روايات

رواية تاج الزين الفصل السابع 7 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الفصل السابع 7 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين البارت السابع

رواية تاج الزين الجزء السابع

تاج الزين
تاج الزين

رواية تاج الزين الحلقة السابعة

زين: ليه بقي ي ستي مش حينفع يعني ينفع انك
تركبي مع حد غريب في الوقت المأخر دا و مينفعش
تركبي معايا طب ي ستي اعتبريني سواق التاكسي
و اركبي
تاج / تمام بس ما كنتش عاوزة اتعبك معايا
زين: ولا تعب ولا حاجه يلا اركبي
تاج ركبت جانبه
زين: تحبي تسمعي حاجة معينة
تاج بفرحة / ل محمد حماقي
زين بمرح / عارف انتي حتختاري اغاني حماقي
و تامر حسني و معظم اغاني رامي جمال الان
دول المطربين المفضلين عند انت زي مانتي
متغيرتيش
تاج بصدمة: انتي عرفت الزاي
زين بلخبطة بعد ما ادرك ما قاله انا ككنت بخمن ايوه
انا كنت بخمن بعد ما لكيت الفرحة في عيونك
فحمنت انك بتحبي تسمعي اغانيهم كمل وبيداري
توتره بمرح / انا علي كدا بعرف اخمن كويس ولا انا غلطان
تاج بشك / لاء يا أستاذ زين حضرتك مش غلطان وانا فعلا بحب اسمعهم انا بس افتكرت شخص في حياتي كان بيعرف يلي بحبه من غير ما اتكلم
بعدين سرحت و نست انها بتتكلم مع زين
كان بيعرف من نظرة عيني يلي انا عاوزاه و مكنش بيتأخر عليا و بيجبهولي كان بيعرف انا بحب ايه و بكره ايه كان متفهم جدا معايا كان بس بيقولي
اتمني اى امنية و انا احققهالك كان كل ما فيه حد
يزعلني كان بيروح يتخنق معاهم علشاني حتي لو انا يلي غلطانة تعرف حصل موقف و انا عندي 8 سنين كنت في تانية ابتدائي كانت في بنت معايا في الفصل كانت علطول بتضيقني و بتغير مني الان انا كنت بنوتة شطورة في الفصل في مرة قالتي انتي وحثة و بثعة و انتي مش صحبيتنا و مسكتني ضربتني و بعدها مشت انا قومت اجري علي الحوش زعلت كتير و عيط سعيتها زيني شافني وقالي
زين بقلق / تاج من يلي مزعلك بتعيطي ليه
تاج بدموع و شهيقات طفولية / زيني هو انا وحشة و بشعة و و ممفييش ح حد بيحبي وو يستاهيل
ان ي ي كووون ث ث ثدقتي
زين بغضب مين يلي قالك كدا ي تاج احكيلي
تاج بدموع زين جوبني الاول هو انا وحثة و بثعة
زين ببتسامة مين يلي قالك كدا يا تاجي لا انتي من وحشة ولا بشعة انتي كيوت و حلوة و شبه باربي
و اشطر بنوتة و كيوتة اشوفتها في العالم انا عاوز منك وعد كل ما حد يزعل تاجي تيجي تقوليلي ماشي يلا بقي قوليلي مين يلي مزعل تاجي
تاج ببتسامة / وعد ي زيني كل ما فيه حد يزعلني حاجي اقولك و انت تيوح تضيبه و تجيلي حقي
مناي هي يلي قالتلي انتي وحثة و بثعة وضربتني بث عوييتني فان وبتشاور علي اديها ما كان ما خربشتها منار
زين بغضب بيدريه ببتسامة تاجي خليكي هنا متتحركيش من هنا و انا رايح و جاي تاني حخدك و نروحم نجيبلك شوكلت و ايس كريم و نوديكي الملاهي ايه رايك
تاج بفرحة / بجد ي زيني حتجيبلي ثوتلت و ايث تريم و نيوح الملاهي هيبيههه زيني حيوتيني الملاهي
زين بفرح لفرحتها بجد و بعدها كمل بتوعد بس خليكي هنا متتحركيش وعد
تاج / وعد
سعيتها راح اتخنق مع منار و خليها تيجي تعظر مني
زين / تاج اضربيها زي ما ضربتك و خربشيها زي مخربشتك متسبيش حقك لحد
وفعلا انا ضربها و قولتلها انتي يلي وحشة و انا حلوة من يوميها و مفيش حد قدر يضربني تاني في وجود زيني و بعدها اخدني و روحنا الملاهي و جابلي شوكلت كتير و ركبنا المرجيحه فريح بعض و مناكلم الايس كريم
تاج /زين انت بطلي انت زي جنتل مان انت خليت منار تعتظى مني و جبتلي حقي
زين بحنين / تاجي و انتي شبه عروسة الباربي و كمان انتي مغلضيش هي يلي غلضانة سواء انا موجود ولا لاء مش عازاكي تسيبي حقك لحد اتفقنا توعديني
تاج / وعد من تاج ل زين و احنا حنفضلم اصدقاء
الأبد
تاج فاقت علي صوت فرملة العربية
تاج و دمعة تزلت علي خدها من غير ما تحس
تاج بزعل / انا اسفة انا مش عارفة انا الزاي حقيتلك
زين بخنقة من دموعها بعدها ابتسم انها لسة فكرا ذكريتنا
زين ببرود بيداري ابتسمته / لا يهمك يلا انزلي وصلنا علي بيتك
تاج / شكرا لحضرتك بس كنت قولها حتي ببتسامة بلاس البرود دا
زين ببرود / يلا اطلعي علشان غلط كدا وقفتك
تاج انتبهت لوقفتها تاج بخرج مرسيه ل حضرتك
زين / يريت يلي حصل النهاردة ميتعتش تاني
تاج في نفسها / في دا مستحيل دا انا لو متأخرتش حيحصل معجزة
تاج / انشاء الله تصبح علي خير
زين / و انتي من اهل الخير و بعدها مشى بعد ما اتأكد انها طلعت بيتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: إيمان محمد
زين وصل الڤلة دخل ملقاش حد يا دادة يا دادة نعمة
نعمة / نعم يابني في حاجة
زين / رغد فان و اياد وصل ولا لسة
نعمة / الانسة رغد فوق في اوضيتها و استاذ اياد في اوضة الرياضة
زين / طب عرفيهم اني جيت و عضريلنا السفرة عمال ما استحامة و انزل
بعد 15 دقيقة زين نزل لقى اياد و رغد قعدين علي السفرة و كان لابس تشيرت نص كوم اسود و بنطالون اسود
زين / عاملين ايه في الجامعة و امتحانتكم امتة
اياد / انا الحمد الله فل الفل يا باشا
زين / انا حكلملك سيف تدرب في شركته منها
تستفيد و تاخد خبرة علي اعلي كفأه و انا لما اشوفك مجتهد و بتتعب علي نفسك حفتحلك شركة بإسمك و انتي ومديرها و دا طبعا بعد التخرج ايه رأيك
اياد بفرحة بحماس / بجد يا زين انا اجتهد اكتر و ارفع راسك دايما وحخليك فخور بيا دايما
زين بامتسامة / و دا يلي انا عاوزة
ايه يا رغد ساكتة ليه
رغد بتنهيده / مافيش يا زين انا بس مرهقة شوية
و الايام يلي عندي فيها محضرات انا وتاج اكتبهالك في ورقة و ابعتهالك و زي ما انت عارف ممنوع نغيبم و بنسبه الامتحان ف التدريب في الشركة وهو دا الامتحان دا بنسبة بمادة معينة وهي للمادة الهندسة بالديكورات يلي هي الاساس و اهم مادة اما المواد التانية زى العربي و الانجليش و المواد دا في احنا منبتحانهم لوحدهم وهما لسة محددوش ميعاد الامتحانات دا لما يتحددت اكيد اعرفك
و انا و تاج بكرا عندنا محضرات و حن خلصم الساعة 2 الطهر و بعدها حروحم علي الشركة
زين ببرود / تمام ماشي و انا ابعتلكم السواق يجيبكم
بس مش المفروض صحبتك كانت تعرفني
رغد / هيا حتتصل عليك و تخبرك حتلاقيها بس نست ولا حاجة
زين بصلها و سكت شوية
بعد شوية
زين / تمام انا طالع ننام تصبحم علي خير
رغد / وانت من اهل الخير
اياد / وانت من اهل الخير
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: إيمان محمد
زين طلع غرفته و نام علي السرير و ساند دراعه علي راسه و بيفكر في تاج و ذكرياتهم و الزاي يخليها تحبه ذي ما هو بيعشقها و ياترى لما تعرف اني انا نفسه زين حيبقي رد فعلها ايه لما تعرف بس اكيد ح ييجي يوم و تعرف الحقيقة مش بتستخبة كتير انا اخبارها الان تاج اكره حاجة تتكرها الكذب انا اخبارها بكل حاجة بس مش دلوقتي لما القيها بدأت تحبني و نتأكد انو مافيش حد في حياتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاج دخلت البيت تاج بمرح / يا ناس يلي هنا ية اهلينا انتم معنديكوش بنات تسألو عليها
محمود / تعالي يا لمضة جيتي في وقتك تعالي كلي
تاج / السلاااااموووو عليكووووو
محمد / وعليكم السلام و رحمة الله و بركاته ايه قوليلي يومك كان عامل ايه في الشركة
تاااج / استهدي بالله ياحج كدا و انا بعد ما ناكل احكيلك علي كل حاجة بتفصيل الممل بس خليني ناكل الاول الان كلاب بتصوصو في بطني
شمس / كلاب و بتصوصو متنفعش بتهوهو واضح ان كل تفكيرك في الاكل بس
تاج / املاه يا بنتي الأكل ثم الكلام علشان تعرفي تشغلي عقلك و تركزي انتي بتقولي ايه
ايه بقي عندكم اكل ايه،
هاجر / عندنا رز و طبيخ كفتة و طبيخ بسلة و فراخ و محشي كوسة من يلي بتحبيها
تاج قعدت فريح شمس / بسم الله الرحمن الرحيم
تاج بتاكل بنهم شديد / اممم تسلم ايدك ي هاجورة
بجد الاكل تحفة انتي متعرافيش انا كنت جعانة قد ايه
هاجر بابتسامة / بالهنا و الشفا ي حببتي حتلاقيكي يا حبة عيني مأكلتيش من الصبح
تاج بغباء / من قالك انو مأكلتش البت رغد بعتت تجيبلنا 10 سندويتشات كبدة 10 سندويتشات حواوشي و معاه مخلل و 5 كريب شاورما و فرخة مشوية و معاها طحينة و سلطة و 3 كياس شبسي من الواحد 15 جينة و ايه تاني يابت يا تاج تقريبا دول بس
هاجر متنحلها بصدمة / بس
تاج بزعل / شوفتي بقي يا هاجور كان المفروض تجبلنا 3 فرخات مشوية مش واحدة
هاجر بغضب قلعت الشبشب من رجليها متحدفه علي تاج امشي يابت من هنا دا كله و جايه جعانة دا انا قولت زمانهم مجوعينك اتاريكي انتي يلي مفجوعة
تاج بغباء / مسكت السبشب تسلميلي يا حجة قولك زوق
هاجر و هي تكاد تنجلد / امشي ي بت من قدامي
ح تجلتيني و نخطي حيعلي عليا بسببك
تاج / طب استني يا حجة لما اخلص اكل انا جوعانة
هاجر لسه ح تحدفها ب الفردة التانية كانت تاج جرت من مكانها علي غرفتها
تاج من ورا الباب / تصبحم علي خير
دا كله و محمد و محمود و شمس نازلين ضحك علي اخيرهم محمد من بين ضحكاته انا مش عارفة تاج دا طلعة لمين هههههه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: إيمان محمد
تاج في غرفتها اخدت شاور و طلعت و كانت لابسة بجامة زهري و مرسوم عليها ميكي موس و عاملة شعرها قرنين قطة و منزلة قصة علي جبينها كل يلي يشوفها يقول طفلة شكلها كيوت بلون البجامة يلي لايق مع لون عيونها بشعرها الاسود الحرير
و نامت علي السرير و عنضت عنيها و ظهر قدامها صورة زين و بعدها فتحت عنيها بسرعة يخبر دا انا معرفتوش انا عندي محضرات بكرا و ح نتأخر لما اتصل عليه اعرفه احسن ما يديني محضرة علي التأخير بكرا و بعدها رنت علي طول
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين كان نايم و بيفكر في تاجه بعدها فاق علي صوت الفون بيرن بيبص علي الاسم و بعدها ابتسم لما لقاها تاج
اخفي ابتسامته بمهارة و رد ببرود / الو
تاج / و عليكم السلامة و رحمت الله و بركتاته
زين ببرود / ماشي و بعدين
تاج / انا عاوزة استأذن حضرتك اني اتأخر بكرا الان انا عندي محاضرات و حنخلص علي الساعة 2 ف
أنا اتصلت استأذن من خضرتك
زين / تمام و بكرا لما تيجى عرفيني بس حتضي في بالك اخرك الساعة 40 : 2 بلكتير تبقي في الشركة
و ممنوع التأخير و تبعتيلي الايام يلي يبقي فيها عندك محاضرات تمام
تاج / تمام حضرتك تصبح علي خير
زين / و انتي بخير
قفلم و كل واحد فيهم نامم و هما بيفكرم في المستقبل

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تاج الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *