روايات

رواية طفلتي المدلله الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دعاء تهامي

رواية طفلتي المدلله الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دعاء تهامي

رواية طفلتي المدلله البارت الحادي والعشرون

رواية طفلتي المدلله الجزء الحادي والعشرون

رواية طفلتي المدلله
رواية طفلتي المدلله

رواية طفلتي المدلله الحلقة الحادية والعشرون

صحيت ليا لقت ورقة جمبها وبوكس مسكت الورقة وابتدت تقراها “انا عارف اني ظلمتك وانوا مش سهل انك تسامحيني وانتي مش مديني فرصة اني اعتزرلك بس بجد انا بتاسف ليكي علي كل حاجه حصلت واتمنه اننا نبدا من جديد حاولي تديني فرصة واحده ربنا بيسامح احنا مش هنسامح انا هستناكي في العنوان ده ولو مجتيش هعرف انك لسه مش مسامحاني ولا هتيامحيني وبكده انا مقدرش اجبرك وهسافر ومش هتشوفي وشي تاني ولو جيتي يبقا قررتي انك تديني فرصة هستناكي لساعة اربعة” بصت في الساعة لقتها لسه 11 فتحت البوكس لقت فستان جميل اوي لونة زهري شكلوا سمبل اوي وعليه طرحة سكري بسمتها ارتسمت على وشها بس بردو لسه زعلانه منو
عدت الوقت والساعة وصلت 3 وليا لسه مكانها في الاوضة قعدت تذاكر شوية بس كل شوية كانت بتبص علي الوقت ومش عارفة تعمل اي تروح ل شهاب وتديه فرصة تاني ولا لا واخيرا قررت انها تروح ليه وقامت تلبس بسرعه جهزت نفسها بسرعة ونزلت
سمية: علي فين القمر ده

 

ليا: هو بصراحه يا ماما لما اجي اقولك عشان اتاخرت اوي
سمية: هههههههه خلاص انا عرفت كده هتلاقي العربية بره خلي السواق يوصلك
ليا: اوكي باي
طلعت ليا وركبت مع السواق وعطتوا العنوان عشان يوصلها عليه
عند شهاب
بص في الساعة كانت 3:40 معقولة مش هتيجي بس لسه فاضل تلت ساعة ممكن تيجي صح هتيجي ثق في حبك انها هتيجي
عند ليا في الطريق العربية وقفت فجاة
ليا: وقفت ليه هنا
_شكلوا البنزين خلص
ليا: طب هنعمل ايه دلوقتي
_في ورشة قريبه من هنا مش هتاخر واجي
ليا: طب العنوان بعيد من هنا
_لا يا هانم حوالي عشر دقايق
ليا: طب صلح انت العربية وانا هكمل مشي
_هتعرفي الطريق يا هانم
ليا: انا هتصرف بس انت اوصفلي الطريق وصفلها الطريق وهيل مشيت بسرعة كل شويه تبص في الساعة 3:55 فاضل خمس دقايق اسرعي شويه يا ليا اكيد هتوصلي
شهاب كان فقد الامل انها تيجي وانها مش هتوصل في خمس دقايق كان لسه هيمشي وسمع خطواتها وهيا جايه نحيته قلبوا كان بينبض بسرعة لف وشوا لقاها هيا جري نحيتها وخدها في حضنوا انا بجد مش مصدق انك اجيتي
ليا: واقفة زي الصنم مش بتتحرك من رد فعلوا واخيرا بعد عنها

 

شهاب: اوعدك اني عمري ما هزعلك تاني يا طفلتي
ليا: 😊😊
شهاب: تعالي انا حاجز المكان كلوا المكان كان علي البحر وكان في تربيزة متزينه بالورد وعليها كل الاكلات اللي ليا بتحبها وكان في موسيقة شغالة
ليا: جميل اوي شكرا بجد
شهاب: انتي وجمل
ليا: ابتسمت بكسوف
شهاب: هههههههه شوفي الطماطم اللي بقت علي خدودك
ليا: بس بقا
شهاب: حاضر تعالي بقا ناكل عشان في مفاجأة تاني
ليا: بجد اي هيا
شهاب: لما ناكل الاول
ليا: الاه ده كل الاكل اللي انا بحبوا
شهاب: ما انا سالت الدادة زينب وهيا قالتلي علي اللي بتحبيه
ليا: اه
شهاب: بقا ينفع كده تقولي لدادة وجوزك لا
ليا:جوزي
شهاب: اه ولا انا غير كده
ليا: انا جعانه اوي
شهاب: تعالي ناكل
قعدوا ياكلوا وشهاب عيونه علي ليا وهيا باصه في طبقها
ليا: وبعدين بقا عايزه اكل
شهاب: هههههههه وانا ماسكك كلي
ليا: طب بلاش تبص عليا

 

شهاب: في حد يقدر يشيل عيونه عن القمر
ليا: يووه بقا
شهاب: طب خلاص انا هاكلك
ليا: هاكل لوحدي
شهاب: قولت اي انا هاكلك قرب الكرسي بتاعوا جمب ليا وابتدت ياكلها
شهاب: وانتي مش هتاكليني
ليا: تؤتؤ
شهاب: خلاص انا مش هاكل
ليا: هههههههه شكلك كيوت اوي يالا القطر رايح فين
شهاب: هههههههه مش ابن اختك انا
ليا: كل وانت ساكت
شهاب: حاضر يا ماما
ليا: اي هيا المفاجأة بقا
شهاب: غمضي عنيكي الاول
ليا: اوعي ترميني في البحر ههه
شهاب: غمضي بس
ليا: اهو
شهاب: فتحي ليا فتحت عيونها لقت شهاب قاعد علي ركبتوا وماسك خاتم في ايدوا
شهاب: بحبك بحبك من اول يوم شفتك فيه كنت بحاول ابعد تفكيري عنك بس دايما كنت بلاقي نفسي بقرب منك اكتر بحبك يا طفلتي ونفسي اكمل باقي حياتي وانا معاكي تقبلي تكوني شريكة حياتي ونصي التاني
ليا كانت بتبكي 🥹🥹قالت من بين دموعها اي موافقة لبسها الخاتم وشالها ولف بيها
ليا قالت باعلي صوتها وانا كمان ابحبك ❤❤

 

شهاب نزلها علي الارض وهو مش مصدق انها هيا كمان بتبادله نفس المشاعر انتي قولتي اي
ليا: قولت بحبك يا نصيبي الحلو من الدنيا يا عوض ربنا بعد الصبر ربنا عوضني بيك
وشهاب: وانا بموت فيكي ياقلبي
عده وقت كانوا قاعدين على البحر وليا في حضن شهاب
ليا: نفسي نفضل طول العمر كله
شهاب: مع بعض طول العمر صحيح يا طفلتي
ليا: طفلتك
شهاب: انتي طفلتي المدللة
ليا: امممممم قول
شهاب: في مره لينا قالتلي انك بتكبي شعر
ليا: مفيش حاجه بتخبيها ابدا دايما لسانها فالت كده
شهاب: يعني الكلام ده بجد
ليا: اه بكتب بس علي خفيف كده
شهاب: طب قولي ليا حاجه
ليا: دلوقتي
شهاب: ايوه
ليا: والقلب يهواك ولا يريد غيرك تسللت جدارة وتربعت علي عرشة ملكته ولم يقدر احد علي فعل هذا قبلك… اكن لك مشاعر لم تكن لاحد قبلك القلب راي كثير ولكن في جمال قلبك لن يري عشقتك من البداية والي النهاية…
شهاب: جميل همسك واحساسك ياقلبي

 

ليا: الحب هو اللي بيتكلم
شهاب: احلي شيء في الدنيا الحب تعالي بقا عشان الدنيا بقت برد هنا تعالي ندخل المنتجع
ليا: هههههههه انت عامل حسابك بقا
شهاب: كان عندي احساس انك هتيجي
ليا: هو بصراحه كنت محتارة بس الحب انتصر في الاخر
شهاب شالها ودخل بيها المنتجع كان مزين بالورد في كل مكان وشموع حطها على السرير وتكلم بصوت هادي
شهاب: موافقه نتمم زواجنا
ليا: خبت وشها في حضنوا
طفا النور واخدها لعالمهم الخاص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المدلله)

اترك رد