رواية لانني استحق الفصل السابع 7 بقلم كوين
رواية لانني استحق الفصل السابع 7 بقلم كوين
رواية لانني استحق البارت السابع
رواية لانني استحق الجزء السابع
رواية لانني استحق الحلقة السابعة
في المستشفى ورد فتحت عنيها ومكنش في حد جمبها افتكرت اللي حصلها وضمت رجليها وفضلت تعيط
فتح الباب وورد لقيت: نفس الشخص اللي اتصدمت بيه في اول يوم في الكليه
زين: حمد لله علي سلامتك
اكيد انتي متعرفيش
انا زين قابلتك قبل كده
وردافتكرت اللي حصل وانه انقذها كملت وقالت شكرا اووي بجد علي اللي عملته معايا مش عارفه لولاك كان حصل في اي
زين: عمري ما كنت هسمع هيحصلك حاجه
ورد بدون فهم: قالتله شكرا بجد ليك مش عارفه اردلك ده ازاي
زين: هو ممكن ترديه عادي لو وافقتي
ورد: قولي ازاي ومش هتاخر
زين بابتسامة: نكون صحاب
ورد بتفكير: صعب عشان انا من قري والكلام ده غلط عندنا اتمني حضرتك متزعلش مني
زين فرح من قلبه بالرغم انه كان نفسه يقرب منها اكتر: اكيد انا بحترم رايك بس علي الاقل نكون صحاب حتي علي الفيس
ورد مش عارفه اقولك اي
زين بضحك: قولي امين
ورد: ماشي امين وابتسمت
جه الدكتور وقال انسه ورد بقت كويسه تقدر تمشي
مشيت ورد مع زين اللي كانت قلقانه جدا من البيت
لاحظ زين قلقها فسالها عن السبب
زين: مالك يا ورد قلقانه ليه لو علي زياد خلص هياخد جزاته
ورد: لا مفيش بس مش عارفه احكي اللي حصل لاهلي ولا لا
زين: بصي انا مش عايزه اعصيكي علي اههلك
بس لو حكتيلهم عن ده ومتفهموش يبقي بلاش
ورد: بصراحه انا دخلت الجامعة بعد معاناه خايفه احكيلهم يشوفوها حجه ويمنعوني
زين بقلق: يبقي بلاش تحكيلهم يا ورد انت بنت محترمه والف مين يتمناكي بس اكيد جامعتك الاول.
ورد: شكرا يا استاذ زين بجد تعبتك معايا
زين بضحك: انا بتوزع صح وكمل اتمني اشوفك تاني
ورد: ان شاء الله وسابته ومشيت
ــــــــــــــــــــــــــــ
نور: رنت علي ورد وبتسال عليها بعد ما عادل حكالها
نور: ورد يا حبيبتي عامله اي يارب تكوني بخير
ورد: الحمدلله يا نور
نور: روحي يا حبيبتي وارتاحي وانا هقابلك بكره
ورد: ماشي يا نور
وصلت ورد البيت اللي لقيت امها وقفالها بقلق
مني: جر اي يا ورد اي اللي اخرك كده
ورد بتوتر: اصل يا ماما حص.. اصل كان عندي محاضره متاخره والحمدلله عدت علي خير
مني بقلق: ماشي يا ورد ادخلي كلي وارتاحي
ورد استغربت كلام امها واول مره تكون حنينه كده عليها لكن فرحت من قلبها
ــــــــــــــــــ
في بيت زين
زين: وبعدين يا ماما هو كل شويه الموضوع ده
ام زين: يا حبيبي انا عايزه اطمن عليك
زين بضحك؛: ايوه واشوف عيالك يا ولدي قبل مموت
ام زين: ضربته علي كتفه وقالتله اسكت يا ولد
محمود كان بيراقبهم وبيضحك
محمود: طيب علي الاقل نخطبلك دلوقتي
زين: امممم طيب مش دلوقتي لما العروسه توافق
الام بفرحه: بجد يا حبيبي يعني في حد في بالك
زين: ااممم يعني حاجه زي كده
الام: طيب ما تجيبها معاك مره اهو نتعرف عليها
زين: ههههه تتعرفي عليها يا ماما انا مش بعرف اكلمها حتي رفضت نكون صحاب
الام بعدم فهم: ليه يبني
زين: اصل دي من الريف ودول محافظين
محمود وفاطمه: يا زين مخترت يا ابني اكيد بنت ناس ومحترمه
زين بتوهان: يارب بس يا ماما توافق عليا
ــــــــــــــــــــ
في بيت. ورد
سهام: اصحي يا ورد انتي ناسيه النهارده خطوبه شهد اختك
ورد: انا تعبانه يا سهام سيبني انام
سهام: يا ورد قومي الناس هتفول اي قومي
قامت ورد ولبست ونزلت
اللي كانت عباره عن خطوبه في الشارع زي اي خطوبه ببتعمل في البيت
ورد كانت لابسه فستان بسيط جدا لكن جميل ومبين تفاصيل جسمها
راحت باركت لاختها وخطيبها
وهي وماشيه
ام اسامه: ازيك يا ورد مش ناوي تتجوزي دنتي داخله علي العشرينات
ورد: ان شاء الله يا مرات عمي بس لما ييجي حد مناسب
ام اسامه بغيظ: جالك المناسب هو في زي اسامه ابني بس انتي متستهلهوش
ورد بضيق: نصيب يا مرات عمي
ورد سابتها ومشيت
وشافت مامتها مع اختها سناء
سناء: مني يختي تعليم اي اللي ماسكه فيها لورد جوزيها وافرحي بعيالها البيت بتكبر اي اخرت التعليم سنها هيكبر وهتتجوز واحد كبير في الاخر
مني بضيق: والله نفسي يا سناء بس اعمل اي البيت دماغها ناشفه مش بتسمع الكلام وماسكه في شويه ورق
سناء: مهو محدش هيتقدملها بعد دخلت كليه شايفنها مش من مقامها
طلعيها من الكليه وهيرجعوا يتقدموا تاني
مني: يمكن يكون نصيبها واحد متعلم هسيبها تكمل بس هحاول اقولها ان مصاريفها كتيره وهخليها تسيبها هي
ورد بضيق: ياربي هو امتي اخلص من كل ده
وقالت اكيد امها هتتخانق معاها النهارده
ورد دخلت تنام بعد ما الخطوبه خلصت
وقبل ما تنام دخلت مني وقبل ما تتكلم ورد قالت…..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لانني استحق)