Uncategorized

رواية عذبني ولكن أحبني الفصل السابع 7 بقلم منة محمد

 رواية عذبني ولكن أحبني الفصل السابع 7 بقلم منة محمد
رواية عذبني ولكن أحبني الفصل السابع 7 بقلم منة محمد

رواية عذبني ولكن أحبني الفصل السابع 7 بقلم منة محمد

صحت لميس بس ملقتش ريم في الغرفه قامت وأخدت شورسريع ولبست چييبه بيضاء لنص الركبه وبلوزه حمراء وفكت شعرها الكستنائي على أكتافها بأريحيه حطت كحل داخل عيونها زادها جمال وروچ أحمر خفيف اطمنئت لشكلها في المرايه وابتسمت حست إنها رجعت لميس الأنيقه من جديد
ولون بشرتها الأبيض الصافي المشبع بحمره طبيعيه رجع ووشها نور تاني بعد ماكان دبلان وأصفر من العذاب اللي شافته أخدت فونها ونزلت
دخلت لغرفه الليفنج الكبيره جدا:السلام عليكم
عادل فتح بؤه:يا حلو و و و و وه
لميس اتكسفت وأأعدت جنب ريم
ريم بنصف عين: دولا حبيبي اقفل بؤقك لاتدخله دبانه
رنا اللي مقهوره من مدح عادل للميس وقالت بسخريه:ع إيه عاديه ويمكن اقل
لميس طنشتها خالص
رفعت عيونها شافت مروان بصصلها ابتسمت لما شافته”ياربي نفس نظرات رامي وابتسامته حست إنه تؤام رامي وافتكرته بيقول لها باعجاب:قمر يالموسي ياحظه اللي هتكوني من نصيبه طالعه ل أخوكي قمر”
ابتسمت بحزن ومروان استغرب لما شاف الحزن في عيونها عايز يعرف ليه كل ما تشوفه تبتسم وتسرح وتنقلب ملامحها للحزن
ريم : ايه رايك نطلع نتمشى
لميس انتبهت لها:Now
ريم:أيوه
لميس:بس أمل جايه دلوقت
ريم افتكرت:أيوه صح
مروان ابتسم “يا اااه والله إشتقت لها ولهبالها”
قطع تفكيره صوت موبيل ريم
ريم ردت: يا اهلا ……..هههههه…. طيب طيب باي
لميس: who
ريم بضحكه:أمل واقفه عند الباب ياويلي وسواد ليلي منها علي اخرها من دلوقت صابه غضبها عليا
نادت الخدامه وقالت لها تفتح الباب بسرعة
قامت رنا بغرور وطلعت من الليفنج
عادل قام:ياللا تشاو
طلع و مروان لسه قاعد عامل نفسه مشغول بالموبيل مش عايز يقوم
دخلت امل علي اخرها بعد ما عطت الخدامه جاكيتها
دخلت للصاله متعصبه:ريــــمــــو و و و و و و وه
لماشافت مروان قدامها كان هيغمى عليها لأنه شافها وهي شبه الساحره الشريره رجعت لوري بسرعه
البنات ماتوا من الضحك ع الموقف ومروان عايز يقوم يرقص “أخيرا شفتها بنت اللذينا اتغيرت وإحلـوت وإلا شعرها البني الحرير يلوح
ريم ميته ضحك:هههههههههه مـ مروان هههه قوم لا تطلعك بالجزمه هههههه
مروان ضحك وطلع مبسوط يفتكر شكل أمل كانت لابسه بنطلون أسود وبلوزه كت ورديه وشعرها البني مفكوك
دخلت أمل لليفنج ووشها بقي طماطم من الاحمرار مسكت ريم تهزها بغل :يــــا حمــا رررره   يــا زففففففففففففتــــه ليه مش قالت لي ان مروان موجو و و و ود ليييييه
ريم مش قادره تبعدها من الضحك:ههههههههههههه فرقع لوز ابعدي ههههههه آآه فضحتينا قدام لميس
أمل افتكرت لميس وبعدت عن ريم ولفت ع لميس ووشها لسه احمر اتصدمت لماشافتها ماتوقعتش تكون بالجمال ده ولابالخيال ده
أمل مصدومه وشاورت عليها:إنتي لميس
لميس ابتسمت:ايوه
أمل ببلاهه:احلفــــي كدا إنك لميس ومصريه كمان
ضحكت لميس :هههههه للدرجه دي شكلي بريطاني مش مصري
امل باعجاب:اســــم الله عليكي قمر ماشاءالله
لميس ضحكت وسلمت عليها ضمتها ريم فجأه :يااهلا والله بالهبله بنت عمي
قعدوا ولميس باصه ل أمل كانت بيضه ناعمه رقيقه شعرها بني ناعم لتحت كتافها عيونها كبار وبنيه وانفها حلو نحيفه وطويله شوي شكلها بيبي فيس
أتكلموا كتير وكانت أمل حبوبه بس شرسه يعني غريبه ناعمه اه بس تصرفاتها فيها شراسه عكس نعومتها
ريم :ياللا بنات عايزين نروح للمول
أمل شهقت:يانهار بحلوقي ليه فهودي نايم كدا
لفوا البنات لسه منتبهين انه فعلا نام علي نفسه نادت ريم المربيه وقالت لها تشيله لغرفته وتجيب شنطتها من فوق
اتصلت ريم ع السواق:آلو راج فينك …ايه…طيب طيب
قفلت معاه بخيبه:مع أمي
أمل بخيبه:خساره فاتنا المز
ريم ضربت كتف أمل: هبله ده حته سواق لحد دلوقت مهبوله بيه
أمل عملت نفسها دايخه: يالهوي مز ابن الايه اصل في الحقيقه عمري ما شفت هندي حلو غير اللي فالأفلام
ريم:اخرك عريس مصري بكرش وشنب وجللابيه توبي ههههه
أمل:عارفه انك عيله مسخة وعايزة الضرب
لفت ع لميس: بقولك ايه يا لموس ماعندكيش خال بريطاني مز
لميس ضحكت:لا
ريم ضربت كتف امل: هبله
أمل:هههههه لا بس بحسن النسل المصري
ريم اتخصرت:لا والله مالهم المصرين حلوين (بغرور) عندك اخواتي
أمل :أيوه صح أخواتك يهبلو و و و ولا أخوكي امير (حطت إيدها ع قلبها)يددددددد بح اخ ابن الايه مووووز موووز مووز
ريم بغرور:قولي ماشاء الله ….وبعدين مروان وعادل برضه موووز وتفاح وخوخ
أمل كشرت: لعععع امير أحلاهم
لميس ضحكت: بقولكم ايه اهدوا و دبروا لنا حد يوصلنا بدل مسابقة الجمال المصري اللي عملنها
أمل وريم:هههههههههه
لميس:طيب مش فيه سواق تاني رني عليه
ريم:محمد مسافر في إجازه
أمل بقرف:بلاش ارف احسن
لميس:ليه ههههه مش حلو
أمل بقرف:بكره ده مش بحبه غبي منه فيه
لميس وريم:ههههههههه
أمل:يلا مين هيوصلنا
لميس :لحظه السواقين كلهم هنود صح مين وصلني لماجيت هنا أول مره مش مصري
ريم: أه بس راج والباقي مصريين
لميس مستغربه: لخفنتوني ليه كم سواق هنا
ريم تعد علي صوابعها:واحد سواق بابا الخاص وكل واحد فينا له سواق خاص
لميس:حلوه دي محنطتنا هنا وفيه أكتر من سواق
ريم ضحكت:بحب أروح مع راج علشان أرفعلو  ضغطه هههههه وبالمره أتمرن ع اللغه الهنديه
أمل:طيب قومي خلي السواق يجهز العربيه بسرعه
ريم قامت وطلعت ومعاها موبيلها ترن ع السواق
نزل مروان وسمعها بتكلم السواق
مروان بعد ماقفلت ريم:أنا هوصلكم
ريم مستغربه:خلاص كلمت السواق
مروان طلع موبيله:لا أنا هوصلكم في طريقي يلا
ريم: تمام انا هطلع اجهز وانزل
حط الموبيل عند ودنه:ألو سامر جهز عربيتي ….لا عربيتي الخاصه
دخلت ريم ع البنات:يالا اجهزوا
لبسوا وطلعوا شافوا عربيتين وحده بي إم دبليو سودا والتانيه همر سوده
لميس مستغربه لماشافت رجاله لابسين بدل سوده ونظارات سوده ومعضلين وعلى ودنهم سماعه بيضه واقفين عند الهمر
عرفت إنهم البدي جارد واستغربت لماشافت عربيه مروان بي إم دبليو
امل مسكت ريم بنرفزه :لا مش هركب مع أخوكي ده
ريم كانت عارفه إنها مش هترضي تركب بعد الي حصل
علشان كدا ما قالتلهاش إنه هو اللي هيوصلهم
ريم سحبتها: بقولك ايه امشي بدل ما يتنرفر ويرزعك قلمين يا بيضه
أمل مضايقه ومكسوفه من الموقف فكت ايدها منها بعصبيه:قلت لك مش هركب معاه أشوفك فطسانه هنا ابعدي هرجع علي بيتنا
مروان سمعها وماسك ضحكته من عصبيتها ومصطلحاتها الغريبه
مروان علا صوته:ياللااااااا بسرعه
أمل بتحاول تفك إيد ريم ومن بين سنانها تتكلم:إبعدي والله أركب مع البدي جارد الغبي ولا اركب معاه سيبي ايدي انتي ماسكه حرامي
أمل ركبت مجبره لما سحبتها ريم والبدي جارد فتح لهم باب العربيه
مشى مروان والحرس وراه ع الهمر
وطول الوقت أمل ساكته
رفعت عيونها وبصت ل مروان
كان لابس بنطلون جينز رصاصي غامق وقميص نص كوم اسود ونظاره سوده
أمل مبهوره”ياخربيت جمال امك مز ابن الايه قال مش عايزة اركب معاه قال بجد انا معنديش ذوق ده يهبل”
وصلهم لمجمع المولات ومشي
كان نفسه ينزل بس صاحبه بسام رن عليه عايزة ضروري
اتمشوا البنات في المجمع ومعاهم اتنين من الحرس
ودخلو ا محل عطور سمعت لميس صوت رجولي:ياحلوه أنا ادفع بس إنتي أأمري ياقلبي
التفت شافت الشاب واقف قريب من أمل اللي شكلها شوي هتنفجر بس اتفاجأت لماسمعت صوت أمل بنعومه:أوك
الشاب باين إنه انبسط وماصدق دفع لهم وعطا أمل الكرت وأخدت منه تحت أستغراب لميس
لما طلعو من المحل قطعت أمل الكرت وضحكت
ريم بضحكه:كنت عارفه إنك هتعملي كدا
امل رمت قطع الكرت:هههههه خليته يدفع دمه قلبه لعبت عليه
ريم :ههههه الله يرحمه ده مات مصدوم لما شافك وانتي بتقطعي الكارت
أمل ماشيه:مابقاش إلا الأشكال دي كمان احسن يستاهل خليه المره التانيه يختشي ولا يعاكس خلق الله
لميس:ههههههههه ياخطيره
رجعوا للبيت ورتبوامشترياتهم ويعلقوا ع تصرف أمل
بعدها نزلوا للجنينه
شويه ودخل عادل شكله لسه راجع من بره و أمل لبست الجاكت بسرعه
عادل ل أمل:أموله عندنا يا اهلا وسهلا بالحلوه
لميس ضحكت”ياحلاوه شكله متعود ع الإستهبال “
أمل ابتسمت:اهلا عدول عامل ايه
عادل:تمام…..ها جبتوا لي حاجة معاكم برفيوم ساعه اي بدنجان
البنات ضحكوا:هههههه لا
عادل كور عليهم ايده:عيال عره بصحيح وأنا بقول مش هينسوني
ريم: ياربي عليك يعني اقرع ونزهي مش مكسوف من نفسك امشي ورينا عرض كتافك
عادل:حاضر يابرنسس …تشاو
مشي عادل ودخل جوه القصر وهما فاصلين ضحك وبعد ساعه مشت أمل
***********
دخل عادل غرفة ريم مبتسم :سلام
ريم قاعده تحط مناكير: سلام..خير نعم
عادل:امير راجع بكره
ريم نطت من الكرسي:والله
عادل:أيوه لسه مكلمه بيقول الساعه ثمانيه هيكون هنا
ريم نطت في مكانها بفرحه:يا اااميري راجع وهشوفه واووواو
عادل ضحك عارف ريم دلوعة امير:ههههه لا وامك عامله عزومه كبيره
ريم وقفت:يو و و وه لازم أروح للسوق
لبسوا وطلعوا للسوق
************************
دلال بفرحه:والله امير راجع خلاص
رشا أختها:أيوه ماما بتقول ان خالتو كوثر لسه مبلغاها
دلال بفرحه:أخيرا بشوفه وحشتني 
رشا بحماس :تخيلي بكره حفله كبيره في قصر الجوهري متحمسه جدا لحفلاتهم بس ازاي بيجهزوا للحفله وهما لسه عارفين انه راجع
دلال:هههه ياقلبي دوول ولاد الجوهري
اللي فلوسهم تغطي القاهره كلها دي لو ما غطتش القاهره وانحائها ازاي ميقدروش يجهزوا عزومه ل اميره
رشا:أيوه صح دول بيلعبوا بالفلوس لعب
دلال بغروربصت للمرايه :وقريب اوي هتكون الملايين دي كلها ليا أنا
رشا ضحكت:إيوه صح (سكتت)بس خايفه من الي اسمها لميس دي تقلب مخه خصوصا إنهم بيقولوا إنها ملكه جمال
دلال بحقد وغرور :مستحيل تكون أحلى مني تلاقيها ولاحاجة جنبي
(دلال حلوه حلاوه عاديه عيونها واسعه وسوده وشعرها لتحت رقبتها أسود وتقيل جسمها رفيع وبيضا حلوه بس جنب لميس صفر ع الشمال )
لفت لرشا:وأنا مش هخليه يرفع عينه عني بخبله بجمالي
دلال مش بتتكسف وخصوصا من امير وتقول خطيبي ليه اتكسف منه والكل محتقرها ع قلة حياها
******************
في يوم وصــــول امير
نزلت لميس للصاله شافت الدنيا مقلوبه من فوق لتحت ناس داخله وناس خارجه و كوثر واقفه على روسهم وتعطي أوامرها اللي ينظف واللي ينقل الأثاث من مكان لمكان وشافت طربيزات وكراسي ماكانتش موجوده
كانت واقفه مبهوره من اللي شيفاه
سمعت صوت رنا المغرور:شفتي ازاي الناس عايشه مش زي عيشتك الفقر
لميس ماردتش عليها شافت كوثر جايه ناحيتهم
لميس :طنط عايزني أساعدك
رنا ضحكت بسخريه:ههههههههههه هههههههههه
كوثر عقدت حواجبها باشمئزاز وعصبيه:اسكتي لايسمعك حد إنتي ناسيه إنك بنت محمد سالم الجوهري….. وعمك الجوهري…… ولا لسه مفكره نفسك عايشه فالفقر قال بتساعد قال… .بقولك ايه اياك تفضحينا قدام الناس
رنا بسخريه: معليش يا مامتي مش تلوميها عايشه خدامه وأكيد نست نفسها إنها في بيتنا
لميس جرحها كلامهم هي ماكنتش تقصد حاجة هي حاولت تحسن علاقتها مع كوثر بس جرح كلامهم ليها انها خدامه مش ذنبها ولا اختيارها كانت مجبوره حست بالذل والإهانه للمره الألف طلعت تجري ع فوق للغرفه ناويه ماتنزلش إلا إذا وصلوا الضيوف
كانت دموعها انهار دخلت للحمام وغسلت وشها تمنع دموعها من أنها تنزل خرجت من الحمام وقعدت قصاد التلفزيون ضامه المخده و سرحانه
دخلت ريم الغرفه وشافت لميس سرحانه ابتسمت بخبث وقربت منها قربت من ودنها:عــــــو و و و و و و و و و و و
نطت لميس من الروعه ولماشافت ريم بتضحك انقهرت:سخيــفه
ريم ضحكت بقوه:هههههههههههههههههه
لميس:مبسو و و و وطه الأخت
رمت ريم نفسها ع السرير:آآه بطير من الفرحه مش مصدقه ان اميري خلاص راجع مشتاقه ا له موووت
لميس ابتسمت:شكلك بتحبيه أكتر من مروان وعادل
ريم:أيوه اميري غير مش هتصدقي انا بحبه قد ايه
لميس بضحكه:الله يهني سعيد بسعيده
ريم ضربتهابالمخده:هههههههه
بعد ساعه قاموا البنات يجهزوا للحفله
******************
دخلت أمل ع البنات في الغرفه:هاي بنات
شهقت:لميس يالهوي لسه لحد دلوقت ماخلصتيش
لميس كانت بتختار طقم من طقوم الألماس اللي هدهالها عمها بحيره:لسه باقي شوي
بصت ل امل في صورتها المنعكسه ع المرايه:ماشاء الله ايه الحلاوه دي طالعه قمر
أمل ابتسمت:ميرسي ياحب
أمل لابسه فستان من قطعتين لونه أسود في ذهبي رقيق وشعرها مفرودوحاطه ع جنب كريستال أسود في ذهبي ومكياج أسود في ذهبي
طلعت ريم من غرفة الملابس بتلبس حلقها:إنتي جيتي
أمل نفخت:أاحيه إنتي كمان مش مخلصه
ريم وقفت عند المرايه تعدل فستانها:لا انا خلاص
كانت لابسه فستان أصفر طالبته من لبنان قصير من قدام وطويل من ورى مخصر ع جسمها وشعرها رافعاه بعشوائيه ومثبته فيه ورده صفرا
الاستايل شيك جدا ومكياجها ناعم وهادي
أمل :ليه ماجبتييش المصففه تخلصكم بسرعه
ريم:مسافره ع لبنان أناعطيتها إجازه من الإسبوع اللي فات ماحبيتش أرجعها وبعدين مصففة ماما قامت بالواجب
انفتح الباب ودخلت رغد:سلام ياغجر
الكل :هههه وعليكم السلام
رغد:ياللا يا بنات انزلوا أمي بتقول فينهم دوول
ريم:أنا خلصت خلاص
رغد:ياللا امشوا بسرعه
أمل:ياللا..لميس لما تخلصي انزلي
طلعوا وسابوا لميس تكمل لبسها
نزلت لميس وقلبها يرقع من الخوف والإرتباك شي طبيعي بتشوف ناس أول مره تشوفهم وهما أهلها أخدت نفس عميق ودخلت اتحنطت في مكانها لماشافت الصاله مليانه حريم
الحريم فتحوا بؤهم مبهورين بالملاك اللي قدامهم
ريم قامت للميس المرتبكه :تعالي لميس
لما شافت ريم حست بالراحه
اتقدمت لها ريم وقالت للحريم:اعرفكم لميس بنت عمي محمد
راحت لميس وسلمت ع الحريم
وقعدت جنت ريم وأمل وقلبها يرجف من الخجل خصوصا إن الكل متنحلها
ريم عرفت لميس ع عماتها وخلاتها وبناتهم
دلال للان مصدومه ماتخيلتش لميس بالجمال والرقه والنعومه دي كانت ولا في الخيال وأحلى منها بمليون مره حست بالغيره والحسره تقتلها
فردوس عمتها:ازيك يالميس حمد لله ع السلامه يا بنتي
لميس بحياء:الله يسلمك ياعمتو أنا بخير
ليلى عمه اخري بعيون دامعه:إن شاء الله مرتاحه
لميس:الحمد لله
بكت عمتها ليلى وفردوس لأنهم افتكروا أخوهم محمد
والحريم يهدوهم
لميس اضيقت وعيونها دمعت شافتها رغده وبسرعه قالت:روحوا يابنات اقعدوا في الصاله التانيه وخدوا راحتكم
البنات فهموا إنها عايزة تبعد لميس من الجو الكئيب وفعلا قاموا
********************
في الصاله التانيه قعدوا البنات ولميس قعدت جنب ريم وأمل
سميه اخت امير في الرضاعه:لميس أنتي أي قسم في الجامعه
لميس ابتسمت:إدارة أعمال
داليا قريبه ريم :يو و و و ه الله يعينك صعبه
ريم:عادي أنا كمان دخلت معاها
سميه:ههههههه أبشرك ساقطه من دلوقت
ريم: كتك داهيه في رزلتك بتفولي عليا ليه شيفاني سقيطه
أمل بدفاع: لأ مسمحلكيش تفولي عليها بعدين تسقطي معاها لانك اكيد فاشله زيها
الكل:هههههههههه
دانه أخت داليا:بنات جهزتوا لفرح رهف
ريم:لا أنا لسه مش وصل فستاني من لندن
أمل:ليه طالبتيه من بره كنتي فصلتي هنا عند المصممه چولي
ريم:حبيت أغير وأنا شفته في الكتالوج وعجبني وطلبته
رنا بغرور:أنا أكيد مجهزه وخالصه وفصلته عند مصممه و الإسبوع الجاي هيبعتهولي
البنات بصولها بحسد ع العز اللي هما فيه حتى فساتينهم يطلبوها من بره عند أحسن المصممين ودلال مقهوره وغيرانه
داليا:يابختها رهف مش مصدقه إنها بتتجوز
ساره :الله يعينا هنفقدها كتير والله
رنا بغرور:لا ما ظنش هنفتقدها عادي
ساره صدت عنها واضيقت منها
نسرين باحتقار:اتكلمي عن نفسك
رنا كشرت وقامت عدلت فستانها الأخضر وطلعت بغرور
رشا :عقبال ما نجهز لفرحك يادلال
دلال ابتسمت بغرور:ثانكس
ريم ل لميس:أيوه صح دي دلال بنت خالتي وخطيبة أخوي امير
بصت عليها لميس كانت دلال باصلها بغرور ورافعه انفها بتكبر”الله يعينه عليها دي شايفه نفسها ومغروره”: مبروك
رنا دخلت عليهم:دلال امير وصل
دلال بفرحه قامت: بجد والله
مشت بغرور بفستانها القصير جدا وظهرها كله مكشوف وسيور ألوانه متداخله وشعرها الأسود رفعاه بتسريحه ومكياجها تقيل من نفس ألوان الفستان
وسبقتها ريم اللي طلعت تجري لماسمعت إن امير وصل
البنات محتقرين دلال ولبسها الفاضح جدا وطبعا هما محجبين ولبسين محترم وطويل وشيك برضه
دخلوا لقوا الكل بيهني برجوع امير بالسلامه لكوثر
ريم بلهفه: فين امير هو لسه مادخلش
سميه : انا مشتاقه له اوي
استغربت لميس من سميه بنت عمته ازاي تقول الكلام ده وقدام دلال
سميه فهمتها وضحكت:ههههه أنا واختي اخواته فالرضاعة امير متربي معانا هو كبر مع أخوي ماجد
لميس ابتسمت:يعني بس امير اللي أخوكم ومروان وعادل لا
سميه :أيوه
دخل فهد يجري مسكته ريم:فهودي امير فينه
فهد: دلوقت بيدخل بيسلم علي الرجاله وجاي
جت لهم أم أمل:أمل خدي الموبيل خلي واحده من الخدم تشحنه ناسيت أحطه ع الشاحن
أمل أخدته:أوك
لميس ابتسمت:هاتيه انا آخده معاي أنا طالعه فوق أجيب موبيلي
أمل:لا خلي واحده من الخدم تروح
لميس :لا عادي أصلا مليت من القاعده هتحرك شوي
راحت لميس فوق دخلت الغرفه لماسمعت صوت فونها راحت له وردت عليه:hello
هند بعصبيه: يابايخه ياغلسه فينك يا زفته خلاص قطعتيني صح ع راي المثل من لقي أحبابه نسى أصحابه
لميس ضحكت:هههههه سوري ياقلبي والله انشغلت اعذريني
هند: طبعا عذرينك بس مش كل مره
لميس:هههه لا آخر مره… وحشاني والله
******************
دخل امير البيت :السلام عليكم
وقفت أمه بلهفه: امير
مشى امير بخطوات سريعه لأمه وباس راسها وضمها:وحشتيني يا ست الكل
كوثر بتبكي:حمد لله ع السلامه ياحبيبي
ريم راحت له مشتاقه وضربته ع كتفه بعيون مدمعه:يابو الشباب حن علينا ياحلو
بعد امير عن أمه ولف ع ريم اللي ضمته بقوه وبكت: امير
امير بعد عنها وهمس: لا ماتعيطيش بعدين تخربي شياكتك ( بصلها باعجاب) أمو و و و وت ع الأصفريكا
ريم ضحكت بين دموعها :ههههههه حمد ع السلامه
سلم امير ع عماته وخالاته والبنات
سميه بزهق:ياهو و و و ه نحن هنا
امير ابتسم وسلم عليها:اهلا سوس
البنات هيتهبلوا ع وسامته وابتسامته الجذابه
داليا بهمس:يا لهوي هيجنني جايب الوسامه والجمال ده كله منين
ساره نكزتها:اسكتي لاتسمعك دلال وتدفنك مكانك
داليا دايبه:والله خساره فيها دي شبه القرد ابو سديري
(امير كان وسيم بكل ماتعنيه الكلمه أحلى شباب العائله وكان محدد سكسوكه خفيفه نحيف بس جسمه روعه كان لابس بنطلون جينز أزرق وقميص نص كم اسود ورافع نظاره‎ ‎أرماني سوده ع شعره )
دلال واقفه مع رنا:عسسل يا ميرو محلو اوي
رنا ابتسمت بخبث:هقوله
دلال بوقاحه:عادي
دانه :ياحزني يا يمه عليه جسم ايشي خيال يا ناس
ساره:الله يخربيتكم كفايه هريته الواد قر وحسد
داليا:والله ماحدش قاله يبقي وسيم كدا هو الي جابه لنفسه
امير همس في ودن ريم بشئ وابتسمت:أوكيه تعال
طلعوا فوق هيموت و ياخد شور ويبدل هدومه
*****************
طلع فوق وسمع صوت ناعم ورقيق جاي من الصاله استغرب ودخل للصاله اتجمد مكانه من الحوريه اللي قدامه
جسم رشيق وناعم بفستان أحمرفي ذهبي قصير لتحت الركبه وشعر كستنائي كيرلي لامع كثيف مثبته فيه ورده حمرا بنعومه بتتمشي في الصاله برشاقه ونعومه ودلع باستقامه وأناقه ولا عارضة أزياء بتتكلم في الفون بصوتها الناعم والرقيق:أوكيه خلاص هكلمك بكره إن شاء الله أنا مشغوله دلوقت ،،،،سلمي ع مامتك باي
فصلت الشاحن وأخدته ويادوب لفت وشهقت لماشافت امير
امير وقف مذهول لما شاف وشها الملائكي
انتبه ع نفسه لما جريت لميس من الغرفه
امير ” دي بشر ولا ملاك “
طلعت لميس لما سمعت صوت باب اتقفل وطيران لتحت كان وشها أحمر من الإحراج
ريم :فينك إنتي
لميس مرتبكه:ها(رفعت الشاحن بايدها)روحت أجيب ده…اصل ام امل عايزاه
رنا طلعت من الصاله:ريم امير فين
ريم: طلع فوق ياخد شور
لميس بلمت”يعني اللي شفته فوق كان امير )
أمل قربت منهم:لموس جبتي الشاحن
أخدته من لميس وعطته لامها
رجعوا للصاله وقعدوا مع البنات
سميه ل للميس نفسها تغيظ دلال زي ما بتغظهم وهي بتمدح في امير ودلعه كانه زوجها مش خطبها:لميس شفتي امير
لميس ارتبكت مش حابه تبين:لا
سميه :لو تشوفيه تتهبلي
دلال بصت ل لميس نظرات قويه بغيره:وليه تشوفه لاهو جوزها ولا خطيبها
ريم : بس ابن عمها ولا عندك إعتراض
دخلت كوثر :ريم
ريم: نعم
كوثر:روحي جيبي من البخور اللي في اوضتي
ريم قامت:أوكيه
لفت ع لميس بتقهر دلال لأنها عارفه ان امير فوق:لموس تعالي معاي
دلال بغل:وليه انشالله تروح إنتي ناسيه إن امير فوق
ريم ماردتش عليها وطلعت مع لميس
دلال اتغاظت وكلمت رنا:شوفتي أختك تاخد لميس معاها وامير فوق
رنا:عادي أصلا لميس منحله إنتي ناسيه إنهاجايه من بريطانيا ولاتعرف الادب
دلال انقهرت وقعدت ع أعصابها
عند السلم لميس رافضه تطلع فوق :لا مش طالعه انا
ريم :ليه
لميس : كدا انا مش عايزة مشاكل مع دلال روحي إنتي
راحت ريم ولميس دخلت المطبخ كانت أول مره تدخله انبهرت بشكله كبير وواسع ومليان خدم فتحت الثلاجه وطلعت زجاجه ميه كبيرة وصبت لها في كاس ،،دخلت منيره بنت خالة ريم وأخت عمر زوج رغده :لميس بتعملي ايه
لميس بعدت الكاسه عن بؤها: بشرب ميه
منيره ابتسمت: كنتي خليتي واحده من الخدم تجيب لك
لميس ابتسمت :لا عادي
منيره كلمت الخدامات وطلعت
لميس خافت تقول لكوثر وتهزئها “أففففف طيب أنا زهقانه عايزة أتمشى “
طلعت لميس وشافت ريم نازله
لميس:جبتيه
ريم:أيوه
عطته للخدامه تديه لامها
ريم قربت إيدها من انف لميس :شمي الريحه
لميس:إممم حلوه
ريم تشم إيدها: حلو ه جدا انا مش هغسل ايدي عاجبتني ريحته
طلعت عليهم أمل:إنتو هنا
ريم باستهبال:لا هناك
أمل:بايخه
لميس:ههههههه
أمل ضحكت:هههههههه فاتكم شكل دلال لماطلعتوا مقهور و و و ره
ريم بقرف:أحسن شايفه نفسها ع ايه معرفش بتفكر ان اخويا ميت عليها
استغربت لميس:ليه امير مش عايزها
ريم بلا مبالاه: سيبك منها وامشوا ندخل
دخل فهد بيجري:ريم
ريم:أيوه
فهد:فين امير الرجاله بره مستنياه
أمل بهبل:ليه عريس هههههه
فهد بستنكار:ماتضحكيش
مدت أمل لسانهابشكل طفولي وفهد بصلها بقرف
ريم ضحكت لماشافت شكل فهد:هههههه بس ياأمل كانك عيله بتحب المعانده
أمل مسكت خدود فهد:لأني بحبه هههههه
فهد زق إيدها عنه:وأنا مش بحبك وجري بسرعة
لميس :هههههههه
أمل: فقري أخوك مش ينحب
ريم: الله مش من شويه كنتي بتحبيه
أمل لفت تمشي :غيرت رأيي
دخلت للصاله ووراها لميس وريم
ريم رن موبيلها: الو
امير: ريمو وسعيلي طريق نازال
ريم :أوكيه
طلعت ومالقتش حد ورنت عليه نزل امير لابس قميص أبيض وبنطلون زيتي وكوتش ابيض وبرفيوم ريحته قويه سبقاه
ريم صفرت:ياااااااعذاااابي
اميير ضحك وداعب أنفها باصبعه:هههههه مش أحلى منك
ريم حطت إيديها ع خدودها:يو و و و و ه انا بتكثف
ضحك وطلع للرجاله
******************
عند الرجــــاله
دخل امير بهيبته وشخصيته اللي تفرض ع الكل احترامه للتجمع
وقعد جنب أبوه اللي رافع راسه بفخر بابنه قدام الكل
رائد بهمس لامير:عامل ايه و چين كويسه
امير ابتسم: بتسلم عليك
رائد فتح عيونه:بجد
امير:معرفش انت ايه حكايتك بالظبط
رائد:هههههههه يعني عايز تفهمني إنك ماشبكتش مع ولا واحده من الشقر
امير بجديه :لا أنا رايح ادرس ولا أشبك معاهم
رائد:هههههههه ياعيني ع التقل
امير:قول لا إله إلا الله مش زيك ماخليت بنت في جمهوريه مصر إلا وشبكت معاها
ماجد دخل في الحوار: بتتكلموا علي مين اكيد الحكايه فيها مزز صح
امير ضحك: اتلهي انت ودماغك الشمال
ماجد:وإلى الأبد بس أعجبك
رائد: بنم علي چين الأمريكيه
ماجد :اشطا بجد
امير:هههههههه قصده چون
ماجد:هههههههه
*****************
خلصت الحفله والكل روح بيته مابقاش إلا زبيده وبناتها
سميه دخلت :ماما ماجد بيقولك ياللا
زبيده قامت:ياللا مع السلامه ياكوثر والحمد لله ع سلامة امير مرة تانيه
طلعوا ودخل اميرعليهم:السلام عليكم
الكل:وعليكم السلام
امير:خالتي ماجد واقف برا منتظركم
طالع علي السلم سمع صوت ريم: امير
لف وشاف ريم جايه له:هتنام
امير:أيوه تعبان ونفسي انام
ولما لف للسلم شاف لميس نازاله لميس لماشافته وشها احمر وكانت هترجع بس خلاص شافها ومفيش مجال تهرب وعدت من جنبه منزله راسها للأرض
ريم:تعالي لميس سلمي ع امير
امير بصصلها وهي نازله السلم
بكل رشاقه ونعومه بقامتها الطويله “ممم دي لميس دي قمر مش بشر معقوله في نعومه وجمال كدا”
وقفت لميس جنب ريم بخجل: احم حمد لله ع السلامه
امير قلبه خفق ع صوتها الناعم والرقيق مش قادر يشيل عينه عنها:الله يسلمك عامله ايه
لميس:تمام
طلعت دلال واقفه ع نص السلم :امير
لف امير وبصلها بس اتضايق من لبسها الفاضح
دلال بدلع رخم شبها:حمد لله ع السلامه
امير بتكشيره :الله يسلمك
استأذن وطلع فوق
لفت ريم ع دلال باحتقار:إنتي لما تطلعي ع امير ما تطلعيش عريانه كدا ساااامعه لان امير مش بيحب الحركات دي
سحبت لميس معاها وطلعوا فوق ودلال اتغاظت وانقهرت أكتر لما لاحظت امير بيسرق النظر للميس كرهتها اكتتتتتر من الاول
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!