رواية أسد والمجهوله الفصل الستون 60 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الفصل الستون 60 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله البارت الستون
رواية أسد والمجهوله الجزء الستون
رواية أسد والمجهوله الحلقة الستون
لم يعد اسد قادرا علي تلقي كل هذه الص*دمات سكت ومردش استغرب الظابط من سكوته
مراد مقاطعا تلك الصمت. ازاي وبتهمه اي
نظر الظابط ل اسد قليلا وقال. ممكن تقعد عشان نتكلم
جلسو جميعهم
: انت كنت فين الاسبوع اللي فات
مراد. كان مسافر لشغل بره
: ممكن ياسياده الرائد يجاوبني هو انا اسف بس انت عارف ان ده شغل
اسد بتنهيده طويله. كنت مسافر في إيطاليا شركتي هناك
: احنا حاليا مش هينفع كلاامنا كده لازم نروح القسم ويتقيد كل اقوالك
اسد بتعب. انا هاجي معاك بس لازم اروم لمراتي دلوقتي هي في الع*مليات وهتول*د لازم اروح اطمن عليها واجي
: انا مردتش اجيب معايا ق*وه وجيت لوحدي نظرا لمكانتك وكلنا عارفين مين اسد الدمنهوري وطارق ابن عمك ليه افضال عليا شخصيا بس انا طلعلي دلوقتي امر ضبط وإحضار ولازم ارجع وانت في إيدي
اسد. انا قولتلك مراتي بت*موت في المستشفى وداخله ع*مليه وجيتلك عشان اشوف في اي لكن انا مش رايح في حته الا لما اطمن علي مراتي واللي في بطن*ها
: تنهد بقله حيله وقال كده مفيش الا حل واحد وهو اني اجي معاك بس مش هنطول هما ربع ساعه بالكتير نطمن علي المدام وتيجي معايا
اسد وهو متجه الي الباب. تمام انا هاجي معاك في اي حته بس اشوف مراتي الاول
مراد. متدايقش منو بس هو عندو مش*اكل كتير جدا وغير كده مراتو تعبانه اوي
: الف سلامه عليها خير إن شاءلله
مراد. اسمك اي صحيح
: مؤمن
مراد. طيب يلا نلحقو وخرجو خلف اسد واتجهو للمستشفي مره اخري
fℓσяiɒα мαɢєɒ
••••••••••••••••••••••••••••
كانو واقفين كلهم علي اعص*ابهم وبيدعو ربنا ان قلب تقوم بالسلامه هي وابنها نفسهم يفرحو بإن فرد جديد دخل العيله ومش من اي حد كفايه ان هو ابن اسد ده كله كان تفكير سحر اللي كانت ماسكه المصحف وبتقرأ منه ودموعها تنزل بغزاره إقتر*ب منها فهد وجلس بجانبها علي الكرسي واخذها في احض*انه لكي يحاول تهدئتها
كانو الفتيات يجلسون بجانب بعضهم وهم في حاله لا يرثي عليها
علي لطارق. روح هديهم مينفعش كده
طارق وعلي إقت*ربو منهم
طارق. ممكن تهدوا وادعولها بس وربنا اكيد هيقومها بالسلامه
رنا ببكاء. انا خايفه عليها اوي ياطارق
طارق وهو يلم*س علي خد*ها ويمس*ح دمو*عها. متقلقيش خاليكي واثقه في ربنا افتحي مصحفك واقري فيه وادعيلها عقبال متخرج بالسلامه وانتو كمان يلا
ام*سك علي يد زينب
طارق. رايحين فين
علي. ثواني بس هنطلع نشم هوا ونيجي وخرج خارج المستشفى وخلفه زينب
وقفو في منطقه هادئة قليلا
علي إقت*رب من زينب بهدوء. انتي كويسه
هزت زينب رأسها دون ان تتكلم
لكن فجأه اخذها علي في احض*انه وضم*ها اليه بق*وه
علي. متفضليش ساكته كده عيطي
اكن زينب كانت مستنيه الكلمه دي وبدون اي مقدمات انف**جرت في العي*اط وعالي صوت شهق*اتها قليلا ض*مها اليه علي اكثر وهو بيطب*طب علي ضه*رها
علي. بس خلااص اهدي مش هيحصل حاجه
زينب بعياط. انا خايفه عليها اوي انا اعتبرتها اختي
علي. ششششش اهدي متقلقيش هي هتبقي كويسه ادعيلها بس
ظلو علي حالهم لمده قليله حتي ابتعدت زينب عن علي بهدوء
نظر علي الي ملاامحها الجميله حتي عند بكائها مس*ح دموعها بيده وإقت*رب منها وبا*س خد*يها ببطء ونه*م
علي. دلوقتي بقيتي احسن صح
زينب بإبتسامة. اه احسن
علي. طيب عاوزه تدخلي ولا تشمي نفسك هنا شويه
زينب. لا يلا ندخل نطمن عليهم لكن قبل صعودهم السلم وصل اسد ومراد ومؤمن
اسد بلهفه. في جديد
علي. لسه في العم*ليات
سابهم اسد وصعد الي المستشفى
علي نظر للواقف بجانب مراد بإستغراب
مراد. ده مؤمن زميلي
علي وهو يصافحه. اهلا بيك
مراد. طيب يلا نطلع بدل الوقفه دي
fℓσяiɒα мαɢєɒ
••••••••••••••••••••
بعد مده من الت*وتر صدع صوت بكاء طفل نهضو جميعهم وعلي وجوههم إبتسامه وفرحه كبيره إق*ترب ادم من اسد واخذه في اح*ضانه
ادم. مبروك ياصحبي
نهض اسد سريعا وإتجه الي الممرضه فور خروجها ب البيبي
: الف مبروك بنوته زي القمر شبه مامتها
ش*الها اسد بخفه وبخوف ويد مرتعش”ه إقت*ربت سحر منه بسرعه. خالي بالك يااسد اهدي هاتها عقبال متهدي
لكن لم يرد عليها اسد وظل ينظر اليها كانت صغيره جدا ولكن كانت ملامحها هاديه مثل قلب
فاق اسد من شروده علي صوت ممرضه اخري
: شوفو القمر اللي شرف ده ولد زي القمر شبه اختو
رفع اسد نظره بصدمه هو وكل الموجودين حم*ل علي البنت من اسد
وامسك اسد الولد بخفه وعلي وجهه إبتسامه بلهاء
طارق بضحك. اي يانم*س ده انت قا*”در
ضحك اسد رغما عنه وهو ينظر للولد بشده فكانت ملاامحه حاده مثله تماما لم يشبه قلب علي الاطلاق
سحر بفرحه. مشاء الله مشاء الله اي الجمال ده
كل ذلك ولم ينطق اسد بكلمه بل ظل مبتسم بشده
: واخيرا بيبي كمان زي القمر
نظرو جميعهم بص*دمه الي اسد واسد نظر ايضا بصدمه الي الممرضه
اسد بصدمه. ده كمان ابني
إنفج”ر علي ضاحكا وهو يطبطب علي تلك الصغيره اللتي بين يده
امسكت سحر بالبيبي الذي بين يد اسد
وحمل اسد البيبي الاخير بخفه
علي انف*جر ضاحكا من منظر اسد . ده انت مق*طع السمكه ود*يلها ليها حق مراتك تتع*ب كده
لكن انتبه اسد وفاق من صدمته تلك. قلب عامله اي
: لحد دلوقتي حالتها مستقره بس لازم تقعد معانا كام يوم عقبال متتحسن والحمدلله الاطفال كلهم كويسين
اسد. طيب انا ممكن ادخلها
: اكيد طبعا اتفضل بس هي نايمه دلوقتي من التعب
اسد وهو يدخل الغرفه. مش مهم مش مهم
دخل اسد الغرفه واق*ترب من قلب سريعا وقال بلهفه. قلبي فتحي عيونك ياحبيبتي شوفي شوفي ربنا رزقنا ب ٣ اطفال بنوته وولدين ربنا رزقنا فتحي عيونك ياقلبي وحشتيني
: معلش ياباشمهندس لازم حضرتك تطلع عقبال منجهزها وننقلها اوضه عاديه
با*س اسد قلب من خد*يها ونهض
مؤمن لمراد. احنا كده اتأخرنا يامراد لازم نطلع دلوقتي علي القسم عشان ميحصلش مشاك*ل
مراد. تمام استني انا هروح اناديه واتجه مراد ناحيه اسد الواقف ينظر ل اطفاله بإبتسامه
مراد بهمس في اذنه. اسد لازم نتحرك دلوقتي
رفع اسد نظره الي مراد بإستغراب. نتحرك علي فين
مراد. لازم نروح القسم دلوقتي
تذكر اسد و ابعد نظره عن اطفاله. طيب يلا
مراد. مش هتقولهم
اسد. لا مش دلوقتي عشان ميتخ*ضوش علي الفاضي اما نعرف الاول اي الموضوع
مراد. تمام يلا بينا بسرعه قبل ميلاحظو
خرج اسد ومراد ومؤمن بخفه دون ان يلاحظهم احد وانطلقو الي القسم
fℓσяiɒα мαɢєɒ
•••••••••••••••••••••••
بعد مده طويله وصلو الي القسم وتم التحقيق مع اسد
مؤمن. انت متهم في سرقه اسر السيوفي
اسد بإستغراب. اسر ازاي
مؤمن. في صفقه تمت بينك وبينو من قريب
اسد. انا عمري معملت اي صفقه مع اسر بسبب المشاكل اللي بيني وبينو
مؤمن. الورق اللي معانا بيقول غير كده واكمل بصراحه مش دي بس
اسد بترقب. في اي تاني
مؤمن. انت متهم في سر*قه المكن اللي في شركه جاسر و حرق مخزنو
اسد بصدمه. جاسر….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسد والمجهوله)