روايات

رواية فيروزتي 2 الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية فيروزتي 2 الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية فيروزتي 2 البارت الثاني

رواية فيروزتي 2 الجزء الثاني

رواية فيروزتي 2 الحلقة الثانية

 

فيروز : مني دخلي الكشف
مني الممرضه : حاضر يا دكتوره
_________
فيروز :أذيك يا قمر عامله ايه دلوقتي
ملك طفله مريضه عند فيروز و بتحبها جداََ : الحمد لله
فيروز : يا خلاثي يلا وريني قلب ملك الجميل
وضعت فيروز السماعه الطبيه على قلبها و أتمت الكشف عليها
فيروز:ملك يا حبيبتي يلا استنى بره عشان هقول لماما حاجه
ملك : حاضر يا فيوز
فيروز قفلت الباب خلفها
فيروز : مدام امل في اخبار مش كويسه
امل بحزن ممذوج بخوف : في ايه هي كويسه
فيروز : اهدي انتي لازم تبقى قويه
امل بحزن : تمام انا بحاول
فيروز : تب دلوقتى لازم الجراحه تدخل و لازم نعمل عمليه
امل ببكاء: يعني في امل انها تعيش
فيروز : انتي إيمانك كبير و ان شاء الله تعيش في ناس كتير عملت عمليات و عاشت و بقت احسن
امل : تب هنعملها امتى
فيروز : في أقرب وقت هحدد المعاد مع الدكاتره هنا و هكلمك في التلفون
امل : شكراََ ليكي يا دكتوره
فيروز : الشكر لله
خرجت امل وجدت ملك جالسه و اخذتها و ذهبت إلى بيتها لتخبر والدها
و تكملت فيروز كشوفتها و هي حزينه على ملك فهي صغيره على هذه الحاله و لاكن هذا قدرها
________________
رحيم انتهى من كشوفاته و ذهب ليأخذ حور و يعودا للمنزل
رحيم خبط ع الباب
فيروز : اتفضل
رحيم : دكتورتي عامله ايه
فيروز بحزن : الحمدلله
رحيم بخوف : في ايه انتي تعبانه
فيروز و هي تمسك يديه لتطمأنه : لا يا حبيبي انا كويسه
رحيم : امال في ايه
فيروز : ملك لازم تعمل عمليه لان حالتها ساءت
رحيم : متقلقيش يا حبيبتي ان شاءالله هنعملها و تخف و تبقى احلا من الاول
فيروز : لازم نحدد معاد بسرعه
رحيم و أخذها في حضنه : ان شاء الله هنحل الموضوع
__________________
في فيلا رحيم بعد انا عادو
أدام : انتو اتأخرتو ليه
فيروز : معلش يا روحي
أدام : هنروح عند سيلا امتى
فيروز و بصت في ساعه هاتفها : اوبس ده الوقت اتأخر
أدام بحزن : انا رايح اوضتي
فيروز : استنى يا أدام معلش
تركها أدام و ذهب
رحيم : بالذمه ده عندو اربع سنين ده اعقل واحد فينا
فيروز بضحك : تب روح صالحه ع ما اخد شاور
رحيم : أمري لله
_______________.
في غرفه أدام
دخل رحيم وجده مستلقي على الفراش و هو حزين
رحيم : أدام حقك عليا هوديك بكره
أدام : انتو بتقولو كده و مش بتودني
رحيم : اخر مره هوديك بكره
أدام بفرح : هيه هيه ماشي انا هنام بسرعه عشان توديني
رحيم : تب انتا عملت واجبك
أدام : ايوه داده خليتني اكتبه
رحيم : شطور يلا نام
___________
عند فيروز اخذت شور و ارتدت بيبي دول باللون الأسود و فردت شعرها البني و وضعت القليل من الروج و الحجات دي 😂
ووقفت أمام المرأه تتأمل مظهرها ووجدت انا بطنها ظهرت فهي أصبحت في الشهر الثامن
وجدت يد تمسكها من خصرها بحنيه و اقترب رحيم من رقبتها و طبع قبله رقيقه
رحيم : فيروزتي بتفكر في ايه
فيروز : بطني بقت كبيره و شكلي بقى وحش
رحيم : و مين قال كده انتي جميله في كل حاجه
فيروز : انتا بتقول كده عشان تجملي
رحيم خلع حاكيته و قميصه وقال: يعني بقول كده عشان اجملك
فيروز بتوتر : انتا هتعمل ايه
رحيم بضحك : هوريكي هجملك ازاي
فيروز ابتسمت بخجل و قام رحيم بحملها و ذهبا
مش هكمل يا جماعه انتو عارفين 😂
____________
انتهى ياسين من عمله
ياسين : علا يلا نمشي
علا بإبتسامه : حاضر يا دكتور
ياسين : هتيجي اوصلك
علا: مش عايزه اتعبك
ياسين : و لا تعب و لا حاجه تعالي
صعدو الي السياره طوال الطريق كان يعم الصمت تحت نظرات من بعضهم البعض
ياسين : ايه الصمت ده احنا وصلنا
علا بكسوف : شكراََ يا دكتور تعبتك.
ياسين : و لا تعب و لا حاجه
علا : مع السلامه
ياسين : مع السلامه
_______________
ذهب ياسين لمنزله فهو يعيش لوحده و ذهب إلى غرفته و جلس ع فراشه و قام بنفتح صندوق كبير
ياسين : فاضل تكه و ضحك بشر

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فيروزتي 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *