Uncategorized
رواية جواز عرفي الفصل العاشر 10 بقلم شجرة الدر
رواية جواز عرفي الفصل العاشر 10 بقلم شجرة الدر
رواية جواز عرفي الفصل العاشر 10 بقلم شجرة الدر |
رواية جواز عرفي الفصل العاشر 10 بقلم شجرة الدر
رنا…..اي مسخره الي بتحصل هنا دي يا أستاذ
كريم …..انتي مين يابت انتي
ازي تكلمني كدا انتي متعرفيش انا مين
رنا …..اعرف انك وحد مش محترم ازي دي يحصل في شركه محترمه
ليدخل إليها رجل يدعي جلال في ٤٠من عمره و مساعد المدير
كريم…..مين دي يا جلال
جلال …..انسه رنا دي تبقي بنت صحاب شركه
رنا …..انا جايه امسك شغل هنا
كريم ….انتي بقا تعرفي حاجه عن شغل هنا ولا جايه وسطها
رنا تجهلت كلم وجهت الكلام لي جلال …….لو سمحت يا استاذ
جلال ….جلال
رنا ….لو سمحت يا استاذ جلال في اجتماع لشركه كمان عشر دقايق في يا ريت تقول الموظفين
خرجت بره
_____
مريم…….بنت سيف بيه
جلال …..اه
كريم …..دي صاروخ ياض
جلال …..اتلم دي مش زي الي عرفتهم قبل كدا ماشي
كريم …..ولا يجو جنبها حاجه والله
اما رنا
رنا عرفت مكان اوضه الإجتماعات رحت قعدت بدأت موظفين انهم بجو لكن كريم ما اجي العشر دقايق خلص
بدأت رنا تكلم بس بالانجليزية انا ترجمت علي طول????
رنا…..نحن جميعنا نعمل في هذا الشركه كل لها ضور وضور مهم لكن هناك عطل صغير جعل سهم شركه في نزول لا هو في مقرر الأساسي في مصر هذا قصر علي جميع الفروع منها هذا الشركه انا هنا لعالج هذا العطل انتم أيضا ساتسعدون في هذا حل لان نحن عائله وستسعدوني في هذا المرحله صعبه علي جميع
خلصت الكلام كل سقف ليها
هي راحت الي جلال الي فهمها طبيعيه الشغل
رنا ….انا عايزة ملف المشكله الي توجها الشركه
الموظفة…..تمام يا فندم
قعدت رنا طول ليل تفكر في حل المشكله هي تفكر في فهد
سبت القلم مسكت دماغها بيدها
بصت علي باب
رنا بصدمه ….فهد انت تعمل هنا اي
فهد قرب منها خذها في حضنها
رنا بعدت عنو قلت ايك تقرب مني تاني
فهد ….لا يا رنا انا وانتي محتاجين بعض
خدها في حضنو جامد خير ما عرفت تتحرك كانت عملها تضرب علي صدور هي بتعيط تقول ابعد عني لغيه ما هديت في حضنو
قامت رنا من نوم في مفزوعها
رنا هي تنهج ……دي كان حلم اهدي يا رنا
بصت حولينا لقت صبح جايه هي نامت هنا
رنا …..ابعتيلي قهوة علي مكتب
سكرتيره ….تمام يا فندم
______
في جهه اخر
مجهول ……هي دلوقتي في شركه
فهد …واه عايزه انا الي كل معلمات عن الي اسمو كريم دي
مجهول …..يوصل يا باشا
_________
عداااا سنه رنا بقت تشغل كل وقتها تقريبا بقت سيدها أعمال
هي بدأت تاخد كروس عالج في سر لتعفي من الادمان
شركه كبرت بقت زي الاول وأحسن كمان
وفهد كانت رنا وحشتو اوووي كان بيطلب من رجالتو يصورها يبعت لها صورها
_____€
رنا ..ابعتيلي كريم علي مكتب
سكرتيره ….تمام يا فندم
بعد وقت قليل دخل كريم
كريم …..ااااي وحشتك
رنا ….اقعد بطل هبل
رنا هي تنظر الي ورق …..هتقبل مستثمر الجديد امتي
كريم …..لا هو مطلبنيش عايز يشوفك انتي
رنا بصت لو كدا
رنا…..انا ليه هو مش انت مدير
كريم ….لو عرفتي مكان الي عايز يقبل فيها
رنا …..قول ما انت مبخرجش ورق الي مصيب ????
كريم ….انا والله حرم هو عايز يقبل في مصر????????
رنا بصت بدأت تتذكر الماضي دموع تزال علي خديها
كريم …رنا مالك
رنا بخوف…..هاااا لا مفيش هو اسمو اي
كريم….فهد الألفي والله اسمو لوحدها يخوف
رنا بدأت قلبها يدق بسرعه حولت تمسك نفسها بصعوبة
رنا …..ارفضو مش هستثمر مع اي رجال أعمال من مصر
كريم …..صدقيني لو تعاقدن مع شركه هتعدي كل غير فيده الي هترجع الي شركه فكري ردي عليها
رنا …..حاضر يا كريم هفكر رد عليك
خرج
رنا ببكاء ،…..لسه بتخافي من ماضي انسي ركزي في شغالك
_________
رنا رواحت البيت ما قدرت تستحمل لي آخر اليوم
غيرت هدمها دخلت الحمام عشان تستحمي هي دموع اخترت مع حياة قعدت في أرض الحمام
رنا ببكاء … ليه الدنيا كل ما حول انسي ترجع تفكري ليه اااااااااهااااااا ااااااااهاااا????????????????????????
خرجت من حمام لبست سالبتها كلمت أبوها
الاب …..الو يا رنا عملها اي يابنتي
رنا ….انا كويسه يا بابا انتو عملين اي
الاب ،…..احنا كويسين الحمد الله وترجعي امتي بقا يا بنتي
رنا……ان شاء الله رجعه بكري او بعد بكرة
الاب بفرحه …بجد يا رنا
رنا ….انا لله بجد هقفل بقا سلام
الأم،…..تجي بسلامه يابنتي اما اروح أفراح امك
رنا ….هههه سلملي عليها اصلا انتو وحشتني اوووي
قفلت رنا
لتذهب الي سرير تذهب في نوم عميق
________
في يوم جديد
تستيقظ رنا ترتدي فستان ازرق طويل عملت شعرها ديل حصان
اخدت مفتيح العربيه ذهبت الي شركه
طلبت قهوه اجيت بعد وقت دخل كريم عليها
كريم….صباح الخير
رنا …..صباح نور تشرب اي
كريم ……لا انا شربت قهوه عملتي اي في موضوع
رنا….. انا فكرت
كريم …..هااا قولتي اي
رنا ..هروح بس هتيجي معايا هتكون انت الي بتكلم معاه مش انا
كريم ….يعني انتي وفقتي
رنا ..تقدر تقول كدا
كريم بنتصار …..yes هنمشي النهارده بليل
رنا …..ابقا عدي عليها بليل خدني معك
ماشي
عدااا الوقت
اتي ليل ذهبت رنا الي بيتها جهزت الشنط كريم اجي خدها مشيو علي مطار
ركبت الطياره بعد ما عمل بعد الاجرات لي سفر
بعد عده ساعات وصلت الطائره مصر العزيزه
رنا….تعالي احنا رايحين علي بيتي ابويا
كريم …..بيت سيف بيه
رنا….اه
كريم …..دي انا ليه شرف يلا
ركبت العربيه بدا يتحرك
وصلت البيت هي تشتق الي عائلته
الأم بدموع ….وحشتني يا بنتي وحشتني اوووي
رنا …..انتي اكتير يا ماما خلص بقا بطلي عيط
كريم…….اذيك يا طنط
رنا ……كريم يا ماما مديري في شغل
الاب…..نورتي بيتك يا بنتي
اخدها بحضني
رنا …..منور بي اهلو يا بابا
كريم …اهلا يا سيف بيه
مد ايدو
الاب سلام عليها ضغط جامد علي ايدها
الاب ……اهلا رنا كانت بتشتكي منك
رنا …..انا محصلش ????
كريم…لو سمحت يا عمي ايدي هتهرسها
الاب ……دخلو انت وقفين ليه
كريم لي رنا …..طب والله لوريكي انا عرفت دلوقتي هو عمل دي كلو ازي اه ايدي ????
رنا …..انا مالي ????
دخلت قاعدت في أجواء عائلية
كريم…..مش يلا يا رنا عندنا شغل
رنا ….استني اغير لبسي اجي
€_______
طلعت اخدت شور
لبست فستان اسود طويل بحملت فردت شعرها لبست عليها جزمه بكعب
نزالت تحت كان كريم مستنيها
رنا …..مش يلا
كريم بهيم فضل بص ليها مش بتحرك
رنا ….كريم يلا
ماشيت كريم وراها
ركبت عربيه بدا يتحرك
رنا ……هو الاجتماع فين
كريم …..في بيتو
رنا بصدمه……ننننننعم