رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الفصل الثالث 3 بقلم عائشة نصر
رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الفصل الثالث 3 بقلم عائشة نصر
رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) البارت الثالث
رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الجزء الثالث
رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الحلقة الثالثة
عمري ما تخيلت أن اهلي يحبوا اختي اكتر مني………انا بكر*”هكوا بكر*”هكوو!
لطف بتخبط على باب الاوضة
لطف : يسرا…..لقينا اختك… صاحية
يسرا : ل لا يا ماما نايمة
لطف : ماشي يا حبيبتي….انا بس كنت عايزة اقولك عرفنا يمنى فين
يسرا : ماشي
لطف بتفاجأ : ماشي!
خرجت من الاوضة وراحت بصت على سليم لقته نايم راحت قعدت مع عدي في البلكونة
لطف : مين اللي ضربها
عدي : لسا معرفتش بكرة الصبح هروح ل أصحاب المحلات اللي حوالين المكان اللي لقيتها فيه وأشوف الكاميرات
لطف : أما اشوفه هموته
عدي بشك : أهل ابوهم مجوش قريب
لطف بتوتر : ها ا اه أيوة اخو محمد جه عماد كان عايز يشوفهم وكدا والبنات كانوا نايمين وكان عايز يدخل عليهم بالغصب وسليم صده
عدي بعصبية : وانا طبق لب
لطف : لا يا حبيبي والله بس مرضتش ادوشك
عدي بعصبية : انا هوريه ازاي يمد أيده على بنتي
لطف : في دليلك يا عدي الناس دي وحشة ايو خلينا بعيد عنهم احسن
عدي : وانا كمان وحش بس مع اللي ييجوا على بناتي ومراتي
لطف : ربنا يخليك لينا يا رب ويبارك لنا فيك
تاني يوم في المستشفى عند يمنى
لطف : الف سلامة يا عيون ماما ربنا ما يحرمني منك ابدا يا رب
يمنى : الله يسلمك يا ماما
يسرا ببرود : الف سلامة يا يمنى
يمنى : الله يسلمك يا روحي وحشتيني اوي يا يسرا
يسرا : امم وانتي كمان
يمنى : في اي يا يسرا بتكلميني كدا لي
يسرا : عادي يعني بكلمك ازاي
يمنى : انتي زعلانة مني في حاجة
لطف : خلاص يا بنات مش وقتوا…..وانتي يا يسرا الفردي وشك شوية مش ناقصة
يسرا بنفخ : يووه انا مروحة
وخدت شنطتها من على الكرسي ومشت
يمنى : في اي يا ماما مالها
لطف : هتلاقيها تعبانة يا حبيبتي مش مهم المهم انك بقيتي كويسة
يمنى : بحبك يا احلى ماما
لطف : وانا بموت فيكي
يسرا كانت راجعة تعتذر ل يمنى عن طريقة تعاملها بس لما سمعت الكلام دا رجعت مشت تاني
عند عدي وسليم ف القسم
الظابط : والله اللي ظاهر قدامنا هنا جسم شخص ووشه مش باين وحضرتك قولت الناس اللي عاملين معاكوا مشاكل ومحدش فيهم مشتبه ولا له علاقة باللي حصل للبنت ف كدا مفيش حاجة
عدي : يا باشا كدا حق البنت هيضيع اعتبرها بنتك
الظابط : والله مفيش حاجة ف ايدي اعملها
عدي : طب واي الحل
الظابط : خلاص اتحاسبوا ف الآخرة بقى
عدي اتعصبت اوي وطلع من القسم ركب العربية هو وسليم وراحوا ل يمنى قضوا طول اليوم هناك مع يمنى ويسرا في البيت لوحدها
عند يسرا
يسرا : يابني فكك كدا كدا معتش بيفرق معايا الاول كنت فاكرة أن هما مش بيحبوني وبيحبوا يمنى اكتر مني بس دلوقتي اتاكدت من دا
محمد : يا بنتي مفيش أهل مبيحبوش بنتهم هما بس تلاقيهم مشغولين في يمنى
يسرا : ولا يحبوني مش فارقة كدا كدا
محمد : المهم أن انا بحبك
يسرا : طب هروح انا بقى عشان ورايا حاجات كتييير اوي اعملها
محمد : هتوحشيني
يسرا : باي
قفلت يسرا ومسكن الموبايل وهي بتبصله حاسة أنها بتعمل حاجة غلط ولي اصلا بتعملها وهي عارفة أنها غلط!
عدي وهو بيخبط على باب الاوضة
عدي : يسرا ممكن ادخل
يسرا : اتفضل يا بابا
عدي : عاملة اي
يسرا : حمدالله
عدي : اي كنت سامعك بتتكلمي كنتي بتكلمي مين
يسرا بتوتر : دي واحدة صحبتي كانت بتسأل على يمنى
عدي بشك : اممم وقولتلها اي
يسرا : قولتلها أنها بقت كويسة وكدا يعني
عدي : ماشي…….هجيب اكل اجيبلك
يسرا : اه ياريت اي حاجة بقى
عدي : اشطا
بعد ساعة جرس الباب بيرن أن الدليفري وصل
عدي وهو بيفتح الباب وبيطلع فلوس من المحفظة مش مركز
عدي : حسابك كام
عماد : بنتين توأم وضربه بالبوكس في وشه!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لم أنضج بعد 2)