روايات

رواية امتلكني ابن السفير الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية امتلكني ابن السفير الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية امتلكني ابن السفير البارت الثاني

رواية امتلكني ابن السفير الجزء الثاني

رواية امتلكني ابن السفير الحلقة الثانية

في مكتب البحيري ..
كان واقف مالك بغضب جحيمي من الي بيسمعه .
مالك بغضب جحيمي/الكلام ده ليمكن يحصل ي بابا مش علي اخر الزمن هسيبك تفضحنا .
عادل بحده /اخرررس ي قليل الادب واضح اني دلعتك بزياده واقف قصادي بتعلي صوتك وناسي أن ابوك ي مالك .
مالك بحده /ابويا المفروض يكون مسؤول عن تصرفاته ي سعه السفير مش تروح تتجوز واحده جربوعه زي دي .
عادل بحده /مااالك احترم نفسك واعرف ان الست دي هتكون مرائتي وغصبن عنك هتحترمها فاهم .
مالك بحده وتوعد لهم /ده مستحيل يحصل أنا هوريهم .
عادل بحده /قرب منهم ي مالك وشوف رد فعلي هيكون ايه فااهم .
******************.
في شقه نور ….
كانت قاعده بحزن شديد جنب والدتها .
نور بحزن /كده برضه ي ماما نزلتي بالصينيه قولتلك متتعبيش نفسك .
حنان بحزن /أنا قولت اساعدك باي حاجه ي ضنايا مانتي شقيانه اهوه .
نور بتعب شديد/اه والله ي امي تعبت اوي النهارده الشقه الي نضفتها تقولي ملعب ضهري اتقطم هقوم اعمللك الغداء .
حنان بحزن عليها /ربنا يريحك ي بنتي من الممرمطه دي .
**********************.
في شقه عدي .
كان قاعد مالك غضبان جدا من الي حصل.
عدي بجديه /أنا شايف أن عمي مش غلطان لما يتجوز علي سنه الله ورسوله.
مالك بحده /بقولك ايه انت كمان أنا مش ناقص حرقه دم يقوم يتجوز الفلاحه دي يياعه الحلويات في الشارع .
عدي بحده /اهو غرورك ده هو الي مخليك شايف الناس من تحت اوي ايه المشكله ست مكافحه وشريفه .
مالك بغيظ شديد/لا وانت الصادق ده واضح أن عمك كبر وخرف وانا ليمكن اسيب الجوازه دي تتم ابدا .
********************.
في شقه نور …
كانوا قاعدين بيتغدوا فجاه الباب خبط ودخل مالك برجالته بكل غرور وهو بيتفحص نور بدقه .
/والدتك فين .
نور بحده/فيه ايه انت مين ومين الرجاله دي وعايز امي في ايه .
مالك بحده /هتعرفي كل حاجه ي بنت بايعه البسبوسه .
حنان بقلق بالغ/فيه ايه ي ابني انت مين .
مالك بحده /انتي بقا العشق القديم لابويا ودلوقتي جايه ترسمي عليه شويتين السهوكه دول علشان يطلعكم من الفقر الي انتوا فيه مش كده بس بعدكم ي شويه شاحتين .
نور بحده /اخرررس قطع لسانك انت مين وبتكلمنا كده ليه .
صفعه قويه جعلتها تسقط أرضا لتنظر إليه بدموع وغضب .
حنان بدموع /بنتي نور ايه الي انت عملته ده .
مالك بغضب /ده عينه بسيطه من الي ممكن يحصل لو بصيتوا لفوق ساعتها هتلاقوا نفسكم مرمين في الشارع ياما قضيه حلوه كده تلبس بنتك ولا ابنك فاهمه .
نور بقوه وثبات/أنا مش عارفه انت قصدك ايه ولا بتتكلم عن ايه بس خليك فاكر اني هردلك الالم ده اقوا بكتير وهتشوف .
مالك بسخريه /وانا مستني ي بنت البياعه .
نور بدموع وصراخ /مين الحيوان ده ي امي وراجل مين الي بيتكلم عنه الراجل الي كان واقف معاكي تحت مين الراجل ده ي امي وليه حكايتك معاه .
حنان بوجع وسخريه وهي تتذكر الماضي /هقولك ي بنتي هقولك .
*******************
في شقه عدي …
كان قاعد عدي سرحان في نور الي مفرقتش خياله من ساعه لما شافها رن الباب وفتح كان عبده البواب .
عبده بجديه /الحاجه الي حضرتك طلبتها ي عدي بيه .
عدي بابتسامه /بقولك ايه عبده هو عنوان نور الخدامه الي كانت هنا امنبارح طبعا عارفه مش كده .
عبده باستغراب /ليه ي سعه البيه هي سرقت حاجه ولا ايه دي بنت ناس .
عدي بجديه /لا ي عبده مفيش حاجه انا عايزها في موضوع هات عنوانها بس .
عبده بجديه /اتفضل ي عدي بيه .
**********************.
في شركه البحيري …
كان قاعد مالك بغيظ شديد من جرائتها وتهديدها الصريح له فأكبر المراكز لم تستطع فعل ذلك ليقسم علي تربيتها لتسير شاهي بابتسامه ساحره.
/مساء الخير ي بيبي مالك.
مالك بضيق /شويه مشاكل ي شاهي متشغليش بالك انتي .
شاهي وهي تجلس علي قدميه بدلع ودلال /لو مشغلتش بالي بيك هنشغل بمين هو أنا عندي اعز منك ي نبض قلبي تعال الشقه معايا وانا هظبطك خالص وهنسيك كل المر ده .
************************.
في شقه نور …
كانت تستمع لحديث والدتها بدموع ووجع لكل ماتحملته .
/معقول ي ماما اتعذبتي كل العذاب ده .
حنان بدموع /واكتر ي بنتي طبعا أن عادل لما عرفت بعلاقته بيا طردتتي هددتني لو فكرت أقرب منه تاني هتلبسني مصيبه بعدت وانا قلبي موجوع حبي ل عادل كان كبير اوووي بس ده كل الي حصل .
نور باستغراب /وليه ابنه جاي يقول كده دلوقتي .
حنان بشرود/ده بقا الي لازم اعرفه منه هو نفسه .
***********************.
في شركه البحيري .
كان قاعد عادل بشرود فجاه جات السكرتيره وخبرته بوجود حنان الي فرح فرحه تكفي العالم بوجودها.
عادل بفرحه لا توصف /حنان مش مصدق أنا اكيد بحلم .
حنان بحده /لا مش حلم ي عادل عادل ابعد عننا انت وابنك احنا عالم غلابه ومش قدكم .
عادل باستغراب /ابني .
حنان بحده /ايوه ابنك مالك الي جه بهدلانا وضرب نور بنتي وهددني لو قربت منك هيضيع مستقبل ولادي عادل أنا مش ناقصه مرار .
عادل بعشق وتمسك /متقلقيش ولا يهمك من حد ولا يقدر يعمله حاجه لا هو ولا غيره وبعد مش هبعد ده انا مصدقت اني لقيتك وكان ضيعتك من ايدي لكن دلوقتي لا احنا هنتجوز والليله .
حنان بصدمه /ايه الي بتقوله ده ي عادل ده مستحيل يحصل .
عادل بعشق /مفيش حاجه في قاموسي اسمها مستحيل أنا بعشقك وكفايه حرمان حرام عليكي جهزي نفسك ي حبيبتي علشان خلاص هتكوني ملكه عائله البحيري وولادك زي مالك ابني بالظبط بعشقك ي حنان بعشقك .
******************.
ليلا ..
في فيلا البحيري ….
كانت تملأ الفيلا الزينه والافراح والانوار كانت تجلس حنان بجانب عادل باستحياء شديد ليقسم أن كل ماراهم يقسم أنهم فيه مقتبل العمر .
حنان بفرحه وضحك/هههه والله أنا مجنونه حد يعمل الي عملته ده .
عادل وهو يقبل يدها /بعشقك .
كان يسير مالك الي الداخل لينصدم من كل مايحدث ليرا الاعلامين وهم يلتقطوا الصور ليشعر بأنهم قادمين علي كارثه حقيقيه لتقترب منه نور بغيظ واستفزاز وهمس .
/مبرروك هههه شمتانه فيك بشكل دلوقتي بقيت مضطر تشوفني كل يوم في وشك ي ابن السفير .
مالك بغيظ وتوعد /قسما بالله لخليكي تبوسي رجلي علشان اعتك من الي هيحصلك وافتكري انك هتكوني في ملعبي وساعتها هخليكي تتمني الموت .

يتبع….

لقراءة  الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية امتلكنيي ابن السفير)

اترك رد

error: Content is protected !!