روايات

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلطانة القلم

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلطانة القلم

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري البارت الحادي عشر

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الجزء الحادي عشر

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الحلقة الحادية عشر

نظرات له صفاء وعلى واجهه ابتسامه وهى تقول: مين قال كدا ده انا معايا الورقه الكسبانه
قال مراد بجديه وهو ينظر الى صفاء :وايه الورقه الكسبانه اللي انتي بتقولي عليها دي هو انت بتلعبي من ورا ظهري
وضعت صفاء قدام على الاخر وهى تقول :لا بس لازم يبقا فى خطه بديله
مراد بسخريه : بس المفروض أن احنا فى نفس المركب
نظرات له صفاء بهدوء:ماشي بس انت عارف انى لازم اوصل إلى انا عاوزه
مراد بهدوء وهو يخرج خارج الغرفه :ربنا معاكى
قال ذلك وخرج من الغرفه وترك صفاء تفكر فى خطتها الجديده
ام عند مهره نزلت خلف ضرغام وهى ترتدى عبايه من ألوان البيج مطعمه بالوان الذهبي و شال يحمل نفس ألوان جعل منها ايه فى الجمال نظرات لها زهره بابتسامة وهى تقول:الله ما صلي على محمد وال محمد قمر يا مرات ولدى

 

نظرات له مهره بحب وهى تقول:اى يا مرات عمي كل ما تشوف واشي تقولى يا مرات ولدى اى مالك
قالت زهره بحب :لانك مرات الغالى انتى غاليه و ذاتى غلاوه اكتر و اكتر لما اتجوزتى ولدى و بقيتي مرات ولدى
مهره بحب :ربنا يخليكي يا مرات عمي
نظرات زهره إلى مهره بهدوء وهى تقول بقولك اى تعالى معايا اوضتي عاوزكى فى حاجه
دخلت مهره إلى غرفه زهره نظرات إلى خالتها وهى تقول:خير يا خالتى فى اى
زهره بجديه:بصي يا مهره انا بحبك كيف ليل ربنا عالم انى من ساعات حصلت الحادثه إلى خدت منى كل عزيز و غالى انى اعتبرتك كيف بتي و كمان يونس كيف ولدى و انا عارفه انى مفيش حاجه حصلت بينك انتى و ضرغام بس انا مش زعلانه ولا ليه أن أدخل عارفه ليه لان ولدى راضي و مبسوط ولدى نازل النهارده و هو كيف البدر المنور بيضحك وعشان كمان مخربش عليه لان ولدى ما صدق أنه اتجوزك انا بس لو هطلب منك طلب انك تعملي ضرغام بما يرضي الله عاوزكى تعمليه بكل حب يا بتى ضرغام شاف كتير فى حياته وانا عاوزكي تعوضي حته لو بكلمه فهمني يا مهره
حركت مهره رأسها وخرجت من الغرفه دون أن تضيف اى كلمه او حته تقول كلمه واحده تريح بها قلب تلك المسكينه التى

 

تعلم جيد ما تخفيه مهره خلف ذلك الهدوء الكبير فاهى من ربت مهره وتعلم كل شيء عنها
فى المساء دخل ضرغام الى غرفته هو ومهره وعلى وجهه ابتسامه سعيده فهو لاول مره سوف يدخل تلك الغرفه ويرى عشقه الاول والاخير ينتظر فهو كان يتمنى تلك اللحظه منذ زمن بعيد وها قد تحقق ذلك الحلم واصبح ملموس بين يده وفعلا دخل الى الغرفه ووجد مهره تنتظره على وجهها ابتسامه سعيده ذهب اليها واخذها في حضنه لكي يشعر معها بالامان فهو يشعر بدفء غريب داخل احضانها يشعر ان ذلك الحضن خلق لكي يحتويه ليس ل اى شيء سوى ذلك نظرت له مهره بابتسامه وهي تقول :تحب احضر لك الاكل
ضرغام بحب: لع مش عايز اتعبك معايا
نظرت مهره داخل اعينه وهي تقول تعبك راحه ثانيه واحده وهيكون الاكل جاهز
قالت ذلك وتحركت من امامه ولكن امسكها ضرغام من يدها وهو يقول: مش عايز اكل عايز ابص في عينك بس
نظرت له بتوتر وهي تقول: في ايه يا ضرغام م انا بدات اشك انك صعيدي
نظر لها ضرغام بسخريه وهو يقول: الصعايده اكثر ناس يعرفوا يحبوا ويقولوا كلام حلو كمان ولا انت ما سمعتيش هشام الجخ وهو بيقول: احنا صعايدة بنستحملش .
شمسنا حَامِيَة وعرقنا
حَامِي وطبعنا حَامِي .
وَاللَّيّ تَخَلِّي صَعِيدِي يُحِبُّهَا
يَبْقَى يَا غَلْبِهَا

 

نظرت له مهره بابتسامه وهي تقول: انت بجد حاجه مختلفه عارف يا ضرغام انا بقيت بزعل على كل لحظه انا ما عرفتش قيمتك فيها
نظر لها ضرغام بابتسامه وهو يقول: مش مهم اللي فات مهم اللي جاي واللي جاي كله معايا هيبقى سعاده وحب وهنا
ثم مسح على شعرها وهو يقول قولي :عايزه تقضي شهر عسلك
فين ضحكت مهره وهي تقول: شهر عسل شهر عسل ايه هو احنا هنسافر
حرك ضرغام راسه بهدوء وهو يقول من ساعه ما اتولدت وانتي ما خرجتيش بره البلد عشان كده انا عايز افسحك
التمعت اعين مهره بفرح وهي تقول :ربنا يخليك ليا انا مش عايزه اي حاجه اللي عايزه اطلبه بس انك تفضل كده على طول مش عايزه اشوف ضرغام القاسي ثاني
نظر لها ضرغام بحب وهو يقول طول ما انت كده يا مهره مش عاوزه حاجه غير راحتي انا كمان مش هعوز حاجه غير سعادتك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري)

اترك رد