روايات

رواية عبر الزمن الفصل الثاني 2 بقلم شهد محمد

رواية عبر الزمن الفصل الثاني 2 بقلم شهد محمد

رواية عبر الزمن الجزء الثاني

رواية عبر الزمن البارت الثاني

رواية عبر الزمن الحلقة الثانية

حبيبه بغضب :بقلك يا ياوليه انتى خدي العجلتين بتوعك دول وبرا شقتى ياختى
سوسن بصدمه :انتى اجننتي يابت
حبيبه ببرود :بصراحه طول عمري اسمع عن الكوتشي الى بينور لاكن اول مره اشوف الشبشب
ضربت سوسن على صدرها وهى تقترب من حبيبه:ليا كلام ده يامقصوفه الرقبه يا الى متربتيش
حبيبه بزعيق:من النهارده تخلي البقرتين دول يخدموكي لاكن مش فبيتى فشقتك تحت ده بييتى والى يقعد يقعد باحترامه
هاجر وهى تقارب منها بغضب وكادت تمسك شعرها لاكن امسكتها هى من شعرها اولا :اسمعى ياحرمه ياصعرانه منك ليها انتى وكلب البحر الى برا لو سمعتلكم صوت في بيتى بعد ما ارجع هوريكم ايام سوده سامعه ياروح امك
هاجر بألم : سامعه سامعه
تركتها حبيبه وخرجت الى الصاله واخذت مفتاح الشقه وقالت :فكري تغيري الكلون وانا برا وهتباتى في ق*برك سامعه ياسوسن بابنت غوايش
سوسن بخوف :سا سامعه ياختى من عنيا
تحركت حبيبه صوب المرحاض لتقابل عصام ابن خاله هاجر وخطيبها بالإجبار وهو يخرج منه ليقول :خشي اكويلي القميص
حبيبه بردح :ليه ياعين أمك مش*لول
عصام بغضب :انتى اتجننتى يابت
سحبت سك*ينه الفواكه الموضوعه على الطاوله لتقول وهى تقترب منه :اه اجننت وهش*ق كرشك الى واخد الشقه كله ده نصين لو موسعتش من خلقتى
سوسن بخوف :تعالى تعالى بسرعه ملكش دعوه بيها
تحرك عصام برعب بينما دخلت الحمام ببرود واغلقت الباب اتنظر في المراه بفرحه وصوت منخفض:انا مش مصدقه انى قدرت ارد عليهم يس يس
اخذت دش لاول مره كما تريد وتوجهت لغرفتها وقررت تسريح شعرها وان ترتدي ملابس مرتبه ولم تنسي الفلاشه التى طلبها عبدالله منها وتوجهت للجامعه بالطبع كانت جميله توجهت ناحيه مرام التى لم تعرفها في البداية قالت :انا حبيبه يابت مالك
مرام بعدم تصديق وهى تدور حولها :بت انتى عملتى فنفسك ايه
حبيبه :استحميت
مرام بقرف:كل ده كان جلخ يعوو
حبيبه بفرحه عارمه وهى تحتضنها :انا بحبك اووي انا النهارده لاول مره اتخانقت معاهم وخدت مفتاح الشقه من غير ما استأذن انا فرحانه انى بقيت اعرف اخد حقي
مرام بتسأل:هو انتى شربتى الى ادتهولك
حبيبه :اه هو انتى جبتيه منين
مرام حكت لها ماحدث بعد رحيلها من عند رياسم العرافه
حبيبه بزعل :لا انا مش هعمل كدا انا عايزاه يحبنى عشان انا حبيبه لاكن مش هعمل حاجه واضحك عليه وعلى نفسي
مرام لإقناع:مهى نفعت معاكي ليه متنفعش مع عبدالله ببقي
حبيبه بتفكير:هنحطها ازاى
مرام :مككن نجيبه البيت عندك بحجه الفلاشه وتعمليله عصير وتحطيها فيه ايه فكره جهنميه صح
قطع الحديث توجه عبد الله لهم :ازيك يامرام هى صحبتك مجابتش الفلاشه
مرام بستغراب مهى اسألها: عبدالله بستغراب:مين دي قريبتها يعني
حبيبه باندفع :لاء حبيبه ياخويا
عبدالله :اسف بس انتى متغيره يعنى و
حبيبه بفرحه :و ايه ها
عبدالله :الفلاشه
كشرت حبيبه لتقول بتمثيل :يالاهوي نسيتها النهارده
عبدالله بحزن : النهارده اخر يوم كدا مش هلحق
مرام : وليه بيت حبيبه قريب ممكن نروح ونجيبها بعد الجامعه
عبدالله بعدم اهتمام :ماشي نخلص محاضره التاريخ و نمشي
توجهوا كعا لقاعه المحاضرات بينما حبيبه قلبها يرقص من الفرح
مرام وهى تزغدها :انتى هتريلي على الولا بطلي تلزيق شكلك مفضوح اووي
قبل انتهاء المحاضرة تحدث الدكتور : البحث السنادي هيكون موحد عن المقابر الفرعونية وهيكون جماعي يارت تتعاونوا مع بعض عشان عليه درجه النجاح في الماده
مرام :كان ناقص ده كمان
عبدالله بحمحمه :يلا عشان نروح ولا ايه
حبيبه :يلا
بعد ان توجهوا لسياره عبدالله ووصلوا لمنزل حبيبه صعدوا الشقه لتقول هاجر :ماما الحقي البت المزغوده دي جايه راجل البيت
حور اختها : ملكيش دعوه بيها وبعدين حرام عليكي اصلا ممكن يكون زميلها وجاي يساعدها في حاجه
سوسن :لازم نشوف مين الواد ده لحسن تجبلنا نصيبه
تحركت الى الشقه وطرقت الباب لتفتح حبيبه وتكشر :جوز الغربان وبومه على راسهم لامؤخذه ياحور انتى مش من الغربان
حسام :وسعى يابت اما نشوف مين الراجل الى انتى جايباه ده
حبيبه :اتلم لشبشبلك
عبدالله بستغراب:في ايه
مرام بحرج:ها مفيش اشرب العصير
عبدالله بستعجال :لا مش هينفع ترك الكوب وصعد الى الصاله وقال :شكرا ياحبيبه على الفلاشه اسف لو عملتلك مشكله
حبيبه ومرام كانوا يقفون على الباب ليودعزا عبدالله فيما رحل امسك حسام العصير وبدا يشرب منه حتى تجرع الكوب كاملا حبيبه بلطم :انت هببت ايييه
نظر لها حسام بستغراب ليقول :في ايه يابت كل ده عشان لم يكمل لانه سقط مغشيا عليا
صرخت سوسن :حسااام ابننني و…….

يتبع….

لقراءة لفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية عبر الزمن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *