Uncategorized

رواية حطمت أحصاني الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

 رواية حطمت أحصاني الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر
رواية حطمت أحصاني الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

رواية حطمت أحصاني الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

روز : انا ايه 
صقر : لا لا مافيش اصل افتكرت حاجه شبها يعني فا استغربت 
روز : اها 
صقر : بصي اولا انا مش هاقدر اقولك مثلا روحي بيتك لان دا في خطر علي حياتك ثانيا هاتفضلي في بيتي لحد ان شاءالله ما نشوف حل نرجعك بيه 
روز : لا لا انا مش هاقدر اتقل علي حضرتك اكتر من كدا 
صقر : انا قلت كلمه وهاتتسمع وعندك اوضه فوق بتاعتك 
روز: حاضر وشكرا جدا علي وقفتك معايا 
صقر  : عندك لبس  جبتهولك ان شاءالله يعجبك ويجي مقاسك 
روز بحرج : شكرا جدا وطلعت تجري 
صقر: انا ليه حاسس بحاجه ناحيتها 
وبعدين نفض الفكره من دماغه وراح علي مقابلته 
عند جاك : كله بقا تمام 
صقر : ايوا المهمه نجحت كدا وكله بقا تمام 
جاك : طب كويس تعالي نشوف ارباحك كام 
وفاجاه دخل عليهم مايكل 
مايكل : انتو قاعدين هنا وانا خسرت كل اللي ليا مش المفروض احنا شركه 
جاك : مش انت دخلت من ورانا الشحنه 
مايكل : قصدك انك ورا اللي حصلي 
جاك : مش بالظبط كدا انت اللي غبي وغبائك اللي وصلك لكدا 
وبعدين حصل بينهم مشاجره 
صقر : اهدي يا مايكل مافيش حاجه بتتحل كدا 
مايكل : هاقتلكم 
جاك : اللي بيقتل حد المجموعه بتصفيه انت ناسي اقعد واتكلم علي قدك 
مايكل قعد وهو عايز يموتهم كلهم 
مايكل : عايز فلوسي اللي نصبتوا عليا فيها 
جاك : مالكشي فلوس 
مايكل :ماشي وشاور لرجالته 
وبدأ اصطادم بين الاتنين وصقر انسحب 
بعد فتره جاك اتصاب 
جاك: غبي ومش هاسيبك وقتل مايكل 
صقر : ايه اللي عملته دا
جاك : االي يحاول يغدر عقوبته القتل 
صقر : اوك انا ماشي وشوف هاتعمل اي في جثته 
وسابه ومشي 
عند ياسمين 
احمد : بقولك ايه انتي عارفه اني بحبك فيها ايه اما تيجي نقعد في الشقه علي راحتنا 
ياسمين : لا شقه لا احنا كدا حلوين 
احمد بخبث: قولى انك مش واثقه فيا 
ياسمين : انت عارف اني بحبك 
احمد : خلاص اثبتيلي
وبعد إلحاح 
ياسمين وافقت انها تروح معاه 
احمد : بجد مش مصدق انك نورتي شقتي 
ياسمين : بنورك ياحبيبي 
وقعدوا مع بعض 
احمد: حبيبتي هاروح اجيب حاجه نشربها 
ياسمين بدلع : ماشي ياروحي 
قام جابلها عصير وحطلها فيه مخدر 
ياسمين بصتله بحب وبعدين شربت العصير 
احمد فضل يتكلم معاها وبعدين ياسمين بدأت الصوره تختفي ادامها لحد ما وقعت 
احمد خدها الاوضه 
واعتدي عليها 
بعد مرور خمس ساعات 
محمود : بنتك فين مش باينه من الصبح 
ناديه: تلاقيها سهرانه مع زمايلها 
محمود : والله انا مش قلقان غير من البت دي 
ناديه : مالها ان شاءالله 
محمود: مملهاش 
ياسمين بدأت تفوق 
لاقيت نفسها من غير هدوم 
ياسمين : يا نهار اسود يا نهار اسود ايه اللي حصل لا لا مش معقول قامت جري تدور علي أحمد مالاقيتهوش فضلت ترن عليه فونه مغلق 
ياسمين: هاعمل ايه في المصيبه دي 
قامت لبست وراحت بيتها
ناديه : كنتي فين يابت لحد الفجر ابوكي لو عرف هايقتلك
ياسمين : ايه ياماما هو كل يوم نفس الحوار كنت مع صحابي انا طالعه انام 
وطلعت فوق اترمت علي السرير وفضلت تعيط علي اللي وصلت ليه 
فتحت ماسنجر لاقيته عاملها بلوك 
ياسمين : اه لو اشوفك ونامت 
صقر روح البيت 
صقر : اميمه نادي علي الهانم اللي فوق علشان تنزل تاكل 
اميمه: حاضر يابيه وطلعت وهي متغاظه
روز : حاضر نازله اهو
ونزلت 
صقر : عامله ايه دلوقتي بقيتي احسن 
روز بكسوف : اه كويسه 
صقر : طيب اتفضلي اقعدي كلى 
روز : لا لا انا مش جعانه
صقر : انا قلت ايه اتفضلي 
روز قعدت تاكل جنبه 
صقر : بصي يا روز علشان انا اعزب وكدا وماينفعشي تقعدي معايا كدا علشان ماحدش يتكلم عليكي لازم نتجوز وان شاء الله جواز علي ورق تمام وكمان علشان اقدر اجبلك حقك وبعدين لو حابه نطلق مافيش مشكله 
روز شرقت بعد كلامه
صقر قام جري شربها
روز : انا انا مش عارفه اقول ايه وكمان لسه عدتي ماخلصتشي 
صقر : عارف انا بس بعرض عليكي 
روز بصيت في الطبق : طاب طاب مش هاتقربلى
صقر : لا انا قلتلك كلمه وماحدش هايعرف بالجواز دا مفهوم علشان شغلي ماينفعشي فيه جواز 
روز : حا حاضر  
وشكرا جدا علي وقفتك جنبي 
صقر : مافيش شكر علي واجب اتفضلي علي اوضتك
روز طلعت فوق وفضلت تفكر فيه : ايه الهبل اللي بعمله دا وبفكر فيه ليه هو عايز يساعدني بس 
وبعدين اقنعت نفسها بالكلام دا 
عند صقر : انا ليه اما بشوفها بحب اقعد معاها ايه اللي بيحصلي مش فاهم في ايه وبعدين نفض الفكره ونام 
بعد ساعه 
روز ماقدرتشي تنام ونزلت علشان تشرب 
روز : اكيد.كله نايم اما انزل علطول واطلع
في نفس الوقت صقر ماجالوش نوم ونزل يعمل اي حاجه يشربها 
روز جات تشرب ميه 
صقر : انتي بتعملى ايه كدا
روز بصدمه والكوبايه وقعت منها
روز : انا انا والله كنت بشرب 
صقر : واللي يشرب ينزل بالمنظر دا
روز كانت نازله بترنج ضيق ومسيبه شعرها
روز : انا اسفه والله افتكرت كله نايم 
صقر قرب منها: واللي يفتكر كله نايم ينزل بالمنظر دا 
روز : والله مش هاكررها 
صقر فاق : طب اطلعي فوق ومالاقكيش نازله كدا تاني فاهمه 
روز : فا فاهمه وطلعت تجري 
صقر شد في شعره : بتعملى فيا ايه حرام عليكي 
وبعدين طلع هو كمان 
روز : غبيه غبيه كان ينفع يعني انزل بالمنظر دا هايقول عليا ايه وفضلت تعيط وتستغفر ربها وبعدين نامت
صباح يوم جديد.
ابراهيم : يعني ايه مادبرتيش الفلوس
محمود : يعني ماينفعشي ابيع حتي اي حاجه من بتاعت اخويا
ابراهيم : وانا مالى
محمود : طب شوف حل تاني حتي لو هاشتغل عندك 
ابراهيم : لا عندي شرط تاني واتنازل
محمود بلهفه: ايه هو 
ابراهيم : تجوزني واحده من بناتك
محمود : نعم
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *