هي تفوق بس الاول اتاكد ان الحيوان ده مش واخذ لها صور وهي عريانه
سليم هات التليفون افتحه احمد فتحه وكان فعلا مصورها
سليم مسك التليفون و مسح كل الصور اللي عليه و كسر الكارت الميموري اللي فيه و كسر الخط والتليفون الى حتت صغيره جدا وراح شال سلمى
و هو خارج
سليم بصي يا ثريا هانم انت من اللحظة دي تنسى ان عندك اولاد اولادك ماتوا خلاص وانت بالنسبة لهم كده
ثريا ليه يا ابني حرام عليك تحط نفسكم في كفه هو كفه انا ما اقدرش اعيش من غير راجل في حياتي
سليم الام اللي تخلي رغبتها قبل اولادها ما تستاهلش تبقى ام
ثريا لا بس ما تحرمنيش من سلمى هي النقطة البيضاء اللي في حياتي
سليم ما تخافيش المصروف اللي بديه لكي هيفضل زي ما هو سلام واخذ سلمى وراح عند ام نبيل
ام نبيل يا لهوي الجيران اتلموا وراحت زقه سليم وهو يحمل سلمى جوه شقتها وسحبت ثريا في ايديها
بقى انت يا يا بنت الكلب 0 تشغلي القرف ده كل يوم مش عارفين ننام لا ليل ولا نهار ونظرت لثريا لكي تجاريها امام جيرانهم ونزلت فيها ضرب طحنتها فعلا
وثريا تحاول ان تخلص نفسها منها ولكن لا تستطيع اللي مش عاجبه يسيب البيت انما انا حره في شقتي
ام نبيل حره بحره ونازله فيها ضرب ابقي استحملي بقى
الجيران خلاص يا ام نبيل حصل خير وبداوا يبعدوهم عن بعضهم
واحده من الجيران والله احنا اتخضينا لما لقينا صوت سليم طالع وبيجري في الشارع
ام نبيل وانا اعمل ايه ما هو انا اتخانقت معاها فجوزها جه يضربني الراجل الناقص فدخل عليه سليم ضربه
راجل من الجيران خلاص كل واحده تدخل على شقتها حصل خير وانت يا ام سليم يا ريت توطي الموسيقى بتاعتك على قدك
وفعلا ام نبيل دخلت شقتها وثريا دخلت شقتها وهي تحاول ان تقف لان ما زال جسدها يؤلمها من كثره ضرب ام نبيل فيها ليها
ام نبيل اعذرني يا ابني والله فشيت غلبي فيها
سليم تنهدي وهو يحاول ان يجعل سلمى تفيق
ام نبيل معلش يا ابني اعذرها كل انسان وله ظروفه
سليم خلاص يا خالتي هي خلاص خليها تشبع مع جوزها اللي هو في يوم هيخلص عليها
ام نبيل انا هاروح اجيب حاجه افوقها سلمى رقيقه وما تستحملش اللي بيحصل معها ده
وسلمي بدات تفوق ايه اللي حصل وانا ايه اللي جابني هنا عند خالتي
سليم يا بنتي انت قلت عايزه اروح اسلم علي خالتي لما جينا ولقينا ثريا بره وبعد كده يا ستي لقيناك اغمي عليك
سلمى بس انا مش فاكره حاجه من اللي انت بتقولها دي وانا ما كنتش لابسه كده
ام نبيل طيب ونعمل لكي ايه ما هو انتي لما دوختي كان في ايدي طبق في صلصه راحت واقعه على هدومك اضطرت اغير لك بقى
احمر وجه سلمى من الخجل واصبح احمر بلون الطماطم واخفضت عيناها الى اسفل كنت استنيت يا خالتي وانا بدلتهم
وعندما شاهده خجليها سليم اصبح يبكي في داخله يا الله هي خجلت لمجرد ان جسدها كشف على امراه مثلها فماذا يحدث معها اذا ادركت ما فعله هذا الحقير فيها
وايضا ام نبيل قد انهمرت الدموع من عيناها كيف لهذا الملاك البريء ان يحدث معه كل هذا فبداخلها دعت الله يا الله ارحم براءتها واحميها وابعد عنها كل من يتمنى لها الشر
سلمى انتم سرحتوا في ايه انتي بتعيطي يا خالتي
ام نبيل انا بعيط من فرحتي ولمتكم حواليا
سليم خلاص بقى يا خالتي وشوفي لنا شويه قراقيش من اللي باحبها و كوبأيه الشاي تقيله من ايدك الحلوين
ام نبيل يا خبر عيوني لك انت والقمر سلمى طيب انا كنت عامله شويه لعمك ابو نبيل و شللتكم نصيبكم زي ما يكون قلبي حاسس ان انتم هتيجوا
سلمى انا ما ينفعش اكل قراقيش بتاعتك خلاص
ام نبيل ليه يا اختي الله يرحم زمان ده انت كنت بتيجي على الريحة زي القطط
سلمى علشان بتتخن وانا دلوقت ما ينفعش اتخن٠ دلوقتي كل حاجه محسوبة بالجرام شفتي جسمي بقى عامل ازاي الملكان الفر نساوي دلوقت عايشه دايت ورياضه رياضه ودايت ثم اخذت الطباق وظلت تأكل
سليم طيب سيبي لي شويه وانتي نازله على اسنانك كده ناقص تأكل الطبق
سلمى يرضيك كده يا خالتي
ام نبيل لا سلمى حبيبتي ما حدش يزعلها ابدا دي بنتي اللي مخلفتهاش كولي اللي يعجبك واللي تشتهي اطلبيه بس وانا اعمله واجهزه وابعثه لك لغايه عندك يا قمر
سلمى تسلمي لي يا حبيبتي طعمه جميل
وهنا نظر سليم لام نبيل ودخله هو وهي يتحدثان بعيد عن سلمى
ام نبيل عارفه هتقول لي انها نسيت كل اللي حصل
سليم شكل كده هيحصل معاها زي ما حصل بعد وفاه بابا وتفقد الذاكرة لفتره مؤقته
ام نبيل بس المشكلة بعد اما ترجع لها هتتعب يا ابني قوي
سليم انا هروح اسال الدكتورة اللي كانت بتعالجها واشوف رايها ايه
ام نبيل معاك حق يا ابني
سليم طيب يا خالتي احنا بقى هنمشي ونبقى نيجي في وقت ثاني علشان في واحد صاحبي اتصل بي و في مقابلات شغل حلوه في شركه كبيره و لازم اروح المقابلة النهارده ولسه ها استعد
ام نبيل ماشي يا ابني مع السلامة ربنا يجعل لك فيها نصيب
ومشت سلمى وسليم
وبعد وصولهم الى منزلهم
سليم في ايه يا سلمى انتي مكشره طول الطريق
سلمى في ايه يا سليم انا ما شفتش ماما
سليم انا عايزك تنسى خالص ان لنا ام و متطلبيش ان اخليكي تروحي لها ثاني
سلمى ليه سليم ايه اللي حصل علشان تقول كده
سليم اسمعي الكلام يا سلمى
سلمى انا على طول باسمع كلامك بس دي امي غير كل حاجه فاتت
انا عايزه افهم انت ليه مش عايز تسامحها هي اتجوزت ماشي خليها فضلت معانا وراحت تلبي رغباتها في طريق حرام احنا كنا هنعمل ايه هي اتجوزت استغلت حقها اللي ربنا مديه لها
سليم وهو يحاول ان يتحكم في غضبه حتى لا يثور ويحكي لها ما حدث معها
سلمى اتكلم انت طبعا ساكت عشان مش لاقي حجه تقولها انت كده ظالم يا سليم وانا هفضل اروح عند ماما مش هقطع صله الرحم
سليم انت عايزه تعرفي ليه انا همنعك
سلمى من حقي علشان اقتنع
سليم ماشي الحيوان اللي هي متجوزها كان هيغتصبك كان هيكسرني بيكي
وسكت عندما ادرك ماذا قال وشهد سلمى وهي تسقط على الارض والدموع لا تتوقف من عيناها
سليم اهدي حبيبتي انتي كويسه ما حصلش حاجه انا دخلت في الوقت المناسب
سلمى اهدى ايه بس هو شاف جسمي هو لمسني سليم انا سليمه هو ضررني في حاجه
سليم لا يا حبيبتي لو كان حصل لك حاجه كنت قتلته وماخليتوش يعيش ولا لحظه ثاني
سلمى تركت سليم وتوجهت الى غرفتها وهي تنظر في لا شيء دون اي كلام ثم توجهت الى حمامها الخاص بغرفتها وقامت بفتح المياه وقفت اسفلها بملابسها وهي تبكي
سليم اخرجي يا حبيبتي كده هتتعبي
سلمى وهي ما زالت تبكي هو لمس جسمي يا سليم انا لازم اغسله كويس وبدات تشد في هدومها وماسكات الشامبو والادوات الخاصة بها وبدات تضغط على وجهها هو اكيد بسني وبأظافر يداها مسكت شايفها كأنها ستقتلعها من مكانها
سليم اهدي انتي بخير ما حصلش حاجه وقام بسحبها من اسفل المياه وهو يبكي على حالها
سلمى سيبني يا سليم صدقني لسه اثر ايدي على جسمي انا لسه مش نظيفة
سليم وهو يحتضنها واخرج لها ملابس من دولابها الخاص لو لي خاطر عندك بدلي ملابسك وانا هعمل لكي حاجه سخنه تهدي اعصابك
بقلم جوري محمد
قامت سلمى لتبديل ملابسها بعد خروج سليم وغلقها للباب خلفه ولكنها دخلت مره اخرى الى حمامها
وفتحت المياه لتمحي اي اثر على جسدها من لمسه يداه لها فصلت تدعك كل جزء في جسدها مرارا وتكرارا حتى اصبح لونه احمر وبالرغم من ذلك ظلت تبكي لانها تظن انك جسدها ما زال يحمل اثار لمسته
ثم خرجت وارتدت ملابسها و اسدال الصلاة وظلت تصلي وهي تبكي
حتى دخل سليم بعد ان دقه الباب ولم يأتي منها رد فدخل مسرعا دون استئذان مره اخرى فاطمأن عندما راها تصلي وبعد انتهائها من الصلاة التفت اليه
سلمى سليم انا عايزه اروح للدكتورة واطممن
سليم خلاص اللي يريحك ومشوا عند الدكتورة
سلمى خليك هنا يا سليم انا فاهمها انا عايزه ايه
سليم حاضر
بقلم جوري محمد
ودخلت سلمى للطبيبة وبكت عندما دخلت ارجوكي انا عايزه اتاكد هل مازلت عذراء
الدكتورة طيب اهدي انتي بتعيطي ليه أنتي لوحدك ولا فيه حد مستنيك بره
سلمى اخويا
الدكتورة طيب يا حبيبتي اتفضلي
وبعد الكشف عليها ظهرت عليها الصدمة
الدكتورة انت ايه اللي حصل معاكي بالظبط سلمى وهي تبكي انا عايزه اعرف انا عذراء ولا لا
الدكتورة. للاسف….؟
وهنا سقطت سلمى مغشي عليها الدكتورة استدعت الممرضة فقلق سليم فدخل وتفاجا
بسلمى وهم بيحاولوا ان يجعلوها تنهض ليضعوها على السرير الكشف فذهب سليم وقام برفعها وبعد ان وضعها
سليم انت قلت لها ايه الدكتورة
الدكتورة وشعرت بالخوف من غضب سليم الذي يظهر على ملامحه
الدكتورة انا

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ساكن الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *