روايات

رواية زوجوني مختل عقليا الفصل السادس 6 بقلم يارا علاء

رواية زوجوني مختل عقليا الفصل السادس 6 بقلم يارا علاء

رواية زوجوني مختل عقليا البارت السادس

رواية زوجوني مختل عقليا الجزء السادس

زوجوني مختل عقليا
زوجوني مختل عقليا

رواية زوجوني مختل عقليا الحلقة السادسة

امجد بوجع:اه امجد ال انتي اجوزتيه إجبار امجد ال انتي حبيتي واحد غيره وجرحتيه.
خديجه بدموع:امجد انا اسفه والله سامحني انا بحبك انت والله .
امجد بقهر ووجع:بتحبني انا هههه ولا بتحبي معاذ .
خديجه قربت منه وقالت:بحبك انت والله انا ندمانه انا غلطت انا معرفتش قيمتك الا بعد ما انت مشيت سامحني وتعالي نبدء صافحه جديده .
امجد:خلاص يا خديجه معتش في وقت خلاص فات الاوان انا كنت جاي اخد هدومي واطلقك ومتقلقيش هتاخدي كل حقوقك هسيبك تعيشي حياتك .
خديجه دموعها نزلت وهو راح نحيت الدولاب وطلع هظومه وحطها في شنطة وقفلها وبعدين بص لخديجه وغمض عينه وبعدين فتحها وقال:خديجه انت ط(قبل ما يكمل خديجه اكلمت بسرعه).
خديجه قالت:انا حامل.
امجد بص بصدمه وسكت مكلمش ف خديجه قربت بدموع وحطت أيده علي بطنها وقالت:انا حامل في ابنك يا امجد حامل في شهرين .
امجد:ازاي وانا مش لمستك الا مره.
خديجه:انا بردك استغربت وروحت كشفت وسالت الدكتوره وهي قالت :عادي مش لازم تكون لامسني اكتر من مره.
امجد اتنهد وكان فرحان من جواه بس قال:تمام انا هطلقك بعد الولاده وانا ال هصرف علي الطفل ال هيجي وعليكي لغايت أما تقومي بالسلامه انا همشي .
خديجه حضنتها بدموع:لا بالله عليك متسبنيش انا اسفه علي كل حاجه عملتها فيك سامحني ارجوك وحياة ابنك ال في بطني انا بحبك يا امجد .
امجد :معتش في داعي لكلامك ده يا خديجه لما انا كنت بحبك انتي محبتنيش بس دلوقت حبتيني انا حسيتي انك هتخسريني انا هعيش معاكي بس لغايت انا تولدي وبعد كده كل واحد هيروح في طريق .
خديجه بحزن:تمام.
امجد اخد الشنطه ودخل اوضة الاطفال وخدجه قعدة بحزن وقالت في نفسها:انا لازم اخليه يحبني مهما حصل انا بحبه ومش هسمع ليه يبعد عني .
______
(في فيلا معاذ)
معاذ رجع من الشغل وهو حاسس بتعب ودخل اوضته لاقي حور بتعيط يصلها بقلق وقال:مالك يا حور انتي كويسه .
حور بصتله بدموع ومردتش .
معاذ وقلبه بيزجعه علي منظرها قال:طب في حاجه حصلت طب في حاجه بتوجعك طيب .
حور هزت راسها بدموع ف معاذ شدها لحضنه وطبطب عليها وقال بحنيه:مكسوفه تقوليلي يعني .
حور هزت راسها بلاء.
معاذ بعدها بضيق وقال: امال في اي.
حور بشهقات: ا انا حامل.
معاذ بصدمه:بتهزري صح.
حور :لا مش بهزر انا بقول الحقيقه.
معاذ:وانتي بتعيطي عشان كد .
حور:اه.
معاذ:طب لي.
حور بدموع:انت نسيت انك اجوزتني عشان تصلح غلطتك يعني مش حبا فيا وكده كده انت هتطلقني وتاخد مني الطفل.
معاذ :لا مش هعمل كد وبعدين مين قالك اني هطلقك واخد الولد انا عمري ما تحرم طفل ما أمه انا اه اتجوزتك عشان انا غلطت وكان لازم اصلح غلطتي بس انا دلوقتي بحبك.
حور بعدم تصديق:لا انت بتكذب عليا انت بتحب خديجه .
معاذ : اممم طب و انتي عرفتي ازاي.
حور:من الصور ال في دولابك وكاتب إسمها عليه.
معاذ:طب تعرفي اني رميت الصور دي واني مش بحب حد غيرك وتعرفي اني كنت شايل هم انك تطلبي الطلاق وانا مش عاوز اطلقك بس مش هعرف ارفض واجبرك تعيشي معايا غصب عنك بس الحمدلله مش هنتفرق انا وانتي دلوقتي في طفل هيقربنا من بعض اكتر بس انتي موافقه تعيشي معايا .
حور:اه موافقه بس مش عشانك ده عشان البيبي.
معاذ :ماشي يا ستي المهم انك تفضلي معايا اكلتي ولا لسه.
حور:لسه.
معاذ:طب تعالي ناكل سوا.(واخدها ونزلوا ياكلوا سوا وبعدين طلعوا الاوضه )
معاذ :غمضي عينك.
حور:لي.
معاذ:غمضي بس.
حور :ماش (وغمضت عينيها ومعاذ أحدها وقفها قدام المرايا وطلع علبه فيها سلسله دهب وحطها علي رقبت حور .
معاذ:فتحي عيونك.(حور فتحت عينيها وبصت علي السلسله )
حور بصدمه:دي ليا.
معاذ:اه ليكي.
حور:بس دي الماس وغاليه اوي.
معاذ بحب:مفيش حاجه تغلي عليكي يا ام صهيب.
حور:صهيب.
معاذ:اه مش عجبك .
حور:لا حلو اوي .
معاذ:ماش يا ام صهيب .
حور:يلا ننام.
معاذ:يلا .
حور راحت نحيت السرير ومعاذ ف حور قالت:رايح فين ياخويا.
معاذ بسخريه:كل ده واخويا حرام عليكي .
حور:اه مش عاجبك.
معاذ :لا عاجبني يلا ننام.
حور:ايوا يلا روح نحيت الكنبه.
معاذ:يرضيك ابو ابنك ينام علي الكنبه.
حور:اه يرضيني يلا روح لاما تطلع برا الاوضه خالص.
معاذ :خلاص يا ستي انام احسن علي الكنبه تصبحي علي خير.
حور بابتسامه:وانا من أهله.(معاذ راح علي الكنبه ونام وحور نامت علي السرير وشويه وقام معاذ ونام جنبها واخدها في حضنه)
______
مر شهرين وأمجد ومعاذ متبهدلين بسبب الوحم بتاع حور وخديجه المهم عدا عدا خمس شهور وخديجه ولدت وجابت بنت أما حور كان فاضل علي ولدتها شهرين .
______
(في المستشفي)
كانت خديجه نائمه علي السرير بتعب وأمجد قاعد جنبها ومستني انها تفوق وبعد ربع ساعه خديجه فاقت ف امجد يصلها بلهفه وقال:حمدالله علي سلامتك.
خديجه بحزن:الله يسلمك.
امجد:عاوزه تشوفي البنت.
خديجه هزت راسها بلهفه وهو جاب البنت من السرير ال كان في الأوضاع وحطها في حضن خديجه.
خديجه بدموع وفرحه:شايف يا امجد حلوه صح.
امجد بابتسامه: ايوا ماشاء الله ربنا يحميها.
خديجه بدموع :يارب امجد انت هتطلقني.
امجد بصلها شويه وسكت .
خديجه: انا والله بحبك متسبنيش.
امجد :خلاص يا خديجه فات الاوان كل واحد يروح في طريق انتي والبنت هتكوني مسئوله مني انتي وهي.
خديجه لفت وشها بدموع وقالت:تمام.
المهم امجد خرج ولاقه عمه جاي ف كان ماشي بس وقف لما متولي نده ليه.
متولي:استني يا امجد.
امجد وقف وقال:خير عاوز اي ياعمي الأملاك خدها وحقوق بنتك هتاخدها وهي والنت مسئولين مني.
متولي بحزن:بس انا مش عاوز حاجه انا عاوزك انت يا امجد عاوزك تسامحني ونبدء صفحه جديده انا عارف اني غلطان سامحني يابني وحياة بنتك ال جوه كان ساعت شيطان يابني بلاش تطلق خديجه وعيش انت وبنتك وانسي كل حاجه.
امجد ابتسم وقال:مسامحك يا عمي ومش عاوز اخسر مراتي وبنتي.
متولي فتح حضنه بفرحه وأمجد حضنه ومتولي طبطب عليه وقال:من النهارده انت ابني مش ابن اخوي ولو عاوزة حاجه اطلبها مني.
امجد بابتسامه:تمام يا بابا.
متولي:يلا بق خش لمراتك امجد هز رأسه ودخل باقه خديجه بتعيط ف قرب منها وباس راسها وقال:بطلي عياط .
خديجه قالت:انت اي رجعك.
امجد:انا رجعت عشان مراتي وبنتي.
خديجه بسخريه:مراتك ههه مش كنت هتكلقني.
امجد :لا يا خديجه مش هتخلي عنك انا اهون عليا الموت ولا اني ابعد عنك انتي والبنت.
خديجه بلهفه:بعد الشر عليك.
امجد ابتسم بحب وقال:اي رايك نبدء صفحه جديده انا وانتي وننسي ال حصل .
خديجه:موافقه.
الباب خبط ومتولي دخل وقال: حمدالله على السلامه يا بنتي.
خديجه بحزن:الله يسلمك يا بابا.
متولي قرب بحزن وقال:سامحيني حقك عليا عاوزك تسامحيني قبل ما اموت.
خديجه بلهفه:بعد الشر عليك متقولش كده انا مسمحاك.
متولي بفرحه: الحمدلله انكم سامحتوني قبل ما اموت .
امجد:متقولش كده يا بابا وبعدين انت مش عاوز تشيل جنه ولا اي.
متولي:لا طبعا هاتفها حبيبة جدها.
امجد اخد جنه وحطها في حضن جدها ومتولي قال:ماشاء الله ربنا يحميها ويحفظها .
امجد وخديجة آمنوا وراه وبعدين بداءو يهزروا ويضحكوا مع بعض.
____
عدا شهرين وحور ولدت وجابت ولد وسموه صهيب ومعاذ كان مبسوط فيه وحور .
حور:معاذ انت بجد بتحبني.
معاذ:بعشقك مش بحبك .
حور : بجد.
معاذ:اه بجد وانتي بتحبيني ولا لا.
حور بحب : انا بموت فيك يا ابو صهيب.
معاذ:احلفي.
حور:والله بحبك.
معاذ:يعني مسامحني رغم ال عملته.
حور:انا عارف أن انت كنت شارب يومها اكيد مكنش قصدك تعمل فيا كد.
معاذ عنيه دمعت وباس راسها وقال:ربنا يخليكي ليا يا بنت الاصول.
حور بحب:ويخليك ليا.

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زوجوني مختل عقليا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *