Uncategorized
رواية مراهقة الفصل الأول 1 بقلم أروى طارق
رواية مراهقة الفصل الأول 1 بقلم أروى طارق
رواية مراهقة الفصل الأول 1 بقلم أروى طارق |
رواية مراهقة الفصل الأول 1 بقلم أروى طارق
فارس: يا عمتووو بنتك فييين
الام: اي يابني انت و طي صوتك موجوده جوه بتذاكر
فارس : ماشي …حووور ….يا بنت عمتيييي
حور: و بعدين بقا ف الإنسان ال براس بخاخه ده!!…….عايز اي يا فارس ما تفكك مني بقا!!
فارس بتمثيل البراءه : انا غلطان يعني! قولت اجي أسأل ع بنت عمتي ال مطحونه ف المذاكره و كل شويه ف دروس و مش بتنام و ….
حور قاطعته: انت جاي تفكرني يعني ولا اي!! ما انا عارفه اني مطحونه و كل شويه ف دروس و مش بنام ……انت عايز اي؟
فارس ببراءة مصطنعه: عايزك تيجي تشوفي البس انهي قميص ..شوفتي طلب بسيط اهو
حور خبطته بالمخده: اه قولتلي ….امشي يلااا انا ورايه مذاكره مش فضيالك
فارس : و حيات عمتي ال قمر ال واقفه هناك ديه ما همشي غير لما تيجي معايا تقوليلي البس اي
حور: انت رايح تتجوز يعني!….ما تلبس اي نيله ع دماغك
فارس: لا يظريفه مش رايح اتجوز
حور: امال؟
فارس: خارج مع مؤمن
حور: طب ما تخرج بأي حاجه هو مؤمن ده خطيبتك يعني؟
فارس خبطها بالمخده ال كان ماسكها: ما تبطلي لماضه و تعالي شوفي البس اي و اخلصي
حور و هي بتقوم بتذمر: اووووف ……جايه جايه
_____________________
انا حور محمد و ال بيكلمني ده فارس ابن خالي و ليه اخت فريده …انا و فريده عندنا 18 سنه ف تالته ثانوي يعني …فارس اكبر مننا بتلت سنين ف كليه طب و مؤمن ال كنا بنتكلم عليه ده يبقى جارنا من واحنا صغيرين و هو قد فارس بس ف كليه حاسبات ومعلومات …و هنعرف اكتر بعدين
_______________________
حور: خالو حبيبي حبيبي حبيبي
احمد بضحك : حوريه حبيبه خالو …تعالي
حور: عامل ايه
احمد : انا تمام انتي اي اخبارك و مش بتذاكري لي
حور و هي بتبص لفارس ال واقف بيضحك بجنب عينها: اعمل اي بقا ربنا رزقني بابن خال ناوي يسقطني السنه دي
فارس: عايزه حاجه انتي …بتقولي حاجه؟
حور: لا يرخم مش عايزه حاجه …تعالى بقا نشوف ام اللبس عشان الحق اطلع اذاكر قبل الدرس …. و بعدين اختك فين ما تشوفك هي اللبس
فارس: أصلها زعلانه عشان ضربتها ع قفاها الصبح …بذمتك دي حاجه تزعل؟
حور بتريقه: اطلاااقااا …هي بتستهبل فعلا….كملت بصوت عالي …..يلا يا فارس يلااا
دخلو جوه و احمد اتكلم بضحك : ربنا يهديكو يا عيال
________________________
بليل حور و فريده راجعين من الدرس
مؤمن: ازيكم يا بنات
حور : كويسين الحمد لله
مؤمن ابتسم لفريده: عامله ايه يا فري
فريده ابتسمت بكسوف: الحمد لله
مؤمن بابتسامه: شكلك قمر اوي انهارده …بس البلوزه دي طويله سيكا
فريده: ايدا طويله!!…. طيب انا ممكن اقصرها لو شكلها وحش
مؤمن: انتي حلوه ف اي حاجه بس بقولك رأيي
حور واقفه مصدومه من ال بيتقال
حور: اي داااااا!!!!……يلا يا فريده … بعد اذنك
______________________
حور و هي بتشد فريده و بتدخلها الاوضه و قفلت الباب
حور بعصبيه: هو اي ال كان بيحصل تحت بقا عايزه افهم
فريده ببرود: اي ال حصل !…مفيش حاجه
حور: امال بتكلمي الواد ال تحت ده كده ليه …
فريده: بكلمه ازاي! دا مؤمن صاحبنا من صغرنا و زي اخونا
حور: مفيش حاجه اسمها اخونا يفريده ….. ده كان زمان ….مؤمن واحد غريب و انتي اتعديتي حدودك يا فريده
حور: انا متعدتش حدود ولا حاجه انتي ال اوفر و فاكره نفسك شيخه
حور: اي ال بتقوليه ده !!
فريده : بقول بلاش تبقي شايفه نفسك مثاليه يا حور
_ انتو صوتكم عالي لي و اي ال بتقوليه ده !
فريده بصت للدخل بصدمه و خوف و حور واقفه بظهرها و عينها بتدمع
_ردوا علياااا ….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد