روايات

رواية حرب العشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق البارت الثاني عشر

رواية حرب العشق الجزء الثاني عشر

رواية حرب العشق الحلقة الثانية عشر

حمزه قام من مكانو بسرعه وقال بفرحه: سليم معقوله يا حبيبي اخيراا حنيت علينا
سليم بمكر: هعمل اي بس انت عارف بقا ان مكنش ينفع اقعد هنا لان كل حاجه هنا كانت بتفكرني بيها
حمزه بحزن: تعيش وتفتكر ياخويا المهم عديت ع امك واختك ولا لا
سليم بتمثيل الحزن: ايوه اي اللي حصل ده يا حمزه انا سايبهم في امنتك ليه كده
اسر بحده: هيعمل اي يعني يا استاذ سليم ما انت مشيت وسبتو وسبت كل حاجه وراك امك واخواتك وكل حاجه متجيش تلومو بقا لانك المفروض اول واحد يتحاسب ع ده
سليم بنرفزه: وانت مالك اصلا بتتدخل بين الاخوات ليه اظن انك ملكش دخل
حمزه بعصبيه: لا يا سليم اسررر اخونا ومتربي معاناا متقولش عليه كده
قاطعهم صوت شروق وهيا بتقول: خلاص بقا يا جماعه عشق تعبانه ولازم نسيبها ترتاح شويه
سليم بخبث:طبعا ترتاح هو احنا ورانا غير اننا نريحها

 

وبص ع البنتين وقرب منهم بس عشق اتكلمت بسرعه وقالت: لا لو سمحت ابعد ايدك عنهم
حمزه بستغراب: اي اللي انتي بتقوليه ده انتي اتجننتي ولا ايييه
شروق: احم معلش هيا مش قصدها هما بس علشان مصدقنا ان البنات نامو وهيا تعبت من عياطهم
سليم بصلها وقال: لا طبعا انا ميرضنيش تعب عشق هانم
اسر: حمزه انا ماشي وانا اطمنت عليك هروح اطمن ع صفاء وامشي لان ورايا شغل
حمزه: ماشي بس تجيلي بكره علشان عاوزك
اسر: تمام يا صاحبي حاضر سلام
وبص ع سليم وقالو: من غير سلام
ومشا..
عشق كانت الدموع بتنزل منها غظبن عنهااا وحمزه كان مستغرب ده وشروق كانت بتحاول تهديها علشان حمزه ميلاحظش حاجه
حمزه بحده: في اي يا عشق مالك
سليم بستفزاز: عشق هانم شكلها مش مبسوطه بمقابلتي

 

عشق بصتلو بغل وقالت: اتشرفت بيك يا استاذ سليم
سليم: ده الشرف ليا
حمزه بغيره: طب تعالا يا سليم نروح نطمن ع صفاء ونسيب عشق ترتاح شويه
سليم فهم حمزه: حاضر يا حمزه يلا
حمزه هو طالع من الباب: خدي بالك منها يا شروق انا مش هتاخر
شروق بتوتر: حاضر
وسابها ومشا
وعشق اتفتحت في العياط وفضلت تضرب دماغها
شروق بزعيق: بس يا عشق حرام عليكي بس
عشق بعياط: ده طلع اخوه يا شروق انتي متخيله انا مش هقدر اخاطر ببناتي انتي مشوفتيش كان بيبصلهم ازاي ده بنأدم مريض وعقلو مش فيه وانا وانتي عارفين ده
شروق بارتباك واضح: طب هنتصرف ازاي بصي الحل انك تبقي مع حمزه دايما متسبهوش
عشق بدموع: انتي شايفه ان ده حل كويس يعني حمزه مش هيفضل قاعد جنبي يعني يا شروق

 

شروق تنهدت وقالت: سبيها ع الله بقا يا عشق ان شاءلله هنلاقي حل
عند صفاء في الاوضه كانت وفاء متعصبه جدا
وفاء بزعيق: رايح تتجوز البنت اللي كانت سبب في ان اختك في الحاله دي يا استاذ حمزززه انت ايييه مبتحبش اختك دي مش صعبانه عليك
صفاء بعصبيه: وهيا عشق مالها يا ماما بس ده قضاء ربنا وانا راضيه بيه
حمزه بهدوء: يا امي دي حاله انسانيه علشان بناتها دول اللي ملهومش ذنب في كل ده وانا عاوز احميها علشان بناتها بس امال عمرنا م هنكون زوج وزوجه ابداا صدقيني يا امي
وفاء: لو اعتبرت البنت دي في يوم من الايام مراتك يا حمزه صدقني مش هتشوف وشي تاني وابقا وقتها اعتبر ان امك ما*تت وتاخد عزاها كمان
صفاء بتعب: حرام عليكي بجد حرام والله
سليم كان قاعد ساكت والغل والانتقام مالي قلبو من نحيه كل اللي حواليه
حمزه: هنزل اجيب اكل واجي متيجي معايا يا سليم
سليم بتمثيل التعب: مش قادر والله يا حمزه انت عارف بقا السفر وتعبو
حمزه ببتسامه: تمام خلاص خد بالك من ماما وصفاء ع ما اجي انا مش هتأخر

 

سليم: تمام
صفاء بضيق: اطلعو برا لو سمحتو واطفو النور ده انا عاوزه ارتاح
وفاء فنفسها: كتكم الهم عيال تغم متولعي هو احنا عاوزين نقعد معاكي اوي يعني
سليم: طيب يا حبيبتي احنا هنقعد في الكافيه بتاع المستشفى ع ما حمزه يجي
صفاء: تمام
سليم: يلا يا ماما
وفاء بتمثيل: طيب يا حبيبتي احنا هنسيبك ع راحتك بس لو احتجتي اي حاجه اتصلي علينا واحنا هنجيلك علطول
صفاء بضيق: طيب
وسابوها وطلعو
وفاء بنرفزه: انت هتخلصنا من القرف ده امته بقا هتطفي نااري امته يا سليم هااااا امته اهو ااتجوز البت اللي انت باعتها
سليم: متقلقيش يا ماما انا عارف هعمل اي انزلي استنيني تحت وانا جاي وراكي
وفاء بحده: انا عاوزه اشوف حمزه مكسور ويخسر كل حاجه حواليه عاوزه اشوفو قدامي وهو بيعاني كل يوم
سليم: هيحصل يا ماما ااتكي ع الصبر انتي بس
وفاء سابتو ومشيت وهو راح ع اوضه عشق ملقاش شروق وعشق كانت نايمه قرب منها وحط ايدو ع وشها وقال: حمد لله ع السلامه يا جميل

 

عشق صحيت بخضه وقالت: عاوز اي يا سليييم
سليم: اوعي تفكري ان جوازك من حمزه هيمنعني عنك تؤ يا روحي مفيش حد في الدنيا هيمنعني من اني المسك فااهمه انتي بتاعتي ومحدش هيلمسك غيري مفهوم ولا لاا
عشق بصتلو بقرف وقالت: اطلع برا بدل ما اصرخ والم عليك الناس
سليم بصلها وقال: سلام يا قطه
سابها وفضلت عشق تعيط ومش عارفه هتعمل اي ولا هتتصرف ازاي
شروق دخلت عليها وقالت: الحيوان ده كان عندك بيعمل اي
عشق بتعب: لازم الاقي حل في اسرع وقت يا شروق انا معرفش اعيش العيشه المقر*فه دي لااا مش هعيش كدا
شروق قربت اخدتها في حضنها وقالت: اهدي يا حبيبتي ان شاءلله هنلاقي حل
عشق: ممكن تسبيني دلوقتي
شروق: حاضر انا كده كده راحه اشتري شويه لبس للقمرات واجي علشان مكناش عملين حسابنا
عشق: تمام يا حبيبتي
وشروق خرجت وسابتها

 

عشق قامت من ع السرير بهدوء ولبست هدومها وقالت: ياارب اقف معاياا يااارب
وبعد ساعات قليله خرجت شروق من اوضه عشق وهيا بتصرخ وبتعيط
شروق: ياااا حمزززززززه حمززززززه
حمزه جيه بجري وقال: اييييه في اييي اي اللي حصل
شروق بعياط: الحقني يا حمزه عشق هربت هيا والبنات وسابت الجواب ده
حمزه بغضب جحيمي شد من ايديها الجواب وقال بزعيق كفيل يهز اركان المستشفى: تاااااااني يا عشق تااااااااني الاقيكي فييين بس الاقيكي فييييين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حرب العشق)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *