Uncategorized

رواية خطأ أفقدني عذريتي الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم ميساء عنتر

 رواية خطأ أفقدني عذريتي الفصل الثلاثون 30 بقلم ميساء عنتر

رواية خطأ أفقدني عذريتي الفصل الثلاثون 30 بقلم ميساء عنتر

رواية خطأ أفقدني عذريتي الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم ميساء عنتر

ف شقه ادم ورحمه”
ادم قرب منها شالها ودخل الحمام فتح الدش وحطها تحته 
رحمه : هاااح ومسكت ف ادم اي ف اي 
ادم  بضحك:انتي مش راضيه تصحي فا قولت استعمل الشده معاكي شويه 
رحمه:طب اطلع برا بقي 
ادم بغمزه:اطلع اي بس احنا هناخد شاور سوا
رحمه بخجل:ا ادم اطلع ونبي 
ادم : تؤ تؤ وقرب منها بحب وباسها بعمق 
(نسييهم بقي)
*****
ف شقه ايهم 
ايهم صحي ع صوت عياط مي 
ايهم قام شالها بحب:صباح الخير ي اميرتي انتي جعانه ي حبيبتي شالها وقام دخل المطبخ حضر الرضعه بتاعتها وأكلها
ايهم بحب:بالهنا يروحي 
مي ضحكت ضحكه الاطفال البريئه اكنها فاهمه كلام ابوها 
ايهم قبل ارنبه انفها وقعد يلعب معاها 
…….????…….
ف البلد ” 
جلال:هيام انتي زعلانه مع هارون يبنتي 
هيام : لا ي حبيبي هشام  هيجي ياخدني باليل 
جلال بحب: بجد هتمشي وتسبيني 
هيام : مقدرش اسيبك هجيلك كل فتره والمره الجايه بقي يبقي معايا ادم ومراته وابنهم 
جلال بحب:ع خير ي حبيبتي 
****
ف بيت هارون 
هشام:احم هو هو انت لي ي عمي مدايق اني نمت مع انجي مع اني هتجوزها اهو 
هارون بصوت عالي: ملكش دعوه ادايق ولا لا دي حاجه خاصه بيا 
هشام بحزن من معاملته:ماشي انا هروح اجيب طنط هيام 
هارون بقرف:بالسلامه 
هشام مشي وهو مدايق من طريقه هارون مش فاهم اي حاجه 
……..
بالليل”
ف البلد 
هيام بحب:وحشتني ي حبيبي
هشام حضنها ودمع:وحشتيني اكتر
هيام بادلته الحضن بحب اموي:يلا ي حبيبي ع نمشي 
هشام:يلا 
هيام ودعت ابوها ومشيت مع هشام 
هيام:هشام اطلع ع ****
هشام:اوكيه 
****
ف بيت هناء وعصام” 
هناء:انا خايفه ايهم ميعرفش يتصرف مع مي اوي ي عصام 
عصام:متقلقيش دي بنته حته منه هيحطها ف عينه انا واثق فيه 
هناء:يارب يارب 
عصام:انا هطلع لاسماعيل شويه
هناء:ماشي هعمل اكل خفيف كدا ع تتعشوا 
عصام:ماشي ي حبيبتي 
*******
هشام:احنا جايين هنا ليه 
 هيام:تعالي بس دلوقت تعرف 
هشام : تمام يلا 
هيام : بس أقف هنا 
هشام وقف بص حوليه وبصدمه:ان انجي 
هيام بدموع:انجي كانت حامل ويوم الولاده جالها نزيف وجبناها المستشفي 
هشام بصدمه:حامل ونزيف و ولاده 
هيام:انا عارفه انك عملت علاقه مع انجي قبل كدا 
هشام بص ف الارض بحزن 
هيام بدموع:انجي بنتي ي هشام 
هشام بصدمه: ايييي 
هيام بدموع:انا حملت بعد ادم ف توأم ولما ولدت هارون قالي أنهم ماتوا 
هشام بصلها بانتباه
هيام بتكمله:والايام عدت  عادي بس انا كنت تعبانه من فكره اني خسرت ولادي الاتنين 
هشام:عرفتي منين ان انجي بنتك 
هيام بتنهيده:سمعت هارون بيتكلم ف الفون مع واحد اسمه فاروق وبيقوله ان انجي بنت هيام بس انا اخدتها لمراتي التانيه ع هيا مش بتخلف وقولت لهيام أنها ماتت مع الولد 
هشام بصدمه:يعني انجي تبقي اخت ادم 
هيام:ايوا وانا ف البلد حد جه البيت وقال إن ف حد بيولد لما روحت كانت انجي بس من النزيف البيبي مات ونقلناها المستشفي هنا 
هشام بدموع:مش لاقي اي حاجه اقولها ع كدا عمي هارون كان بيعاملني وحش الفتره ال فاتت 
هيام : حصل خير انام مش زعلانه منك ي حبيبي يارب انجي تفوق وتتجوزوا 
هشام:يارب ي حبيبتي 
سمعوا صوت حاجه دبت ع الارض 
هشام قام بسرعه دخل لقي انجي واقفه ع الارض فاقده الوعي 
هيام جريت نادت دكتور
الدكتور:هيا فاقت بس جالها صدمه من حاجه ف فقدت الوعي ساعه وهتفوق عن اذنكو 
هشام:معقول سمعتنا واحنا بنتكلم 
هيام:اكيد سمعت ربنا يقويها يارب 
******
ف بيت هارون
هارون : هما اتاخروا كدا ليه بس ياربي 
وقام لبس ونزل راح ع البلد وهو ف الطريق 
هارون بيحاول يرن ع هيام واخيرا جمع 
هارون:انتي فين ي هيام كل دا 
هيام:احنا جايين فى الطريق 
هارون لسي هيرد هوووب عربيه نص نقل جت خطبت ف عربيته 
هيام بقلق:هارون ف اي ال الصوت دا انت كويس 
هارون وهو يسلب أنفاسه الاخيره:ا ا انا بحبك اوي سامحيني ي هيام 
والفون وقع من أيده واغمي عليه 
هيام بصراخ:هارررررون 
هشام:ف اي 
هيام:هارون هارون عمل حادثه يلا نروح نشوفه هو كان جاي البلد 
هشام:يلا بسرعه 
واخدها ركبوا العربيه كل دا وحد ماشي وراهم 
وصلوا مكان الحادثه الاسعاف وصلت وشالته 
هيام ماسكه أيده وبتعيط:هارون ونبي قوم مقدرش اعيش من غيرك عشان خاطري 
هارون بيحاول يتكلم:ا انجي بنتك قوللها تخلي فاروق يقول الحقيقه 
هيام بعياط:انا عرفت كل حاجه وانجي عرفت قوم بالسلامه ع تبقي عيله سوا 
هارون بدموع ونفس متقطع:هتوحشيني 
….بابا 
هشام:انجي اي ال جابك انتي تعبانه 
انجي بدموع قربت من هارون:انا مسامحاك قوم يلا 
هارون ابتسملها وغمض عينه 
هيام:هاروووون 
انجي فضلت ساكته مش بتتكلم 
هشام للدكتور:ماله ماله 
الدكتور:البقاء لله وحده 
*****
تسريع احداث”
فات سنه علي موت هارون 
رحمه وقفت جمب ادم مكنتش بتسيبه ولا لحظه 
ادم عرف ان انجي أخته واتقبلها بحب 
وخلفت حوريه”
هشام فضل ورا انجي لحد ماصلحها واتجوزوا 
مي كبرت سنه وبكره عيد ميلادها ايهم مبسوط بيها اوي 
يوم عيد ميلاد مي 
العيله كلها موجوده 
عصام:بما أن كلمنا موجودين ندعي لهارون ومي بالرحمه 
كلهم قرأوا الفاتحه ودعولهم بالرحمه 
هشام:بمناسبه أن كلنا متجمعين ف انجي حامل 
ادم حضن انجي بحب اخوي:الف مبروك ي حبيبتي 
انجي بحب:الله يبارك فيك ي حبيبي 
كلهم باركوا لهشام وانجي 
ادم:يلا ناخد صوره عائليه بقي 
الكل:يلا 
وقاموا وقفوا واخدوا صوره عائليه وكل واحد جوا قلب حزن لفراق شخص عزيز ع قلبه????
#تمت
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *